Stránka 12 z 18
Napsal: ned říj 10, 2010 5:40
od Kolacok
Konecne som nahodil KN filter, poobede este doplnim obrazky.
Zatial prve dojmy po prejdeni 130km su aj pozitivne aj negativne. Vysledky su trochu skreslene, kedze obycajne jazdim sam a teraz nas bolo v aute 4.
Pozitivne dojmy proti airboxu su:
- okamzita reakcia na plyn v akychkolvek otackach, ziadne rozmyslanie a 1-2sek pauza, kym to zacalo pridavat.
- trosku iny zvuk, v istych medziach pozitivny dojem
- spotreba vo vyssich otackach (od 2000) isla dole asi o 0,2L.
Negativne dojmy:
- pocut ovela viac turbo, syci cez filter, ked je v zabere, pocut to dnu, ale pri kontinualnej jazde nepocut skoro nic
- do kopca nevelmi taha, asi rovnako ako predtym, mozno horsie, tazko povedat
- spotreba pod 1600ot isla hore asi o 0,1-0,2.
Rozdiel je zaroven v ukazovateli okamzitej spotreby, ten lieta ovela rychlejsie a po mensich intervaloch.
Objavil sa vsak aj jeden problem v urcitych otackach a urcitom zatazeni - sanie robi v urcitom momente puf puf puf zvuk. Je to najskor rezonancia hadice spolu s filtrom. Myslim, ze to nebude dobre pre filter, ako to puf puf su narazy vzduchu.
Rozmyslam, ako ich utmit.
Neviem, ci si musi preprogramovat aj riadiaca jednotka svoje dlhodobo namerane udaje, aby bolo vidiet vacsi efekt.
Cez tyzden este nameram pruznost motora po uprave. Pred upravou malo zrychlenie z 1500 na 3000ot na 4.prevode za 12,5sek (asi 50-85kmh), na 5tom prevode z 60kmh na 100kmh za 15sek.
Napsal: ned říj 10, 2010 9:17
od Kriss
Ahoj je to přesně jak pí?e?, výsledky jsou zkreslené. Nemů?es porovnvat výsledky staré s novými pokud není v autě stejný počet lidí(zatí?ení vozu)
Spotřeba odspodu 1200otáček byla tam kde byla proto?e bylo auto tě?ké. Zvuk filtru kdy? dá? autu plný plyn je jiný ale já bych to neviděl jako negativum. Právě ?e tím, ?e je sání mnohem průchodněj?í tak je sly?et více i turbo které se teď má více k světu.
Tahání dokopce je třeba vyzkou?et a? bude? v autě sám a né se nadváhou 200 kilo na víc.
Puf puf zvuk by chtěl asi nahrát a ukázat. Rezonace hadice to nebude pdlě mě to bude prostě zvuk filtru. Konické filtry taky na turbo motoru taky sičí a pak při ubrání plynu udělají puf puf.
A poradím jednu věc, řídící jednotce pomů?e? tak ?e od pojí? baterku, tím ji vyresetuje? a ona si nazbírá nové informace u? s novým filtrem, tedy s jiným mno?stvím vzduchu atd.
Napsal: ned říj 10, 2010 18:23
od Jirka
U turbo motorů je to odfukování normální při ubrání plynu.
Origo filtr to ztlumí na otevřeném to je sly?et.
Napsal: ned říj 10, 2010 19:20
od Kolacok
Takto to vyzera:
Je to cele domorobo, priemyselna hadica na vzduch, plech na spaliny, gumene a penove tesnenia. Este vymenim pasku, ktorou je to omotane za teploodolnu polyetylenovu.
Filter je KN, aj ked je modry, pretoze modry je na nom olej na filtre Panolin
Drzi to na dvoch srubach, diery som nasiel vedla riadiacej jednotky, tzn. nebolo treba nic vrtat.
Neviem, ci nebude treba trochu tienit motor proti vode alebo tepelne.
Co je zaujimave, staci jazda dolu kopcom asi 2km a teplota motora ide dole (12C vonku), co sa predtym nestalo, iba pod 0.
Ten puf puf zvuk nahram.
Nie je to pri vyfukovani turba, to skoro ani nepocut.
Je to pri plnom plyne, asi pri 2500-2900ot, na 4.a 5. prevode. Staci mierne pustit plyn a uz to prestane.
Rozmyslam nad pridanim priedusneho molitanu na cely filter, co by spravilo slaby odpor v sani a mohlo upravit rezonanciu nasavania.
Tazko povedat, ci ma motor vacsi vykon, skutocne je to tazko zistitelne, ak to aj pridalo 2-3PS. Markantny rozdiel je vsak v nabehu do otacok, do cca 2400ot.min, kde je maximalny zaber turba (viac sa tam vykon pocitovo nezvysuje). Aj do 3000ot/m. je mierny rozdiel tym, ze motor viac "dycha". Tym padom je viditelne lepsie zryhlenie.
Do 2000ot/min. mam pocit, ze je to klasicky atmosferak; ako sluzobna benal Fabka 16v 100k.
Ta okamzita reakcia na plyn je navykova

Napsal: pon říj 11, 2010 9:21
od 1nekros1
Kolacok píše:Takto to vyzera:
Je to cele domorobo, priemyselna hadica na vzduch, plech na spaliny, gumene a penove tesnenia. Este vymenim pasku, ktorou je to omotane za teploodolnu polyetylenovu.
Filter je KN, aj ked je modry, pretoze modry je na nom olej na filtre Panolin
Drzi to na dvoch srubach, diery som nasiel vedla riadiacej jednotky, tzn. nebolo treba nic vrtat.
Neviem, ci nebude treba trochu tienit motor proti vode alebo tepelne.
Co je zaujimave, staci jazda dolu kopcom asi 2km a teplota motora ide dole (12C vonku), co sa predtym nestalo, iba pod 0.
Ten puf puf zvuk nahram.
Nie je to pri vyfukovani turba, to skoro ani nepocut.
Je to pri plnom plyne, asi pri 2500-2900ot, na 4.a 5. prevode. Staci mierne pustit plyn a uz to prestane.
Rozmyslam nad pridanim priedusneho molitanu na cely filter, co by spravilo slaby odpor v sani a mohlo upravit rezonanciu nasavania.
Tazko povedat, ci ma motor vacsi vykon, skutocne je to tazko zistitelne, ak to aj pridalo 2-3PS. Markantny rozdiel je vsak v nabehu do otacok, do cca 2400ot.min, kde je maximalny zaber turba (viac sa tam vykon pocitovo nezvysuje). Aj do 3000ot/m. je mierny rozdiel tym, ze motor viac "dycha". Tym padom je viditelne lepsie zryhlenie.
Do 2000ot/min. mam pocit, ze je to klasicky atmosferak; ako sluzobna benal Fabka 16v 100k.
Ta okamzita reakcia na plyn je navykova

ty vole to kade s tym chodis hentake blato na motore!!! ty vole. no a to zrychlenie co kedy budu vysledky.
Napsal: pon říj 11, 2010 20:30
od Kolacok
To blato som uz kupil s autom
Mam dojem, ze RJ sa uz trochu preraba, okamzita spotreba na rovine pri 60+-5kmh na 5.p. je okolo 3,1-3,3 ako bolo predtym, pri 100kmh je to cca 4,2-4,3L/100km, co je asi o 0,2-0,3L menej nez predtym. Na vykone to velmi nebadat, ide to asi rovnako; citit to len pri zrychlovani, kedze motor ide do otacok rychlejsie.
Problem robi to pufkanie, toto musim vyriesit, pretoze motor ma mensi vykon, ked to vydava ten zvuk. Citit to napr. na 4.prevode, ked auto pri 70-80kmh okolo 2400ot zrychluje pomalsie nez pri 90-105kmh okolo cca 2800-3000ot.
Tie casy hore som si pomylil

Teraz som pri rovnakom zadani nameral 13,4sek a na 5ke 24sek.
EDIT: dnes som meral opat, na 4.ke to bolo 13,6sek, na 5ke 18,4sek, tak to predchadzajuce meranie asi bolo zle.
Napsal: sob říj 16, 2010 22:04
od misha
Tak?e nějaké mé postřehy z pou?ívání kónického filtru:
Nainstaloval jsem kit sání (vzduchovod - vlastní výroba, filtr SIMOTA) v srpnu. Jezdil jsem s ním měsíc a ?ádný extra rozdíl jsem ve výkonu nepoznal, krom teda vysokých otáček. Co mi vadilo, byl rezonanční hluk v nízkých otáčkách (1500-2000). Vrátil jsem zpět airbox a jezdil s ním během září. Sice motor utichl, ale byl teda mnohem líněj?í a méně úsporný. před týdnem jsem se opět vrátil ke kitu. Rezonanční hluk jsem odstranil ucpáním středové díry filtru a obalení části obvodového plá?tě molitanem. Je to stále hlučněj?í jak airbox, ale bez rezonance. Výkon zůstal, jede to opravdu mnohem lépe a spotřeba mi při stejném stylu jízdy klesla o půl litru. Jinak potvrzuji, ?e reakce na plyn je blesková, s airboxem byla prodleva 0,5 sec.
Kdo si chce stavět kit, doporučuji koupit konický filtr bez středové díry, a? nemusí provádět bypass jako já. Během týdne po?lu i nějakou fotku s umístěním filtru.
Napsal: ned říj 17, 2010 15:29
od Davids
tak jsem si koupil filtr od Simoty jenom vlozku do airboxu...a muzu rict, ze jsem maximalne spokojeny...auto jde tak o 20% procent lepe za plynem (to muze byt dano i tim, ze muj filtr byl dost znecisteny) A motor se mi pri seslapnuti pedalu na podlahu zakuckaval...tet je to bez problemu, spotreba pujde taky dolu, protoze ho nemusim tak vytacet...take max spokojenost. I zvuk ve vyssich otackach je trosku jiny sportovnejsi

coz na diesela neni spatne.
Napsal: pon říj 18, 2010 7:43
od Kolacok
Davids, spotreba nepojde dole, mne isla este o 0.1 hore, pretoze na to teraz viac sliapem

Ten prijemny pocit, ze to ide lepsie donuti viac tlacit plyn, ale mozno ma to casom prejde

Napsal: pon říj 18, 2010 8:13
od misha
Kolacok píše:Davids, spotreba nepojde dole, mne isla este o 0.1 hore, pretoze na to teraz viac sliapem

Ten prijemny pocit, ze to ide lepsie donuti viac tlacit plyn, ale mozno ma to casom prejde

Mě u? to pře?lo na?těstí, testovácí nádr? po okrskách za 8,5l/100

Teď u? si jenom u?ívám spotřeby 4,8l/100 při dodr?ování rychlostních limitů. A kdy? je potřeba předjet, není to takový porod jako předtím.
Napsal: pon říj 18, 2010 10:39
od Davids
Kolacok píše:Davids, spotreba nepojde dole, mne isla este o 0.1 hore, pretoze na to teraz viac sliapem

Ten prijemny pocit, ze to ide lepsie donuti viac tlacit plyn, ale mozno ma to casom prejde

ja myslim, ze dolu pujde mivam tet kolem 8,2 l/100

jezdim hodne mesto a rozhodne provoz nebrzdim

Napsal: pon říj 18, 2010 10:44
od Kolacok
8.2L/100 s 1.3JTD 90konovou??? Cosiiiii

To sa ako da?
Ked ta moja 1.3 isla nadoraz, spravilo to 7/100, ale to islo po okreskach vacsinu casu s plynom na podlahe.
Ked som isiel na okreskach pohodovo 110-130, tak spravilo 4.9 kombinovanu.
Taku spotrebu by som chapal v tuhych mrazoch, 1-4km kratke jazdy a stop.
Napsal: pon říj 18, 2010 12:30
od Davids
Kolacok píše:8.2L/100 s 1.3JTD 90konovou??? Cosiiiii

To sa ako da?
Ked ta moja 1.3 isla nadoraz, spravilo to 7/100, ale to islo po okreskach vacsinu casu s plynom na podlahe.
Ked som isiel na okreskach pohodovo 110-130, tak spravilo 4.9 kombinovanu.
Taku spotrebu by som chapal v tuhych mrazoch, 1-4km kratke jazdy a stop.
presne tak jezdim kratke trasy...a jizda typu brzda plyn...a nez ten slaboucky moturek roztoci ty 18" kola to taky da zabrat

)) ale jinak neni problem s tim jet za 4,7 to zvladnu s prehledem (ale jen obcas kdyz mi sviti hladove oko)

Napsal: čtv bře 31, 2011 23:10
od benja
tak první dojmy po nainstalování kitu...jak u? bylo zmíněno..podstatně rychlej?í reakce na se?lápnutí plynového pedálu..pocitově vět?í ochota jít za plynem a v neposlední řadě..)pro mně) opravdu krásný zvuk...spotřebu a ostatní plusy či mínusy budu sbírat postupem času..dnes najeto s kitem cca60km..ale první dojem velmi velmi dobrý..
Special thanks to Kriss!!
Napsal: ned dub 03, 2011 8:18
od 1nekros1
benja píše:tak první dojmy po nainstalování kitu...jak u? bylo zmíněno..podstatně rychlej?í reakce na se?lápnutí plynového pedálu..pocitově vět?í ochota jít za plynem a v neposlední řadě..)pro mně) opravdu krásný zvuk...spotřebu a ostatní plusy či mínusy budu sbírat postupem času..dnes najeto s kitem cca60km..ale první dojem velmi velmi dobrý..
Special thanks to Kriss!!
aky kit si si tam daval ? do original boxu si to daval?