Stránka 12 z 13

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: úte čer 02, 2015 8:39
od 1nekros1
ako ti mohla dojst nafta? si myslim ze tvoje auto je tak isto otravne ako moje ked ma prazdnu nadrz.

a urcite sa to zavzdusnilo a treba to samozrejme cele odvzdusnit aby nieco neslo naprazdno a nezadrelo sa. a kedze si na to jebal a jazdil dalej tak sa nieco poskodilo. ale je mozne ze len nieco sa zanieslo. diagnostika urcite nieco pise.

Bouchání při neutrálu

Napsal: pát lis 13, 2015 7:45
od eagle
Ahoj,
mám 1.9 88kW, a občas při zařazení neutrálu, nejčastěji při studeném motoru, slyším nějaké bouchání. Jako když bych na roztočené ozubené kolo hodil šroubek a ono ho to někam odpinklo, tak 2x-3x a pak nic.
Děje se to jen občas, proto je těžké, když s tím přijedu do servisu a ono nic.

Stalo se to taky někomu? Nějaké nápady, co to může být? Díky

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv lis 19, 2015 17:43
od Jirka
Setrvák, dvojhmota?

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv lis 19, 2015 22:37
od eagle
no asi by to mohl být ten setrvačník, i podle jiných fór. Jen se mě to nechce zdát. Začalo to dělat po výměně oleje (cca před 2000km). Auto má najeto cca 80000 a já osobně jsem najel posledních 10000 a nechce se mi věřit, že bych za tu dobu oddělal setrvačník. Na to to nejvíc trpí? Všude čtu, že na podtáčení. Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob lis 21, 2015 14:10
od Dušan
eagle píše:Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?
U dieselu? Pochybuju
U Škody Rapid TSI (benzín) se dá takto jezdit též a od těchto otáček již "tahá" a zrychluje

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob lis 21, 2015 14:45
od eagle
No právě diesel má výrazně nižší pracovní otáčky něž benzín. Diesel na rozdíl od benzínu nemá smysl vytáčet nad cca 3500ot. A když ten motor má v 1500ot cca 200Nm, nevidím důvod, proč by to mělo vadit. Navíc To používám jen jako udržovací. Z těchhle otáček nikdy nezrychluji, to spíš podřadím. U těch malých benzínových bestií to záleží jen na naladění, kde mají nejvyšší moment. Ale jestli setrvačníku vadí 1500ot. tak to je pro mě docela zklamání. Je to moje první dieselové auto, když nepočítám auta rodičů. Kde Mitsubishi L200 bez problému jezdilo i kolem 1200-1300ot, prostě se to chovalo jako kamion. a Grand Vitara 2.0TD tak bez problému jezdila při 1500ot. Tam naopak byly problémy s hlukem a vibracemi nad 2500.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob lis 21, 2015 22:25
od Jarous1
Vadný setrvák už po 80.t.km? To by muselo auto dostávat pořádně zabrat(případně špatně čipnuté), nebo výrobní vada. Otáčky co zmiňuješ po rovině jsou naprosto OK.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 22, 2015 9:27
od Jirka
Ještě jedna věc, koukni na olej v převodovce.
Málo oleje bude tyhle zvuky způsobovat, než se zahřeje a rozstříká v převodovce.
Mám to z vlastní zkušenosti,hned po koupi nového auta mi to dělalo taky a v převodovce byli 4deci oleje místo 2litry.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 22, 2015 10:52
od 1nekros1
Dušan píše:
eagle píše:Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?
U dieselu? Pochybuju
U Škody Rapid TSI (benzín) se dá takto jezdit též a od těchto otáček již "tahá" a zrychluje
no hej da pokial sa ti nerozjebe ta retiazka :-) na rozvodoch.
zatial vsetci co maju rapid okolo mna to menili a nie jeden krat :-) tak drzim palce :-)
kazdopadne 1500 po rovine je podla mna aj dost pomala jazda kedze viem ze diesel ma okolo 1800-2000 pri 90km/h zatial kazdy jeden na ktorom som chodil
a punto 1.3 ma tiaz tak.
a tak ako pise jirka bud mas malo oleja v prevodovke alebo je v prdeli dvojhmota onoto to vtedy aj tak cudne zuzle. aspon na peugeote. kolegovy to za studena robila aj oktavia ale ju predal :-) takze neviem vysledok.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 22, 2015 11:04
od eagle
1nekros1 píše:
Dušan píše:
eagle píše:Je 1500ot klidnou jízdou po rovině podtáčení?
U dieselu? Pochybuju
U Škody Rapid TSI (benzín) se dá takto jezdit též a od těchto otáček již "tahá" a zrychluje
no hej da pokial sa ti nerozjebe ta retiazka :-) na rozvodoch.
zatial vsetci co maju rapid okolo mna to menili a nie jeden krat :-) tak drzim palce :-)
kazdopadne 1500 po rovine je podla mna aj dost pomala jazda kedze viem ze diesel ma okolo 1800-2000 pri 90km/h zatial kazdy jeden na ktorom som chodil
a punto 1.3 ma tiaz tak.
a tak ako pise jirka bud mas malo oleja v prevodovke alebo je v prdeli dvojhmota onoto to vtedy aj tak cudne zuzle. aspon na peugeote. kolegovy to za studena robila aj oktavia ale ju predal :-) takze neviem vysledok.
To moje GP 1.9 má při 1500ot 90km/h (na 6.). To auto má sice jen 80tkm, ale bohužel tak 70% těch kilometrů je po městě. Zkusím zkontrolovat ten olej a uvidím. Jinak jsem byl docela překvapený (příjemně) z ceny toho dvouhmotového setrvačníku, kdy se to dá sehnat už od 6000Kč.

Jo a kterou spojkovou sadu byste kdyžtak vzali? 5000? nebo 2500?
stačí ta levnější?

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 22, 2015 12:28
od Jirka
No tak jednu sadu máš bez vypínacího ložiska a jednu s ložiskem.
Jinak jestli si to neuděláš sám a budeš dávat někomu dělat tak dát vše ať je to naráz a nemusíš platit 2krát za práci.
U tohodle musí dolů i celá nápravnice abys vyndal převodovku, takže dost práce.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned lis 22, 2015 13:12
od eagle
Jirka píše:No tak jednu sadu máš bez vypínacího ložiska a jednu s ložiskem.
Jinak jestli si to neuděláš sám a budeš dávat někomu dělat tak dát vše ať je to naráz a nemusíš platit 2krát za práci.
U tohodle musí dolů i celá nápravnice abys vyndal převodovku, takže dost práce.
A je potřeba to koupit s tím vypínacím ložiskem? Budu to dávat známému do servisu, resp. to tam už je a uvidím co zjistí. Je mi jasný, že když se bude měnit setrvačník, spojka se musí taky. takže bych to nechal udělat dohromady.

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pon črc 11, 2016 17:19
od zokot
Tak jsem ro vymenil a je klid dvouhmota + lozisko.

divny zvuk 1.9 jtdm

Napsal: stř bře 15, 2017 21:42
od andy.the
Ahojte,
Mám GP 1.9 jtdm 88kW.
Na volnobehu či už keď mi auto stojí alebo je v pohybe v akejkolvek rychlosti tak všetko v pohode, ale akonáhle zaradím akukolvek rychlosť tak mi niekde z podkapoty na strane spolujazdca, čiže na opačnej od prevodovky a spojky, niečo drnčí taký divný zvuk akoby kovovy akoby niekto trasucimi rukami o seba velmi rychlo drncal stare hrnce ale tak drhnuto.... tento zvuk nabera a ubera intenzitu v zavislosti od otačiek motora a viac pri nižších otáčkach je taky drncavy a pri vyššich je taký drhnuci zle sa to popisuje :D :D ale už ma to vytača a cca okolo 2500 všetko zarezonuje na chvilku... a pri každej rychlosti je ten zvuk od motora taky isty len čim viac počujem vietor tak tym menej ten zvuk a pri 90tke napriklad počujem len v pozadi akoby take vibrujuce drhnutie je to hnus proste a ked chytim radiacu paku silnejšie aj ona vibruje čo by asi nemala.... :D
Mimo ineho mam nedavno menenu komplet spojku a dvojhmotu, ložiska su OK, remenica klukovky je OK, altik mam po repase, napinacia kladka je OK, napravy su pevne, homokinetaky neklepocu, zvuk neovplyvnuje a nemení zatačanie auta do stran...
Stretol sa niekto s niečim takymto? :D dakujem

Re: divny zvuk 1.9 jtdm

Napsal: čtv bře 16, 2017 7:26
od 1nekros1
bud skontroluj este uchytenie motora to co je na podlahe od spolujazdcovej strany alebo vyfuk moze byt KO to spojdenie pruzne medzi motorom a vyfukovou castou