Stránka 11 z 16
Napsal: stř srp 08, 2012 16:51
od Dušan
Letos jsem opět zakoupil přes net olej Shell Helix Ultra 5W/40 za 134,- Kč/l

Re: Motorový olej
Napsal: úte črc 16, 2013 10:48
od TomasUL
Lidi, divím se, že lijete do svých aut jiný oleje než Selenii.
Nejde přeci tolik o nějakou normu, ale jde přeci i o přidaný aditiva a jiný složky, který jiný 5w40 nemají.
Nebo proč se Selenie lije i do Ferrari? Proč tam nenalejou nějakej Mogul, Castrol atd?
Je o tom hodně na netu, tak stačí číst.
Máme v rodině ještě Hyundai Matrix a po první garančce jsem do něj začli lít Selenii místo Shellu. Motor se chová úplně jinak. Motor ve Fiatu asi tak náročnej není. Ale to vám těch pár ušetřenejch stovek stojí za problémy v dalších letech?
Já kupuji Selenii K 5W40 za 280 Kč/l. Jinou plnou synt. 5W40 můžu sehnat za 90 Kč/l. I přesto si těch pár korun připlatím.
PS: Jak někdo psal, že olej měl hnědou barvu a ne černou. "Že to je dobrý...." Pardon, ale tomu se dá jenom pousmát. Téma "olej" je oříšek, ale dá se toho hodně pochtit od důveryhodných zdrojů.

Re: Motorový olej
Napsal: úte črc 16, 2013 12:28
od Jarouš
Podpoř svou teorii o přidaných aditivech v Selenii o nějaká konkrétní fakta.
PS: převzaté PR kecy výrobce oleje a vozu nejsou směrodatné.
PPS: na netu najdeš všechno, co chceš slyšet, stačí dobře hledat.

Re: Motorový olej
Napsal: úte črc 16, 2013 16:34
od TomasUL
Teorii?
Chceš mit říct, že když Mogul, Shell, Divinol, Castrol atd. mají stejnou normu ACEA xxx, tak jsou úplně stejný? To by se mohl dělat jeden olej pro danou normu a byl by klid ne?
Nebo co liješ do Fiatu ty?
Re: Motorový olej
Napsal: úte črc 16, 2013 19:42
od FRIMICO
Já tam mám taky shell helix ultra 5w-40 a jak říkal Míra na srazu v Bolce,po roce vyměnit ať má barvu jakou chce.Mám ho tam od března a v březnu jde ven.Zatím má namazáno 6,500tis.
Re: Motorový olej
Napsal: úte črc 16, 2013 20:16
od Dušan
TomasUL píše:
Nebo proč se Selenie lije i do Ferrari? Proč tam nenalejou nějakej Mogul, Castrol atd?
Já tedy nevím, ale vždycky jsem viděl na Ferrari reklamu na Shell
Re: Motorový olej
Napsal: úte črc 16, 2013 21:08
od Jarouš
TomasUL píše:Teorii?
Chceš mit říct, že když Mogul, Shell, Divinol, Castrol atd. mají stejnou normu ACEA xxx, tak jsou úplně stejný? To by se mohl dělat jeden olej pro danou normu a byl by klid ne?
Nebo co liješ do Fiatu ty?
To jsem nikde nepsal. Já chci vědět, v čem konkrétně ta Selenia převyšuje třeba Castrol nebo Shell. Tím myslím základní parametry, které určují výkonnost oleje. Jen tak náhodou jsem našel na netu srovnání Selenie Technyx (převodový) a v hodnotě viskozity při nízké teplotě se řadí do průměru.
Pro úplnost: Do GP už 90 tkm leju Castrol 5W40, po opuštění Selenie se motor ztišil všeobecně, speciálně při studených startech. Aktuálně najeto cca 140 000 km, ventily nikdy neseřizovány, motor šlape jak hodinky.
Do Barchetty (1,8 16V) leju Selenia K - tam to zaklínadlo funguje, onen pověstný variátor vačky má rád asi jen Selenii
Do Abartha (Stilo 2.4 20V) leju taktéž Selenia K - obdobný případ jako s Bárou.
Shrnutí: zastávám názor, že mnohem důležitější než značka oleje je interval jeho výměny. Takže GP max. po 15 tkm, Abartha a Báru max. po 10 tkm, ale to jsou auta pro radost, tudíž jednou ročně bez ohledu na nájezd. Asi tak.
Re: Motorový olej
Napsal: stř črc 17, 2013 10:22
od 1nekros1
Jarous ten variator nema aj moja 1,4 16v? Nahodou
Re: Motorový olej
Napsal: stř črc 17, 2013 12:58
od Jarouš
Má a 1.4 8V taky. Ale je to úplně jiná konstrukce než u starších motorů a zatím jsem neslyšel, že by dělal nějaké problémy. Variátor v agragátu 1.8 16V (včetně mutací u Alfy Romeo) je tím skoro pověstný. Šikovní ho "vyléčí" za cenu opravné sady (cca 150 kč), ty méně zdatné to vyjde na cca 4000,- za nový. Ale to je už jiné téma a jiné auta.
Re: Motorový olej
Napsal: stř črc 17, 2013 15:41
od TomasUL
Dušan píše:TomasUL píše:
Nebo proč se Selenie lije i do Ferrari? Proč tam nenalejou nějakej Mogul, Castrol atd?
Já tedy nevím, ale vždycky jsem viděl na Ferrari reklamu na Shell
Ale možná na benzín. Ne na olej.

Re: Motorový olej
Napsal: stř črc 17, 2013 21:25
od TomasUL
FRIMICO píše:Já tam mám taky shell helix ultra 5w-40 a jak říkal Míra na srazu v Bolce,po roce vyměnit ať má barvu jakou chce.Mám ho tam od března a v březnu jde ven.Zatím má namazáno 6,500tis.
Přesně tak. Olej se mění po roce a je jedno, kolik najedeš.
Re: Motorový olej
Napsal: stř črc 17, 2013 21:34
od MV
No mně teď, pánové v autorizovaném servisu rozmluvili výměnu oleje, že je to prý zbytečné vyhazování peněz, tak nevím
Předtím jsem jezdil každý rok s punťou na servisky v rámci záruky (5 let) a pokaždé i výměna oleje. Ročně jsem najezdil tak 12tkm (první léta) až 7tkm a to většinou hrkačky po městě případně okolí. Pokaždé tedy dávali selenii, aspoň podle faktury a bez problémů, ani jsem je nepředpokládal.
Bravo jsem pořídíl s 11tkm na hrbu, staré tři roky a na servisce bylo podle papírů jednou jedinkrát a to minulý rok kdy mělo najeto 8 tisíc. Je to garážovaná voňavka po důchodci (opravdu, prodáváno majitelem přes dealera protiúčtem), takže to sedí. Olej měl tedy "najeto" ani ne 4 tisíce, jenže já s tím teď za 2 měsíce najel další 2 tisíce. Preventivně jsem to chtěl po koupi nechat vyměnit a prý zbytečnost (viz výše). Motor (1.4 16V) je ale celkem hlučný, oproti 1.2 v punťovi to byl po prvním nastartování docela šok, málem bych řekl, že tam mám multijet

Podle technika to je normální, ale stejně - nechat olej vyměnit?
Sám ho měnit nebudu, nemám na to prostředky, čas a hlavně ani um

Re: Motorový olej
Napsal: stř črc 17, 2013 22:25
od FRIMICO
Tedy na to že jsem to dělal asi 10 min bych to do servisu nedal .olej koupenej přez net ,cena 4 l shellu 608kč i s dopravou .Pak napiš co tě to stálo.
Re: Motorový olej
Napsal: čtv črc 18, 2013 10:58
od 1nekros1
MV píše:No mně teď, pánové v autorizovaném servisu rozmluvili výměnu oleje, že je to prý zbytečné vyhazování peněz, tak nevím
Předtím jsem jezdil každý rok s punťou na servisky v rámci záruky (5 let) a pokaždé i výměna oleje. Ročně jsem najezdil tak 12tkm (první léta) až 7tkm a to většinou hrkačky po městě případně okolí. Pokaždé tedy dávali selenii, aspoň podle faktury a bez problémů, ani jsem je
Bravo jsem pořídíl s 11tkm na hrbu, staré tři roky a na servisce bylo podle papírů jednou jedinkrát a to minulý rok kdy mělo najeto 8 tisíc. Je to garážovaná voňavka po důchodci (opravdu, prodáváno majitelem přes dealera protiúčtem), takže to sedí. Olej měl tedy "najeto" ani ne 4 tisíce, jenže já s tím teď za 2 měsíce najel další 2 tisíce. Preventivně jsem to chtěl po koupi nechat vyměnit a prý zbytečnost (viz výše). Motor (1.4 16V) je ale celkem hlučný, oproti 1.2 v punťovi to byl po prvním nastartování docela šok, málem bych řekl, že tam mám multijet

Podle technika to je normální, ale stejně - nechat olej vyměnit?
Sám ho měnit nebudu, nemám na to prostředky, čas a hlavně ani um

Tu mas zvuk studeneho motora ako by to malo vyzerat
http://www.youtube.com/watch?v=U_eoTCv_n3I
A inak ten olej je dobre menit urcite ho tam nechavat 30000km je podla mna blbost, dost skorej sa priklanam jarousovy. Ale nakonec je kazdeho osobna vec kolko to auto chce mat. Ja ho uz mam 120000km a dufam ze bez poruchy vydrzi este aspon do 200000km
Re: Motorový olej
Napsal: čtv črc 18, 2013 12:18
od jeník1
To jsou zbytečné obavy s tím nájezdem. Na Pandě jsem měl limit rok nebo 20000 km a dodržoval jsem ho. Najel jsem takto 112 tisíc a motor byl pořád jako nový (spotřeba oleje minimální)
Na GP mám limit 30000 nebo dva roky a nevidím důvod jezdit tam častěji. Nyní mám najeto na jednu náplň již 28 tisíc a ty dva tisíce ještě vydržím. Věřte tomu, že zase najedu tímto způsobem přes 100 tisíc a motor bude pořad jako nový.
BTW: Myslím, že ten kdo má obavy dodržovat výrobcem předepsané limity výměny oleje a jezdí na výměny dříve trpí nějakou duševní poruchou....jinak to snad ani není možný
