Stránka 11 z 19
Re: Přibývání oleje
Napsal: pát lis 30, 2012 10:08
od Mara87
peta píše:Prosím o názor majitele 1,3JTD s DPF, zda se u někoho projevuje přibývání motorového oleje ? Vím, že regenerací DPF se motor. olej degraduje nespálenou naftou (ředí se), ale u mého auta mi přijde, že toho hladina oleje přibývá víc než je zdrávo. Používám 5W-40, výměna po 15tkm, najeto 95tkm, provedl jsem druhou výměnu oleje, u první byl olej nalit cca k horní rysce, před další výměnou byl cca o 5mm výše. Nyní jsem před 3tkm nalil cca 3-4 mm pod horní rysku, nyní je už na rysce. Byly změřeny přepady vstřiků, nezdá se, že by nějaký vstřik propouštěl. Přibývání oleje tedy přikládám na vrub regeneraci, podle počítadla regenerací je regenerace cca 1x za 1000 km, což mi nepřijde tak časté. Byl bych nerad, aby mi motor "zaklepal" z důvodu nekvalitního mazání. Předchozí 1,3 JTD bez DPF měla spotřebu oleje mezi výměnami cca 0,5 L, což mi přijde normální a v normě. Děkuji za reakce
Teda, kdyby mě olej příbýval tak bych byl rád, bohužel mám opačný problém.
Re: Spotřeba oleje
Napsal: pát lis 30, 2012 21:29
od 1nekros1
mne to tece cez ojnicu na kluke napr.
asi tak 1 liter za 2000km v januari idem na vymenu rozvodou takze konecne to prejde....
Re: Spotřeba oleje
Napsal: sob pro 01, 2012 8:48
od jeník1
1nekros1 píše:mne to tece cez ojnicu na kluke napr.
asi tak 1 liter za 2000km v januari idem na vymenu rozvodou takze konecne to prejde....
Co že? Ono ti vyteče 1 litr motorového oleje za 2 tisíce km? To snad není možný. Kolik máš najeto? A rok výroby GP?
Re: Spotřeba oleje
Napsal: sob pro 01, 2012 10:50
od 1nekros1
a co je na tom divne? sak ked sa ti posere gufero tak to tade proste bude tiect... nemenil som to zato lebo musis dat remen dole dalsi remen dole, potom remenicu na ojnici zvesit motor stahnut gufero .... gufero stoji cca 20eur a robota na 3/4 dna zato to spojim rovno s vymenou rozvodou
a aby si bol spokojny tak 96000 a 04/2007 a uvedene do prevadzky 12/2008
Re: Spotřeba oleje
Napsal: čtv pro 13, 2012 17:16
od peta
Tak 3 vsřiky KO (LOL) Po 95tkm mi přijde trochu brzo

Napovídala tomu i zvýšená spotřeba, v tahu občas zakolísání výkonu. DPF asi tedy na vině nebude
PS: pokud jsou vstřiky KO, co čerpadlo ? O tom nic neříkali ... Nemůže být problém i tam nebo tohle CR čerpadlo nemívá žádné zadírání apod ? Nerad bych, aby vstřiky po repasi šly za chvíli znovu do kytek ...
Re: Spotřeba oleje
Napsal: sob pro 15, 2012 18:48
od Jirka
Tak podle toho co píšeš tak vstřikovače špatně rozprašovali a nafta tekla okolo pístů do oleje.
Kdyby ti odcházelo čerpadlo nebo měli vstřikovače velký přepad tak by ti to špatně chytalo.
Jinak co se týká životnosti těch trysek tak hodně záleží kde tankuješ a jestli leješ nějaká aditiva při tankování.
Čerpadlo je robusní litinové konstrukce CP1 to vydrží opravdu hodně.
Ale je to zase o kvalitě paliva, u nás je nafta dost mizerná v zahraničí je lepší, mám na mysli Německo, Rakousko.
Z toho plyne tankovat u značkových pump a měnit častěji palivový filtr a dávat hlavně origo a ne z polska.
Re: Spotřeba oleje
Napsal: sob pro 15, 2012 19:24
od peta
Ano, přesně tak, takže na vině přibývání oleje není zřejmě regenerace DPF. Auto jezdilo v Německu (samozřejmě že nevím, co tam tankovali), km jsou doloženy,mám ho rok a tankuji v Dopravním podniku a tam si nedovolí špatné palivo. Filtr jsem měnil značkový. Výrobci vstřikovačů se k životnosti nijak moc nevyjadřují, jen Delphi oficiálně uvádí, že v 50tkm už mohou být vstřikovaše opotřebeny a ve 110km doporučuje jejich výměnu. Podle stavu vstřiků se bude ještě event. řešit čerpadlo
Re: Spotřeba oleje
Napsal: sob pro 15, 2012 19:30
od Jirka
Tak to by ses divil co dokážou tankovat v dopravních podnicích.
Já dělám ve firmě která opravuje autobusy pro Veolii a to bys viděl co dokážou tankovat do nových vozů jen aby ušetřili korunu na litru.
Re: Spotřeba oleje
Napsal: ned pro 16, 2012 21:20
od 1nekros1
jj presne tak aj u nas tiez nic vynimocne ze tam do nafty davaju aj oleje a ine veci co su lacnejsie

tam by som fakt netankoval....
Re: Spotřeba oleje
Napsal: ned pro 16, 2012 22:15
od peta
tak jen pro vysvětlenou - jedná se o čerpací stanici, jejímž vlastníkem je podnik provozující celou MHD nebo čerpací stanici velké spediční firmy.To si opravdu myslíte, že podnik provozující stovky autobusů nebo stovky kamionů za miliony korun sám sobě bude na své čerpací stanici prodávat nějaké patoky? Já myslím, že je to zcela obráceně - jelikož tyto podniky mají i laboratoře na oleje (sledují stav olejů v jejich vozidlech), asi nebude ani velký problém pohlídat si i dodávky paliv. Nekvalitními palivy by si sr..... do vlastního hnízda

Re: Spotřeba oleje
Napsal: pon pro 17, 2012 1:42
od Kolacok
Ber to tak, ze nakladak zhltne cokolvek, kym to ma zhruba pozadovane tabulkove vlastnosti nafty.
Motory v osobakoch su jemnejsie a citlivejsie na kvalitu nafty, obsah siry, mazivost, atd..
Moderne naftaky napr. nedokazu jazdit na olej s efektom cerstvych hranolcekov z vyfuku ako stare rotacky, lebo sa im zanasaju vstrekovace.
Kvalita paliva je jedine vysvetlenie, preco ti to odislo.
Osobne sa vyhybam vsetkym neznackovym pumpam, ak sa to da. Ani znackove vsak nie su zarukou 100% kvality, zalezi na majitelovi konkretnej prevadzky. Tankujem takmer vylucne na Agip/Shell/OMV, obcas Slovnaft. Naposledy ma prave Slovnaft prekvapil kvalitnou naftou, s minimalnym penenim.
Re: Spotřeba oleje
Napsal: pon pro 17, 2012 11:46
od 1nekros1
No chalan nezijes v komunizme kde vsetci dbali na kvalitu. Daj si povedat ze teraz vsetci tlacia na cenu a hlavne ty co jej minu na 1000 litre. A ako aj pisu chalani autobus ma o hodne vecsi strekovac ako ty.
Ale sak ako chces no tvoje auto

Re: Spotřeba oleje
Napsal: pon pro 17, 2012 18:30
od Jirka
peta píše:tak jen pro vysvětlenou - jedná se o čerpací stanici, jejímž vlastníkem je podnik provozující celou MHD nebo čerpací stanici velké spediční firmy.To si opravdu myslíte, že podnik provozující stovky autobusů nebo stovky kamionů za miliony korun sám sobě bude na své čerpací stanici prodávat nějaké patoky? Já myslím, že je to zcela obráceně - jelikož tyto podniky mají i laboratoře na oleje (sledují stav olejů v jejich vozidlech), asi nebude ani velký problém pohlídat si i dodávky paliv. Nekvalitními palivy by si sr..... do vlastního hnízda

Tak ti teda řeknu na co se jezdí v takové dopravní firmě.
Od dubna do října na čisté Měřo což je 100% bionafta a v zimě na tzv. směsnou naftu která má 30% měřa.
A to z toho důvodu že na to není spotřební dan a tím je to levnější.
Tankujou to všechny auta kromě vozů v záruce, ty tankujou normální naftu.
No přál bych vám vidět ty palivové filtry a když začne mráz tak zase nejdou topení.
A vstřikovače se dělaj taky častěji, takže úspora nikde nic.
Já teda tankuju jedině Vervu nebo Optimal diesel plus aditiva VIF.
Re: Spotřeba oleje
Napsal: pon pro 17, 2012 18:41
od peta
Děkuji za vaše názory, nicméně mám ověřeno a to přímo ze zdroje, že nafta je z Rakouska (tedy to všichni tankujete u OMV). Nekvalitní naftě se také vyhybám. A můj názor je, že dnes špatnou naftu nenalije ani zemědělec do traktoru, pokud má nějakého JohnDeera, tak tam je taky CR a repase vstřiků stojí o "trochu" více než na nějakou 1,3
Re: Spotřeba oleje
Napsal: úte pro 18, 2012 14:05
od Dušan

Je to tu o olejích
