Stránka 11 z 18

Napsal: pon črc 26, 2010 6:27
od carlos_ray
To u? se tě?im a? nám poreferuje?. Chci si ho koupit taky. Myslim, ?e zlep?ení tam bude, ale dost malý. A sní?ení spotřeby (já myslel, ?e jsi jako jeden z mála co jezdí za 5 litrů - já mám 5.2) A ni??í u? snad ani nemů?e? chtít :-D

Vhodnost

Napsal: pon črc 26, 2010 12:15
od Happy_CZ
Pánové nechci vám brát iluze, ale uva?ovali jste někdy nad vhodnosti takového filtrování vzduchu? Kdysi jsem nad mo?ností montá?e kon. filtru i vlo?ek uva?oval, ale s odstupem času a zamy?lením se pro jaké motory jsou tyto filtry pou?itelné jsem dospěl k závěru, ?e si nemíním postupně ničit motor touto srandou jen kvůli lep?ímu zvuku a velice spornému zvý?ení výkonu. Pro bě?ný motor jsou tyto filtry naprosto nevhodné pro jejich nedostatečnou filtraci mikročástic, které se samozřejmě dostanou do válců a postupně odírají stěny atd. nehledě na změnu proudění vzduchu v celém sacím traktu. Zde výňatek z článku o chiptuningu

Kód: Vybrat vše

Sportovní vzduchové filtry mají sní?it odpor v sání. Nebudeme nyní pochybovat o tom, ?e se tak děje. Budeme v?ak také doufat, ?e zachytí stejné nečistoty, jako filtr sériový. Jaký je v?ak skutečný přínos pro výkon jinak neupraveného motoru, kdy? se sní?eným odporem v sání neuva?ovali vývojáři při ladění rezonančního sání a časování ventilů?

Stejně pochybné je pou?ití sportovního výfuku na sériovém motoru. Opět je sní?ený protitlak v sání něco, s čím nepočítá časování ventilů a paradoxně tak mů?e výkon motoru poklesnout. Při překrytí ventilů na konci výfukového a začátku sacího zdvihu mů?eme přicházet o palivo, které unikne do výfukového kanálu právě kvůli sní?enému odporu v sacím traktu.
Zde celý článek

Kód: Vybrat vše

http://www.tipcar.cz/automobilovy-konstrukter--jak-%28ne%29funguje-chiptuning--3948.html
Prosím neberte to jako poučování, jen důvod k zamy?lení co je dobré pro na?e čtyřkolé miláčky :D

Re: Vhodnost

Napsal: pon črc 26, 2010 13:11
od Jarouš
Happy_CZ píše:Pánové nechci vám brát iluze, ale uva?ovali jste někdy nad vhodnosti takového filtrování vzduchu? Kdysi jsem nad mo?ností montá?e kon. filtru i vlo?ek uva?oval, ale s odstupem času a zamy?lením se pro jaké motory jsou tyto filtry pou?itelné jsem dospěl k závěru, ?e si nemíním postupně ničit motor touto srandou jen kvůli lep?ímu zvuku a velice spornému zvý?ení výkonu. Pro bě?ný motor jsou tyto filtry naprosto nevhodné pro jejich nedostatečnou filtraci mikročástic, které se samozřejmě dostanou do válců a postupně odírají stěny atd. nehledě na změnu proudění vzduchu v celém sacím traktu. Zde výňatek z článku o chiptuningu

Kód: Vybrat vše

Sportovní vzduchové filtry mají sní?it odpor v sání. Nebudeme nyní pochybovat o tom, ?e se tak děje. Budeme v?ak také doufat, ?e zachytí stejné nečistoty, jako filtr sériový. Jaký je v?ak skutečný přínos pro výkon jinak neupraveného motoru, kdy? se sní?eným odporem v sání neuva?ovali vývojáři při ladění rezonančního sání a časování ventilů?

Stejně pochybné je pou?ití sportovního výfuku na sériovém motoru. Opět je sní?ený protitlak v sání něco, s čím nepočítá časování ventilů a paradoxně tak mů?e výkon motoru poklesnout. Při překrytí ventilů na konci výfukového a začátku sacího zdvihu mů?eme přicházet o palivo, které unikne do výfukového kanálu právě kvůli sní?enému odporu v sacím traktu.
Zde celý článek

Kód: Vybrat vše

http://www.tipcar.cz/automobilovy-konstrukter--jak-%28ne%29funguje-chiptuning--3948.html
Prosím neberte to jako poučování, jen důvod k zamy?lení co je dobré pro na?e čtyřkolé miláčky :D

:D keců z internetu o výhodách či nevýhodách bavlněných filtrů najde google hromadu :wink:

Co se týče fitrační schopnosti bavlněného fitru oproti klasické papírové vlo?ce, tak u značkových fitrů (KN, BMC apod.) je vy??í ne? u obyčejného papíru. Z vlastní zku?enosti mohu říct, ?e pokud jsem jezdil s papírovou vlo?kou, tak na ?krticí klapce byl po čase mastný prach. Teď mám KN filtr a i po 30 tkm je klapka zcela čistá.

Na druhou stranu nepochybuju o mizivé fitraci "no name" bavlněných filtrů, které vyrábí bůh ví kdo. :wink:

A co je dobré pro mého miláčka? měním olej po 10 tkm. Svíčky co 20 tkm a myslím, ?e je spokojený :D

Napsal: pon črc 26, 2010 13:21
od Kriss
co k tomu říct, jen asi tolik, ?e je třeba taky se kouknou na druhou stranu a třeba si pře?íst něco o bavlněných filtrech( myslím tím ale kvalitních) o těch se zase pí?e, ?e filtrují stejně dobře jako papírové filtry a vydr?í ?ivotnost vozu. Jen se o ně člověk musí starat. Firmy jako K&N a BMC mají tento systém patentovaný, jsou na nech testy TUV atd....tak?e si nemyslim, ?e by motorum u?kodily nebo nějak rozhazely nastavení ventilů atd.

Re: Vhodnost

Napsal: pon črc 26, 2010 14:46
od Eses
Jarou? píše:
Happy_CZ píše:Pánové nechci vám brát iluze, ale uva?ovali jste někdy nad vhodnosti takového filtrování vzduchu? Kdysi jsem nad mo?ností montá?e kon. filtru i vlo?ek uva?oval, ale s odstupem času a zamy?lením se pro jaké motory jsou tyto filtry pou?itelné jsem dospěl k závěru, ?e si nemíním postupně ničit motor touto srandou jen kvůli lep?ímu zvuku a velice spornému zvý?ení výkonu. Pro bě?ný motor jsou tyto filtry naprosto nevhodné pro jejich nedostatečnou filtraci mikročástic, které se samozřejmě dostanou do válců a postupně odírají stěny atd. nehledě na změnu proudění vzduchu v celém sacím traktu. Zde výňatek z článku o chiptuningu

Kód: Vybrat vše

Sportovní vzduchové filtry mají sní?it odpor v sání. Nebudeme nyní pochybovat o tom, ?e se tak děje. Budeme v?ak také doufat, ?e zachytí stejné nečistoty, jako filtr sériový. Jaký je v?ak skutečný přínos pro výkon jinak neupraveného motoru, kdy? se sní?eným odporem v sání neuva?ovali vývojáři při ladění rezonančního sání a časování ventilů?

Stejně pochybné je pou?ití sportovního výfuku na sériovém motoru. Opět je sní?ený protitlak v sání něco, s čím nepočítá časování ventilů a paradoxně tak mů?e výkon motoru poklesnout. Při překrytí ventilů na konci výfukového a začátku sacího zdvihu mů?eme přicházet o palivo, které unikne do výfukového kanálu právě kvůli sní?enému odporu v sacím traktu.
Zde celý článek

Kód: Vybrat vše

http://www.tipcar.cz/automobilovy-konstrukter--jak-%28ne%29funguje-chiptuning--3948.html
Prosím neberte to jako poučování, jen důvod k zamy?lení co je dobré pro na?e čtyřkolé miláčky :D

:D keců z internetu o výhodách či nevýhodách bavlněných filtrů najde google hromadu :wink:

Co se týče fitrační schopnosti bavlněného fitru oproti klasické papírové vlo?ce, tak u značkových fitrů (KN, BMC apod.) je vy??í ne? u obyčejného papíru. Z vlastní zku?enosti mohu říct, ?e pokud jsem jezdil s papírovou vlo?kou, tak na ?krticí klapce byl po čase mastný prach. Teď mám KN filtr a i po 30 tkm je klapka zcela čistá.

Na druhou stranu nepochybuju o mizivé fitraci "no name" bavlněných filtrů, které vyrábí bůh ví kdo. :wink:

A co je dobré pro mého miláčka? měním olej po 10 tkm. Svíčky co 20 tkm a myslím, ?e je spokojený :D
Mů?e? v krátkosti popsat, důvod výměny svíček u? po 20tkm, kdy? interval je poměrně krátký u? po 30tkm :?:

Napsal: pon črc 26, 2010 14:52
od Jarouš
Vzhledem ke stavu elektrod po 20 tkm je tento interval asi ideální. Mě se teda interval 30 tkm krátký nezdá.

Napsal: pon črc 26, 2010 16:58
od Teddy86
Ja jsem volal do servisu a rekli mi ze svicky bych mel vymenit nejpozdeji do 40 tis km. Takze mam zatim ty puvodni. Najeto necelych 31000km.

Napsal: čtv črc 29, 2010 8:30
od Dušan
Du?an píše:
Jarou? píše:..ty jsi nebyl hned provést testovací jízdu? :shock: :D
Testovací jízdu jsem provedl pouze asi k 1 km vzdálené benzínce (byl jsem rád, ?e jsem tam je?tě dojel - moc benzínu u? v nádr?i nebylo).
Subjektivní (mo?ná vsugerovaný) pocit jsem měl, ?e GP-čko lépe jelo se studeným motorem.
Jinak vyzkou?ím a? v týdnu pojedu do práce :wink:
Dnes ráno jsem jel poprvé del?í trasu s bavlněnou vzduchovou vlo?kou Simota do práce (35 km po dálnici).
Zatím pocit dobrý. Trasu jsem podle podmínek jezdil cca za průměrných 7-7,5 l/100 km, dnes po dojezdu mi palubák ukázal 6,8 l/100 km. Uvidíme v porovnání při dal?ích naje?děných kilometrech. Samozřejmě ?e na spotřebu má vliv i řada dal?ích faktorů, proto budu nějaký čas porovnávat, ne? vynesu závěrečný soud :wink:
V?eobecně mám dojem, ?e při ustálené rychlosti ve městě i mimo nemusím tolik ?lapat na plyn (podle aktuální spotřeby na palubáku).
Co se týká deklarovaného mírného nárůstu výkonu, jestli nějaký je, tak je asi prakticky "okem" nepoznatelný. Ale jak u? jsem psal, mám lep?í pocit při jízdě se studeným motorem.

Napsal: ned srp 22, 2010 15:17
od Dušan
Du?an píše:Dnes jsem instaloval bavlněnou vlo?ku do airboxu Simota. Jsem zvědavý jestli se její instalace alespoň trochu projeví pozitivně na jízdě a na spotřebě
Obrázek
Zku?enost po měsíci od montá?e:
O malinko ni??í spotřeba, subjektivní pocit při plně neobsazeném autě lep?í akcelerace.

Jinak je to asi jako u chipů - u slabého motoru se to jistě ani nijak výrazněji asi projevit nemů?e.

Napsal: čtv zář 02, 2010 12:03
od misha
Kriss píše:co k tomu říct, jen asi tolik, ?e je třeba taky se kouknou na druhou stranu a třeba si pře?íst něco o bavlněných filtrech( myslím tím ale kvalitních) o těch se zase pí?e, ?e filtrují stejně dobře jako papírové filtry a vydr?í ?ivotnost vozu. Jen se o ně člověk musí starat. Firmy jako K&N a BMC mají tento systém patentovaný, jsou na nech testy TUV atd....tak?e si nemyslim, ?e by motorum u?kodily nebo nějak rozhazely nastavení ventilů atd.
Tak co Krissi, u? jsi ten "kit" namontoval?
poděl se s námi :D

Napsal: čtv zář 02, 2010 12:17
od Kriss
Ahoj kit jsem namontoval. Zvuk je moc pekný a to ve dvou fázích. V niz?ích otáčkách to brumlá a ve vysokých to pekně vrčí. Jinak pokud jedu plynule a ne?lapu na to tak to nejde sly?et co? je super pro dlouhé cesty.
Jinak mám pocit ?e to jede lépe....musel jsem toti? ted v pondeli kvůli de?tě dát origo sání, tak?e jsem hned cítil rozdíl. S kitem to jede opravdu lépe. Né o moc ale jede, hlavne vy vy??ích otáckách to reaguje na plyn suprově.
No a? to dám zpátky tak pak natočim i video.

Jinak ho budu prodávat tak?e pokud má někdo zájem a? se ozve. Prodávám ho proto, ?e si na jaře chci koupit svoje auto a přítelkyně chce origo sání na GP.

Kit je slo?ený s kovových kolen a silikon spojek a je tam origo silikon trubka s Punto GT, která perfektně pasuje na ?krtící klapu a vyře?íla problém s přechodem. Filtr je tam Green. A je k tomu i uchycení.

Cena bude dohodou.

Napsal: pát zář 03, 2010 8:28
od misha
Kriss píše:Ahoj kit jsem namontoval. Zvuk je moc pekný a to ve dvou fázích. V niz?ích otáčkách to brumlá a ve vysokých to pekně vrčí. Jinak pokud jedu plynule a ne?lapu na to tak to nejde sly?et co? je super pro dlouhé cesty.
Jinak mám pocit ?e to jede lépe....musel jsem toti? ted v pondeli kvůli de?tě dát origo sání, tak?e jsem hned cítil rozdíl. S kitem to jede opravdu lépe. Né o moc ale jede, hlavne vy vy??ích otáckách to reaguje na plyn suprově.
No a? to dám zpátky tak pak natočim i video.

Jinak ho budu prodávat tak?e pokud má někdo zájem a? se ozve. Prodávám ho proto, ?e si na jaře chci koupit svoje auto a přítelkyně chce origo sání na GP.

Kit je slo?ený s kovových kolen a silikon spojek a je tam origo silikon trubka s Punto GT, která perfektně pasuje na ?krtící klapu a vyře?íla problém s přechodem. Filtr je tam Green. A je k tomu i uchycení.

Cena bude dohodou.
Jaký rozměr filtru tam má?? Měl jsem půjčený konický filtr 150x140, byl moc velkej a sání bylo moc otevřený a motor dělal neskutečnej rambajz při se?lápnutí plynu. Při dálničním přesunu nad 140km/h se nedalo dlouho cestu absolovovat, proto?e pedál plynu je se?láplej víc ne? na okrskách.
Rád bych tedy věděl do čeho jdu touto úpravou.

A je?tě by mě zajímalo, jakej zvuk má pablo s tím svým sáním v kapotě.
:D

BTW co chce? kupovat za auto? Subaru?

Já čekám přírustek do rodiny a předpokládám, ?e budu muset auto vyměnit za vět?í, jen je?tě nevím jaké.

Napsal: ned zář 05, 2010 22:35
od Kriss
Ahoj ja sem tam dal takovy filtr aby mel skoro stejnou saci plochu jako origo vlozka. Rozmery zmerim. Ma oneco vetsi saci plochu plochu. Jde tu hlavne o umisteni filtru a dopravu vzduchu na klapu.
Docela by me zajimalo co myslis pod pojmem rambajz. Podotykam ze se mi spotreba nezmenila.
A pablo s tim svym nema zadny, vlozka nemuze udelat nic.

Jiank auto nevim zatim ale subaru to nebude, sezralo by me to zaziva. Zatim na ten provoz bohuzel nemam.

Napsal: pon zář 06, 2010 7:57
od misha
Kriss píše:Ahoj ja sem tam dal takovy filtr aby mel skoro stejnou saci plochu jako origo vlozka. Rozmery zmerim. Ma oneco vetsi saci plochu plochu. Jde tu hlavne o umisteni filtru a dopravu vzduchu na klapu.
Docela by me zajimalo co myslis pod pojmem rambajz. Podotykam ze se mi spotreba nezmenila.
A pablo s tim svym nema zadny, vlozka nemuze udelat nic.

Jiank auto nevim zatim ale subaru to nebude, sezralo by me to zaziva. Zatim na ten provoz bohuzel nemam.
od 2200ot - omezovač je konus hlučněj?í samřejmě, takovej brumlavěj?í zvuk, ale od 1500-2200 musím jen s lehkou nohou, stačí při?lápnout víc a rezonuje mi celá kabina, a? u těch 2200 rezonance utichne. Je to dost nepříjemný, pokud se mi nepodaří to nějak odstranit, budu tam muset dát zpět papírák, proto?e se to poslouchat fakt nedá.

Jinak výkon v ni?sích otáčkách je beze změn, jen lépe reaguje na plyn a mezi 4- 6500 jde lépe do otáček. Pro bě?ný provoz ?ádná změna, krom toho hluku...

Napsal: úte zář 07, 2010 13:07
od Kriss
Dávám k dispozici muj kit sání, vice info k videní v sekci bazar