Stránka 11 z 19
Napsal: sob kvě 05, 2012 9:05
od 1nekros1
mimochodom viete ze v autorizovanom servise vytahuju olej cez kontrolu oleja? nevypustaju ho cez skrutku naspodu motora. ja len tak do temy.
Napsal: úte kvě 22, 2012 20:16
od tkupilik
O vikendu jsem se konecne dostal k elearnu na tjet. Postup od fiata je:
- sundat natrubek od airboxu (muze se tam pak zezhora)
- sundat drzak katalyzatoru (to je takova prezka dole kde je spojenej katalyzator s prostrednim dilem vyfuku. Pak se udajne muze na ten schovanej sroub. Osobne si myslim ze je jednodussi ten kryt u toho sroubu utrhnout, nevadi ze to tam nedrzi)
- povolit srouby krytu a sundat kryt
Napsal: pát kvě 25, 2012 8:51
od jeník1
Nechápu, jak tady někteří ?etří za motorový olej. Sna?í se za ka?ddou cenu koupit co nejlevněji olej a přitom za benzín dají ročně desetitisíce korun. To já raději koupím olej předepsaný výrobcem, který vydr?í dva roky, i kdy? litr stojí v autorizovaném servisu 540 korun. Jednou za dva roky dát za olej 1500 korun mě nezabije

Napsal: pát kvě 25, 2012 9:28
od 1nekros1
ja to menim kazdy rok a zaplatim za to 27eur za 4litre oleja neni to rozdiel? pritom olej je parametrami ten isty...
Napsal: pát kvě 25, 2012 9:45
od Dušan
jeník1 píše:Nechápu, jak tady někteří ?etří za motorový olej. Sna?í se za ka?ddou cenu koupit co nejlevněji olej a přitom za benzín dají ročně desetitisíce korun. To já raději koupím olej předepsaný výrobcem, který vydr?í dva roky, i kdy? litr stojí v autorizovaném servisu 540 korun. Jednou za dva roky dát za olej 1500 korun mě nezabije

Já zase nechápu, proč platit předra?ený olej, kdy? je k dispozici rovnocenný za ni??í cenu

Napsal: pát kvě 25, 2012 15:13
od lolek
Du?an píše:jeník1 píše:Nechápu, jak tady někteří ?etří za motorový olej. Sna?í se za ka?ddou cenu koupit co nejlevněji olej a přitom za benzín dají ročně desetitisíce korun. To já raději koupím olej předepsaný výrobcem, který vydr?í dva roky, i kdy? litr stojí v autorizovaném servisu 540 korun. Jednou za dva roky dát za olej 1500 korun mě nezabije

Já zase nechápu, proč platit předra?ený olej, kdy? je k dispozici rovnocenný za ni??í cenu

já zas nepochopím, jak někdo mů?e nechat olej v autě 2 roky

na bravu jsem měnil co 10tis a na GP budu měnit taky tak, tak?e je mo?ný, ?e i 2x do roka

Napsal: pát kvě 25, 2012 17:42
od jeník1
já zas nepochopím, jak někdo mů?e nechat olej v autě 2 roky

na bravu jsem měnil co 10tis a na GP budu měnit taky tak, tak?e je mo?ný, ?e i 2x do roka

[/quote]
To motoru spí?e ?kodí měnit dvakrát ročně. Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. Ty jsou nejlep?í mezi 5. tisíci a 20. tisíci v případě plné syntetiky. Tak?e měnit olej při 10. tisíci je naprostý nesmysl, dokonce to motoru ?kodí. Na Pandě jsem měnil olej přesně podle výrobce (20 tisíc nebo rok). Ročně jsem skutečně najel 20 tisíc a celkově za 5 let 120 tisíc a motor byl je?tě lep?í ne? nový. Měřili mi kompresy a točivý moment a hodnoty byly lep?í ne? u nového auta. Měnit olej v 10. tisících jezdí?-li del?í trasy je naprosto kontraproduktivní a motoru to ?kodí.
Napsal: pát kvě 25, 2012 18:49
od tkupilik
Jaks prosimte na takovej blabol prisel??? Po 20k kilometrech tam mas misto oleje brusnou pastu. Olej maze furt stejne ale vadi to co se do nej nachyta a to se s kilometrama jen zhorsuje.
Btw v mustangovi 2006 Ford predepisuje vymenu po necelych 10k kilometrech, tyhle nesmyslny najezdy jsou manie jen v evrope.
Napsal: pát kvě 25, 2012 19:21
od jeník1
tkupilik píše:Jaks prosimte na takovej blabol prisel??? Po 20k kilometrech tam mas misto oleje brusnou pastu. Olej maze furt stejne ale vadi to co se do nej nachyta a to se s kilometrama jen zhorsuje.
Btw v mustangovi 2006 Ford predepisuje vymenu po necelych 10k kilometrech, tyhle nesmyslny najezdy jsou manie jen v evrope.
Tu brusnou pastu má? jenom ve svém mozku...v motoru není
A kdy? olej dolívá? a udr?uje? tak hladinu neustále na značce MAX není potřeba měnit olej dvakrát ročně. Olej se tím ředí, tak?e vůbec neztrácí svoje mazací schopnosti. Ji? jsem ho tam nalil od června 2011 asi 0,25 litru a hladina je stále na MAX.
Napsal: pát kvě 25, 2012 21:19
od Lipi
Jak to tu písal... čím vácej ma olej nabehane tým ide linearne mazacia schopnost dole..
A začína to od 0... či?e od novoty oleja...
Napsal: pát kvě 25, 2012 21:27
od tkupilik
No to nemam jen v mozku... se prubezne divej jak se olej v aute meni. Po 15k uz je to hnusna cerna kase. Do toho oleje se dostavaji castecky obrouseneho materialu a saze ze spalovani. Cast spalin 'profukuje' do klikove skrine a dostavaji se do oleje. Nekdy se podivej co te vytece z auta pri vymene, na dne lavoru do ktereho vypustis vyjetej olej zbyde neuveritelnej bordel.
Nemam tak vylagrovanej motor abych musel dolejvat decku oleje za celych 15k, takze toho moc nenaredim.
Olej mazaci schpnost neztraci, ale za pridavku necistot ziskava bonusovou schopnost brusne pasty.
Napsal: pát kvě 25, 2012 21:46
od Lipi
... tak tak...
Ale tym ?e sa pridavaju do neho čiastočky ako karbon. usadeniny... a pod..
straca svoje vlastnosti... a e?te aj tým ?e sa postupne ako keby prepaluje/vypaluje...
To má? iste aj s Raciolem na vypra?anie..

Napsal: sob kvě 26, 2012 0:04
od vlaTTko
jeník1 píše:já zas nepochopím, jak někdo mů?e nechat olej v autě 2 roky

na bravu jsem měnil co 10tis a na GP budu měnit taky tak, tak?e je mo?ný, ?e i 2x do roka

To motoru spí?e ?kodí měnit dvakrát ročně. Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. Ty jsou nejlep?í mezi 5. tisíci a 20. tisíci v případě plné syntetiky. Tak?e měnit olej při 10. tisíci je naprostý nesmysl, dokonce to motoru ?kodí. Na Pandě jsem měnil olej přesně podle výrobce (20 tisíc nebo rok). Ročně jsem skutečně najel 20 tisíc a celkově za 5 let 120 tisíc a motor byl je?tě lep?í ne? nový. Měřili mi kompresy a točivý moment a hodnoty byly lep?í ne? u nového auta. Měnit olej v 10. tisících jezdí?-li del?í trasy je naprosto kontraproduktivní a motoru to ?kodí.[/quote]
Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. ??????
Preco sa potom dava do auta pri vymene novy olej ak nema najlepsie mazacie vlastnosti? Mozno by stalo zato davat pri vymene do auta olej ktory ma nabehane uz aspon 5 tisic. Treba to napisat vyrobcom olejov aby nepredavali nove oleje ale uz take ktore maju nabehane aspon 5.tisic, tie su najlepsie podla Teba. c'mon ...
Napsal: sob kvě 26, 2012 6:38
od jeník1
Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. ??????
Preco sa potom dava do auta pri vymene novy olej ak nema najlepsie mazacie vlastnosti? Mozno by stalo zato davat pri vymene do auta olej ktory ma nabehane uz aspon 5 tisic. Treba to napisat vyrobcom olejov aby nepredavali nove oleje ale uz take ktore maju nabehane aspon 5.tisic, tie su najlepsie podla Teba. c'mon ...[/quote]
No je to tak. Samozřejmě to není z mojí hlavy, ale "vygoogloval" jsem to na jednom americkém olejářském webu. Je to v dokumentu PDF, nemohu to najít, ale časem sem dám link. Mazací schopnost oleje skutečně podle nich je nejlep?í mezi 5 a? 8 tisíci km. Pak ji? lineárně klesá. Na urověň nového oleje se dostane asi ve 20 tisících. Tak?e podle nich měnit olej v 10 tisích mů?e jenom mírně řečeno velmi neznalý člověk.
To, ?e jsou v oleji nějaké kovové ?pony je naprostý nesmysl. Kde by se tam vzaly? Výroba moderních motorů je velmi přesná strojírenská činnost a materiály pou?ité na pístní krou?ky a stěny válců nefungují jako "pilník a ?elezo" To, ?e je olej černý nijak nesni?uje jeho vlasnosti. Naopak, výrobci motorových olejů s tímto jevem počítají (?e se rozpou?tí v oleji karbon) a díky různým addivům jej doka?í vyu?it tak, ?e dokonce v určitém mno?ství zlep?í kvalitu oleje.
Nelze zapomínat i na olejový filtr, který je takovou pojistkou, ?e se do oleje skutečně nedostane nějaká vět?í nečistota.
Napsal: sob kvě 26, 2012 7:44
od Dušan

Zajímalo by mě vysvětlení, proč by měl mít nový olej ni??í mazací schopnosti