Stránka 2 z 5
Napsal: stř led 13, 2010 21:31
od Davids
Jarou? píše:JardaK. píše:Jirka píše:Jak pí?e Davids ?ádný ?krcení tohodle motoru pod 1900ot. skoro nemá smysl a stálá jízda někde kolem 1500ot. je pro tenhle motor vra?da je to rychlobě?ný diesel a ne traktor.
Taky hlavně v těhle otáčkách trpí spojka a dvojhmotový setrvák ani turbu to moc nepřidá a celkově se ten motor potom blbě vnitřně chladí a zakarbonovává.
Mám doma Autodiesel kde je tenhle motor rozebranej do ?roubku a dokonce tyhle nízké otáčky na dlouhodobou jízdu jsou ?patně proto?e se nechladí písty, ty jsou chlazeny olejem pomocí ostřiku dna pístu, dokonce tam varujou před del?í jízdou v nízkých otáčkách motoru.
Pí?ou tam, co se týče chlazení, o jízdě "poblí? volnobě?ných otáček", tzn. někde kolem 800 - 900 ot./min., co? je při zmiňovaných 1400 ot. od toho dost daleko! Taky tam dále pí?ou v kapitole o hlavě válců, ?e "motor je stavěn spí?e na vyrovnaný tah ji? z nízkých otáček, ne? na nejvy??í výkon". Ov?em nezpochybňuju, ?e motor pojede i stylem benzínového motoru, kdy? bude? tlačit plyn na podlahu. Já ov?em opět říkám, ?e to se má dělat jenom občas. U traktoru se nedoporučovalo ani to!
No, já bych to na vyrovnaný běh z nízkých otáček moc neviděl. Jezdil jsem s tím a do 2 tisíc, ne? zatáhne turbo je to o ničem. Pokud to bude někdo chrochtat kolem 1400 - 1600, tak mů?e brzo čistit nebo měnit EGR ventil. Tento motor se musí trochu točit a zle mu to určitě nedělá. Stačí si někde najít výkonové grafy
no vidis to ja si myslim, ze jsem to zrovna nesetril a uz jsem EGR ventil cistil...takova kravinka co tam vlastne ani byt nemusi a co dokaze nadelat bordelu

Muj nazor je, ze pokud chce clovek jezdit za dobrou spotrebu a nehuntovat motor ve vysokych otackach mel by jezdit na rozhrani sepnuti turba...coz je cca 1900 otacek...min urcite ne...radeji budu jezdit 2500otacek coz motoru neuskodi nez 1400 a dusit ho
Napsal: stř led 13, 2010 21:46
od JardaK.
Já bych je?tě ke svému předchozímu příspěvku o optimálních otáčkách motoru připomněl, ?e u naftové verze je otáčkoměr kalibrovaný do 6000 ot., u benzínu do 8000, tak?e se počítá s tím, ?e benzín se mů?e vytáčet podstatně vý?. Tak to je udělané u? ve fabrice někde v Itálii, tak?e i výrobce počítá s tím, ?e nafta se zkrátka nehoní! A u? mlčím a Vy si hoňte, jak chcete!

Napsal: stř led 13, 2010 22:03
od Jarouš
JardaK. píše:Já bych je?tě ke svému předchozímu příspěvku o optimálních otáčkách motoru připomněl, ?e u naftové verze je otáčkoměr kalibrovaný do 6000 ot., u benzínu do 8000, tak?e se počítá s tím, ?e benzín se mů?e vytáčet podstatně vý?. Tak to je udělané u? ve fabrice někde v Itálii, tak?e i výrobce počítá s tím, ?e nafta se zkrátka nehoní! A u? mlčím a Vy si hoňte, jak chcete!

...u benzínu je otáčkoměr do 7000 ot/min.

a dostane se 6650. Pak ho zatne ŘJ
Napsal: stř led 13, 2010 22:49
od Kolacok
Priebeh krutiaceho momentu a vykonu som nasiel tu, je to motor s krutakom 145Nm, nie 190Nm ako u GP
http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=807
Je to rovne od 1500ot, ale necitit to takto, resp. je mozne ze verzia s 190Nm ma to posunute vyssie.
Jazdit s tym pri 3-4. prevode na 2500ot sa dost prejavi na spotrebe.
Namontovat dekel tu okrasnu mriezku pred chladicom je dost problematicke, musim najprv zistit ako to dat bezbolestne dole

Potom uvidim, ci ma zakrytie efekt.
Ten napad so zadeklovanim motora odspodu nie je zly, aspon to nebude po rokoch zdola odhnivat, len take nieco vyrobit a namontovat asi nebude jednoduche.
Napsal: stř led 13, 2010 22:56
od mosto
Kolacok píše:
Ten napad so zadeklovanim motora odspodu nie je zly, aspon to nebude po rokoch zdola odhnivat, len take nieco vyrobit a namontovat asi nebude jednoduche.
ja som tiez rozmyslal,ze si ten kryt z niecoho vyrobim...som celkom kutil,uz ma tu aj chalani pochvalili

ale ked som si spocital cenu takeho velkeho plastu a roboty,co by som sa napilil a nabrusil,kym by som ho tam napasoval,tak som ho radsej objednal...cena bola kolo 1200sk teda cca 40?
Napsal: stř led 13, 2010 23:03
od Kolacok
Kde si ten dekel kupoval? Asi ho tiez namontujem.
Este ma zaujima, aky ma vplyv odpojenie ventilu na spatny privod spalin.
Ze to zhorsuje emisie je mi jasne, ale vraj to znizuje spotrebu a zvysuje vykon. Hlavne ma zaujima, ci s tym nebude mat auto problem, kedze ide vsetko do riadiacej jednotky alebo ci to neznizi citelne zivotnost motora vacsimi spalovacimi teplotami.
Napsal: čtv led 14, 2010 19:31
od Jirka
Ten EGR ventil neodpojí? ani nezaslepí?, proto?e ti potom bude motor padat do nouzáku a svítit kontrolka motoru.
Jedině ?e by to někdo uměl softem.
Napsal: čtv led 14, 2010 19:37
od Davids
Jirka píše:Ten EGR ventil neodpojí? ani nezaslepí?, proto?e ti potom bude motor padat do nouzáku a svítit kontrolka motoru.
Jedině ?e by to někdo uměl softem.
V nouzaku jsem par dni jezdil a muzu rict spotreba 2x vetsi a jako by to jelo na 3 valce

doporucuju

Napsal: čtv led 14, 2010 19:42
od Jirka
Co jsem koukal na průběh točivého momentu u 1,3jtd na grande tak sice papírově by měl bejt začátek vrcholu někde kolem 1750ot. ,ale v realitě to bývá vý? a potom se dr?í tak do 3500ot. a pak zvolna klesá.
Napsal: čtv led 14, 2010 19:50
od mosto
Kolacok píše:Kde si ten dekel kupoval? Asi ho tiez namontujem.
ja som si ho objednaval cez net,dam ti sem link len sa musis zaregistrovat ,bez registracie sa nedaju pozriet produkty sa mi zda...a nezlakni sa-plati sa vopred ale mam to osvecene...tie veci dovazaju z polska.

ak si ho budes odtial objednavat,napis do poznamok typ motora
www.autofra.sk
kryty pod motor su tu......
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1
Napsal: čtv led 14, 2010 20:04
od Jirka
Tady pod článkem jsou fota a jsou tam i průběhy točivích momentů jednotlivých motorů.
http://magazin.auto.cz/predstavujeme/fi ... other.html
Napsal: pát led 15, 2010 15:07
od Kolacok
Dnes som skusil vypnut kurenie interieru a motor sa viditelne skor ohrial. Teplota zacala stupat uz po 3,5km, v polovici bola pri 6km a prevadzkovu teplotu dosiahol motor uz po 9km, predtym ju nedosiahol ani po 12km. Otacky som drzal na 1900 pri 4. prevode a 2100 pri 5. Cely cas monotonna jazda mimo mesto. V meste sa ohreje este asi o 1/3 rychlejsie.
Myslim, ze deklovanie podvozka tomu pomoze ale hlavne proti korozii motora, zacina sa totiz objavovat nejaka ta hrdza (r.v.2006), najma na spodnych ramenach. Asi to na jar lahko obrusim a nastriekam nejakym hlinikovym sprejom.
Myslite, ze ma vyznam osetrovat podvozok nejakym sprejom napr. Body 950?
Nechcem, aby to auto vyzeralo po case ako Marea, co mame, r.v.2000.
Napsal: pát led 15, 2010 15:56
od mosto
Kolacok píše:
Myslite, ze ma vyznam osetrovat podvozok nejakym sprejom napr. Body 950?
Nechcem, aby to auto vyzeralo po case ako Marea, co mame, r.v.2000.
no ja som ho natrel asi dva mesiace po kupe prostriedkom BODY 950...urcite to vyznam ma,lebo fabricky gumoasfaltovy nastrek bol len na podvozku pozdlz podbehov a v sirke asi 10cm...
no na predchadzajucich autach co som mal ojazdene bol ten nastrek zbytocny,lebo tam korozia uz bola a ked som sa akokolvek znazil to vybrusit,vzdy po zime mi vybehla naspat aj po tomto osetreni...
Napsal: úte led 19, 2010 12:15
od Kolacok
Aby som nezakladal dalsiu temu, mam jednu otazocku na brzdy.
Vsetky GP brzdia tak prudko pri malom zosliapnuti pedalu?
Asi prve 2cm je postupny zaber, potom staci necely 1cm a auto ide pomaly do smyku. Chce to velmi citlive zaobchadzanie az mi to ide trochu na nervy, zvysna draha pedalu je potom nevyuzita.
Uz sa mi podarilo parkrat trochu hrabnut a nie velmi sa mi to pozdava. Totiz v technicaku je napisane, ze ABS nema, ale na namraze mi to cukalo do pedalu, naopak vsak minule na mokrej ceste s miernou vrstvou snehobrecky to islo asi do smyku, ked som mu trochu viac zosliapol.
Je nejaky rychlostny limit, kedy sa ABS zapina? Zvycajne to je asi 7kmh, len ci to tu nie je viac. Porovnat to mozem zase len s Mareou, ta je tak citliva, ze v zime na snehu to pomaly vzdy len cuka a dokonca to cuka aj pri prejdeni retardera, ked hegne kolesom.
Napsal: úte led 19, 2010 13:34
od .bany
Jirka píše:Ten EGR ventil neodpojí? ani nezaslepí?, proto?e ti potom bude motor padat do nouzáku a svítit kontrolka motoru.
Jedině ?e by to někdo uměl softem.
egr mam odpojenej a vyhozenej uplne ven... el kabel mi tam planda a zadnej nouzak nemam -jen sviti kontrolka natu uz sem si zvyk... spotreba jak jezdim 4.6 az 7 podle tempa zadnej vliv to na jizdu nema jen se zbytecne nezasira sani sazema