Stránka 2 z 4

Napsal: pon led 03, 2011 19:52
od Majty
Nestra?

Majty GP 1.4 8V

Napsal: pon led 03, 2011 21:22
od tkupilik
Ahoj, benzin nema zadnou kontrolku chyba vstrikovani, asi spis myslis chybu rizeni emisi. Filtr by se mel spis projevovat ve vysokych otackach pri plnem plynu kdy se pres nej nedostane dost palia a klesne tlak u vstrikovacu. U druheho auta mam najeto 110k kilometru, 10 let a palivvy filtr je puvodni. Pry by se ale mel menit po tech 100k.
Takove psi kusy na volnobech bude delat spis vaha vzduchu nebo podobne.

Napsal: pon led 03, 2011 21:31
od Majty
Ano má? pravdu pro benzín ta kontrolka znamená porucha systému řízení motoru EOBD. Ale Signalizuje nesprávnou funkci systému vstřikování/zapalování s mo?ností poklesu výkonu, zhor?ení ovladatelnosti motoru a zvý?ení spotřeby paliva. Tohle v?echno jsou přesně moje problémy. Dneska kdy? auto bylo zahřáté mi spotřeba nespadla pod 13 litrů.

Majty GP 1.4 8V

Napsal: pon led 03, 2011 21:52
od tkupilik
jj, uvidis co te reknou v servisu. Ta kontrolka znamena ze jakakoliv cast retezce pro rizeni emisi je spatna. Ale napriklad lambda sonda nebo egr se pouzia az kdyz se motor ohreje a pokud to zlobi hned po nastartovani tak je dobre presunout pozornost pri hledani problemu k sani. V okamzik studeneho motoru ecu pro davkovani paliva prakticky pouziva jen informace z vahy vzduchu. A pokud ta dava nesmyslne udaje tak tam pak leje nesmyslne benzinu. Pripadne si prizava vzduch nejakou dirou a ve vysledku je problem podobny, do motoru jde jine mnozstvi vzdychu nez rika vaha ze by tam melo jit.

Napsal: pon led 03, 2011 22:01
od Jarouš
tkupilik píše:jj, uvidis co te reknou v servisu. Ta kontrolka znamena ze jakakoliv cast retezce pro rizeni emisi je spatna. Ale napriklad lambda sonda nebo egr se pouzia az kdyz se motor ohreje a pokud to zlobi hned po nastartovani tak je dobre presunout pozornost pri hledani problemu k sani. V okamzik studeneho motoru ecu pro davkovani paliva prakticky pouziva jen informace z vahy vzduchu. A pokud ta dava nesmyslne udaje tak tam pak leje nesmyslne benzinu. Pripadne si prizava vzduch nejakou dirou a ve vysledku je problem podobny, do motoru jde jine mnozstvi vzdychu nez rika vaha ze by tam melo jit.
Akorát ?e u motou 1.4 8V ?ádná váha vzduchu není :wink: Jediné smínače na systému sání jsou čidlo teploty nasávaného vzduchu a čidlo tlaku nasávaného vzduchu. Snímač tlaku u? jsem měnil, jeho porucha se v 15-ti stupňovém mrazu projevila velmi obtí?ným startem a kolísáním otáček na volnoběh. Výměna na 10 minut, oprava za 1500,-

Nevím, ale pokud motor sám od sebe vyletěl a? k omezovači, tak bych hledal příčinu v systému ovládání ?krticí klapky. Plyn je elektronický, tak?e s ní pohybuje elektromotor.

Napsal: pon led 03, 2011 22:06
od Majty
Dobře, je ale s tím i spojený při jízdě úplný výpadek reakce na plyn? Kdy jsem zůstal stát a auto vůbec nereagovalo na mačkání plynu a točilo jen těch svých tisíc otáček?

Napsal: pon led 03, 2011 22:09
od tkupilik
jj ja tu vasi 1.4 neznam, ale presne jak rikas, tyhle cidla dohromady se pouzivaji k tomu samemu ucelu, jednotka z nich vypocte hmotnost nasavaneho vzduchu.

Napsal: pon led 03, 2011 22:16
od tkupilik
No jak pise jarous, plyn je elektronicky, to znamena ze u pedalu je jen snimac ktery rika ecu jak na nej slapes. Umim si predstavit ze takove chovani by delala porucha toho snimace - nereagovani na slapani, podobne otacky k limiteru na volnobeh (snimac rika ze si seslap plyn i kdyz v realu ne). Treba budes zitra v novinach, neco jako tojota :))

Napsal: pon led 03, 2011 22:20
od Jarouš
Majty píše:Dobře, je ale s tím i spojený při jízdě úplný výpadek reakce na plyn? Kdy jsem zůstal stát a auto vůbec nereagovalo na mačkání plynu a točilo jen těch svých tisíc otáček?
Nee, nemyslím. Mě při poru?e toho čidla nesvítila ?ádná výstra?ná kontrolka a v okam?iku, kdy se motor zahřál u? jel naprosto normálně. Na diagnostice vyskočila chyba čidla - udávalo ?patnou teplotu nasáveného vzduchu - místo 20 °C na dílně to udávalo 90°C.

Jinak k tomu palivovému filtru: Benzíny u GP mají jedno palivové potrubí mezí nádr?í a vsřikováním, není tam ?ádná vracečka, není tam ?ádný externí palivový filtr. Filtr je součástí benzínového čerpadla v nádr?i (včedně předfiltru) a nemá stanovený ?ádný výměnný interval. (viz servisní manuál FIAT)

Napsal: pon led 03, 2011 22:56
od tkupilik
Je to teda uz uplne offtopic, ale u cinana si muzes koupit diagosticky kabel i s postovnym za 30 dolaru, pripadne v cechach za 15 stovek. Pak si stahnes treba scanmaster a muzes se podivat jake hodnoty davaji cidla tlaku v sani, teplota vzduchu a pozice pedalu
- pri zhasnutem motoru, plus si muzes zakvrdlat pedalem
- na volnobeh
- zalogovat si hodnoty pri zkusebni jizde
Z toho se pak da uz vydedukovat docela dost a za ty penize to stoji.

Napsal: pát úno 18, 2011 11:08
od mikkes1
Chalani, neviete mi poradi? ako vymeni? palivový filter na 1,2 ?
hladal som to tu ale nikde som to nena?iel.

Napsal: pát úno 18, 2011 12:59
od Jarouš
mikkes1 píše:Chalani, neviete mi poradi? ako vymeni? palivový filter na 1,2 ?
hladal som to tu ale nikde som to nena?iel.
nijak, solo filtr nemá, nemění se, je součástí palivové pumpy v nádr?i

Napsal: pát úno 18, 2011 13:58
od mikkes1
hm,, to som netu?il, saté punto 1.1 filter mal tak som si myslel ?e aj tento bude ma? ...

Napsal: stř črc 13, 2011 14:15
od Kolacok
Ahojte

Mam na vyber palivovy filter ALCO SP1343 za 27Eur alebo MANN WK853/20 za 58Eur.
Ktory radsej zobrat?

Momentalne mam najazd 117tis. km a filter este nebol meneny, no nepozorujem ziadne problemy.
Som zvedavy, co spravi vymena filtra, ci to ma efekt.

Ako ten filter vobec vymenit? iba odpojit hadicky a na novom pripojit?
robil to uz niekto?

Re: Palivový filtr

Napsal: pát pro 09, 2011 12:50
od jeník1
Davids píše:chci se zeptat zda je pravda, ze se filtr u ropaku odvodnuje, a zajimalo by mne jak, pokud s tim nate nekdo zkusenosti napiste, diky.
Mo?ná se ptám hloupě. Má taky GP 1,2 benzín tzv. Filtr pevných částic?