Stránka 2 z 8
Napsal: úte bře 18, 2008 10:10
od Pepa B.
nal píše:tie sportove filtre treba vyskusat.
je lepsia priepustnost a ten vykon sa da ratat asi cca 3-5% z vykonu navyse (siska samozrejme da vyssi)
a aj spotreba je tym padom nizsia (dovod, preco som si ho kupil napr. ja)
nedá mi to nezeptat se, máme to samé auto, opravdu to jde poznat?
Napsal: úte bře 18, 2008 14:36
od Colin
Podle mě prostě 3-5% přímo nepozná?, je to hodně málo. Mo?ná jedině tak, kdyby si to hodil na brzdu, aby změřili výkon
Napsal: úte bře 18, 2008 14:49
od Jirka
Takovéhle zvý?ení výkonu ani nepozná? to abys to poznal tak by to muselo být aspon 10rad?i 15procent.
Napsal: úte bře 18, 2008 18:00
od nal
Pepa B. - K&N mam v Leone, do GP som si ho montujem na jar.
vykon - pisem len to, co som sa docital z mudrych stranok, kde sa vykon meral. (i ked, auto zacalo vydavat taky prijemny sportovy zvuk, akoby namiesto 105 koni sa 0 a 5 vymenili

).
spotreba - do leona som to nainstaloval, ked mal 10.000 najazdenych. priemerna spotreba v mesta bola 9,2 - 9,6 (!), nasledne mi klesla na 8,6 - 9. jazdil som tym istym neekonomickym stylom po meste
A este raz opakujem, ten filter znesie vela. Netreba ho cistit po 15 - 20.000 km, ako klasicky papierak. Ale plne respektujem, ze tu budu ti, co su proti sportovym filtrom a ti, co ich obhajuju.
Napsal: úte bře 18, 2008 18:07
od Jarouš
Nal: technická: papírák se nečistí ale mění a tak po 30 000 km

Samozřejmě podle prostředí, kde to auto jezdí.
Napsal: úte bře 18, 2008 18:12
od nal
Jarous - ano, meni po 30.000 km, ale par "chytrakov" ti ho len prefukne
nakopat ich niekam.
Napsal: úte bře 18, 2008 18:15
od Jarouš
nal píše:Jarous - ano, meni po 30.000 km, ale par "chytrakov" ti ho len prefukne
nakopat ich niekam.
Přesně tak. No na té jedné garančce to budu muset risknout. Pak u? to bude jen na mě

Napsal: úte bře 18, 2008 19:04
od TOMBY
No právě v četnosti výměny se ti to vyplácí. V prostředí, kde bydlím, jsem mohl měnit 2x za rok a papírák byl děsný. Najedu 20tkm za rok. Takhle si jen vyndám vlo?ku a přemáchnu jí:-)
Výkon..., no spí?e vět?í ochota jít za plynem, bych to nazval.
A ?krtící klapak rozhodně naní zama?těná, nebo něco podobného. V návodu pí?ou, pokrýt olejem povrch a né to v oleji nakonzervovat a to je rozdíl.
Napsal: úte bře 18, 2008 20:02
od Jarouš
TOMBY píše:No právě v četnosti výměny se ti to vyplácí. V prostředí, kde bydlím, jsem mohl měnit 2x za rok a papírák byl děsný. Najedu 20tkm za rok. Takhle si jen vyndám vlo?ku a přemáchnu jí:-)
Výkon..., no spí?e vět?í ochota jít za plynem, bych to nazval.
A ?krtící klapak rozhodně naní zama?těná, nebo něco podobného. V návodu pí?ou, pokrýt olejem povrch a né to v oleji nakonzervovat a to je rozdíl.
Tomby, ty jsi mě nepochopil. Nepsal jsem ?e ?krticí klapka po hadrovém filtru byla zama?těná tím impregnačním olejem. Ona byla silně zneči?těná směsí prachu a oleje, prachu co filtr pustil a oleje, který tam jde ve formě olejových výparů z odvětrání ventilového víka a je spalován spolu se směsí. Toto je normální. Ten prach ne.
Napsal: úte bře 18, 2008 20:46
od TOMBY
Pochopil jsem tě velice dobře. Musím oponovat, prot?e mám klapku čistou, nic mi filtr nepropustil. A řekl bych, ?e se pohybuji v opravdu pra?ném prostředí v období letních měsíců. Někde bude asi chyba. On ten filtr jde i ne?etrným mytím po?kodit. Pak to samo začne propou?tět. Značka a provedení filtru má asi také vliv, jak je vidět.
Napsal: úte bře 18, 2008 21:27
od Dušan
Pánové, vzduchový filtr přece nemů?e do motoru propustit ?ádný binec, ne

To bychom asi dlouho nejezdili.
U filtračních vlo?ek je předepsána určitá filtrace, kterou musí zajistit i tyto sportovní filtry, ne

Napsal: úte bře 18, 2008 22:39
od Jarouš
Du?an píše:Pánové, vzduchový filtr přece nemů?e do motoru propustit ?ádný binec, ne

To bychom asi dlouho nejezdili.
U filtračních vlo?ek je předepsána určitá filtrace, kterou musí zajistit i tyto sportovní filtry, ne

Du?ane, trochu logiky: Schopnost filtru zachytit částice do určité minimální velikosti je dána velikostí pórů ve filtračním materiálu. Ne? Velikosti těchto pórů je přímo úměrná prostupnost vzduchu přes filtr. Tak?e pokud má mít bavlněný filtr vět?í prostupnost vzduchu, tak musí mít logicky i vět?í pórovitost. Ta sebou nese i propu?tění určitého podílu mikrofrakce prachu. Tímto bych ukončil polemiku na téma filrační účinnost a pozastavil se nad tím, ?e pokud jsou tyto Bavlněné filtry natolik účinné pro separaci nečistot, výborné z hlediska ztrát proudícího vzduchu, sni?ují spotřebu a z dlohodobého hlediska nemají na motor ?ádný negativní dopad, tak proč se neustále montují papírové vlo?ky. Ekologickou a ekonomickou stránku bavlněného filtru z hlediska jeho "recyklace" vypráním pominem.
PS: bez filtru to pojede je?tě líp

Napsal: stř bře 19, 2008 12:32
od nal
Dusan, Jarous - ale ani taky vzduchovy filter si nikdy nebude vediet pomoct s takym detailom, akym je stonka z lista...
Minule som otvoril kryt a pod filtrom stonka s kuskom listia. Priznavam, i ked zijem v Bratislave, vsade navokol okolo nasho domu je les a na jesen mam bezny sport vyberat listie spod stieracov.
Napsal: stř bře 19, 2008 17:49
od TOMBY
To je přeci jednoduché. Papírové jsou stále levněj?í na výrobu v poměru výkon - cena. Má? to jak s metalízou a klasickými barvami.
PS: Před smrtí by jel nejlíp:-)
Napsal: stř bře 19, 2008 18:18
od Dušan
Jarou? píše:Du?ane, trochu logiky: Schopnost filtru zachytit částice do určité minimální velikosti je dána velikostí pórů ve filtračním materiálu. Ne? Velikosti těchto pórů je přímo úměrná prostupnost vzduchu přes filtr. Tak?e pokud má mít bavlněný filtr vět?í prostupnost vzduchu, tak musí mít logicky i vět?í pórovitost. Ta sebou nese i propu?tění určitého podílu mikrofrakce prachu. Tímto bych ukončil polemiku na téma filrační účinnost a pozastavil se nad tím, ?e pokud jsou tyto Bavlněné filtry natolik účinné pro separaci nečistot, výborné z hlediska ztrát proudícího vzduchu, sni?ují spotřebu a z dlohodobého hlediska nemají na motor ?ádný negativní dopad, tak proč se neustále montují papírové vlo?ky.
Dnes mi to nedalo a trochu jsem se jako "laický automechanik"rozhlédl po netu. Jak "jsem nakoupil, tak pí?u":
1) Proč se v sériové výrobě pou?ívají papírové vlo?ky vzduchového filtru je jednoznačné -
ni??í cena, která je pro výrobce vozidel určujícím faktorem.
2) Co se týká filtrovatelnosti, mezi papírovými a bavlněnými filtry se uvádí shodné parametry - asi 2 mikrometry.
3) Výhodou bavlněných filtrů je
vět?í propustnost vzduchu, která je zapřičiněna vět?í filtrační plochou tvořenou bavlnou. Důle?tým faktorem je, ?e póry papírových filtrů se postupně zaná?ejí prachem a ztrácejí propustnost. Oproti tomu údajně naolejované bavlněné filtry nabalují mikroskopické nečistoty na sebe, ale propustnost filtru zůstává stále stejná.
To? asi v?e, co jsem nastudoval.
P.S Pokud se pou?ijí filtry renomovaných značek, osobně pochybuji, ?e by nesplnily filtrovatelnost naúkor ?ivotnosti motoru, jak pí?e?.