Stránka 2 z 14

Napsal: pát lis 26, 2010 12:07
od brasci
no to je ale ono to nie je len na 10tkm, to za za posledných 2t najviac pototo, dnes som dolial takmer po max a budem to sledova?...

Lebo pred necelými 2t tam bolo málo, dolial som takmer po max a dnes bolo u? pod polovicou...

Rozprával som sa jedným mechanikom, ktorý tvrdí, ?e tento motor je náchylný na ?ranie oleja, ?e jeho kamarát skončil a? s opravou motora...

A tom som do prvej výmeny, ktorá bola a? pri 26t nemusel dolia? ani kvapku.. Medzi prvou a druhou mi v servise doliali trochu a teraz... Inak u? som tie? pre?iel na 15t intervaly, teraz mám 10t od poslednej výmeny a za 5 by som to chcel vymeni?, ale pri tomto tempe ako tomu chutí olej :ehm

Napsal: pát lis 26, 2010 18:03
od Jarouš
No nevím. Myslím, ?e motory notoricky známmé svou spotřebou oleje, jsou benzínové 1.6 od Oplu. O té Fiatovské 1.4 jsem se to nedočetl nikde, konec konců, kdyby tomu tak bylo, tak se u? tu o tom někdo zmínil. Mechanika po?li do pr.dele, není normální, aby motor s náplní 2.6 litru oleje, měl spotřebu litr oleje na 2000 km :!: Dal?í věc je, ?e ka?dý motor má "svou" hladinu oleje, tak?e se nedolívá v?dy po maximum. Mě to od maxima taky spadne během 5000 km na polovinu rysky (cca 0,3-0,5 litru) a pak u? dr?í bez problému. Samozřejmě pokud je auto honěno na vysoké točky po dálnicích, tak je spotřeba oleje vy??í.

1) vyměň mechanika :wink:

2) zkontroluj motor, jestli to někde neteče (odvětrávací hadice od ventilového víka, gufera na straně rozvodů a klidně i dota?ení olejového filtru a ?puntu v olejové vaně)

3) kdy? nebude nikde nic, tak hledej problém v guferech ventilových vodítek nebo zapečených pístních krou?cích.

Napsal: sob lis 27, 2010 8:35
od brasci
to nebol priamo môj mechanik, taký iný s ktorým som sa rozprával... ale to je jedno...

v stredu u? mám termín v autorizovanom, nie len kvôli motoru, to by som tam ne?iel, ale kvôli prevodovke... oni mi robili opravu a teraz sa to zas správa divne tak nech na to pozrú...

tak je mo?né, ?e to len spadne na určitú úroveň, kde sa to bude dr?a?, uvidím, ak to teraz zas rýchlo spadne na polovicu aleob pod tak to nechám tak a budem to potom častej?ie sledova?, ak to tak zostane tak nebudem rie?i?, ale ak to spadne a? k min tak budem musie?... dúfam, ?e tých necelých 5t km do ďal?ej plánovanej výmeny u? zvládnem s touto olejvou náplňou...

Napsal: čtv led 06, 2011 14:04
od Wario
zdravím chystám se kupovat letos najaře grande punto , u? jsem rozhodnutý pro třídveřovou karoseriji , váhám ale nad motorem jestli 1.4 8V nebo 1.3 multijet , nejezdím kolem 10tis.km ročně , převá?ně krat?í trasy do 50km , v autě jsem převá?ně sám nebo plus jedna osoba .

je?tě zva?uji 1.4 16V 6 speed ,ale těch je v inzerátech pomálu . nyní mám punto sporting 1.2 16v , 6 speed . tak aby ten 8ventil nebyl zklamáním ikdy? má 77koní. jak se vám sním jezdí jakou má spotřebu a kdy se dělá vět?í servis . nebo má smysl uva?ovat i o 1.2 8v .
s 10tis.km/ročně nemá smysl naftu asi kupovat ?e ?

Napsal: stř led 12, 2011 22:00
od Majty
Ahoj Granďáci, tak se po více jak týdnu vracím kdy jsem v tématu palivový filtr napsal své problémy s mým puntem. Nakonec se ukázalo ?e jsem offtopic :D tak v?e popí?u tady. dnes jsem si punto dovezl domů a po ujetých 80 km v?e ?lape jak má. diagnostika ukázala přesně to co potkalo i Jarou?e myslím a to ?patný snímač tlaku sacího potrubí. Ale co mě docela překvapilo tak se objevil je?tě jeden problém a to úplně ztrouchnivělá, děravá a popraskaná, uprostřed zů?ená a vevnitř zanesená nečistotami hadice odvětrávání motoru, která se posléze ucpala.nechápu z jakých materiálů jsou vyrobeny tyhle součástky kdy? vydr?í pár let. Ale asi je to dané dobou kdy jsou kladeny nároky na ni??í a ni??í cenu a automobilky se musí podřizovat a pou?ívat méně kvalitní materiály. Ale s autem zatím úplná spokojenost. Motor jede perfektně a musím přiznat bohu?el, ?e taky velice chutná kunám . :P :P :P :P

Majty GP 1.4 8V

Napsal: stř led 12, 2011 22:22
od miky
Tu odvzdu?ňovací hadici pod plastovým krytem filtru na 1.4 8V jsem měnil na dvou autech. Vypadala jako by tam byla tak 20 let :D Auta stará 4 roky. Taky kdy? le?í téměř na víku hlavy motoru tak jí to opravdu ?ivotnosti nepřídá. :D

Napsal: čtv led 13, 2011 6:56
od Dušan
Majty píše:se objevil je?tě jeden problém a to úplně ztrouchnivělá, děravá a popraskaná, uprostřed zů?ená a vevnitř zanesená nečistotami hadice odvětrávání motoru, která se posléze ucpala.nechápu z jakých materiálů jsou vyrobeny tyhle součástky kdy? vydr?í pár let.
Já jsem ji na 1.2-ce měnil také, koupil jsem teplovodní hadici (s plátěnou kostrou) ze ?kodovky (za pár ?upů)

Napsal: stř říj 10, 2012 11:59
od Jarouš
Bobánek píše:Zdravím, měl bych otázku na tento motor 1,4 8V výkon 57kW. GP je rok výroby 2011 a výbava Actual. Doporučil jsem ho rodičům místo 1,2 8V. Přece jen si myslím, ?e díky vět?ímu obsahu bude tento motor pru?něj?í a výkonněj?í ne? ta 1,2 8V. Měli jsme dříve právě Punto I s 1,2 54kW a právě po této zku?enosti jsem doporučil alespoň tu 1,4 8V. Chci se tedy zeptat na va?e zku?enosti a názory s tímto motorem. Děkuji moc za odpovědi
Pročti si to tu celé, najde? v?e.

Napsal: stř říj 10, 2012 12:07
od Bobánek
Zdravím, měl bych otázku na tento motor 1,4 8V výkon 57kW. GP je rok výroby 2011 a výbava Actual. Doporučil jsem ho rodičům místo 1,2 8V. Přece jen si myslím, ?e díky vět?ímu obsahu bude tento motor pru?něj?í a výkonněj?í ne? ta 1,2 8V. Měli jsme dříve právě Punto I s 1,2 54kW a právě po této zku?enosti jsem doporučil alespoň tu 1,4 8V. Chci se tedy zeptat na va?e zku?enosti a názory s tímto motorem. Děkuji moc za odpovědi

Napsal: stř říj 10, 2012 15:36
od Bobánek
Jarou? píše:
Bobánek píše:Zdravím, měl bych otázku na tento motor 1,4 8V výkon 57kW. GP je rok výroby 2011 a výbava Actual. Doporučil jsem ho rodičům místo 1,2 8V. Přece jen si myslím, ?e díky vět?ímu obsahu bude tento motor pru?něj?í a výkonněj?í ne? ta 1,2 8V. Měli jsme dříve právě Punto I s 1,2 54kW a právě po této zku?enosti jsem doporučil alespoň tu 1,4 8V. Chci se tedy zeptat na va?e zku?enosti a názory s tímto motorem. Děkuji moc za odpovědi
Pročti si to tu celé, najde? v?e.
OK, něco jsem pročetl a hledal ale o motoru 1,4 8V jsem toho tady moc nena?el, kromě tohoto vlákna. Mohl bys mě prosím tedy nasměrovat? Zajímá mě hlavně poruchovost, údr?ba a zku?enosti u?ivatelů s tímto motorem. A zda volba mezi 1,2 8V vs 1,4 8V byla dobrá. Díky

Napsal: stř říj 17, 2012 7:11
od peterson
Ahoj.Jezdím s ním 5 let a myslím ?e do příměstského provozu je to ta nejlep?í volba.Je poměrně pru?ný,průměrná spotřeba po městě 7,2l,v zimě bezproblémové starty,spotřeba oleje u mě 0,5l Selenia Gold na 15tis.km,má mechanické seřizování ventilové vůle.Je to takový jednoduchý motor na,kterém se při rozumném pou?ívání nemá co pokazit.Tu 1,2 bych nebral GP je poměrně tě?ké a ten motor s tím dost zápasí aspoň po mé osobní krátké zku?enosti.

motor 199A7000

Napsal: sob srp 24, 2013 13:56
od sely2
ahoj mám grande punto s motorem 1.4 8v 55kw typ 199A7000 mám díru v bloku a nemůžu tento motor nikde na vrakovišti najít neví někdo jestli je možno použít motor 1.4 8v typ 350A1000 57kw těch je všude plno.díky za info

EURO 5 zpoždění plynu/ náhrada jednotky s Grande Punta?

Napsal: sob zář 07, 2013 20:18
od Bobin
Zdravím vás , Vlastním Punto EVO 1.4 8V (199 ) 77 koní a potřebuji poradit ohledně zpoždění pedálu plynu, díky EURO 5 to auto hrozně pomalu akceleruje . Chci se zeptat ,dá se to nějak upravit či přeprogramovat, nebo se dá vyměnit řídící jendotka s Grande Punta 1.4 ?

Díky za odpověď

Re: EURO 5 zpoždění plynu/ náhrada jednotky s Grande Punta?

Napsal: ned zář 08, 2013 10:20
od tkupilik
Poptej se tam kde delaji chiptuning, ale jen tam, kde skutecne upravujou mapy. Neco jako campperformance, podle toho kde bydlis.

Re: EURO 5 zpoždění plynu/ náhrada jednotky s Grande Punta?

Napsal: ned zář 08, 2013 19:21
od lukynen
Ahoj kolego,já mám plyn v 1,4 turbo 135PS a chci se tě zeptat co myslíš s tou akcelerací? že je auto slabé na plyn nebo po přidání trvá než zareaguje?
Určitě se dá přidat množství plynu aby auto bylo silnější,jen bude větší spotřeba plynu.
Jak se říká vše je třeba naladit a určitě bych s tím neběžel u chipařům ale tam kde to montovali,hlavně když máš multiair.
Já jsem nad míru spokojen jen při 5500 ot.min už nestíhá směšovač a tak začne vynechávat. ;/ :wink: