Márty píše:máte někdo zku?enosti s výměnou svíček na benzínovém motoru 1.4 ? Mám nejeto 30.000km a nechci dávat kvůli takové prkotině vůz do autorizovaného servisu a platit 900kč za hodinu. Udělám si to sám, ale zajímá mě, jestli to má nějaká úskalí nebo je to jako na star?ích autech. Jen vytočit, zatočit novou a hotovo. Jaký druh (výrobce) svíček doporučujete?
Tak jsem se dneska díval na mo?nost domácí výměny svíček a těch kabelů je tam nějak moc, ani nevím který jsou od svíček
...od svíček jsou ty, které k nim vedou. Pokud ti omylem do auta nedali osmiválec, tak by tam měly být 4
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Márty píše:máte někdo zku?enosti s výměnou svíček na benzínovém motoru 1.4 ? Mám nejeto 30.000km a nechci dávat kvůli takové prkotině vůz do autorizovaného servisu a platit 900kč za hodinu. Udělám si to sám, ale zajímá mě, jestli to má nějaká úskalí nebo je to jako na star?ích autech. Jen vytočit, zatočit novou a hotovo. Jaký druh (výrobce) svíček doporučujete?
Tak jsem se dneska díval na mo?nost domácí výměny svíček a těch kabelů je tam nějak moc, ani nevím který jsou od svíček
...od svíček jsou ty, které k nim vedou. Pokud ti omylem do auta nedali osmiválec, tak by tam měly být 4
Jenom?e tam je těch kabelů moc a svíčky nejsou vidět
jeníku nic proti, ale pokud nepozná? zapalovací kabely, které vedou ke svíčkám tak to raději nechej na servisu, navíc nevím jak to je u 1,2 ale pokud bys následně ty kabely popřehazoval tak by to dobrotu nedělalo
jeník1 píše:
Tak jsem se dneska díval na mo?nost domácí výměny svíček a těch kabelů je tam nějak moc, ani nevím který jsou od svíček
...od svíček jsou ty, které k nim vedou. Pokud ti omylem do auta nedali osmiválec, tak by tam měly být 4
Jenom?e tam je těch kabelů moc a svíčky nejsou vidět
Od?roubuj kryt sání (má? tam vlo?ku - filtr) a pod ním uvidí? svíčky.
Není k nim nejlep?í přístup, ale s dobrým nářadím to zvládne?. Hlavně nějak kabely nepřehazuj, jak ti tu u? říkali.
kable sa prehodit nedaju pretoze tam niesu (aspon na 1,4 16v) je tam iba taky mostik ktory treba s citom odmontovat. dalej teba na to T kluc lebo sviecky su hlboko dalej kluc 7 10 a 8 to je secko ... a nove sviecky
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
1nekros1 píše:kable sa prehodit nedaju pretoze tam niesu (aspon na 1,4 16v) je tam iba taky mostik ktory treba s citom odmontovat. dalej teba na to T kluc lebo sviecky su hlboko dalej kluc 7 10 a 8 to je secko ... a nove sviecky
Na 1.2 a 1.4 motorech jsou normální kabely s koncovkama, vysokonapě?ový zapalovací modul je společný a je na krytu ventilového víka. Viz foto v mém deníčku - kit sání
1nekros1 píše:kable sa prehodit nedaju pretoze tam niesu (aspon na 1,4 16v) je tam iba taky mostik ktory treba s citom odmontovat. dalej teba na to T kluc lebo sviecky su hlboko dalej kluc 7 10 a 8 to je secko ... a nove sviecky
Na 1.2 a 1.4 motorech jsou normální kabely s koncovkama, vysokonapě?ový zapalovací modul je společný a je na krytu ventilového víka. Viz foto v mém deníčku - kit sání
1nekros1 píše:kable sa prehodit nedaju pretoze tam niesu (aspon na 1,4 16v) je tam iba taky mostik ktory treba s citom odmontovat. dalej teba na to T kluc lebo sviecky su hlboko dalej kluc 7 10 a 8 to je secko ... a nove sviecky
Na 1.2 a 1.4 motorech jsou normální kabely s koncovkama, vysokonapě?ový zapalovací modul je společný a je na krytu ventilového víka. Viz foto v mém deníčku - kit sání
Jarou? píše:
Na 1.2 a 1.4 motorech jsou normální kabely s koncovkama, vysokonapě?ový zapalovací modul je společný a je na krytu ventilového víka. Viz foto v mém deníčku - kit sání
jeník1 píše:
Ty svíčky to jsou ty 4 kabely pravidelně vedle sebe asi uprostřed snímku pod víkem vzduchového filtru?
přesně
No snad to bude stejný i u 1,2, ty má? 1,4 8 ventilů.
A to se mají svíčky měnit kdy? je motor zahřáty nebo studený?
Je to úplně stejný, svíčky se ZÁSADNĚ mění na studeném motoru. Jeníku, pokud nezná? tyto elementární zásady a postupy, tak se do toho rad?i ani nepou?těj.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
No snad to bude stejný i u 1,2, ty má? 1,4 8 ventilů.
A to se mají svíčky měnit kdy? je motor zahřáty nebo studený?
Je to úplně stejný, svíčky se ZÁSADNĚ mění na studeném motoru. Jeníku, pokud nezná? tyto elementární zásady a postupy, tak se do toho rad?i ani nepou?těj.
No zatím je měnit nebudu, mám najeto od června 11 tisíc, tak?e je čas. V servisní kní?ce je limit výměny svíček 30 tisíc. Kdy? jsem měl Pandu, tak tam to bylo 40 tisíc. Asi to bude vět?ím kompresním poměrem u GP.
No snad to bude stejný i u 1,2, ty má? 1,4 8 ventilů.
A to se mají svíčky měnit kdy? je motor zahřáty nebo studený?
Je to úplně stejný, svíčky se ZÁSADNĚ mění na studeném motoru. Jeníku, pokud nezná? tyto elementární zásady a postupy, tak se do toho rad?i ani nepou?těj.
proč zrovna na studeném? pochybuju ?e někdo v servisu čeká na vychladnutí motoru kvůli takové ptákovině
Jarou? píše:To Macek: toto nemá smysl dál komentovat...
No to smysl komentovat má. Kdy? mi měnili svíčky na Pandě, tak jsem přijel do autorizovaného servisu a hned si převzali auto a začali pracovat. Tak to asi měnili na zahřátém autě ne? Problém je asi ten, ?e svíčky jsou studené a motor teplý. Jde to ov?em ře?it tak, ?e se svíčky zahřejí někde mimo auto nebo se za?roubují do otvorů jen částečně, počká se a? se ohřejí na stejnou teplotu jako motor a pak se utáhnou. Ov?em pochybuji, ?e to v servisu dělají.