Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Právě ?e vůle tam nebyla, spí?e ?lo lo?isko ztuha. Dovnitř jsem nastříkal speciální olej na vysoké teploty. Uvidíme jak se to projeví později, ale zatím v?e ok. Ten rozdíl je znatelný u? při startování..i moje přítelkyně si v?imla jiného zvuku při startu.
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Ahojte, tiež mám problémy so štartovaním hlavne za studena, auto naskočí ale ako keby sa dusilo, otáčky padnú dole. Naskočí tak na 3-4x vymenil som sviečky, baterku a bol som na diagnostike. Tam mi vyskočila jediná závada a to senzor teploty chladiva, ten som teda dnes vymenil a zajtra ráno sa uvidí, keď to bude úplne studené.
Grande Punto 1,2 Dynamic 3D, 2006
Psychedelic azuro aka Obláčik
Psychedelic azuro aka Obláčik
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Né že bych ti tuto závadu přál ale jsem rád že v tom nejsem sám. Mě se tato závada projevuje cca 2 roky. Nastartuji, naskočí normálně, asi do 2 vteřin padnou otáčky motor skáče, jako by se dusil, po chvilce si přihodí točky a už jede normálně. Žádný servis na nic nepřišel, akorád to stálo prachy. Týden to měli i přímo ve Fiatu a taktéž, za 1500kč sem dostal odpověd "nevíme".kumi píše:Ahojte, tiež mám problémy so štartovaním hlavne za studena, auto naskočí ale ako keby sa dusilo, otáčky padnú dole. Naskočí tak na 3-4x vymenil som sviečky, baterku a bol som na diagnostike. Tam mi vyskočila jediná závada a to senzor teploty chladiva, ten som teda dnes vymenil a zajtra ráno sa uvidí, keď to bude úplne studené.
Budu rád pokud se to podaří vyřešit tobě, pač já už fak nevím co stím, byl jsem poslán i na seštelováňí ventilů, taktéž to tím nebylo.
Nikde nic nevijou.
Zda se ti to podaří vyřešit tak prosím napiš mě to na email. marek.chvatal87@seznam.cz
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Mara87 píše:Né že bych ti tuto závadu přál ale jsem rád že v tom nejsem sám. Mě se tato závada projevuje cca 2 roky. Nastartuji, naskočí normálně, asi do 2 vteřin padnou otáčky motor skáče, jako by se dusil, po chvilce si přihodí točky a už jede normálně. Žádný servis na nic nepřišel, akorád to stálo prachy. Týden to měli i přímo ve Fiatu a taktéž, za 1500kč sem dostal odpověd "nevíme".kumi píše:Ahojte, tiež mám problémy so štartovaním hlavne za studena, auto naskočí ale ako keby sa dusilo, otáčky padnú dole. Naskočí tak na 3-4x vymenil som sviečky, baterku a bol som na diagnostike. Tam mi vyskočila jediná závada a to senzor teploty chladiva, ten som teda dnes vymenil a zajtra ráno sa uvidí, keď to bude úplne studené.
Budu rád pokud se to podaří vyřešit tobě, pač já už fak nevím co stím, byl jsem poslán i na seštelováňí ventilů, taktéž to tím nebylo.
Nikde nic nevijou.
Zda se ti to podaří vyřešit tak prosím napiš mě to na email. marek.chvatal87@seznam.cz
Na tohle je třeba použít čistič palivového systému, jejich hodně. Použil jsem třeba tento:
http://www.olejshop.cz/aditiva/aditiva- ... -sx515100/
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Pokud to blbě startuje, tak na 99% bude problém někde v nějakém čidle. Tipoval bych to na snímač teploty nasávaného vzduchu (MAP senzor), snímač tlaku v sacím potrubí a další čidla funkčně spojená s teplotou motoru nebo prostředí. ECU prostě při studeném startu má špatné informace a namíchá buď chudou nebo příliš bohatou směs pro start motoru. Nehledal bych chyby v lambdách, ty u startu studeného motoru nejsou v činnosti. Napíchni to na diagnostiku, vyčti chyby, případně nestandartní hodnoty ukazatelů při spuštěném motoru. FES je k tomu přímo dělaný
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
...stalo sa, na diagnostike to ukázalo len to čidlo teploty chladiva... bohužial, po výmene sa to ráno ako studené chovalo rovnako tak som dnes "natvrdo" odpojil MAP senzor a naskočilo na 1 krát... akurát svietila kontrolka (žltá - motor) spotreba v pohode a auto jazdilo normálne... skúsim niekde na skúšku vyskúšať ten senzor a dám vedieť...Jarouš píše:Pokud to blbě startuje, tak na 99% bude problém někde v nějakém čidle. Tipoval bych to na snímač teploty nasávaného vzduchu (MAP senzor), snímač tlaku v sacím potrubí a další čidla funkčně spojená s teplotou motoru nebo prostředí. ECU prostě při studeném startu má špatné informace a namíchá buď chudou nebo příliš bohatou směs pro start motoru. Nehledal bych chyby v lambdách, ty u startu studeného motoru nejsou v činnosti. Napíchni to na diagnostiku, vyčti chyby, případně nestandartní hodnoty ukazatelů při spuštěném motoru. FES je k tomu přímo dělaný
Grande Punto 1,2 Dynamic 3D, 2006
Psychedelic azuro aka Obláčik
Psychedelic azuro aka Obláčik
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
kumi píše:...stalo sa, na diagnostike to ukázalo len to čidlo teploty chladiva... bohužial, po výmene sa to ráno ako studené chovalo rovnako tak som dnes "natvrdo" odpojil MAP senzor a naskočilo na 1 krát... akurát svietila kontrolka (žltá - motor) spotreba v pohode a auto jazdilo normálne... skúsim niekde na skúšku vyskúšať ten senzor a dám vedieť...Jarouš píše:Pokud to blbě startuje, tak na 99% bude problém někde v nějakém čidle. Tipoval bych to na snímač teploty nasávaného vzduchu (MAP senzor), snímač tlaku v sacím potrubí a další čidla funkčně spojená s teplotou motoru nebo prostředí. ECU prostě při studeném startu má špatné informace a namíchá buď chudou nebo příliš bohatou směs pro start motoru. Nehledal bych chyby v lambdách, ty u startu studeného motoru nejsou v činnosti. Napíchni to na diagnostiku, vyčti chyby, případně nestandartní hodnoty ukazatelů při spuštěném motoru. FES je k tomu přímo dělaný
Tak je to MAP senzor skoro najisto. Pokud neklekne úplně, tak diagnostika chybu nehodí. Když je vadný, tak třeba udává teplotu nasávaného vzduchu -30°C, ikdyž je venku 10 nad nulou. ECU pak mixne bohatou směs a motor se začne dusit.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
...vidím to tiež nejak podobne, ono to naskočí na prvý raz v pohode len otáčky teraz v zime normálne ostanú na tých 1200-1300 ot./min. ale mne ihneď klesnú na "predpisových cca 850 ot./min. a zdochne to... budem musieť vyskúšať ten senzor a pre istotu s tým poď ho na diagnostiku...Jarouš píše:Tak je to MAP senzor skoro najisto. Pokud neklekne úplně, tak diagnostika chybu nehodí. Když je vadný, tak třeba udává teplotu nasávaného vzduchu -30°C, ikdyž je venku 10 nad nulou. ECU pak mixne bohatou směs a motor se začne dusit.
Grande Punto 1,2 Dynamic 3D, 2006
Psychedelic azuro aka Obláčik
Psychedelic azuro aka Obláčik
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Upravím svůj problém.Mara87 píše:Né že bych ti tuto závadu přál ale jsem rád že v tom nejsem sám. Mě se tato závada projevuje cca 2 roky. Nastartuji, naskočí normálně, asi do 2 vteřin padnou otáčky motor skáče, jako by se dusil, po chvilce si přihodí točky a už jede normálně. Žádný servis na nic nepřišel, akorád to stálo prachy. Týden to měli i přímo ve Fiatu a taktéž, za 1500kč sem dostal odpověd "nevíme".kumi píše:Ahojte, tiež mám problémy so štartovaním hlavne za studena, auto naskočí ale ako keby sa dusilo, otáčky padnú dole. Naskočí tak na 3-4x vymenil som sviečky, baterku a bol som na diagnostike. Tam mi vyskočila jediná závada a to senzor teploty chladiva, ten som teda dnes vymenil a zajtra ráno sa uvidí, keď to bude úplne studené.
Budu rád pokud se to podaří vyřešit tobě, pač já už fak nevím co stím, byl jsem poslán i na seštelováňí ventilů, taktéž to tím nebylo.
Nikde nic nevijou.
Zda se ti to podaří vyřešit tak prosím napiš mě to na email. marek.chvatal87@seznam.cz
Dělá to převážně v létě, v zimně skoro vůbec. Nedělá to vždycky, po startu se začne motor dusit, jako by skákal. Po chvilce simotor sám přihodí točky nebo stačí když sešlápnu mírně plyn a vše je pak OK. Na diagnostice na nic nepřišli. Jen při studených startech.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Mě to teda po startu nezdechne, jen se to trápí.Mara87 píše:Upravím svůj problém.Mara87 píše:Né že bych ti tuto závadu přál ale jsem rád že v tom nejsem sám. Mě se tato závada projevuje cca 2 roky. Nastartuji, naskočí normálně, asi do 2 vteřin padnou otáčky motor skáče, jako by se dusil, po chvilce si přihodí točky a už jede normálně. Žádný servis na nic nepřišel, akorád to stálo prachy. Týden to měli i přímo ve Fiatu a taktéž, za 1500kč sem dostal odpověd "nevíme".kumi píše:Ahojte, tiež mám problémy so štartovaním hlavne za studena, auto naskočí ale ako keby sa dusilo, otáčky padnú dole. Naskočí tak na 3-4x vymenil som sviečky, baterku a bol som na diagnostike. Tam mi vyskočila jediná závada a to senzor teploty chladiva, ten som teda dnes vymenil a zajtra ráno sa uvidí, keď to bude úplne studené.
Budu rád pokud se to podaří vyřešit tobě, pač já už fak nevím co stím, byl jsem poslán i na seštelováňí ventilů, taktéž to tím nebylo.
Nikde nic nevijou.
Zda se ti to podaří vyřešit tak prosím napiš mě to na email. marek.chvatal87@seznam.cz
Dělá to převážně v létě, v zimně skoro vůbec. Nedělá to vždycky, po startu se začne motor dusit, jako by skákal. Po chvilce simotor sám přihodí točky nebo stačí když sešlápnu mírně plyn a vše je pak OK. Na diagnostice na nic nepřišli. Jen při studených startech.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Jen bych upresnil:
MAP senzor meri tlak v sani (mainfold absolute pressure). Pri chcipnutym motoru cca 100kpa, na volnobeh kolem 30kpa.
To co meri teplotu nasavaneho vzduchu je IAT. Pri studenym motoru teplota okoli.
To co ovlivnuje bohatost pri startu je snimac teploty chladici kapaliny (CLT) nebo snimac teploty hlavy motoru. Pri studenym motoru teplota okoli.
Tohle jsou tri nejdulezitejsi snimace ktere se pouzivaji na vypocet davkovani paliva.
Jak rika jarous, tyhle cidla se kontroluji na diagnostice idealne pri tom studenem startu a s logovanim.
MAP senzor meri tlak v sani (mainfold absolute pressure). Pri chcipnutym motoru cca 100kpa, na volnobeh kolem 30kpa.
To co meri teplotu nasavaneho vzduchu je IAT. Pri studenym motoru teplota okoli.
To co ovlivnuje bohatost pri startu je snimac teploty chladici kapaliny (CLT) nebo snimac teploty hlavy motoru. Pri studenym motoru teplota okoli.
Tohle jsou tri nejdulezitejsi snimace ktere se pouzivaji na vypocet davkovani paliva.
Jak rika jarous, tyhle cidla se kontroluji na diagnostice idealne pri tom studenem startu a s logovanim.
GP 1.4 Tjet
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
V princípe je to tak ako píšeš, ale reálne je MAP senzor v GP-čku ako kombinovaný senzor (MAP+IAT v jednom), teda jedna časť meria tlak v sacom potrubí a druhá časť meria teplotu nasávaného vzduchu. Ak ten senzor vyberieš a pozrieš si ho tak čidlo je delené na dve časti, dierka na meranie tlaku je len na polovici a na druhej polovici je odporový drôt na meranie teploty.tkupilik píše:Jen bych upresnil:
MAP senzor meri tlak v sani (mainfold absolute pressure). Pri chcipnutym motoru cca 100kpa, na volnobeh kolem 30kpa.
To co meri teplotu nasavaneho vzduchu je IAT. Pri studenym motoru teplota okoli.
To co ovlivnuje bohatost pri startu je snimac teploty chladici kapaliny (CLT) nebo snimac teploty hlavy motoru. Pri studenym motoru teplota okoli.
Tohle jsou tri nejdulezitejsi snimace ktere se pouzivaji na vypocet davkovani paliva.
Jak rika jarous, tyhle cidla se kontroluji na diagnostice idealne pri tom studenem startu a s logovanim.
CLT vymenené za nové, ak pred štartom odpojím MAP (BOSCH 0261 230 030) tak auto v pohode naštartuje.
MAP senzor zmeraný (NTC a zem), nameraná hodnota 2 hod. po jazde 1,1 kilo Ohm, 7,5 hod. po jazde 1,1 kilo Ohm, a po zahriatí motora po jazde tiež 1,1 kilo Ohm. Pritom by mal mať hodnoty pri 0°C = 5,7 kilo Ohm, pri 20°C = 2,5 kilo Ohm, pri 25°C = 2,08 kilo Ohm, pri 85°C = 280 Ohm a samozrejme pri 100°C = 180 Ohm. Teda je jasné, že s poklesom teploty rastie odpor. Údaje som čerpal z technickej dokumentácie k senzoru Pierburg (výkres SI 0102).
Naposledy upravil(a) kumi dne úte lis 27, 2012 18:17, celkem upraveno 1 x.
Grande Punto 1,2 Dynamic 3D, 2006
Psychedelic azuro aka Obláčik
Psychedelic azuro aka Obláčik
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Znamená že problém může způsobovat i chiptuning.tkupilik píše:Jen bych upresnil:
MAP senzor meri tlak v sani (mainfold absolute pressure). Pri chcipnutym motoru cca 100kpa, na volnobeh kolem 30kpa.
To co meri teplotu nasavaneho vzduchu je IAT. Pri studenym motoru teplota okoli.
To co ovlivnuje bohatost pri startu je snimac teploty chladici kapaliny (CLT) nebo snimac teploty hlavy motoru. Pri studenym motoru teplota okoli.
Tohle jsou tri nejdulezitejsi snimace ktere se pouzivaji na vypocet davkovani paliva.
Jak rika jarous, tyhle cidla se kontroluji na diagnostice idealne pri tom studenem startu a s logovanim.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Tak ho vyměň a máš klid.kumi píše:CLT vymenené za nové, ak pred štartom odpojím MAP (BOSCH 0261 230 030) tak auto v pohode naštartuje.tkupilik píše:Jen bych upresnil:
MAP senzor meri tlak v sani (mainfold absolute pressure). Pri chcipnutym motoru cca 100kpa, na volnobeh kolem 30kpa.
To co meri teplotu nasavaneho vzduchu je IAT. Pri studenym motoru teplota okoli.
To co ovlivnuje bohatost pri startu je snimac teploty chladici kapaliny (CLT) nebo snimac teploty hlavy motoru. Pri studenym motoru teplota okoli.
Tohle jsou tri nejdulezitejsi snimace ktere se pouzivaji na vypocet davkovani paliva.
Jak rika jarous, tyhle cidla se kontroluji na diagnostice idealne pri tom studenem startu a s logovanim.
MAP senzor zmeraný (NTC a zem), nameraná hodnota 2 hod. po jazde 1,1 kilo Ohm, 7,5 hod. po jazde 1,1 kilo Ohm, a po zahriatí motora po jazde tiež 1,1 kilo Ohm. Pritom by mal mať hodnoty pri 0°C = 5,7 kilo Ohm, pri 20°C = 2,5 kilo Ohm, pri 25°C = 2,08 kilo Ohm, pri 85°C = 280 Ohm a samozrejme pri 100°C = 180 Ohm. Teda je jasné, že s poklesom teploty rastie odpor. Údaje som čerpal z technickej dokumentácie k senzoru Pierburg (výkres SI 0102).
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
zajtra idem na toJarouš píše: Tak ho vyměň a máš klid.
edit:
MAP senzor vymenený, za 10 € z nového Bravo II 1,4 16V ktoré bolo na vrakovisku nabúrané... autíčko štartuje ako nové ušetrených cca 55-60 €
Grande Punto 1,2 Dynamic 3D, 2006
Psychedelic azuro aka Obláčik
Psychedelic azuro aka Obláčik