Tak GéPéčko má novou baterku a startuje zas jak za mlada
Pro jistotu si nechávám od alarmu každou hodinu posílat hodnotu napětí na baterce, jestli náhodou něco, nedělá něco, co nemá.
Přílohy
IMG_20150218_161020.jpg (37.31 KiB) Zobrazeno 10681 x
Možná by neškodilo namazat spoje na baterce měděnou vazelínou. Ono dostat na startér několik set ampér vyžaduje hodně malý odpor v celém obvodu Jen si to spočítej podle pana Ohma
:> :> :> :> tak podla pana ohma si precitaj naco je dobra medenna vazelina!!! a podalsie elektricky vodiva vazelina je izolant alebo ma velky odpor do voltaze 12-18v podla kvality.
takze idelny spoj je cisty spoj ocel(med) a olovenny kontakt baterie.
a podla pana ohma mi to prosim ta aj odmeraj DOMA tu hodnotu aby som to nabuduce vedel. ale urcite tam viac ako 1-2ohmy (aj to som asi prehnal) medzi kontaktom baterie a relatkom na startery nenameras.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
a k baterke tu mam aj ja len 54ah ci aka to bola a mam ju od 04/2013 takze ti dam vedet kolko vydrzala. cierna/modra varta vydrzi presne tolko co ma zaruku 3 roky.
Naposledy upravil(a) Buchtič dne ned srp 16, 2015 16:20, celkem upraveno 1 x.
Důvod:Poslední příspěvek se necituje!!!
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Tak žádnou použitelnou vazelínu nevlastním a kuli tomuto ji ani nehodlám pořizovat. Kontakty na baterce jsou nové s těmi jsem nic nedělal a kontakty v autě jsem důkladně mechanicky očistil a plochy dotyku jsem přejel smirkovým papírem, aby tam nebylo nic zoxidovaného. Podle mých zkušeností je to takto OK.
Jinak co se týče baterií, tak rodičům jsem kupoval do Felicie (1.3 MPi) autobaterii Akuma 72Ah, kupoval jsem ji 21.03.2008 za 2809Kč a stále funguje. Do Fiatu Panda (1.2 Dynamic) jsem kupoval autobaterii VARTA Silver dynamic 54Ah , C30 a to 22.02.2012 za 1598Kč. No a dnes jsem do GéPéčka koupil autobaterii VARTA Silver dynamic 63Ah , D15 za 1837Kč. Teď když na to koukám, tak mi ty baterky umírají všechny na přelomu února a března.
To je v pořádku, že jsi dotykové plochy očistil a také nikdo netvrdí, že se má vazelína namazat mezi vlastní el . kontakt. Pouze povrch již spojených kontaktů na baterii pomazat vazelínou, třeba silikonovou, která brání pronikání vlhkosti mezi vodivé dotykové plochy, což způzobuje časem oxidaci a vznik přechodového odporu. Takto se běžně ošetřují baterie a každý mechanický el. spoj. Třeba hlavní ukostření mínusu z baterie.
Aby jsi z baterie dostal 400 A, musí být v okruhu odpor pouhých 0,03 ohmu. Již při hodnotě 1 ohm poteče jenom 12 A. Jestli se ti to nezdá, tak se vrať do školy
Tak nevím, je mi 57 let, už dlouho jsem ve škole nebyl, tak možná již ohmův zákon neplatí. Ale za komunistů ještě platil.
FRIMICO píše:Kamarádi ,mám tu autoelektrikáře které se trochu vyzná,a ten mi řekl že když to nesundám na 5-10 minut, tak že to vůbec nevadí.Odpojil jsem to na cca 1 vteřinu.Motor běžel bez nějakého zakolísání či změny zvuku dál.Tak mu to volám ,a řekl že altík je naprosto v cajku a že závadu mám někde jinde.Příští týden k němu jedu a uvidíme.
Tak jsem přišel na závadu.Baterka maká do dneška .Závada asi ta že jsem našel otevřenou pojistkovou skříňku v prostoru motoru.Po zavření je klid,a auto bez závad.
Jezdím jen tak rychle jak můj strážnej anděl dokáže lítat.
Přidám tady svou drobnou poznámku - minulý týden jsem jel do práce, v garáži jsem normálně nažhavil a nastartoval (diesel), pak jsem na pumpě čekal na kolegyni, no a když jsem chtěl po jejím příchodu nastartovat, nerozsvítily se ani kontrolky a startér neměl taky žádnou šanci. Po otočení klíče jenom cukala ručička otáčkoměru. Příčina byla v baterce (původní italská), vydržela přes 5 let a celou dobu jsem se o ni nijak nestaral. Už mám novou a jinak tady přispívám sporadicky - nemám si na co stěžovat - 180 tis. na tachometru a jezdím (např. s původními brzdami) a Fiata mám rád.
ja som ho mal 4 roky vypnute v sufliku a ide v pohode
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
JardaK. píše:Přidám tady svou drobnou poznámku - minulý týden jsem jel do práce, v garáži jsem normálně nažhavil a nastartoval (diesel), pak jsem na pumpě čekal na kolegyni, no a když jsem chtěl po jejím příchodu nastartovat, nerozsvítily se ani kontrolky a startér neměl taky žádnou šanci. Po otočení klíče jenom cukala ručička otáčkoměru. Příčina byla v baterce (původní italská), vydržela přes 5 let a celou dobu jsem se o ni nijak nestaral. Už mám novou a jinak tady přispívám sporadicky - nemám si na co stěžovat - 180 tis. na tachometru a jezdím (např. s původními brzdami) a Fiata mám rád.
Ja som mal rovnaký scenár včera. Cestou z roboty som v pohode naštartoval, po 2 hodinách parkovania už nenabehli ani kontrolky a ručičky sa triasli. Batéria je pôvodná a má 9 rokov. Už v zime bolo cítiť že melie z posledného, hovorím si že leto vydrží a na jeseň kúpim novú...
Zachránila ma štartovacia power banka z Lidlu, ktorú vozím v kufri .
to aj vie nastartovat benzinove auto? hmmm nepovedal by som to na nu
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba