Stránka 10 z 19
Napsal: stř lis 16, 2011 9:46
od jeník1
Happy píše:Ahoj, budu teď vyměňovat olej (ne já, ale servis) nechce se mi to číst celé, tak mi nemů?ete někdo prosím říct jaký olej(e) je (jsou) nejlep?í a kolik je toho potřeba koupit? Díky

No teda nevím, ale v návodu je jasně psáno, ?e olej musí mít specifikaci ACEA 5W/40 C3. Hlavně to C3 je tam zdůrazněno a dokonce kdy? olej nebude mít C3 mů?e dojít k po?kození motoru.
Napsal: stř lis 16, 2011 13:15
od Lipi
jeník1 píše:No teda nevím, ale v návodu je jasně psáno, ?e olej musí mít specifikaci ACEA 5W/40 C3. Hlavně to C3 je tam zdůrazněno a dokonce kdy? olej nebude mít C3 mů?e dojít k po?kození motoru.
ACEA 5W/40 C3 je norma pre benzinak.... (Selenia K)
Pre Diesel je treba dodr?at normu ACEA A3/B3/B4 (Selenia WR)
A k tomu Shell Helic Ultra... som daval aj ja do Multijetu 1.3MJTD.... a spokojnost.. a tak isto som ho objednaval z netu... ked?e na pumpe stal raz tolko minimalne a samozrejme ?e taktie? bol o 10? drah?í v mototechne... čo je normalne...
Napsal: ned lis 27, 2011 9:43
od jeník1
Nevíte někdo od kdy jsou Grande Punta v normě Euro IV? Tu?ím, ?e ty první z roku 2005 musely být je?tě Euro 3, tak?e tak lze lít i olej 10W/40. Stejný jako jsem dával do Pandy, co? byl Selenia Gold 10W/40.
Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Napsal: ned lis 27, 2011 11:05
od Happy_CZ
jeník1 píše:Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Jestli je to tvoje auto tak tam klidně nalej i vodu

Napsal: ned lis 27, 2011 11:58
od jeník1
Happy_CZ píše:jeník1 píše:Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Jestli je to tvoje auto tak tam klidně nalej i vodu

Opravdu "geniální" odpověď
Napsal: ned lis 27, 2011 19:04
od Jarouš
jeník1 píše:Nevíte někdo od kdy jsou Grande Punta v normě Euro IV? Tu?ím, ?e ty první z roku 2005 musely být je?tě Euro 3, tak?e tak lze lít i olej 10W/40. Stejný jako jsem dával do Pandy, co? byl Selenia Gold 10W/40.
Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Emisní norma nemá s předepsanou specifikací oleje nic společného. V?echny GP mají Euro 4.
Napsal: ned lis 27, 2011 19:06
od Jarouš
jeník1 píše:Happy_CZ píše:jeník1 píše:Je fakt nutný do motorů Euro4 dávat olej se specifikací C3? Má s tím někdo zku?enost?
Jestli je to tvoje auto tak tam klidně nalej i vodu

Opravdu "geniální" odpověď
Na blbou otázku...... Nechápu, proč neustále někdo pátrá, jaký olej se do auta leje. Lej to, co předepisuje výrobce nebo lep?í a hotovo.
Napsal: ned lis 27, 2011 23:55
od Happy
jo diky, ja spis myslel jako, ze nekdo lije shell nekdo tu selenii, tak co je lep?í, ale díky

Napsal: úte lis 29, 2011 9:26
od Happy
Tak dnes proběhla Výměna oleje + filtru u Dojáčka za 1600,-
Napsal: úte lis 29, 2011 17:12
od jeník1
Happy píše:Tak dnes proběhla Výměna oleje + filtru u Dojáčka za 1600,-
Není to nějak málo? Ve značkovém servisu Fiat stojí Selenia 5W/40 se specifikací C3 litr za 540 korun, tak?e jenom za olej dá? 1620 korun. Asi ti tam nelili nějakou sračku.
Napsal: úte lis 29, 2011 20:35
od Zdenda
Není to nějak málo? Ve značkovém servisu Fiat stojí Selenia 5W/40 se specifikací C3 litr za 540 korun, tak?e jenom za olej dá? 1620 korun. Asi ti tam nelili nějakou sračku.[/quote]
Jeníku, v servisu ti dávaji olej ze sudu, tak?e cena je úplně jiná ne? kdy? si ho kupuje? po litru. Jinak cena 1 litru v Liberci 458 kč. Na netu
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1990
Napsal: pát kvě 04, 2012 16:13
od Buchtič
Měl bych dotaz ohledně výměny oleje, resp. olejového filtru. Jakým způsobem jej lze vyměnit na 1.4 T-Jet? Při první pohledu to vypadá, ?e je snad potřeba rozebrat půlku auta

Napsal: sob kvě 05, 2012 6:55
od tkupilik
Buchtič: Uplne na ho.no. Je dobre rozebrat sani a vyhodit hadici nasavani vzduchu nebo hadici k turbu. Tim se ziska pristup ze zhora. Pak se musi povolit vsechny srouby krytu az na jeden kterej je schovanej za katalyzatorem. Ten bez vyndani katalyzatoru nejde povolit, tzn je nejjednoussi ten kryt urvat. Pak se konecne dostanes k filtru. Ten jde pobvolit taky uzasne blbe, neni tam misto, ale jde to. Po povoleni z toho vytece olej, pomerne dost a tece na vsechno co je pod tim.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
Napsal: sob kvě 05, 2012 6:57
od tkupilik
Buchtič: Uplne na ho.no. Je dobre rozebrat sani a vyhodit hadici nasavani vzduchu nebo hadici k turbu. Tim se ziska pristup ze zhora. Pak se musi povolit vsechny srouby krytu az na jeden kterej je schovanej za katalyzatorem. Ten bez vyndani katalyzatoru nejde povolit, tzn je nejjednoussi ten kryt urvat. Pak se konecne dostanes k filtru. Ten jde pobvolit taky uzasne blbe, neni tam misto, ale jde to. Po povoleni z toho vytece olej, pomerne dost a tece na vsechno co je pod tim.
Do tedka jsem nenasel elern na punto tjet, takze nevim oficialni postup, docela by me zajimalo zda se skutecne vyndava katalyzator. Ve fiatu jsem menil olej a filtr jen jednou a protoze to meli za 30 minut hotovy, na 99% neverim ze vymenili olejovej filtr. Kryt nebyl poskozenej a katalyzator za takovou chvilku nemohli vyndat.
Edit: na filtr je dobre si priprait pytlik a dat ho do nej pred vyndanim. Protoze tam prekazi trubky chlazeni tak se to vyndava jak jezek z klece, akorat z toho navic jeste tece olej. Taky vymen vzduchovy filtr, kadych 1000 km na nem znamena ztratu jednoho kone vykonu, to turbo je male a dost mu to pak bere. A klasicky zkratit intervaly vymeny, 30k je nesmysl a v kombinaci s tim jak servisi budou ojebavat vymenu filtru to ten motor bude zabijet.
Napsal: sob kvě 05, 2012 8:41
od jeník1
Tak u? asi vím jak je to s tím ACEA C3, který doporučuje Fiat. Platí to, kdy? dodr?íte výměnný cyklus 2 roky nebo 30 tisíc km. Kdy? tam dáte normální olej 5W-40 (bez C3) je cyklus maximálně rok nebo 20 tisíc. Nají?dět 30 tisíc s olejem bez specifikace C3 by mohlo dojit k po?kození motoru.