Stránka 9 z 21
Napsal: úte kvě 24, 2011 17:28
od tkupilik
jackass: z vlastni zkusenosti vim jak vypada auto po 130k ktere jsem si sam nalital (>50% po praze) a neni to zadna hruza, vse origo, mensi vule v cepech a tlumice maj uz taky nejlepsi leta za sebou, ale porad v pohode. Podvozek i motor by mel vydrzet pres 200k. Te dalnici bych docela veril, byl by to docela hardcore najezdit 50k kilometru rocne na okrskach nebo ve meste (200kilometru dene...). Podle zkusenosti lidi tady z fora to vypada ze rocnik 10/2008 mel vetsinu nemoci gp uz vychytanych.
Napsal: čtv kvě 26, 2011 7:19
od Ice69
Ahoj, chci se zeptat, na co v?e si mám dát pozor při koupi GP s motorem 1.9 Multijet r.v.2008, které má najeto 33 tkm. Dovoz Rakousko a mělo problém s turbem, který údajně vyře?ili a opravili v servisu. Jde podle zvuku motoru poznat, ?e je načaté turbo nebo jinak po?kozený motor? děkuji
Napsal: čtv kvě 26, 2011 20:56
od Jarous1
Nech si ho projet na diagnostice, kde zjistí i v jakém stavu jsou vstřikovače. Jako stát se mů?e cokoliv, ale problém s turbem při tak malém nájezdu....
Napsal: čtv kvě 26, 2011 22:12
od JardaK.
Jarous1 píše:Nech si ho projet na diagnostice, kde zjistí i v jakém stavu jsou vstřikovače. Jako stát se mů?e cokoliv, ale problém s turbem při tak malém nájezdu....
Moje zku?enost je, ?e tachometr je zásadně stočený směrem dolů, tak?e raději mazej s autem do Fiatu, a? Ti ho projedou diagnostikou! A samotné turbo se jinak dá dokurvit ?patným zacházením i dřív, ne? po 33 tis. km!
Napsal: pát bře 02, 2012 12:19
od Phill
Zdravím pánové, potřeboval bych poradit v pár věcech ohledně koupě ojeté GP.
Mám v plánu koupi ojetého GP (cena okolo 140 000 = rv. 2007+-).
CHtěl bych se zeptat na co si při koupi dát největ?í pozor (co se na GP hodně kazí). Dále mi hodně lidí říká, ?e GP určitě nebrat, prý se hodně kazí elektronika, ale mě to nedá. V této cenové relaci není málo aut, ale GP je prostě nádhera a určitě chci Motor 1,3 Multijet 55kw, proto?e do práce denně najedu 40km. To auto se jeví opravdu dokonale, ale rad?i se zeptám lidí co s ním jezdí, zda má cenu do toho jít. Mám na mysli, abych nekoupil autko za 140 000 a pak do něho v pruběhu například půlroku dal?ích 40 vrazil. Sem si jistý ?e to nebude uplně bez investic, ale v?echno má své meze .
Předem díky za odpověď
Napsal: pát bře 02, 2012 14:39
od 1nekros1
pisal som ti spravu
Napsal: pát bře 02, 2012 16:19
od Lipi
dobry výber.. 55kw je tak povediac menej naročna na udr?bu... ne? 66kW...
Napsal: pát bře 02, 2012 17:38
od Jarouš
Phill píše:Zdravím pánové, potřeboval bych poradit v pár věcech ohledně koupě ojeté GP.
Mám v plánu koupi ojetého GP (cena okolo 140 000 = rv. 2007+-).
CHtěl bych se zeptat na co si při koupi dát největ?í pozor (co se na GP hodně kazí). Dále mi hodně lidí říká, ?e GP určitě nebrat, prý se hodně kazí elektronika, ale mě to nedá. V této cenové relaci není málo aut, ale GP je prostě nádhera a určitě chci Motor 1,3 Multijet 55kw, proto?e do práce denně najedu 40km. To auto se jeví opravdu dokonale, ale rad?i se zeptám lidí co s ním jezdí, zda má cenu do toho jít. Mám na mysli, abych nekoupil autko za 140 000 a pak do něho v pruběhu například půlroku dal?ích 40 vrazil. Sem si jistý ?e to nebude uplně bez investic, ale v?echno má své meze .
Předem díky za odpověď
Razím názor, ?e jakékoliv ojeté auto v naftě je vy??í riziko následného servisu, ne? toté? v odpovídající benzínové variantě. Najedu denně kolem 80 km (cesta do práce/z práce) ani po těch skoro 5-letech, co GP mám, jsem nikdy nelitoval, ?e jsem koupil benzín. V současnosti mám najeto cca 110 tkm, po celou dobu pouze předepsaný servis a spotřební materiál, z elektroniky se posralo jen čidlo zn. BOSCH (1500,- origo).
S 1.4 8V bez problémů jezdím i do 6-ti litrů, v mrazech startuju napoprvé, topí to hned, dynamické parametry jsou témeř shodné s 1.3 MJET 55 kW.
Ne?iju ve strachu, kdy zakuká turbo nebo zatuhne RGR ventil a podobně. Neře?ím, jestli v -20°C nezatuhne nafta
Provoz benzínu se vrátí na ni??ích nákladech na servis, ni??í PC ojetiny a ni??ím riziku krvácení peně?enky na opravách postupem času.
Napsal: pát bře 02, 2012 18:38
od Grande EVO
Souhlasim s Jarousem,taky bych volil benzin.
5 let starej naftak neni dle me zadna vyhra(u jakekoliv znacky) navic ty naftaky budou dotahly ve vetsine pripadech zvenku,nasel bych si zachovalej benzin za 140 jsem se dival sezenes pekne kousky.
Ja by si urcite prihodil a koupil nove a mas absolutni klid
viz:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/punto/9844441
Kdyz by jsi koupil ojete za 140 vymenil olej,vse si nechal zkontrolovat atakujes 150 tisic Kc a to se 25.000,- urcite vyplati prihodit,za prvni se Ti to vrati za 5 let na servisu a za druhy se ti to vrati az to budes prodavat,nemuzes prodelat
Jo a Grande Punto neni vubec spatne auto,spolehlive,prostorne. O nicem s elektrikou nevim
Pripadne bych volil benzin za 100 tisic neco takoveho:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... to/9589332 a nechal bych si tam dodelat LPG

Napsal: pát bře 02, 2012 19:26
od Jirka
Razím názor , ?e kdy? ojetinu tak benzin.
Podívej se na ty roky , bude to u? 5let staré a dota?ené zvenku to bude mít klidně 200tis km.
Potom ta investice do diesel motoru je u? dost velká,turbo na hranici ?ivotnosti vstřikovače také a i celý palivový systém včetně drahých čidel.
Jak pí?e Jarou? nechá se jezdit s benzinem i do 6litrů, nepočítej ?e bude? jezdit za 4litry to ani náhodou.
Napsal: sob bře 03, 2012 0:50
od Phill
Nooo pánové, opravdu mě nahlodáváte, pořád je?tě tou?ím po naftě, ale u? mě skoro máte.

Jde mi prostě hodně o spotřebu, jezdím s rozumem. Teď mám Felicii 1.6 MPi a spotřeba se mi pohybuje mezi 6 a 7 litry /teď v zimě). To je slu?né, ale musím se opravdu, opravdu hoodně sna?it. Jsem ze Zlínska, tak?e samé kopce. A proto jedině naftu. Zkusím, ale pohledat a srovnat ceny ojetin v benzínu i v naftě. Třeba to bude tak markantní a vezmu benzín. Uvidíme

Napsal: sob bře 03, 2012 0:58
od lolek
mám 1.3 Mjet 55kw a v zimě dle palubáku 5,1l/100km (najeto od začátku měření 1800km a prům. rychlost 57km/h a tankuju jen Shell) ... jinak napsat sem o měsíc dřív, tak bych ti za 140tis nabídl co mám teď já, prodávali jsme jej, ale nakonec GP v rodině zůstalo, jen změnilo majitel

Napsal: sob bře 03, 2012 7:05
od JardaK.
Měl jsem před současným novým bezproblémovým Bravem dva bazarové naftové Fiaty (Tipo a Punto) a ani s jedním jsem neměl problémy, které popisoval Jarou?. Obě auta měla najeto při koupi kolem 150 tis. km, já s nimi najel dal?ích 60 tis. a neinvestoval jsem do motoru nic. Pravdou je, ?e při výměně termostatu u Punta jsem musel sáhnout do peně?enky pro 2 tis. Kč místo pro 400 Kč, které bych dal do benzínové verze, ale s tím musí? u nafty počítat - opravy (ceny dílů) jsou zde dra??í. Spotřeba u Tipa byla kolem 6 l, u Punta 5,5 l.
Napsal: sob bře 03, 2012 8:02
od Roman72
Nenech se zviklat a klidně do nafty bě?.Mám 66kw,najeto skoro 140 tkm a pořád jsem spokojený.
Napsal: sob bře 03, 2012 8:41
od Jirka
JardaK. píše:Měl jsem před současným novým bezproblémovým Bravem dva bazarové naftové Fiaty (Tipo a Punto) a ani s jedním jsem neměl problémy, které popisoval Jarou?. Obě auta měla najeto při koupi kolem 150 tis. km, já s nimi najel dal?ích 60 tis. a neinvestoval jsem do motoru nic. Pravdou je, ?e při výměně termostatu u Punta jsem musel sáhnout do peně?enky pro 2 tis. Kč místo pro 400 Kč, které bych dal do benzínové verze, ale s tím musí? u nafty počítat - opravy (ceny dílů) jsou zde dra??í. Spotřeba u Tipa byla kolem 6 l, u Punta 5,5 l.
To sice jo ,ale to byli v?echno starý komůrkáče.
Dneska je to v?echno daleko více na?láplí výkonem a daleko náchylněj?í na kvalitu nafty.
A hlavní problém bude koupit diesel s poctivíma kilometrama ,nemysli ?e to bude nějakej němčour prodávat jen tak ?e chce jiné auto, prostě to prodá aby nemusel investovat.
Ono po 150tis km je ka?dej comonrail u? trochu časovaná bomba.