Stránka 9 z 19

Napsal: pát pro 09, 2011 11:04
od Jarouš
Doufám, ?e ní?e uvedené definitivně ukončí neustálé stupidní debaty na téma motorového oleje :!:

Citace z příručky k vozidlu (vydání 2007)

"V případě neoriginálního typu motorového oleje SAE 5W-40 je přípustné pou?ití výkonové třídy minimálně ACEA A3
u zá?ehových motorů a ACEA B4 u vznětových motorů; v takovém případě nejsou zaručeny optimální výkonnostní
parametry motoru.
Při pou?ití motorových olejů výkonové třídy ni??í ne? ACEA A3 a ACEA B4 mů?e dojít k po?kození motoru, které nebude kryto zárukou."

Citace z doplněné příručky k vozidlu (vydání 2008, 2009, 2010)

"Pro naftové motory lze v případě nouze, kdy nejsou k dispozici originální prostředky, pou?ít maziva s min. výkony ACEA C2; v tomto
případě nejsou zaručeny optimální výkony motoru, proto doporučujeme nechat mazivo co nejdříve vyměnit v autorizovaném servisu
Fiat. Pou?itím produktů s ni??ími charakteristikami ne? ACEA C3 a ACEA C2 by mohly na motoru vzniknout ?kody nekryté zárukou."

Zdroj: http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectM ... 8&markID=1

Tak?e si v?ichni, kteří nemají, laskavě stáhněte manuál ke svému vozu, přečtěte si co se tam leje :!:

Napsal: stř led 11, 2012 18:08
od Mara87
Jarou? píše:Doufám, ?e ní?e uvedené definitivně ukončí neustálé stupidní debaty na téma motorového oleje :!:

Citace z příručky k vozidlu (vydání 2007)

"V případě neoriginálního typu motorového oleje SAE 5W-40 je přípustné pou?ití výkonové třídy minimálně ACEA A3
u zá?ehových motorů a ACEA B4 u vznětových motorů; v takovém případě nejsou zaručeny optimální výkonnostní
parametry motoru.
Při pou?ití motorových olejů výkonové třídy ni??í ne? ACEA A3 a ACEA B4 mů?e dojít k po?kození motoru, které nebude kryto zárukou."

Citace z doplněné příručky k vozidlu (vydání 2008, 2009, 2010)

"Pro naftové motory lze v případě nouze, kdy nejsou k dispozici originální prostředky, pou?ít maziva s min. výkony ACEA C2; v tomto
případě nejsou zaručeny optimální výkony motoru, proto doporučujeme nechat mazivo co nejdříve vyměnit v autorizovaném servisu
Fiat. Pou?itím produktů s ni??ími charakteristikami ne? ACEA C3 a ACEA C2 by mohly na motoru vzniknout ?kody nekryté zárukou."

Zdroj: http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectM ... 8&markID=1

Tak?e si v?ichni, kteří nemají, laskavě stáhněte manuál ke svému vozu, přečtěte si co se tam leje :!:
Tak docela si dovolím nesouhlasit.
Co je napsano v manuálu chápu, to oni jen chteji aby lide kupovali jejich olej a aby byl pripadny duvod neuznat reklamaci. Autorizovanej servis by ti byl schopnej rict ze tvoje vozidlo nejede proto ze mas neoriginalni gumicky na zadnim steraci. Uz sem se s necim podobnym setkal. Rozhodne nejsem zastance toho ze vsechno originalni je dobry. Nemusim snad zminovat hadici olejovich par pod vzduch. snanim. Kdyz nepojedes na olej vymenu oleje do autorizovaneho servisu ale nekam jinam tak ti tam z 90% nalijou jinaci olej nez Selenia. A myslis si ze ti tim to auto nicijou???
Koneckoncu manual nemuzes brat vazne. Protoze pokud si ho sam cetl tak sis musel vsimnout tohoto.
Str. 207 v kapitole ostrikovace. Cituji: Směr trysek ostřikovače čelního okna lze seřídit.

Jistě mnoho znás ví ?e to není tak. Stačí se podívat na forum. Oprava dle Fiatu? Vypodlozijou gumou. To moc rad slysim´jako zarucni opravu.

Druha vec je na str. 191.
Zase citují: kontrola a případné seřízení vůle ventilů.
Volal jsem do třech autorizovaných servisů fiat a v?ude mě řekly ?e ty ventily se nedají seřídit (hydro?tely). Pokud někdo chce podotknout motor 1,4 16V tak ten motor zrovna nemyslím.

Tak?e na Seleniu mě nikdo nenaláká. Zbytečně drahý olej. Stačí koupit jiný olej se stejnou specifikací.

Napsal: stř led 11, 2012 18:29
od jeník1
Tak?e na Seleniu mě nikdo nenaláká. Zbytečně drahý olej. Stačí koupit jiný olej se stejnou specifikací.[/quote]


A kdo říká, ?e musí? pou?ívat olej Selenia? Nikdo. Důle?itá je specifikace C3. To je v?echno daný emisními normami. Specifikace C3 obsahuje méně síry aby byly splněny parametry normy Euro 4..mimo jiné.
Euro 5 je je?tě přísněj?í a tam dokonce i benzínový motor musí mít filtr pevných částic. Alespoň benzínová auta od Fiatu vyrobená od roku 2011 mají filtr pevných částic.

Napsal: stř led 11, 2012 18:39
od Mara87
jeník1 píše:Tak?e na Seleniu mě nikdo nenaláká. Zbytečně drahý olej. Stačí koupit jiný olej se stejnou specifikací.

A kdo říká, ?e musí? pou?ívat olej Selenia? Nikdo. Důle?itá je specifikace C3. To je v?echno daný emisními normami. Specifikace C3 obsahuje méně síry aby byly splněny parametry normy Euro 4..mimo jiné.
Euro 5 je je?tě přísněj?í a tam dokonce i benzínový motor musí mít filtr pevných částic. Alespoň benzínová auta od Fiatu vyrobená od roku 2011 mají filtr pevných částic.[/quote]

Tak C3 nebo A3. Uz se dohodnete. V manualu je A3

Napsal: stř led 11, 2012 18:48
od jeník1
Tak C3 nebo A3. Uz se dohodnete. V manualu je A3[/quote]

Tak A3 tam musí být v ka?dém případě. Tuhle specifikaci má i olej 10W/40, který jsem lil do Pandy s Euro 3. Specifikace C3 je navíc.

Napsal: stř led 11, 2012 21:13
od Jarouš
Mara87 píše:
Jarou? píše:Doufám, ?e ní?e uvedené definitivně ukončí neustálé stupidní debaty na téma motorového oleje :!:

Citace z příručky k vozidlu (vydání 2007)

"V případě neoriginálního typu motorového oleje SAE 5W-40 je přípustné pou?ití výkonové třídy minimálně ACEA A3
u zá?ehových motorů a ACEA B4 u vznětových motorů; v takovém případě nejsou zaručeny optimální výkonnostní
parametry motoru.
Při pou?ití motorových olejů výkonové třídy ni??í ne? ACEA A3 a ACEA B4 mů?e dojít k po?kození motoru, které nebude kryto zárukou."

Citace z doplněné příručky k vozidlu (vydání 2008, 2009, 2010)

"Pro naftové motory lze v případě nouze, kdy nejsou k dispozici originální prostředky, pou?ít maziva s min. výkony ACEA C2; v tomto
případě nejsou zaručeny optimální výkony motoru, proto doporučujeme nechat mazivo co nejdříve vyměnit v autorizovaném servisu
Fiat. Pou?itím produktů s ni??ími charakteristikami ne? ACEA C3 a ACEA C2 by mohly na motoru vzniknout ?kody nekryté zárukou."

Zdroj: http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectM ... 8&markID=1

Tak?e si v?ichni, kteří nemají, laskavě stáhněte manuál ke svému vozu, přečtěte si co se tam leje :!:
Tak docela si dovolím nesouhlasit.
Co je napsano v manuálu chápu, to oni jen chteji aby lide kupovali jejich olej a aby byl pripadny duvod neuznat reklamaci. Autorizovanej servis by ti byl schopnej rict ze tvoje vozidlo nejede proto ze mas neoriginalni gumicky na zadnim steraci. Uz sem se s necim podobnym setkal. Rozhodne nejsem zastance toho ze vsechno originalni je dobry. Nemusim snad zminovat hadici olejovich par pod vzduch. snanim. Kdyz nepojedes na olej vymenu oleje do autorizovaneho servisu ale nekam jinam tak ti tam z 90% nalijou jinaci olej nez Selenia. A myslis si ze ti tim to auto nicijou???
Koneckoncu manual nemuzes brat vazne. Protoze pokud si ho sam cetl tak sis musel vsimnout tohoto.
Str. 207 v kapitole ostrikovace. Cituji: Směr trysek ostřikovače čelního okna lze seřídit.

Jistě mnoho znás ví ?e to není tak. Stačí se podívat na forum. Oprava dle Fiatu? Vypodlozijou gumou. To moc rad slysim´jako zarucni opravu.

Druha vec je na str. 191.
Zase citují: kontrola a případné seřízení vůle ventilů.
Volal jsem do třech autorizovaných servisů fiat a v?ude mě řekly ?e ty ventily se nedají seřídit (hydro?tely). Pokud někdo chce podotknout motor 1,4 16V tak ten motor zrovna nemyslím.

Tak?e na Seleniu mě nikdo nenaláká. Zbytečně drahý olej. Stačí koupit jiný olej se stejnou specifikací.
Co nechápe? na větě "V případě neoriginálního typu motorového oleje SAE 5W-40 je přípustné pou?ití výkonové třídy minimálně ACEA A3", která se týká benzínových agregátů? Nikde jsem nic o Selenii nepsal, sám leju Castrol. Postnul jsem to tady jen proto, ?e neustále někdo ře?í, jaký olej tam nalít. Prostě ten s výkonovou a viskozitní specifikací uváděnou výrobcem :!:

Kdy? pojedu na výměnu oleje do neautorizovaného servisu, tak jim ten olej dovezu.

Mě je manuál jinak u pr.dele, co potřebuju, z něj vyčtu a zbytek znám. Konkrétně třeba kontrola, případně seřízení ventilové vůle u motorů 1.2 a 1.4 8V je předepsána manuálem po 30 tkm. I s poznámkou, ?e 16V má hydra.

Napsal: stř led 11, 2012 21:54
od Grande EVO
Ty ventily jsou pravda,v 1,2 8v se nestelujou,steluji se samy!!!

Uz to tak bylo u meho stareho punta 1,2 44kw euro 3

V manualu pisou kontrolu!!! ale nesteluji se!!

Napsal: stř led 11, 2012 22:07
od Jarouš
Grande EVO píše:Ty ventily jsou pravda,v 1,2 8v se nestelujou,steluji se samy!!!

Uz to tak bylo u meho stareho punta 1,2 44kw euro 3

V manualu pisou kontrolu!!! ale nesteluji se!!
Kecy, hydra jsou jen u 16V. 1.4 a 1.2 má vymezovací podlo?ky, při ?patné vůli ventilu se mění podlo?ka za jinou tlou??ku

Napsal: čtv led 12, 2012 6:58
od Mara87
Jarou? píše:
Mara87 píše:
Jarou? píše:Doufám, ?e ní?e uvedené definitivně ukončí neustálé stupidní debaty na téma motorového oleje :!:

Citace z příručky k vozidlu (vydání 2007)

"V případě neoriginálního typu motorového oleje SAE 5W-40 je přípustné pou?ití výkonové třídy minimálně ACEA A3
u zá?ehových motorů a ACEA B4 u vznětových motorů; v takovém případě nejsou zaručeny optimální výkonnostní
parametry motoru.
Při pou?ití motorových olejů výkonové třídy ni??í ne? ACEA A3 a ACEA B4 mů?e dojít k po?kození motoru, které nebude kryto zárukou."

Citace z doplněné příručky k vozidlu (vydání 2008, 2009, 2010)

"Pro naftové motory lze v případě nouze, kdy nejsou k dispozici originální prostředky, pou?ít maziva s min. výkony ACEA C2; v tomto
případě nejsou zaručeny optimální výkony motoru, proto doporučujeme nechat mazivo co nejdříve vyměnit v autorizovaném servisu
Fiat. Pou?itím produktů s ni??ími charakteristikami ne? ACEA C3 a ACEA C2 by mohly na motoru vzniknout ?kody nekryté zárukou."

Zdroj: http://aftersales.fiat.com/ELUM/SelectM ... 8&markID=1

Tak?e si v?ichni, kteří nemají, laskavě stáhněte manuál ke svému vozu, přečtěte si co se tam leje :!:
Tak docela si dovolím nesouhlasit.
Co je napsano v manuálu chápu, to oni jen chteji aby lide kupovali jejich olej a aby byl pripadny duvod neuznat reklamaci. Autorizovanej servis by ti byl schopnej rict ze tvoje vozidlo nejede proto ze mas neoriginalni gumicky na zadnim steraci. Uz sem se s necim podobnym setkal. Rozhodne nejsem zastance toho ze vsechno originalni je dobry. Nemusim snad zminovat hadici olejovich par pod vzduch. snanim. Kdyz nepojedes na olej vymenu oleje do autorizovaneho servisu ale nekam jinam tak ti tam z 90% nalijou jinaci olej nez Selenia. A myslis si ze ti tim to auto nicijou???
Koneckoncu manual nemuzes brat vazne. Protoze pokud si ho sam cetl tak sis musel vsimnout tohoto.
Str. 207 v kapitole ostrikovace. Cituji: Směr trysek ostřikovače čelního okna lze seřídit.

Jistě mnoho znás ví ?e to není tak. Stačí se podívat na forum. Oprava dle Fiatu? Vypodlozijou gumou. To moc rad slysim´jako zarucni opravu.

Druha vec je na str. 191.
Zase citují: kontrola a případné seřízení vůle ventilů.
Volal jsem do třech autorizovaných servisů fiat a v?ude mě řekly ?e ty ventily se nedají seřídit (hydro?tely). Pokud někdo chce podotknout motor 1,4 16V tak ten motor zrovna nemyslím.

Tak?e na Seleniu mě nikdo nenaláká. Zbytečně drahý olej. Stačí koupit jiný olej se stejnou specifikací.
Co nechápe? na větě "V případě neoriginálního typu motorového oleje SAE 5W-40 je přípustné pou?ití výkonové třídy minimálně ACEA A3", která se týká benzínových agregátů? Nikde jsem nic o Selenii nepsal, sám leju Castrol. Postnul jsem to tady jen proto, ?e neustále někdo ře?í, jaký olej tam nalít. Prostě ten s výkonovou a viskozitní specifikací uváděnou výrobcem :!:

Kdy? pojedu na výměnu oleje do neautorizovaného servisu, tak jim ten olej dovezu.

Mě je manuál jinak u pr.dele, co potřebuju, z něj vyčtu a zbytek znám. Konkrétně třeba kontrola, případně seřízení ventilové vůle u motorů 1.2 a 1.4 8V je předepsána manuálem po 30 tkm. I s poznámkou, ?e 16V má hydra.
No to je zajmave, ja to v manualu mam predepsano po 60 000 km, mimo 1,4 16V. Takze maji rozpory v manualech na stejny auto???

Napsal: čtv led 12, 2012 6:59
od Mara87
Grande EVO píše:Ty ventily jsou pravda,v 1,2 8v se nestelujou,steluji se samy!!!

Uz to tak bylo u meho stareho punta 1,2 44kw euro 3

V manualu pisou kontrolu!!! ale nesteluji se!!
Jj, ale v manualu je napsano kontrola a serizeni Ventilů.

Napsal: čtv led 12, 2012 7:02
od Mara87
Jarou? píše:
Grande EVO píše:Ty ventily jsou pravda,v 1,2 8v se nestelujou,steluji se samy!!!

Uz to tak bylo u meho stareho punta 1,2 44kw euro 3

V manualu pisou kontrolu!!! ale nesteluji se!!
Kecy, hydra jsou jen u 16V. 1.4 a 1.2 má vymezovací podlo?ky, při ?patné vůli ventilu se mění podlo?ka za jinou tlou??ku
V servise na LPG me bylo receno pri mereni uhlovodiku ze mam vuli ve ventilech tak abych si je nechal sestelovat. Kamkoliv sem zavolal tak me bylo receno ze se nesteluji, v manualu je napsano ze se steluji. Kdyz sem potelefonu mluvil s tim cmuckem od plynu me rekl ze jak sme to jednou uz resili tak ze volal Fiatu a tam mu rekli ze i ty se musi stelovat, ale me v tom samim servise rekli ze se to nedela.

Tak me teda reknete kde je pravda. I kdyz toto uz je na jine tema. Zda chcete tak ho zalozte a pobavime se otom. Kdo co ma ci nema.

Napsal: čtv led 12, 2012 9:15
od jeník1
Měl jsem Pandu 5 let a taky bylo v plánu údr?by psání "kontrola a nastavení vůle ventilů" ale nikdy to nedělali a to jsem najel 112 tisíc. Motor měl pořád stejný zvuk...?ádný problém.

Napsal: pát led 13, 2012 18:51
od Grande EVO
Jarou? píše:
Grande EVO píše:Ty ventily jsou pravda,v 1,2 8v se nestelujou,steluji se samy!!!

Uz to tak bylo u meho stareho punta 1,2 44kw euro 3

V manualu pisou kontrolu!!! ale nesteluji se!!
Kecy, hydra jsou jen u 16V. 1.4 a 1.2 má vymezovací podlo?ky, při ?patné vůli ventilu se mění podlo?ka za jinou tlou??ku

Ja se stebou nechci dohadovat ale neznam nikoho komu nebo kdoby na tomto motoru serizoval ventily,jestli nekdo takovy tady na foru je at napise.

Vsak ty mas tu 1,4 57kw ne? Ta ma stejny ventily ne? Stehoval sis je?

Napsal: pát led 13, 2012 19:00
od Mara87
Tady jde oto ze si prej mam nechat sestelovat ventily nez se podpalej. A vsude me tvrdi ze se nesestelujou. Jen manual a jeden servisak mluvi jinak. Takze nevim

Vsak ty mas tu 1,4 57kw ne? Ta ma stejny ventily ne? Stehoval sis je?

Napsal: ned led 15, 2012 19:55
od Jarouš
Mara87 píše:Tady jde oto ze si prej mam nechat sestelovat ventily nez se podpalej. A vsude me tvrdi ze se nesestelujou. Jen manual a jeden servisak mluvi jinak. Takze nevim

Vsak ty mas tu 1,4 57kw ne? Ta ma stejny ventily ne? Stehoval sis je?
Proč bych je ?teloval, kdy? maj předepsanou vůli? Já jsem jen psal, ?e ?telovat jdou a jakým způsobem. Na servisáky seru, 90% z nich ví ho.vno.