Stránka 9 z 16

Grande Punto '06 - Svietia kontrolky

Napsal: stř zář 10, 2014 10:09
od matesqo
Nazdar Pani,

Chcem sa opytat ci niekto nemate skusenost. Mam GPcko 1,4 16V 70kw rv06, najazdene necelych 30 tisic, vybava Sport s automatickou klimou, 6 kvalt atd.

Dnes rano som sadol do auta, otocil klucom a ostali mi svietit kontrolky. Zhasol iba pas a motor. Rucna, Airbag,ASR a ABS ostalo svietit, rucicka benzinu uplne dole a blikalo hladove oko. Slo to normalne natocit, ale otackomer tiez nereagoval. Servo neslo, svietila cervena kontrolka volantu. Jedna vec co ma zarazila, ze kontrolka baterky sa ani nerozsvietila, ani pri otoceni, ani po starte (co by nemala samozrejme). Ale kedze auto islo normalne nastartovat, tak to asi baterkou nebude.

Nejake napady?

Dakujem za kazdu radu.

Re: Grande Punto '06 - Svietia kontrolky

Napsal: stř zář 10, 2014 13:40
od jeník1
Za 8 let najet pouze 30 tisíc km je horší než 300 tisíc. Přechodový odpor na ukostření baterie...mimo jiné.

Re: Grande Punto '06 - Svietia kontrolky

Napsal: stř zář 10, 2014 14:30
od matesqo
V prvom rade dakujem za radu, vecer to odtiahneme s kamosom k nemu do garaze a pozrieme tu kostru.

No margo tych km, nie som prvy majitel. Auto som kupil v Maji od prveho majitela, mam aj jeho original fakturu z Fiat Nitra. Jeho zena na tom chodila 5km do prace. Nevidim dovod preco by som mal radsej kupit auto z 300 tisic km. Vyzera ako nove aj z vnutra aj z vonku. Auto som kupil ked malo 23 tisic, teraz mam skoro 30.

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: stř zář 10, 2014 20:13
od Jarouš
jj, klasika a teď se ta skoro nová ojetina začne srát. Přítelkyni se pořídilo Clio, které obdobným způsobem najelo od r.v. 98 poctivých 80 tkm. Vše relativně v cajku až do doby, než se s tím začalo opravdu "jezdit" Celá elektrika zoxidovaná až bída, no škoda mluvit. Prostě leštěnku po "důchodci" už nikdy. To radši auto, které má za 5 let 150 tisíc a vše co se mohlo posrat za "mlada" už se nejspíš posralo a je vyměněno.

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: stř zář 10, 2014 22:40
od matesqo
Pisal som snad niekde ze som to kupoval s tym ze sa nic neposere a bude jazdit ako nove zo salonu? Nechapem naco su tieto narazky dobre. Ma to 7 rokov, je jasne ze obcas sa nieco objavi.

K veci : Zavada ostranena, uvolneny spoj ku karoserii pod baterkou. Prebrusene, dal som tam novu maticu a podlozku ao zubami. Ked uz som to mal von, tak som to iste spravil aj na prevodovke a prebrusil kontakty na baterke.

Dakujem za tip.

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: čtv zář 11, 2014 9:50
od jeník1
Mám tyhle spoje zamazané měděnou vazelínou. Ta je vodivá a je klid. Pod baterii je hlavní ukostření a odsud si berou mínus všechny spotřebiče. Samozřejmě že z jiného místa karoserie, protože ta je vodivá.

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 17:35
od jeník1
Zdravím,
dneska se mi rozvítila žlutá kontrolka, která podle manuálu signalizuje poruchu EOBD. Vypadá jako zakřivené potrubí :) Mám benzín 1,2. Tak jsem zastavil, vypnul motor, opět nastartoval a již nesvítila. Pak se ovšem po několika km zase rozvítila. Jel jsem do Fiatu, kde to vzali na diagnostiku, nějakou závadu zjistili, ale asi nic závažného. Říkal něco o nějakém chybovém kodu řídící jednotky. Stalo se to někomu? Podle manuálu to múže být i tím, že auto má vyšší emise. Tak nevím, zatím to nesvítí.

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 18:31
od Zdenda
EOBD = End of Business Day
Překlad: Do konce pracovního dne/Koncem pracovního dne
Takže do večera se ti to posere úplně :D

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 18:40
od Vasek06
Mám taky 1.2 a stejný problém jsem měl před cca 1/2 rokem. Vzhledem k tomu, že soused je dobrý známý a automechanik, dal to na diagnostiku a hlášení smazal - od té doby se nevyskytlo - musím to zaklepat. Tvrdil, že tento problém může - mimo jiné - nastat i u toho, kdo s autem jezdí " hodně lehkou nohou" - což je určitě můj případ a jezdí navíc málo. Obojí splnuji, protože máme několik aut a s GP jezdím cca 1 - 2 do měsíce. Údajně je na toto "lék" - občas dát autu zabrat, aby se spálili usazeniny. Netvrdím, že to bude i Tvůj problém, ale je to můj postřeh. :D

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 18:46
od jeník1
Dík za reakci. V návodu je psáno toto:

"signalizuje závadu v systému přívodu paliva/zapa-
lování, která by mohla způsobit zvýše-
ní emisí ve výfuku, ztrátu výkonu, špat-
nou ovladatelnost vozidla a zvýšenou
spotřebu paliva."

Pak ještě může blikat, to prý je toto:

blikáním: signalizujte nebezpečí poško-
zení katalyzátoru (viz „Systém EOBD“
v kapitole „Přístrojová deska a ovládače“).

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 19:54
od jeník1
2x jsem tankoval plnou nádrž u Tank Ono. Tak asi to bude tím :(

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 20:00
od Zdenda
Mohl jsi natankovat špatnej benzín.Nebo jak píše Vasek06 trochu auto prohoň ať se pročistí vejfuk. Jestli se chyba po smazání neprojeví tak to neřeš. Dotankuj u Benziny a uvidíš :)

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 21:03
od Dušan
Tak Tank Onem to jisté nebude. Proč si každý mysli, ze když maji levný benzin, ze musí byt špatný?

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: pon led 19, 2015 21:34
od jeník1
Mám na ten jejich benzín silné podezření. Nikdy předtím jsem u nich plné nádrže netankoval, vždy to míchal u různých pump a tohle se mi nikdy nestalo. Asi to bude chtít 50 procent ONO a 50 procent třeba shell.

Re: Palubní přístroje (budíky a kontrolky)

Napsal: úte led 20, 2015 7:03
od Zdenda
Dušane já netvrdím že ONO má horší benzín,ale tady u nás se může stát cokoli. :shock: Třeba si někdo odpustil nějaké množství, a dopustil to vodou aby mu seděli litry,měli jsme to u nás na jedné pumpě :(