Stránka 8 z 32

Napsal: úte pro 08, 2009 16:35
od milhaus
Tak teda se to týká i mě a objednali mě na pondělí, říkal ?e to tak trvá 45 minut..... :? Jsem zvědav jestli u? není pozdě.moje GP má neběháno 90 000Km......

Napsal: úte pro 08, 2009 16:47
od Jarouš
Dneska jsem se zastavil v AF Ostrava poptat a objenat na tu svolávačku. Konkrétně se jedná o kontrolu správného dota?ení ?roubu na kardanu hřídele řízení na straně spojení s motorem posilovača řízení. Údajně se mohlo stát při motá?i ve fabrice, ?e je ?roub dota?en vět?ím nebo naopak men?ím momentem, ne? je potřeba.

Práce je to i kafem a cigárem asi na 10 minut (dota?ení 30 sekund, 9,5 minuty kafe a cigáro :lol: ) ?roub je přístupný bez demontá?e jakéhokoliv plastu v interiéru pod volantem. Skoro jsem to měl na počkání, ale mechnici okupovali momentový klíč na jinou práci... :D

"závadu" hodnotím na základě mých technických znalostí a zku?eností jako naprostou banalitu bez rizika "ztráty kontroly nad vozidlem" :wink:

Napsal: úte pro 08, 2009 18:11
od Dušan
Doufám, ?e nedota?ení zmíněného ?roubku nemů?e mít vliv na rozdrbání se fukčnosti el.posilovačů - viz. předchozí popisy závad "drhnutí" a nutných výměn posilovačů :(

P.S Tak mě jen napadlo, jestli by to teba nemohla být příčina poruchovosti zmíněných posilovačů :idea:

Napsal: úte pro 08, 2009 18:52
od Jarouš
Du?an píše:Doufám, ?e nedota?ení zmíněného ?roubku nemů?e mít vliv na rozdrbání se fukčnosti el.posilovačů - viz. předchozí popisy závad "drhnutí" a nutných výměn posilovačů :(

P.S Tak mě jen napadlo, jestli by to teba nemohla být příčina poruchovosti zmíněných posilovačů :idea:
..nemyslím, je to vůle v soustavě řízení, podobná, jaká vzniká vytlučením kulových čepů řízení

Napsal: úte pro 08, 2009 19:52
od .bany
nahodou ses nezeptal nakolik se to utahuje?nemusel sem tam pak jezdit a moch sem si toutahnout doma... :lol:

Napsal: úte pro 08, 2009 22:05
od Dušan
Jarou? píše: ..nemyslím, je to vůle v soustavě řízení, podobná, jaká vzniká vytlučením kulových čepů řízení
Já nevím o co se tam jedná, jak to tam vypadá, jen tak mě to napadlo, jestli se ti čidlo (snímač) nemohlo domrvit tím, ?e by tam něco bylo volného :cry:

Ale v soustavě řízení je i ten posilovač

Napsal: pon pro 14, 2009 14:54
od milhaus
Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo......... :cry:

Napsal: pon pro 14, 2009 17:21
od Teddy86
milhaus píše:.........ale mám teď volant nakřivo......... :cry:
Tak tam zajed zpatky ze ti to pojebali a at to spravi.

Napsal: pon pro 14, 2009 20:37
od mosto
milhaus píše:Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo......... :cry:
a to ti co upravovali,ze sa im podarilo dat volant nakrivo?lebo keby ti dotahovali len ten srob,co spominal Jarous,ktory je dole na tom klbe,tak by sa ti nemala zmenit poloha volantu... :?

Napsal: pon pro 14, 2009 20:59
od Jarouš
mosto píše:
milhaus píše:Tak mám seřízen "?roub řízení" v rámci kampaně........trvalo to 1h a půl, ale to jen proto ?e jim ne?el proud.Dělali to nějakým elektronickým klíčem pod volantem.Asi se mi zdá ?e to jde lehčeji, ale mám teď volant nakřivo......... :cry:
a to ti co upravovali,ze sa im podarilo dat volant nakrivo?lebo keby ti dotahovali len ten srob,co spominal Jarous,ktory je dole na tom klbe,tak by sa ti nemala zmenit poloha volantu... :?
Přesně tak. A mám dojem, ?e hřídel volantu i po demontá?i a montá?i zpět nejde namontovat v jiné poloze. Na obou stranách je v hřídeli vyfrérovaná drá?ka, přes kterou jde ten ?roub, který stahuje kří?ový kloub. (tě?ko popsat, musí se to vidět :D )

Napsal: úte pro 15, 2009 16:20
od milhaus
Já jsem se jim pod ruce nedíval.Byl jsem okouzlenen "Evem" které měli na salonu......jen jsem viděl jak si lehá pod volant, chvilku tam něco dělal a pak to bylo hotové....

Napsal: úte pro 15, 2009 16:40
od Dušan
Du?an píše:
Du?an píše:U? mám dopis ohledně svolávačky na řízení a problému s posilovačem řízení na zákaznické centrum Fiat přelo?ený do ital?tiny (pro ulehčení italským soudruhům) - o výsledku budu informovat
Dnes je to měsíc, co jsem na zákaznické centrum na fiat.com zaslal svůj dopis - zatím bez odezvy :evil:
Začínají mě ital?tí soudruzi ?tvát, tak?e se jim dnes mailem znovu připomenu
Do dnes na mail na zákaznické centrum Fiat.com bez odezvy (1,5 měs.), mail na answer@fiat.com bez odezvy (2 týdny).
Dnes jsem zavolal nové generální ředitelce Fiat ČR - mám ji to v?e zaslat mailem. Uvidíme. :roll:

Napsal: stř pro 16, 2009 13:01
od Jarous1
To bude běh na dlouhou tra?. Obecně v?echny italský firmy mají blbou komunikaci směrem k zákazníkům a nemusí to být jen automobilka(De longhi, Bialetti...). Přesto?e mám Italy rád(mám tam část rodiny), tak v tomhle mají co zlep?ovat velmi mírně řečeno :D .

Napsal: stř pro 16, 2009 18:06
od Dušan
Jarous1 píše:To bude běh na dlouhou tra?. Obecně v?echny italský firmy mají blbou komunikaci směrem k zákazníkům a nemusí to být jen automobilka(De longhi, Bialetti...). Přesto?e mám Italy rád(mám tam část rodiny), tak v tomhle mají co zlep?ovat velmi mírně řečeno :D .
Včera jsem zaslal ten mail generální ředitelce Fiat ČR - tak jsem zvědavý.

Napsal: pát pro 18, 2009 16:35
od Jarouš
Jak jsem ji? předeslal v tématu "svolávací akce", dneska jsem absolvoval kontrolu dota?ení ?roubu na hřídeli řízení. Dopadlo to tak, ?e během cca 30 minut vyměnili hřídel řízení za novou 8) Bavil jsem se s mechanikem, který říkal, ?e:
1) pokud se při kontrole momentu dota?ení zjistí vět?í moment ne? je předepsáno, preventivně se mění hřídel z důvodu mo?ného po?kození závitu na kloubu.

2) pokud se při konrole zjistí dota?ení onoho ?roubu men?ím momentem ne? je předepsáno, opět se mění hřídel řízení z důvodu mo?ného vzniku vůle v drá?kovovaném profilu kří?ového kloubu.

3) pokud se zjistí uta?ení v rámci povolené tolerance a hodnota se pohybuje v dolní mezi předepsaného momentu - ?roub pouze se dotahuje na střední hodnotu.

Jak u? jsem psal vý?e, není mo?ná nesprávná montá? hřídele a tím nesprávné natočení volantu, proto?e pouzdra kloubů na obou stranách mají profil, který neumo?ňuje montá? jiným způsobem.

PS: jen pro úplnost jsem neměl s řízením ?ádný problém, ?roub byl pouze dota?en vy??ím momentem.

PPS: rada - kdo chce zbrusunovou hřídel, dorvěte ?rouby pořádně a sypejte na svolávačku :lol: 8)