Vzduchový filter

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

No jo no, zítra půjde ven :eh
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

co říkáte na toto, bude stačit ta trubka zespod aby filtr nenasával teplý vzduch z okolí? příjde mi to celkem odrbané připojit to na staré sání a jen přihodit nasávání zespod: http://www.knfilters.com/instructions/57-0562_inst.pdf
GP 1,4 16V SPORT
carlos_ray
Návštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: čtv črc 23, 2009 7:49
Bydliště: Velvary

Příspěvek od carlos_ray »

No tak filtry přímo na auto dělá spousta firem. Já teda nevim, ale mluvíte tu pouze o evropských výrobcích. Nevím důvod proč zatracovat japonskou Simotu. Spousta závodních aut na japonských okruzích jezdí na těhle filtrech. Myslim, ?e vět?ina z nás tu je na takové úrovni, aby se rozhodla sama co si namontuje. I kdy? třeba jen na zkou?ku.
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Kluci ja sem sem nepsal ty veci co jsem psal abych nekoho zatracoval nebo mu rikal co si tam má dát.

Samozrejme je kazdeho vec jestli si tam da, to nebo ono. Ja sem jen chtel napsat neco o tom co je odzkousene a ví se o tom ze to funguje.

Co se týce výrobců tak K&N neni z evropy ale USA jen pro poradek. BMC je evropa.

Dalsi vec je ?e japonské auta mají trosku jiné motory tak?e i jejich filtry muzou byt trosku jine. Navíc to ?e se jezdí s filtry Simota závody je sice pekné ale pro nás to nehraje roli proto?e oni ten filtr po pár závodech vyhodí...tam se nejake cisteni neresi.

A jeste jedna vec...není to narázka...ale jak si to Carlos_ray myslel s tou úrovní. To jako ?e se vet? na lidí vyzná v motorech a uprávach soustavy přívodu studeného vzduchu...myslis ?e se tu vět?ina pohybuej kolem rally aut atd.???
Nebo si to myslel, ?e jsme v?ichni dospělí a umíme se rozhodnout sami?

Abych to uzavřel......

Jen sem tu chtel napsat neco o tom co vím, ?e funguje a nic víc...podelit se o zku?enosti.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Na vela forach som cital, ze sisky nedoporucuju prave preto, ze ide vacsi bordel do motora, tak isto bavlnene filtre. Zanasa to sanie, odchadza vaha vzduchu, sacie ventily a pod.
Naopak tie KN filtre su podla mechanikov vraj lepsie ako obycajne v kvalite filtracie, tak vykone. Tak babo rad.

Chcem skusit pripojit sanie do motora od hmlovky, uvidim, ake nastavce najdem. Spravit to naporove dlhou hadicou rovno do origo vzdusnika. Proti hrubemu prachu z cesty by myslim stacila nejaka gaza.

Ta hadica pod motorom (v tom pdf) nenasava bordel od cesty? mam utesnenu kapotu a aj tak tam sada prach.

Tiez by ma zaujimali tie reci o tom, ze po pridani sisky a pod. treba doladit RJ. Ved ta sa riadi vahou vzduchu, tak co tam treba doladzovat??
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Ondraaaaa
Návštěvník
Příspěvky: 73
Registrován: pon kvě 04, 2009 23:56

Příspěvek od Ondraaaaa »

Kolacok píše:Na vela forach som cital, ze sisky nedoporucuju prave preto, ze ide vacsi bordel do motora, tak isto bavlnene filtre. Zanasa to sanie, odchadza vaha vzduchu, sacie ventily a pod.
Naopak tie KN filtre su podla mechanikov vraj lepsie ako obycajne v kvalite filtracie, tak vykone. Tak babo rad.

Chcem skusit pripojit sanie do motora od hmlovky, uvidim, ake nastavce najdem. Spravit to naporove dlhou hadicou rovno do origo vzdusnika. Proti hrubemu prachu z cesty by myslim stacila nejaka gaza.

Ta hadica pod motorom (v tom pdf) nenasava bordel od cesty? mam utesnenu kapotu a aj tak tam sada prach.

Tiez by ma zaujimali tie reci o tom, ze po pridani sisky a pod. treba doladit RJ. Ved ta sa riadi vahou vzduchu, tak co tam treba doladzovat??


o naporovem sani jsem tez premyslel...ale napadlo me jak je to reseny s vodou?..kor v zime?
GP racing. RSW ,,16,,
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Náporové sání se u na?eho auta a motoru nedá provést bez vetsich uprav...jako je dírav kapote atd. Nesmysl.

Kónické filtry (?iska) pokud jsou kvalitní fungují úplně stejne jako vlozka do airboxu.

U klasik benzínu se problem s vahou vzduchu neře?í a neře?í se ani ladění RJ. Ano dá se motor poladit a za tech 10 koníků to nestojí. Ná? motor i RJ si s konickým filtrem i vlo?kou poradí sami.

Pokud je to motor s turbem a to jak benal tak nafta...tak tam u? váha vzduchu mů?e dostat zabrat pokud je filtr nekvalitní a u silně?ích motorů jako je 2.0 T u subaru by se mela postelovat i RJ. Motor zacne operovat s vetsim mnozstvim vzduchu a sam si s tim neporadi. Takze optimalizace je dobrá volba...pozor neplést si to s čipem. Ale nejčastěj?í problém je s lamdou co je v sání.

U motoru T-jet ale tento problém není K&N dělá přímo kit sání na tento motor a sání funguje perfektně bez uprav RJ a lamdy atd.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Zaujimalo by ma prave to, co znamena, ze vaha vzduchu dostane zabrat? Ta sonda je zhaviaci drotik s negativnym teplotnym koeficientom, ci ako to funguje? Ak to funguje nejak tak, tak sa len viac ochladi vzduchom, nevidim dovod znizenia jej zivotnosti, ako sa casto spomina na inych forach.
Len mam dojem, ze z niektorych bajok a povedaciek sa opakovanim stava pravda a sam sa z toho neviem vysomarit, ked polka vravi A a druha B.

Uz odmontovanie sacej hadice ma pri studenom motore efekt, ked nasava lahsie.
Ked sa roztoci turbo tak si myslim, ze do motora aj tak ovela viac vzduchu nepojde, kedze turbo bude posobit ako odpor, hoci mozno bude tocit viac otacok, kedze vzduch bude prenho "redsi".
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Výrobky firmy K&N

Příspěvek od Kriss »

Rozhodl jsem se udělat seznam pro dané motory i s odkazem.

Motor 1.4 16V turbo
Vlo?ka do origo airboxu
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=33-2935

Kit přímého sání
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=57-0679

Motor 1.4 16V 95k

vlo?ka do původního airboxu.
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=33-2842

kit sání= nedoporučuji bez úprav
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=57-0562

Motor 1.2 a 1.4 8V

vlozka do původního airboxu
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=33-2931

kit sání= vhodná úprava ala Jarous
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=57-0655


Motor 1.9 diesel

Vlo?ka do origo airboxu
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=33-2935

Kit přímého sání
http://store.knfilters.com/search/produ ... od=57-0667

MOtor 1.3 diesel

pouze vlo?ka do airboxu
http://store.knfilters.com/search/appsearch.aspx[/b]
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
dony
Profík
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Bydliště: Čáslav ČR

Příspěvek od dony »

... tak peru KN filtr (airboxový) a zatím jsem vrátil papírák,no a teď jsem teprve poznal v čem je citelná výhoda KN,je to zcela zřetelná ochota motoru jít do otáček,u? a? je suchý,nastříkám ho olejem a hurá zpět do auta :D

... papírák u mě skončil :twisted:
Obrázek
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

dony píše:... tak peru KN filtr (airboxový) a zatím jsem vrátil papírák,no a teď jsem teprve poznal v čem je citelná výhoda KN,je to zcela zřetelná ochota motoru jít do otáček,u? a? je suchý,nastříkám ho olejem a hurá zpět do auta :D

... papírák u mě skončil :twisted:
Přesně tak! 8) Mám úplně stejnou zku?enost.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

ja vas taky chapu kluci, jsem rad ze ho mam.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
carlos_ray
Návštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: čtv črc 23, 2009 7:49
Bydliště: Velvary

Příspěvek od carlos_ray »

Vrátím se k tvému dotazu Krissi. Myslel jsem to tak, ?e ka?dý má svou hlavu a musí se rozhodnout zcela sám. Je nesmysl, aby se někdo dal ovlivňovat davem.

Já myslim, ?e největ?í výhoda bavlněného fitru je to, ?e nemusí? kupovat jiný papírák.
Kriss
Štamgast
Příspěvky: 611
Registrován: úte úno 05, 2008 20:03
Bydliště: Metan City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kriss »

Jasne to mas pravdu chlape, kazdej at se rozhodne sam. Ale prece jenom si myslim ze zrovna v tehle oblasti jsou zkusenosti lidi k nezaplaceni. Pak uz je jenom na cloveku jestli na tyto zkusenosti pristoupi a nebo si rekne ze si koupi neco noveho a vyzkousito.

Jinak to ze se nemusi kupovat papirak je jedna vec a ta druha je ze motor jde lepe do otacek a jeho zkuk je mnohem hlubsi....tohle muze potvrdit Macek ktereho sem povozil v mojem aute a on mne pak ve svojem (nema filtr) a rozdil byl okamzite poznat.
Nýní: Alfa Romeo GT, 1.9 16v JTDM 110kw
EX: GP 1,4 16v SPORT 3D,
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

carlos_ray píše:Já myslim, ?e největ?í výhoda bavlněného fitru je to, ?e nemusí? kupovat jiný papírák.
Ona koupel a olej na bavlňák také něco stojí.
Já bych řekl, ?e výhodou je lep?í propustnost filtru a nesni?ování této propustnosti postupným nabalováním nečistot tak jako u papíráku
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Odpovědět