Zdravím!
Rozhodl jsem se ?e si pořídím jetý 5dv. GP a potřeboval bych poradit který z motrů vybrat.
Diselové agregáty jsem zavhrnul

Pročetl jsem si různé články, postahoval jsem si katalogy názory a bohu?el jsem zjistil ?e ka?dý to s tou pru?ností vidí jinak.
Do te? jsezdím se ?kodou Forman 1.3i která má 40kW. Proto bych rád aby kdy? si své GP pořídím abych poznal ?e je odost svi?něj?í ne? stará plečka
O 1.2 48kW bych asi nechtěl. V tom se shodují v?ichni ?e s 1030kg (5.dv verzi) te?kým autem má co dělat.
Tak?e budu muset vybírat se zbývajících benzínů. 1.4 T-JET mě doslova láká ale co u? mě tak neláká je spotřeba která se udájně pohybuje okolo 8l/ 100km.
Tady bych směřoval první dotaz dá se sním jezdit s lehkou nohou i za mín nebo v rozmezí alespoň 6,5 a 10l/ 100km a co obvodový průměr zatáčení který je o půl metru hor?í ne? u ostatních verzí.
Dal?í u? rozuměj?í mo?nost mě napadá 1.4 8V, tady mě zajímá jediná věc o kolik je pocitově lep?í ne? 1.2 8V
No a pak je tu je?tě velice lákavý motor 1.4 16V u kterého mě popravdě děsí jen max.točivý moment ve 4500/min tady by mě zajímalo jestli je motor od dejme tomu v rozsahu od 2000 do 3000 alespoň minimálně pru?ný jako 1.4 8V.
Co mě uplně zarazilo byla křivka výkonu a točivého momentu na kterou jsem narazil někde na Italských cizích stránkách....bylo uní napsáni Stilo 1.4 16V křivka výkonu docela u?la ale ten krou?ak byl jak karpaty nejdřív do 2000/min prutký nárust potom tak o - 50Nm vrozsahu 500/min pokles a potom zase v?elijak zkrouceně nahoru a? do vrcholu bohu?el jsem tento obrázek ji? více krát nena?el.
Co mě naopak hodně láká u tohoto motoru je výkon ve vysokých otáčkách, ?estistupňový manual a slibná spotřeba
Proč se vůbec na toto v?echno ptám? Odpověď je jednoduchá zdásemi ?e sposta lidí s GP dělá spor?ák a čeká od jejich motrů zázračné zátahy TDI a pod..
A na závěr vám děkuji za va?e názory a odpovědi.
