Grande Punto

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
lukynen
Návštěvník
Příspěvky: 89
Registrován: úte úno 12, 2013 14:34
Bydliště: Znojemsko

Re:

Příspěvek od lukynen »

milhaus píše:Zrovna ho tady nechválí... :cry: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... pbx3YeL5Fo
Jééé můj mazel ,je to boreček vymazaný koncernem. Mě se jezdí moc dobře a dnes už máme 104 000 km ;)
Přílohy
Malé jubileum ,posední co mám
Malé jubileum ,posední co mám
P1100873.jpg (28.66 KiB) Zobrazeno 9667 x
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Grande Punto

Příspěvek od Tatranec »

[quote="Maco"]Ahoj, GP je sice pěkné auto, ale co se týče kvality, tak Tě musím vyvést z omylu, Fiat stále hodně zaostává za ostatníma, bohužel...[/quote]

Ahoj,
fiaty sú v súčasnosti autá ako každé iné. Teda nie sú poruchovejšie ako ako ich priami európski konkurenti. Ak dáš fiatu, čo treba - čiže raz do roka prehliadku a načas výmenu spotrebného materiálu (olej, filtre, chladiaca kvapalina, sviečky, výfuk po cca 5 rokoch a pod.) + kontrola na elektronickom testeri, auto Ťa nenechá v štichu.
Viem, čo hovorím, mám už 4. Punto (MkI 55 S, MK II 44kW, MK II-Classic, P 2012).
Nikdy ma nemuseli dotiahnuť domov na lane. Žiadne hrdza ani po 7 rokoch. Žiadne dolievanie tekutín - od výmeny po výmenu. Podvozok odolný (okrem Mk I ).

Sestra má nemecký "idol" - Polo. Už sa stalo, že sa jej zosypala elektrika a prišla po ňu odťahovka.
Kolega kúpil ešte v r. 2001 japonskú legendu, Toyotu Corollu. Ešte v záruke vytiekol olej z vane a motor kľakol. Opravili mu to, ale už to nebolo ono. Zbavil sa jej. Teraz má Kiu Ceed a nevie si vynachváliť. Takže niekedy je to aj vec šťastia - na aký kus narazíš.
Neboj sa, fiat má 5 ročnú záruku. Motory Fire sú predpotopné, ale odolné a spoľahlivé , žiadne TSI s pos...tým rozvodom.
Ceny sú dobré (ak chceš nový voz), výbava už v základe veľmi slušná.
Samozrejme, Taliani sa nezaprú. Občas Ťa naštve nejaká blbosť (mne nesvietilo svetlo v kufri, potom zasa odišlo diódové koncové svetlo) , ale na to je záruka.
Choď na skúčšobnú jazdu a uvidíš, že GP má šmrnc!

Tatranec, P 2012, 1.2 51 kW
Italian cars are exciting!
JardaK.
Štamgast
Příspěvky: 665
Registrován: stř úno 25, 2009 10:50
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Grande Punto

Příspěvek od JardaK. »

[/quote]fiaty sú v súčasnosti autá ako každé iné. [/quote]
Taková slova potvrzuji! Známý dcery dělá do aut a říkal, že poruchy, se kterými se jezdí do škodováckých servisů (se škodovkama), jsou fatální, i když se traduje, že koncern (VW) dělá pouze skvělé vozy. Je to opravdu kus od kusu. U Fiata se říká, že elektrika žije vlastním životem, ano, strejdovi to opravdu blbne (Punto classic), ale moje osobní zkušenost (Bravo MultiJet) je jiná - no problem! Dobrou zkušenost jsem měl i s předchozími fiaty.
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Grande Punto

Příspěvek od jeník1 »

Taky s Fiaty max. spokojenost. Měl jsem Pandu z roku 2006 až do roku 2011, najeto 112 tisíc a žádný problém. Dokonce jsem neměnil ani jednu žárovku! Až mi to nejde do hlavy jak je možný že vydržela i H4. S GP zatím pouze v záruce výměna ofukové lišty pod čelním sklem, která se uvolnila při mrazech. Teď raději pouštím horký vzduch v zimě pod nohy než se interier ohřeje. S GP najeto dnes přesně 61330 km za 2,5 roku. Dvakrát jsem ale měnil žárovku H4 a podle stavu vlákna ve druhém světlometu asi odejde taky. Ale to jsou snad drobnosti. Hlavně to dělá nutnost pořád svítit. Proto mne udivuje, že s Pandou jsem také 5 let svítil, najel 112 tisíc a žárovky H4 vydržely.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Maco
kolemjdoucí
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 07, 2012 18:23

Re: Grande Punto

Příspěvek od Maco »

Nehodnotím poruchy, funkčně zatím slouží (krom nějakých závad v záruce). Auto jsem koupil manželce, ale poslední dobou s tím celkem často jezdím i já, a co se týče vyzdvihování kvality byl bych hodně opatrný, v porovnání s jinými auty fiat hodně zaostává. GP je pěkné auto, ale kvalitativně tak na úrovni Dacie.
Např.:
1. Otevírání zadních dveří (kliky) - vždy musím otevřít dětem já, pro menší děti téměř nemožné (dle fiatu vlastnost vozu)
2. Průměrná spotřeba v PP - ukazuje o cca 1,5 - 2 l/100km méně než je realita (na co tam vůbec taková funkce je?)
3. Uskákané auto - je cítit každá nerovnost, o nějakém komfortu si můžete nechat zdát (stará felicie je daleko komfortnější auto!)
4. Zavírání dveří - otřesný zvuk, navíc v létě vržou zadní dveře (promazáno vším možným - vydrží tak týden)
5. V interiéru všechno křupe, drnčí
6. Odhlučnění motoru - otřesné, motor řve a auto nejede! (motor 1.2l/51kW)
JardaK.
Štamgast
Příspěvky: 665
Registrován: stř úno 25, 2009 10:50
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Grande Punto

Příspěvek od JardaK. »

Maco píše:Otevírání zadních dveří (kliky) - vždy musím otevřít dětem já, pro menší děti téměř nemožné (dle fiatu vlastnost vozu)
GP se začalo vyrábět v roce 2005 a, holt, některé dětské nemoce nestačili vychytat. Mi třeba osobně vadí (konstrukční záležitost, ne dětská chyba) nemožnost stáhnout zadní okno úplně do dveří - to bych dal v Tvém příspěvku jako bod č. 2. Nicméně GP přes svůj věk zůstalo pěkným autem, i když je na něm rok vzniku už trošku vidět. Poslední facelift už prodeje asi zásadně neovlivní, vždyť i v samotné Itálii Panda předběhla Punto.
Fiat Bravo2, 1,6 MJet, 77 kW, nar. 9.4.2010
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Grande Punto

Příspěvek od jeník1 »

No já mám zkušenosti přesně opačné:
1) Otevírání zadních dvěří jde normálně
2)Průměrná spotřeba dokonce menší než udává výrobce
3) Uskákané auto? GP má tušší pérování, ale rozhodně je pohodlnější než jízda ve Fábii. GP má větší rozvor. Mně osobně připadá jízda jako v autě nižší stř. třídy.
4) Zvuk dveří normální
5) V interiéru mi taky něco vrzalo, ale teď po najetí 60 tisíc se vše uklidnilo.
6) Odhlučnění motoru otřesné? Co je to za blbost? tento motor ani neslyším. A když ho slyším má lahodný zvuk :D
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Re: Grande Punto

Příspěvek od Dušan »

Já bych řekl, že Fiat je dnes v dobrém průměru.
Prožil jsem s ním pěkných 8 let a co mě nejvíc zklamalo, nutná reklamace laku zřejmě po nějaké repasi před prodejem a výměna posilovače řízení.
Jinak GP-čko šlape jako hodinky :wink:

P.S. Co se týká GP-čka jako takového, je už na něm opravdu trochu vidět stáří modelu. Malinko na jeho kabátku (i když je to pořád hezké autíčko), ale především na jeho útrobách.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Grande EVO
Návštěvník
Příspěvky: 192
Registrován: sob čer 11, 2011 2:13
Bydliště: Brno

Re: Grande Punto

Příspěvek od Grande EVO »

Souhlasim s bodem 1 s ostatnima(2,3,4,5) nesouhlasim ci u meho Punta nepozoruji!!! k 6 bodu cos ocekal od osmiventilove 1,2 51kw?
Ale vim ze Grande Punto Actual byla hodne osekana verze
Z jakym jinym autem jezdis? Neboli scim porovnavas?

Ktomu ze Fiat zaostava za ostatnima automobilkama-nebudu komentovat,proste si priste kup jinou znacku
Fiat Punto EVO
muj 4 fiat
1 na LPG
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Grande Punto

Příspěvek od Tatranec »

[quote="Maco"] GP je pěkné auto, ale kvalitativně tak na úrovni Dacie.
Např.:
1. Otevírání zadních dveří
2. Průměrná spotřeba v PP
3. Uskákané auto
4. Zavírání dveří
5. V interiéru všechno křupe
6. Odhlučnění motoru

Zdravím granďasov a diskutujúcich.
K výhradám mám tento komentár:

1. Neviem ako predtým, ale Punto 2012 má výborne vyriešené otváranie kufra. Stlačením emblému Fiat alebo pomcou DO na kľúči. Dvere povyskočia, strčíš prst do medzery (kde sa blato nedostalo) a otvoríš. Žiadne škaredé zasr...té madlo! Dole podobne: potiahneš za vybranie v tapacírungu a dvere sa spustia vlastnou váhou. Kde je problém?
2. Premernú spotrebu podľa PP som kontroloval podľa tankovania a kilometrov. Odchýlka bola iba 0,05 l / 100 km. (áno, iba pol deci !)
3. Ak auto váži málo nad 1 tonu, nemôže plávať ako parník. Ale GP sedí výborne. Ktoré auto v triede B má lepší podvozok? Veľa ich nebude ani medzi novými konkurentmi.
4. Mám 3-dverák, dvere sú robustné a ťažké ako na tanku. Riadny "žbuch" pri zavretí.
5. Ineriér je ticho v lete i v zime.
6. Motor je do 3000 ot. /min tichý. Na diaľnici asi do 110 km/h je to slušné. Potom už motor dosť počuť (viac ako v Classic-u). Ale zvukje pekný. (Fire 1.2). Je to hlavne tým, že aerodynamický hluk a hluk podvozka sú malé, takže nezamaskujú zvuk motora.

Ale ak sa niekomu páči iné auto, je to OK. Za svoje peniaze si treba urobiť radosť s autom podľa vlastného vkusu.

Tatranec, P 2012, 1.2 51 kW
Italian cars are exciting!
Maco
kolemjdoucí
Příspěvky: 48
Registrován: sob led 07, 2012 18:23

Re: Grande Punto

Příspěvek od Maco »

Připadá mi, jako bych píchnul do vosího hnízda... moje reakce byla na příspěvek od "RudoGP" ohledně kvality vozu, kterou vnímám jinak...
RudoGP píše:Par Grande Punt jazdi aj u nas v meste a presvedcila ma aj vysoka technicka kvalita a okrem vzhladu auta. Celkovo taliani robia pekne auta a Fiat v poslednych rokoch isiel kvalitou hore.
GrandeEvo: Nevím proč bych měl příště kupovat jiné auto? koupil jsem levné auto na úrovni Dacie, a tak to prostě beru... A když někdo tady vychvaluje kvalitu Fiatu do nebes, tak jsem napsal svůj pohled (reálný pohled) v porovnání s jinými auty, které máme v rodině - Peugeot 207, Ford Fusion a Škoda Fabia (taky kupované 2011). Naše druhé auto neuvádím, jelikož je to jiná třída a to neporovnávám...

Tatranec: myslel jsem zadní boční dveře (s 5. dveřma problém nemám), a podměřování PP jsem reklamoval v záruce - bezúspěšně, prý normální (tankuju vždy plnou, a resetuju PP po každém natankování)
Uživatelský avatar
MV
Štamgast
Příspěvky: 248
Registrován: sob led 19, 2008 12:50
Bydliště: Rathova středozem

Re: Grande Punto

Příspěvek od MV »

Abych shrnul svých 5,5 let s GPčkem tak:

1) měl jsem třídvířko, takže tohle jsem neřešil. Na druhou stranu u něj nejdou odklopit zadní okénka (ale zase vypadá pěkněji než 5DV)
2) tomuhle údaji jsem nikdy nevěřil, prostě jsem jezdil okolo 6-6.5 litrů v zásadě ať jsem dělal, co jsem dělal a pokud jsem na to čas od času víc šlápnul, spotřeba se nijak neměnila
3) ano je určitě tvrdší, tedy hlavně na kostkách to je znát a slyšet. Ale zase jak se tu píše, auto je stabilní v zatáčkách, podvozek je naddimenzovaný. Na 16" kolech o tom už nemůžu vůbec nic říct, auto pěkně drželo a z toho jsem byl o to radši. Ono asi dost také záleží na tom, že po přejetí nerovností se ozývají všemožné pazvuky a nejvíc ty zámky dveří v B sloupku, přitom taková prkotina k namazání :roll:
4) u třídvířka jsou ty dveře jen velké a těžké a hůř se vylézá, ale to je obecně vada všech aut s dlouhými dveřmi. Jinak pazvuky zámku viz 3), hanba fiatu že s tím ani v servisech nic nedělal (ano 1x to přitáhli aby to za 20 km začlo zas)
5) interiér krom těch dveří se také časem drobet rozvrzal, hlavně v zimě před zahřátím, ale s tím prostě žiju (a drnčí i bravo, které má být už zase lépe zpracované). Designově se mi líbil naopak víc ten původní interiér GP ne z verze Evo, prostě se ten styl k tomu celku hodil, vkusné logo pajduláka a hlavně ten interiér je vzdušný. Možná není větší než u fabie, ale přesednout si z GP do fabie (ať fabie 1 nebo 2) vždycky znamenalo pocit klaustrofobie.
6) s odstupem času proti motoru nemůžu mít nic. Jasně, není to raketa, ale ve městě byl svižný (na rozjezdu), relativně málo žral, nenáročný na údržbu a prostě byl do města jako dělaný. Na dálnici při 130 to je samozřejmě méně pohodlné, v kombinaci s naší D1čkou a tvrdším podvozkem jen s dávkou sebezapření. Pidimotor se ale zase rychle zahříval i v zimě (s krytem motoru v podstatě okamžitě) a tak auto i rychle topilo. To bravo ani náhodou :roll:

Jinak já měl za celou dobu výměnu jedné zadní žárovky (cca po 3 letech), přední (po 5 letech). Dělaly se bublinky na spodní hraně dalších dveří, v záruce přelakováno. Jediný větší průšvih byl, že tekl chladič (v záruce vyřešeno - v prodloužené, bylo to tak po 3 letech), pak také auto mělo od začátku poddimenzovanou baterku. Takže prapodivné starty v okamžicích, kdy bych to nejméně čekal (jaro/podzim) a naopak start na první ťuknutí v při -20C po týdenní odstávce na mrazech.
Jo a taky od začátku byl za slunečními clonami v interiéru trochu "špinavý" strop. Jakoby od hnědého lepidla, nebo to možná prosakovala rez, ale protože to tam bylo při nákupu a nešířilo se to, tak jsem vydedukoval, že to nejspíš taloši na lince zmatlali :>
Většina problémů ale prostě plynula ze servisu a faktu, že auto bylo nové. Takže zpočátku nikdo nevěděl nic, ale ani potom se už to s úspěchem neřešilo. Vždyť rámusy od zámků, neostřikující ostřikovače, zadní kliky.. to jsou všechno prkotiny. S poddimenzovanou baterkou také nejsem sám, přitom jsem jim říkal, ať ji vymění za větší (no vyměnili až to v servisu nemohli nastartovat, ale bohužel za kapacitně stejnou bídu) a za rok jsem tam byl znova se zázračně chybujícím ukazatelem dojezdu. Po výměně za pořádnou baterku to bylo jak má být, ale po 4 letech :?:
GP Dynamic 5D 1.4 77k dualogic, 16", skydome, navi, rear-cam
Ex: Alfa Romeo Giulietta, 1.4 Multiair 170k, 17"
Ex: Fiat Bravo II Dynamic, 1.4 16V 90k, spiritual ivory, 17", navi, rear-cam
Ex: GP Fresh 3D 1.2 65k, cerna crossover, 16"
RudoGP
kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: pon led 27, 2014 9:27

Re: Grande Punto

Příspěvek od RudoGP »

Nech by mali ludia akekolvek predsudky voci Fiatu nevahal by som ani sekundu a vzdy by som si kupil Fiat.Najradsej mam ludi ktory ti povedia ake su to zle auta a oni sami jazdia na polorozpadnutych feldach a fabiach.Nikdy nevlastnili ziadneho Fiata,ale kritizuju.Pre mna su talianske auta nieco viac ako len doprav.prostriedok na presun z bodu A do bodu B.Je to srdcova zalezitost a pokial uvazujem o kupe noveho Brava,Cromy alebo Grande viem ze si kupujem aj kvalitne auto..co uz dnes uzna aj clovek ktory sa autam rozumie.Co sa tyka statistik napr.auto bildu kde talianske auta koncia vecsinou na konci tabulky sa len smejem a kazdy normalne zmyslajuci clovek tomu neveri.apropo jedna velka europska poistovna zverejnila znacky aut ktore su podla nej najporuchovejsie a na prvych troch miestach skoncil Wolsfagen,BMW a Audi(brali do uvahy vaznost poruchy a naklady na opravu).
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Grande Punto

Příspěvek od jeník1 »

Ona používá také Policie české republiky vozy Grande Punto? Viz. obrázek motoru na
http://www.novinky.cz/krimi/340267-kuna ... -sedm.html
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Grande Punto

Příspěvek od Jarouš »

Jeníku, mrkni do pokecu 2014... :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Odpovědět