Signalizace opotřebení brzdových destiček.

Vše okolo řízení, náprav, kol, brzd, tlumičů, atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Signalizace opotřebení brzdových destiček.

Příspěvek od jeník1 »

Ten kabel pod podběhy předních kol je na signalizaci opotřebení brzdových destiček nebo má něco společného s ABS? Nějak mi ho tam italové na jedné straně blbě zasadili a koukají z toho nějaké dráty nebo drát. Podle mě je to kabel na signalizaci opotřebení destiček a má pouze jeden drát. Kdy? se dotkne kostry (při opotřebení destiček) rozsvítí se kontrolka na panelu. Doufám, ?e ten kabel nemá nějakou důle?itěj?í funkci, třeba ABS.
Lipi
Štamgast
Příspěvky: 361
Registrován: pát pro 03, 2010 9:24
Bydliště: Slovakia - Malacky

Příspěvek od Lipi »

Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Grande Punto 1.3MultiJet (66kW) 6-Speed (Dynamic) - 26.10.2006
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Ten kablík je na obou předních kolech a je stejný. Destičky nikdo neměnil, auto je nové
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

jeník1 píše:
Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?
Za prvé : fotka toho "drátku" vydá za 1000 slov.... :wink:

K čidlu ABS: není to ?ádný svazek drátků, je to stíněný káblík. Vede jen signální napětí/proud, který generuje snímač (čidlo), který je ulo?en v těhlici kola tak, aby byl v těsném kontaktu s magnetickým krou?kem upevněným na náboji kola.

(Základní princip a zjednodu?ený popis).
Pokud se kolo otáčí, signál je vysílán do jednotky ABS, kde je srovnáván se signály od dal?ích 3 kol. V okam?iku zablokování jednoho nebo více kol vy?le jednotka signál čerpadlu ABS - příslu?nému ventilu, který reguluje tlak brzdové kapaliny a sní?í brzdný účinek do momentu, kdy se kolo zase začne otáčet.

Mimo to, je systém ABS vybaven vlastním kontrolním mechanismem, kdy po startu zji??uje fuknkčnost čidel (včetně vedení k nim) a dal?ích komponent. Pokud zjistí chybu (čidlo, kabel, jednotka, čerpadlo apod.)odstaví ABS z provozu, rozsvítí kontrolku a brzdy fungujou jako obyčejné hydraulické, jen bez ABS.

Pokud je auto vybaveno nádstavbovými systémy k ABS (ESP, Hill holder, ASR - jen zále?itost SW a elektroniky, mechanické komponenty brzd jsou stejné), elektronika při poru?e ABS vypne komplet v?echny. Stačí přeru?ený kabel k jednomu ze snímačů v kolech.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Jarou? píše:
jeník1 píše:
Lipi píše:Na ABS má? zvlá?t snimač... a je na ka?dom kolese.. či?e 4x...
Snímač opotrebenia bzrdových platničiek by mal byt jeden... na lavej strane (?oferova strana) ho ja mam... aj na BMW som mal len jeden na naprave a to v?dy na jednom len kole, či u? v predu alebo vzadu...

A na ktorej strane ho má? ten kablik?
Je mo?ne ?e niekto menil u? bzrdove platničky a zabudol tam dat to čidlo... ale nechcelo sa mu vyhadzova? navy?e peniaze za neho....
Jo tak má? pravdu, ta kontrola destiček je pouze na jedné straně...u řidiče. tam jsou dva kabely, jeden asi bude čidlo ABS a druhý slab?í na destičky. Tak?e ten na druhé straně u spolujezdce je čidlo ABS. Neví? co se stane, kdy? se ten kabel přeru?í? Pojede vůbec auto?
Za prvé : fotka toho "drátku" vydá za 1000 slov.... :wink:

K čidlu ABS: není to ?ádný svazek drátků, je to stíněný káblík. Vede jen signální napětí/proud, který generuje snímač (čidlo), který je ulo?en v těhlici kola tak, aby byl v těsném kontaktu s magnetickým krou?kem upevněným na náboji kola.

(Základní princip a zjednodu?ený popis).
Pokud se kolo otáčí, signál je vysílán do jednotky ABS, kde je srovnáván se signály od dal?ích 3 kol. V okam?iku zablokování jednoho nebo více kol vy?le jednotka signál čerpadlu ABS - příslu?nému ventilu, který reguluje tlak brzdové kapaliny a sní?í brzdný účinek do momentu, kdy se kolo zase začne otáčet.

Mimo to, je systém ABS vybaven vlastním kontrolním mechanismem, kdy po startu zji??uje fuknkčnost čidel (včetně vedení k nim) a dal?ích komponent. Pokud zjistí chybu (čidlo, kabel, jednotka, čerpadlo apod.)odstaví ABS z provozu, rozsvítí kontrolku a brzdy fungujou jako obyčejné hydraulické, jen bez ABS.

Pokud je auto vybaveno nádstavbovými systémy k ABS (ESP, Hill holder, ASR - jen zále?itost SW a elektroniky, mechanické komponenty brzd jsou stejné), elektronika při poru?e ABS vypne komplet v?echny. Stačí přeru?ený kabel k jednomu ze snímačů v kolech.
Dík, to je vyčerpávající odpověď. Měl jsem před tím Pandu bez ABS a i bez signalizace opotřebení destiček, tak pod blatníkem ?ádný kabely nebyly.
Mám právě obavy kdy? umývám auto tlakovou vodou na ruční myčce aby se ty kabely nepo?kodily.
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

omyl
Naposledy upravil(a) jeník1 dne stř zář 14, 2011 19:03, celkem upraveno 1 x.
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

jeník1 píše:
jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Jarou? píše:
jeník1 píše:
jeník1 píše:Tak jsem ty dva kabely pod blatníkem vyfotil. Je to podběh u řidiče.
http://karolina.kvalitne.cz/kabel.jpg
Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
Dík
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

jeník1 píše:
Jarou? píše:
jeník1 píše:
Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
Dík
Tak?e ABS je v podstatě pouze taková "nadstavba" základního brzdového systému, který při poru?e ABS není nijak ohro?en a auto dále brzdí klasickým způsobem.
Teoreticky lze tedy svítící kontrolku ABS ignorovat a dále jezdit, auto bude brzdit pořád.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

jeník1 píše:
jeník1 píše:
Jarou? píše: Jo, popsané je to správně. Tlakové vody z wapky se netřeba bát. Nic se jim nestane. Myju tak podběhy u? 4 roky a v pohodě.
Dík
Tak?e ABS je v podstatě pouze taková "nadstavba" základního brzdového systému, který při poru?e ABS není nijak ohro?en a auto dále brzdí klasickým způsobem.
Teoreticky lze tedy svítící kontrolku ABS ignorovat a dále jezdit, auto bude brzdit pořád.
Přesně tak, musí zůstat zachována funkčnost základního bezpečnostního systému vozu (brzd)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
FRIMICO
Štamgast
Příspěvky: 693
Registrován: úte bře 20, 2012 20:04
Bydliště: Schonlinde

Příspěvek od FRIMICO »

Kdy? jsem měnil pru?iny, tak jsem zjistil ?e mám přeru?enej drátek kontroly brzdovejch destiček.Samozřejmě ?e to dám do pořádku.Ale já se ptám,proč mi to nekde nesignalizuje ?e je něco v hajzlu (přívod k destičkám)Destičky jsem měl asi 1mm a kdyby to fachčilo jak má, tak by mě to asi dávno upozornilo
Jezdím jen tak rychle jak můj strážnej anděl dokáže lítat.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

ono to signalizuje iba ked je uzavrety kontakt!!! ked to mas odtrhnute tak sa nema kade uzavriet. a maximalne vtedy co ti to odtrhlo to nachvylku zasvietilo.

podalsie auta s kotucami vzadu maju aj vzadu na vodicovej strane (aspon u mna to je co som si vsimol)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

no mě to nesignalizovalo vůbec a to jsem schroust levou přední desku uplně...a ani jedinkrát to na mě nebliklo
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Odpovědět