Vymena oleja
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
mimochodom viete ze v autorizovanom servise vytahuju olej cez kontrolu oleja? nevypustaju ho cez skrutku naspodu motora. ja len tak do temy.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
O vikendu jsem se konecne dostal k elearnu na tjet. Postup od fiata je:
- sundat natrubek od airboxu (muze se tam pak zezhora)
- sundat drzak katalyzatoru (to je takova prezka dole kde je spojenej katalyzator s prostrednim dilem vyfuku. Pak se udajne muze na ten schovanej sroub. Osobne si myslim ze je jednodussi ten kryt u toho sroubu utrhnout, nevadi ze to tam nedrzi)
- povolit srouby krytu a sundat kryt
- sundat natrubek od airboxu (muze se tam pak zezhora)
- sundat drzak katalyzatoru (to je takova prezka dole kde je spojenej katalyzator s prostrednim dilem vyfuku. Pak se udajne muze na ten schovanej sroub. Osobne si myslim ze je jednodussi ten kryt u toho sroubu utrhnout, nevadi ze to tam nedrzi)
- povolit srouby krytu a sundat kryt
GP 1.4 Tjet
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Nechápu, jak tady někteří ?etří za motorový olej. Sna?í se za ka?ddou cenu koupit co nejlevněji olej a přitom za benzín dají ročně desetitisíce korun. To já raději koupím olej předepsaný výrobcem, který vydr?í dva roky, i kdy? litr stojí v autorizovaném servisu 540 korun. Jednou za dva roky dát za olej 1500 korun mě nezabije
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Já zase nechápu, proč platit předra?ený olej, kdy? je k dispozici rovnocenný za ni??í cenujeník1 píše:Nechápu, jak tady někteří ?etří za motorový olej. Sna?í se za ka?ddou cenu koupit co nejlevněji olej a přitom za benzín dají ročně desetitisíce korun. To já raději koupím olej předepsaný výrobcem, který vydr?í dva roky, i kdy? litr stojí v autorizovaném servisu 540 korun. Jednou za dva roky dát za olej 1500 korun mě nezabije
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
já zas nepochopím, jak někdo mů?e nechat olej v autě 2 roky na bravu jsem měnil co 10tis a na GP budu měnit taky tak, tak?e je mo?ný, ?e i 2x do rokaDu?an píše:Já zase nechápu, proč platit předra?ený olej, kdy? je k dispozici rovnocenný za ni??í cenujeník1 píše:Nechápu, jak tady někteří ?etří za motorový olej. Sna?í se za ka?ddou cenu koupit co nejlevněji olej a přitom za benzín dají ročně desetitisíce korun. To já raději koupím olej předepsaný výrobcem, který vydr?í dva roky, i kdy? litr stojí v autorizovaném servisu 540 korun. Jednou za dva roky dát za olej 1500 korun mě nezabije
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
já zas nepochopím, jak někdo mů?e nechat olej v autě 2 roky na bravu jsem měnil co 10tis a na GP budu měnit taky tak, tak?e je mo?ný, ?e i 2x do roka [/quote]
To motoru spí?e ?kodí měnit dvakrát ročně. Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. Ty jsou nejlep?í mezi 5. tisíci a 20. tisíci v případě plné syntetiky. Tak?e měnit olej při 10. tisíci je naprostý nesmysl, dokonce to motoru ?kodí. Na Pandě jsem měnil olej přesně podle výrobce (20 tisíc nebo rok). Ročně jsem skutečně najel 20 tisíc a celkově za 5 let 120 tisíc a motor byl je?tě lep?í ne? nový. Měřili mi kompresy a točivý moment a hodnoty byly lep?í ne? u nového auta. Měnit olej v 10. tisících jezdí?-li del?í trasy je naprosto kontraproduktivní a motoru to ?kodí.
To motoru spí?e ?kodí měnit dvakrát ročně. Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. Ty jsou nejlep?í mezi 5. tisíci a 20. tisíci v případě plné syntetiky. Tak?e měnit olej při 10. tisíci je naprostý nesmysl, dokonce to motoru ?kodí. Na Pandě jsem měnil olej přesně podle výrobce (20 tisíc nebo rok). Ročně jsem skutečně najel 20 tisíc a celkově za 5 let 120 tisíc a motor byl je?tě lep?í ne? nový. Měřili mi kompresy a točivý moment a hodnoty byly lep?í ne? u nového auta. Měnit olej v 10. tisících jezdí?-li del?í trasy je naprosto kontraproduktivní a motoru to ?kodí.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Jaks prosimte na takovej blabol prisel??? Po 20k kilometrech tam mas misto oleje brusnou pastu. Olej maze furt stejne ale vadi to co se do nej nachyta a to se s kilometrama jen zhorsuje.
Btw v mustangovi 2006 Ford predepisuje vymenu po necelych 10k kilometrech, tyhle nesmyslny najezdy jsou manie jen v evrope.
Btw v mustangovi 2006 Ford predepisuje vymenu po necelych 10k kilometrech, tyhle nesmyslny najezdy jsou manie jen v evrope.
GP 1.4 Tjet
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Tu brusnou pastu má? jenom ve svém mozku...v motoru nenítkupilik píše:Jaks prosimte na takovej blabol prisel??? Po 20k kilometrech tam mas misto oleje brusnou pastu. Olej maze furt stejne ale vadi to co se do nej nachyta a to se s kilometrama jen zhorsuje.
Btw v mustangovi 2006 Ford predepisuje vymenu po necelych 10k kilometrech, tyhle nesmyslny najezdy jsou manie jen v evrope.
A kdy? olej dolívá? a udr?uje? tak hladinu neustále na značce MAX není potřeba měnit olej dvakrát ročně. Olej se tím ředí, tak?e vůbec neztrácí svoje mazací schopnosti. Ji? jsem ho tam nalil od června 2011 asi 0,25 litru a hladina je stále na MAX.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
No to nemam jen v mozku... se prubezne divej jak se olej v aute meni. Po 15k uz je to hnusna cerna kase. Do toho oleje se dostavaji castecky obrouseneho materialu a saze ze spalovani. Cast spalin 'profukuje' do klikove skrine a dostavaji se do oleje. Nekdy se podivej co te vytece z auta pri vymene, na dne lavoru do ktereho vypustis vyjetej olej zbyde neuveritelnej bordel.
Nemam tak vylagrovanej motor abych musel dolejvat decku oleje za celych 15k, takze toho moc nenaredim.
Olej mazaci schpnost neztraci, ale za pridavku necistot ziskava bonusovou schopnost brusne pasty.
Nemam tak vylagrovanej motor abych musel dolejvat decku oleje za celych 15k, takze toho moc nenaredim.
Olej mazaci schpnost neztraci, ale za pridavku necistot ziskava bonusovou schopnost brusne pasty.
GP 1.4 Tjet
To motoru spí?e ?kodí měnit dvakrát ročně. Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. Ty jsou nejlep?í mezi 5. tisíci a 20. tisíci v případě plné syntetiky. Tak?e měnit olej při 10. tisíci je naprostý nesmysl, dokonce to motoru ?kodí. Na Pandě jsem měnil olej přesně podle výrobce (20 tisíc nebo rok). Ročně jsem skutečně najel 20 tisíc a celkově za 5 let 120 tisíc a motor byl je?tě lep?í ne? nový. Měřili mi kompresy a točivý moment a hodnoty byly lep?í ne? u nového auta. Měnit olej v 10. tisících jezdí?-li del?í trasy je naprosto kontraproduktivní a motoru to ?kodí.[/quote]jeník1 píše:já zas nepochopím, jak někdo mů?e nechat olej v autě 2 roky na bravu jsem měnil co 10tis a na GP budu měnit taky tak, tak?e je mo?ný, ?e i 2x do roka
Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. ??????
Preco sa potom dava do auta pri vymene novy olej ak nema najlepsie mazacie vlastnosti? Mozno by stalo zato davat pri vymene do auta olej ktory ma nabehane uz aspon 5 tisic. Treba to napisat vyrobcom olejov aby nepredavali nove oleje ale uz take ktore maju nabehane aspon 5.tisic, tie su najlepsie podla Teba. c'mon ...
__________________________
GP 1.2 Dynamic, 5d, Crossover
GP 1.2 Dynamic, 5d, Crossover
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Nový olej nemá ideální mazací vlastnosti. ??????
Preco sa potom dava do auta pri vymene novy olej ak nema najlepsie mazacie vlastnosti? Mozno by stalo zato davat pri vymene do auta olej ktory ma nabehane uz aspon 5 tisic. Treba to napisat vyrobcom olejov aby nepredavali nove oleje ale uz take ktore maju nabehane aspon 5.tisic, tie su najlepsie podla Teba. c'mon ...[/quote]
No je to tak. Samozřejmě to není z mojí hlavy, ale "vygoogloval" jsem to na jednom americkém olejářském webu. Je to v dokumentu PDF, nemohu to najít, ale časem sem dám link. Mazací schopnost oleje skutečně podle nich je nejlep?í mezi 5 a? 8 tisíci km. Pak ji? lineárně klesá. Na urověň nového oleje se dostane asi ve 20 tisících. Tak?e podle nich měnit olej v 10 tisích mů?e jenom mírně řečeno velmi neznalý člověk.
To, ?e jsou v oleji nějaké kovové ?pony je naprostý nesmysl. Kde by se tam vzaly? Výroba moderních motorů je velmi přesná strojírenská činnost a materiály pou?ité na pístní krou?ky a stěny válců nefungují jako "pilník a ?elezo" To, ?e je olej černý nijak nesni?uje jeho vlasnosti. Naopak, výrobci motorových olejů s tímto jevem počítají (?e se rozpou?tí v oleji karbon) a díky různým addivům jej doka?í vyu?it tak, ?e dokonce v určitém mno?ství zlep?í kvalitu oleje.
Nelze zapomínat i na olejový filtr, který je takovou pojistkou, ?e se do oleje skutečně nedostane nějaká vět?í nečistota.
Preco sa potom dava do auta pri vymene novy olej ak nema najlepsie mazacie vlastnosti? Mozno by stalo zato davat pri vymene do auta olej ktory ma nabehane uz aspon 5 tisic. Treba to napisat vyrobcom olejov aby nepredavali nove oleje ale uz take ktore maju nabehane aspon 5.tisic, tie su najlepsie podla Teba. c'mon ...[/quote]
No je to tak. Samozřejmě to není z mojí hlavy, ale "vygoogloval" jsem to na jednom americkém olejářském webu. Je to v dokumentu PDF, nemohu to najít, ale časem sem dám link. Mazací schopnost oleje skutečně podle nich je nejlep?í mezi 5 a? 8 tisíci km. Pak ji? lineárně klesá. Na urověň nového oleje se dostane asi ve 20 tisících. Tak?e podle nich měnit olej v 10 tisích mů?e jenom mírně řečeno velmi neznalý člověk.
To, ?e jsou v oleji nějaké kovové ?pony je naprostý nesmysl. Kde by se tam vzaly? Výroba moderních motorů je velmi přesná strojírenská činnost a materiály pou?ité na pístní krou?ky a stěny válců nefungují jako "pilník a ?elezo" To, ?e je olej černý nijak nesni?uje jeho vlasnosti. Naopak, výrobci motorových olejů s tímto jevem počítají (?e se rozpou?tí v oleji karbon) a díky různým addivům jej doka?í vyu?it tak, ?e dokonce v určitém mno?ství zlep?í kvalitu oleje.
Nelze zapomínat i na olejový filtr, který je takovou pojistkou, ?e se do oleje skutečně nedostane nějaká vět?í nečistota.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1