Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Jakewh
Návštěvník
Příspěvky: 60
Registrován: pon zář 12, 2011 10:28
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakewh »

spotřeba si myslím ?e je normál. Já jezdím tak od 6,3 do 6,5. Po městě není problém dostat se na 7,5. A ty dveře je asi obecnej problém star?ích ročníků GP kde je otvírání ře?eno trochu ne?'tastně (cena opravy za jedny dveře ve Fiatu byla tu?ím 1500 ale teď nevím zda to bylo i s prací nebo bez). Mě blbnou oboje zadní dveře ale jen kdy? je teplo.
GP 1.9 JTD
88kw
2006
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

Spotreba 6,5 L/100km je v norme, ja jazdím 25 km trat denne, sku?al som u? ís? ?etrnou jazdou, vtedy bola priemerna spotreba 5,2 L/ 100 km, a be?ne mavam 6 / 6,2 L/100km...
Ja mam sním ine problemy, a to tie studene ?tarty... e?te som nestihol opä? zájs? do servisu, ale ma napada u? tolko vecí, ?e asi to rovno zoberem do Fiat servisu, a nech stym niečo urobia... domnievam sa na 3 veci, najpravdepodobnej?ia bude ?e to proste ne?havy a je zly prívod prudu do ?havičom, potom to čidlo teploty motora, a e?te mô?e by? zly aj vpredstrek :/
alebo ak to v?etko spojím, tak mo?no auto nereaguje na studene ?tarty, preto nechce dostatočne ?havi?, a preto si ani nenasití, alebo nenamie?a, dostatok paliva na ?tartovanie...
ach tieto high-tech systemy... ale stale lep?ie ne? tdi PD
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

bol som na tej diagnostike, vstrekovače vykazuju rovnake hodnoty, su OK, čidlo motora funguje, nezistila sa ?iadna porucha, iba to ?havenie...
V?imol som si ale ?e ak necham auto sta? cca od 3 do 5-6 hodín, tak ?tartuje velmi zle, ale ak ho necham sta? celu noc... a rano idem k auto, ?tartuje blbo, ale naskočí overa skôr, a v?dy na prvy pokus...
Ak je motor zohriaty, ?tartuje uplne bez problemov...
V servise mi odporučili nav?tívi? servis fiat, vraj to bude bud nejaka maličkos?, banalita, alebo bude niečo s naftou, predpokladam s davkovaním...
u? ma to občas prestava bavi?, je to u? môj druhy fiat, a ani ten predo?lí nebol bezproblemovy ( bravo 1,6 16V) ... otec ma megane 1,5 dci, a taketo problemy nema ani z daleka... jedine sa mu odtrhlo lanko v stahovaní okna....
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

P@trik píše:bol som na tej diagnostike, vstrekovače vykazuju rovnake hodnoty, su OK, čidlo motora funguje, nezistila sa ?iadna porucha, iba to ?havenie...
V?imol som si ale ?e ak necham auto sta? cca od 3 do 5-6 hodín, tak ?tartuje velmi zle, ale ak ho necham sta? celu noc... a rano idem k auto, ?tartuje blbo, ale naskočí overa skôr, a v?dy na prvy pokus...
Ak je motor zohriaty, ?tartuje uplne bez problemov...
V servise mi odporučili nav?tívi? servis fiat, vraj to bude bud nejaka maličkos?, banalita, alebo bude niečo s naftou, predpokladam s davkovaním...
u? ma to občas prestava bavi?, je to u? môj druhy fiat, a ani ten predo?lí nebol bezproblemovy ( bravo 1,6 16V) ... otec ma megane 1,5 dci, a taketo problemy nema ani z daleka... jedine sa mu odtrhlo lanko v stahovaní okna....
Kdy? se tu napí?e "zajeď na diagnostiku" tak je tím vět?inou my?len examiner ve Fiatu. Ne nějaká uni. Ve Fiatu ti to vyčte i kolikrát jsi pořádně prásknul dveřma :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

cau zapni klicek,nazhav a pockej treba jeste 15-20 vterin pak startuj... pokud to bude lepsi startovat mas v haji nejakej vtrik... ja uz sem ho taky menil a delalo mi to uplne to sami... pokud by byla blba zhavicka ,pise to chybu zhaveni...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

sku?al som u? v?eličo, aj to dlh?ie ?havenie, tie? extra nepomaha... proste ked sa mu nechce tak sa mu nechce na?tartova?...
ked auto stojí cca 2 hodinky, po tom čo som vypol teply motor, ?tartuje OK... ale ak ho necham sta? viac, cca cez 3 hodiny, tak to nechce poriadne naskoči?, ale ak ho necham sta? celu noc, a rano idem na?tartova? tak to na?tartuje lep?ie...
a pí?e mi chybu ?havenia... ved sa chystam do fiatu, som velmi zvedavy aka bude chyba
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

.bany píše:cau zapni klicek,nazhav a pockej treba jeste 15-20 vterin pak startuj... pokud to bude lepsi startovat mas v haji nejakej vtrik... ja uz sem ho taky menil a delalo mi to uplne to sami... pokud by byla blba zhavicka ,pise to chybu zhaveni...
nazdar, kolko si platil za výmenu vstrekovača?
sku?al som aj dlh?ie ?havi?, aj 2 x a občas ani to nepomô?e, v manuali je písane ?e ak sa objavy kontrolka chybi ?havenia, alebo motor dlho točí, zrejme bude problem zo ?havením.
nerobí mi to iba vtedy ak auto po nahriati na prevadzkovu teplotu dlh?ie stojí, ked je dobry teply motor a niekde zastanem, prídem k auto, na?tartuje to OK, nič nevypí?e...
ale ak stojí dlh?ie, tak je to v haji, iba to točí a točí, a pí?e chybu ?havenia... potom čo som ?haviče vymenil, cca 1,5 ty?dna to ?tartovalo lep?ie, nič mi to nepísalo, ale potom zase...
auto nedymí, ide vyborne, nema vysoku spotrebu... proste to nechapem, ak by bol zly vstrek, nerobilo by to problemy aj pri jazde?
jaaj, a ked stojí auto dlh?ie, napr. 8 - 12 hodín a dlh?ie, tak to ?tartuje lep?ie, ovela...
tankujem teraz V-power + vif aditiv a tie? to nepomaha... iba tolko ?e sa mi zda by? motor kultivovanej?í
auto ma 95 000 km, a ročník 2008, asi posledne 1,9 jtdm ... nechce sa mi tomu veri? ?e bude zly vstrek, ak by tam tankovali aj naftu do tankov, to proste musí vydr?a? niečo...
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

cus to vypada na vtrik,kdys to nastartujes vyvali se bilej kour? hele mam najeto 94 stalo se mi to kolem 85tis nechal sem je scihnout 3ok 1 v haji... proste material je tam kulicka ktera sedi v mysce tam se muze cokoli dostat vymacka se spatnou naftou...blbe to maze a uz to prochcava... stal me 7litru ale cekal sem 14 dni nanej... jinak stoji myslim 11litru novej... de to vyskouset- sundej prepady od vtriku vem si nejaky kalisky kazdej prepad do jednoho... startuj a uvidis jakej potece ... nebo je vyndej a nech je skontrolovat... je to jednoduchy uplne,slo to nadherne... hele nehazel bych to na jtd,kazdy auto je poruchovi,zalezi na kuse... bohuzel cim novejsi auto.vykonejsi tim nachylnejsi na provoz... tet uz ti nic nepomuze zadny adetiva -pokud je to vztrik tak to nespravis...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

zdravím
Bol som na diagnostike vo Fiate, napojili mi auto na tu profesionalnu diagnostiku, ?iadnu uni...!
Vstrekovače, čerpadlo, funguju ako nove, vraj dokonale, idealne...
Problem bude vraj v riadiacej jednotke ?havenia, tam je aj to rele... ne?haví pravdepodobne dostatočne, a uplne presne mi to poveda? nevedeli, lebo nato aby objavili presnu chybu, by som tam musel necha? auto a nato som nebol pripraveny...
Vraj ERG ventil a ?krtiaca klapna pri ?tartovaní ostavaju zatvore, a kvôli tomu to tak dlho točí a ne?havý...
Tak?e sa chystam tam necha? auto, a nech sa tento môj ,,ojedinely" problem vyrie?i...
Ta rj stojí cca 200? tak?e to nie je koniec sveta....
Či?e som u? kludny, lebo som si myslel ?e to ozaj bude niektory vstrek alebo čerpadlo...
e?te vas budem informova? čo to vlastne bolo, je to vraj ojedinely problem, ?e sa stym e?te nestretli, ale ak by to niekomu tie? začalo hafrova?, tak aspon budete vedie? čo si treba da? pozrie?...
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

alebo mám ďal?iu teoriu... jednoducho blbne čidlo teploty motora.
ked som bol na diagnostike, tak som mal u? teply motor, vo fiate to vôbec nepozerali, iba tu RJ ?havenia, čerpadlo a vstreky.
Podla mna to zas bude čidlo teploty, stava sa aj to ?e mi motor vypí?e ?e je prehriaty, a ten malí budík vyletí uplne hore a začne svieti? načerveno.
A podla mna to funguje takto :
Je studeny motor rano, vonku je cca -1 C, a čidlo ukazuje ?e motor ma 30 C, tro?ka si na?havy, ale nie dostatočne, a preto mi to ?tartuje lep?ie, ale stale nie dokonale. To čidlo sa po cca 20 min. spameta a začne sa sprava? ako má, potom to funguje normalne, kym nevypnem motor na dobu dlh?iu ako su 3 hodiny, a potom to začína, motor je studeny, ale to čidlo ukazuje cca 70 C, a preto to ne?havý!!!
preto to pí?e poruchu ?haviacej jednotky, a proste preto to ani ne?tartuje, lebo je RJ pomýlena...
zajtara sa objednava čidlo, v utorok sa mení...
a ak nič, auto putuje do Fiatu, a nech sa stane čo sa má... GP je ajtak lep?ie auto ako hociktora ?kodovka a väč?ina aut !!! :)
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

tak jak si pochodil s cidlem?
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

čidlo sa vymenilo, na prvy pokus, potom čo motor vychladol, to naskočilo super... u? som sa te?il, potom som motor vypol, pri?iel som knemu o taku hodinu, chcel na?tartova? a zase to iba točilo a točilo...
Čím skôr chcem nav?tívi? stym autoelektronika a nech skusi on ??astie.
Inač biely dym je nespalena nafta, tak dymia naf?aky na studeno be?ne, čítal som ?e to mô?e spôsobova? aj chybná váha vzduchu.
Neviem čo mám urobi?, lebo vežmi autorizovaným servisom neverím, a bez auto nemô?em by?, lebo za mesiac nabeham cca 1500 km čo je dos? si myslím. Auto ide ako blesk, ?ere ako má, teraz tro?ku viac ked?e je zima a zimne pneu... pote?ila ma stabilita na snehu a zhor?enych jazdnych podmienkach...
Myslím si ?e to nebude nič vá?ne, bude tam určite nejaka blbos?.
Čítal som o rôznych poruchach dieslovych motorov JTD a vyrabane fiatom, a nikomu nerobí to čo mne...
Proste v -5 na?taruje lep?ie ako ked necham zohriaty motor sta? 3 hodiny, jedno ake je počasie...
A na fiatoch vraj ked svieti ?havenie, tak to bude chyba ?havenia... ?e to nerobí ako ford ?e blika ?havenie a pokazene je niečo ine.
Je to proste v?etko elektronicky riadene, a jedno z druhym prepojene...
Okrem tochto a občas zaseknuteho okna, ktore sa neda stiahnu? je to velmi dobre auto... pomer cena/vykon/vybava/dizajn uplne bezkonkurečne...
ked niečo zistím napí?em, ale ?e vraj to robí určite do ?havenie, a ma to niečo spoločne s EGR a ?krtiacou klapkou?
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

skrtici klapka funguje jen jakoby zhasinac motara,egr nato rozhodne nema vliv to je emisni cast a zhaveni pokud si menil zhavicky malo pravdepodobny,vaha vzduchu si myslim ze na start nema vliv ,muzes ji odpojit a skusit to, nevim no,skusil bych jeste zmerit tlak paliva pred startem a ty vtriky skouknout,nebo odpoj zhaveni a uvidis jestli je to tim,pokud to bude mit stejnej start tk by to mohlo bejt ono,jinak bilej kour a bilej kour kdys to nestartuje dobre tak se vyvali toho dymu mraky jak kdys nastartujes avii kdys to startuje ok tak si to jen odoukne malinko to co to nestaci spalit...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
P@trik
kolemjdoucí
Příspěvky: 22
Registrován: ned lis 06, 2011 12:33

Příspěvek od P@trik »

to vstreky nebudu... to mi povedali u? v dvoch servisoch, aj vo fiate, tam dokonca trvali natom!
rie?ili mi rj ?havenia, a to ?e ?krtiaca klapka ostava zatvorena a vraj to mô?e by? aj EGR... dočital som sa ?e ked je ?krtiaca klapka zanesena, tak vtedy to nechce zatepla ?tartova?... inač potom čo som vymenil to čidlo, tak mi ?havenia nevypí?e stale, ale ak vypnem motor, a opä? na?tartujem tak to vypí?e. Dneska mi 2x vypísalo zas to ?e je prehriaty motor... samozrjeme pri ?tarte, ked nechcelo ?tartova?. Som si isty ?e to bude elektornicky problem, alebo niečo zo ?krtiacou klapkou, ktora sa vraj pri JTD zana?a, ale vlastne na ka?dom aute čo ho ma sa mô?e zanies?. A ozaj, ked vypnem motor, tak cca po takych 10 -15 sekunkach počujem taky zvla?tvy zvuk... akoby sa niečo v motore pohlo... nemô?e by? to ta ?krtiaca klapka? ?e neotvory, alebo zatvorí?...
keby to boli vstreky, to by vo fiate určite vedeli, hned... proste auto nejavý ?iadne znamky poruchy motora, alebo vstrekovačov... bude vtom nejaky hačik, alebo viac poruch sučastne... a EGR určite ma vplyv na jazdu, prečítaj si poruchy Alfa Romeo 159 ...
Váhu vzduchu som odpojil, a tie? to startovalo blbo... tak?e to nebude.
Len?e občas riadne poču? ?e ten motor by u? naskočil.. ?e by ho chytil len ho dačo dusí... a iba pri ?tarte... vo fiate mi to vysvetlovali tak.
?e EGR aj ?. klapka ostanu zatvorene, preto nechce naskoči?, a iba točí a točí, potom sa ?. klapka spamäta, otvorí a motor hned naskočí...
niečo spomýnal aby som vybral egr, a prederavil tam nejaky plie?ok, a ?e čo bude robi? potom... ale nato ja u? nemam :) alebo minimalne sa bojím do toho pusti? :)
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

to sou hrozny kecy...EGR mam odpojenej co to auto mam a pise to jen chybu spalin... nic jinyho, klapka se po vypnuti motoru ozyva bezne ... to problem nebude,kdybys mel najeto 300 tak mozna muze bejt zanesena a pridrena ale pri stovce tomu neverim... jinak co si tam daval za zhavicky?za znacku? nevim chce to skouset no...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Odpovědět