Otáčky motoru

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
StanleyGP
kolemjdoucí
Příspěvky: 45
Registrován: pon lis 01, 2010 20:45

Otáčky motoru

Příspěvek od StanleyGP »

Zdravim,

mate niekto skusenosti s kolisanim otaciek na volnobeh? Prejavuje sa ten len pri studenom starte ked auto postoji cez noc. Rozsah kolisania je minimalny 900-1000 ot/min. Po sliapnuti na plyn si motor "najde" svoje otacky (900 al 950). Startovanie samozrejme bez plynu.

Sice blbost ale je to otravne dupnut vzdy po plyne, ked sa nevyparkuje hned po starte a je treba skrabat okna..
Grande Punto 7/2007, 1.3 MultiJet 90hp
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

při studeném motoru bych se tomu ani nedivil..to i mě někdy lehce kolísá...nevím zdali to řeknu správně ale auto má automatický"sytič"tak?e to přisuzuji jemu
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Auta se vstřikováním sytič nemají :wink:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše:Auta se vstřikováním sytič nemají :wink:
Přesně tak a podobně projevující se závada na benzínovém a naftovém motoru se nedá z hlediska příčin srovnávat :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jaro? má pravdu, diesel neni benzin.
To kolísání otáček by mohl dělat zanesený EGR ventil, kolísající tlak paliva v railu, zanesený palivový filtr, čerpadlo v nádr?i nebo snímač teploty, je toho prostě moc.
Nejlep?í je zajet na diagnostiku a hotovo.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
StanleyGP
kolemjdoucí
Příspěvky: 45
Registrován: pon lis 01, 2010 20:45

Příspěvek od StanleyGP »

Aky je interval vymeny palivoveho filtra? Chcel som ho vymenit hned pri prvej vymene oleja ale odradila ma cena 70Eur. To by som si radsej kupil silnejsiu bateriu. Zatial cakam co povie na ranne starty slovenska zima, ked zacne pomalsie tocit starter, baterka ide do prec.
Grande Punto 7/2007, 1.3 MultiJet 90hp
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

já psal sytič v uvozovkách...!!!tak?e kdy? nastartuji tak u studeného motoru mám otáčky nad 1000dejme tomu kolem 1300..tak?e co to je,navíc myslím ?e se to tady u? ře?ilo,jakmile ujedu pár metrů a motor se pomalu ohřeje tak ty volnobě?né otáčky klesnou na normál,tak?e jsem to nazval "sytičem"
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

benja píše:já psal sytič v uvozovkách...!!!tak?e kdy? nastartuji tak u studeného motoru mám otáčky nad 1000dejme tomu kolem 1300..tak?e co to je,navíc myslím ?e se to tady u? ře?ilo,jakmile ujedu pár metrů a motor se pomalu ohřeje tak ty volnobě?né otáčky klesnou na normál,tak?e jsem to nazval "sytičem"
To je fuk, zkrátka StanleyGP tu ře?í naf?ák, tak?e... :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

StanleyGP píše:Aky je interval vymeny palivoveho filtra? Chcel som ho vymenit hned pri prvej vymene oleja ale odradila ma cena 70Eur. To by som si radsej kupil silnejsiu bateriu. Zatial cakam co povie na ranne starty slovenska zima, ked zacne pomalsie tocit starter, baterka ide do prec.
Výměna pal. filtru a vzduchového filtru pí?ou 60tis.km ,ale já jsem je dával po 30tis.km a to by ses divil jaký v něm byl bordel,jak byl černý.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Jirka píše:Výměna pal. filtru a vzduchového filtru pí?ou 60tis.km ,ale já jsem je dával po 30tis.km a to by ses divil jaký v něm byl bordel,jak byl černý.
Změna barvy znamená ?e je méně účinný?
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Du?an píše:
Jirka píše:Výměna pal. filtru a vzduchového filtru pí?ou 60tis.km ,ale já jsem je dával po 30tis.km a to by ses divil jaký v něm byl bordel,jak byl černý.
Změna barvy znamená ?e je méně účinný?
ne, znamená, ?e je méně propustný :wink:

V případě vzduchového, celkem ?ádný problém. V případě naftového, u? celkem jo, hlavně při mrazech.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Jarou? píše:
Du?an píše:Změna barvy znamená ?e je méně účinný?
Ne znamená, ?e je méně propustný :wink:
... ale neznamená ?e je nutno jej u? vyměnit :D
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Odpovědět