Ta stranka so spotrebami je v urcitych pripadoch dost matuca.
Klasicky pripad:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/315417.html
Chcel by som vidiet, ako s 2L benzinom spravi 3L/100 priemernu, asi isiel len dole kopcom a hore ho tahali.
Aj tieto spotreby s ropakmi su divne:
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/389292.html
3,3/100 je extrem. Asi su to ledva lezuci dochodcovia alebo maju dieru na podlahe ako Flinstonovci a pomahaju si pri rozbehu, inak je tazko verit tym cislam.
Dalsi extremisti su tu
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... delle.html
Momentalne sa neviem zmestit do koze pod 4,6/100. (mesto/okresky asi 25/75%) Lenze v meste patrim medzi najrychlejsich, tak mozno to je tym, akosi ma prestalo bavit jazdit pomaly.
Na jazdu s nizkou spotrebou vo vseobecnosti plati, ze treba PREDVIDAT. Tolko ako to ide. Napr. prijazdy ku krizovatke so zaradenym rpevodom. Cim menej pouzivate brzdy, tym viac setrite. Jazda pri vchadzani do dediny z okresky tak, ze zlahka uvolnite plyn, auto sice bude pomalicky spomalovat, ale spotreba napr. u mna klesne zo okamzitych 4.2 na 3 a toto staci chvilu drzat, uz tym sa setri.
Zbytocne nevytacat a nezrychlovat, ked vidite, ze o 100m brzdite a to, co vlozite do zrychlenia a vcasneho prijazdu, si vyckate pred autom pred vami.
U benzinaku je jedno, ci toci kontinualne 2000 alebo 2500, rozdiel spotreby je zanedbatelny. Nie je to ako u ropaka, ze ide spotreba rapidne dole s otackami. Preto nevidim dovod na 5ku v meste, aby to malo 1600ot.