Pokec 2015

sekce na pokec o čemkoli a k odreagování se...

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Uživatelský avatar
Sibstr
Štamgast
Příspěvky: 203
Registrován: stř zář 10, 2014 23:23
Bydliště: PRG

Re: Pokec 2015

Příspěvek od Sibstr »

Pěkné Vánoce všem a mnoho šťastných kilometrů :)
Mě dneska rupla hadička k zadnímu ostřikovači, takže mě čeká výměna. Škoda, že je teď přes svátky všude zavřeno, zrovna bych na to měl čas :P
Grande Punto 1.2 Dynamic 3D
Obrázek
peta
Návštěvník
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 14, 2011 22:51

GP ve srovnání s nástupcem

Příspěvek od peta »

Rád bych tu zhodnotil mojí čtyřletou zkušenost s GP. GP sloužilo především pro jízdy do práce 60 km a kratší tratě. Na ostatní mám velkého kombíka. GP jsem kupoval jako nástupce Punta, které se velmi osvědčilo - JTD 51kW. Punto bylo nadstardtně vybaveno dual AC, atd. Spotřeba při ostřejší jízdě v průměru 4,7-4,8 L , při dodržování předpisů se v pohodě dalo vejít do 4,5 L. Když šlo Punto pryč mělo najeto cca 140 tkm (tacho ?), v podstě bez problémů. GP pylo ve výbavě Dynamic, dual AC,Blue and me, subwoofer, el. loketní opěrka, mimo EP a Hill holder a senzorů deště /světla skoro max. výbava, 90 PS 6st, DPF.
Oproti Puntu byl znát další pokrok, řekl bych ještě lepší jízdní vlastnosti. Motor 90PS zabíral již od podstatně menších otáček (51kW byl do 2 tis. celkem mrtvola), nebyl problém na 5st akcelerovat od 1300 ot, motor narozdíl od 51kW neprotestoval ani neduněl. Nicméně spotřeba při stejném stylu a režimu jízdy jako s Puntem se pohybovala někde kolem 5,9-6,2 litru (ano, větší a hmotnější GP, silnější motor, navíc DPF)
Bohužel Punto (už jsem jej neměl - potkala závada vstřik. čepadla, únik paliva, posléze problém se vstřikovači - nepravidelný chod, výkon..)
GP jsem kupoval stav km 68t (tacho ?? jako čtyřleté), v 85 jsem řešil něco podobného - repas čerpadla a vstřiků. Samozřejmě nemohu říci, na jaké palivo GP jezdilo, od GO vtřik. systému vždy přit tankován aditiva do paliva. Trochu jsem nedal na různé recenze, že 1,3 na tohle trpí, ta legrace stála 30 tis. Přesto jsem na Fiata nezanevřel, vím jaká je dnes situace s dieselovými motory.
Po 4 letech uzrál čas na výměnu a to za nový vůz. Dlouho jsem zvažoval zda benzín nebo diesel, všechny agrumenty pro a proti, s naftou jezdím 25 let a proto opět zvítězila. Je to P208 BlueHdi 100, tak jak si potrpím na vybavenější auta, má aut. parkování, navi, Hifi JBL atd. Nový BluHdi jsem zvolil proto, že močovina by měla motoru dát trochu volnosti co se týká emisí a tudíž i spotřeby.
Dnes mám najeto několik tisíc a tak mohu srovnávat. GP si s nástupcem, který byl uveden o 7 let později, nestojí vůběc špatně !!! Jelikož motor 1,6 100PS má jen pětikvalt a dle poslední "módy" jsou všechny kvalty poskládány hodně do rychla, motor na 5° při 90km/h točí jen 1500 ot, co je 250 ot pod hranicí max krout momentu (nevím, zda si to pamatuji správně - GP mělo 200Nm někde okolo 2000 ot, P208 má 253Nm/1750). GP pokud si pamatuji, točilo na 6° při 90km/h někde okolo 1800 ot. Přestože se jedná o minimotůrek :-) 1248 ccm, krouťák a výkon byl docela slušný. Kde jsem s GP v kopcovitém térénu jel běžně na 6°, tam bohužel u P208 musím mnohdy řadit 4, protože motor už pod 1500 nemá dostatečný tah a nemá smysl jej pod těmito otáčkami trápit, přestože dnes nesmyslné rádce řazení motor chtějí držet v co nejnižších otáčkách. To samé je po městě, kde jsem s GP neměl problém zařadit 5, 208 protestuje někdy i na 4. Tím nehodnotím motor negativně, výkon má, bohužel mezi rychlostními stupni jsou někde dost velké odskoky a hlavně je vše zpřevodováno do rychla. Jakmile se motor dostane k 1800/2000 otáček, už není problém jej držet kopec nekopec (bohužel ale už jsme někde mimo rychlostní limity) Podvozkově GP chválím do dneška, poskytovalo přiměřený komfort a bylo dostatečně jisté a nebál jsem se ani ostřejší jízdy, byť bylo obuto do standardu 185/65R15 (P208 195/55R16). Podvozek 208 je též dostečně komfortní, nikde nic nebouchá, rázy a nerovnosti tlumí velmi dobře, nicméně zadní náprava znervozní daleko dříve než u GP a tak zatím si s 208 nedovolím to co s GP. Jízda s Puntem 51kW byla pohodová, (nicméně nad 100km motor už více točil a zvyšoval se i hluk), u GP se muselo alespoň v profilu tratě, který jezdím každý den a je dost kopcovitý, více řadit, na jízdní styl s P208 a potřebu daleko více řadit nižší stupně jsem si ještě moc nezvykl. :oops:
Jinak spotřeba měřená stejnou metodikou jako u GP vychází 4,55L/100km. Jezdím ovšem trochu mírněji než s GP (jednak je auto nové, trochu méně riskuji a předjíždím a hlavně asi chci dokázat sám sobě, že p208 má spotřebu přeci jen menší :P - předpokládám, že po nějakém zajetí by mohla být i o desetinky menší (pro vysvětlení - neřeším spotřebu finančně, spíš mě zajímá, jak si která auta prakticky stojí)
Ještě na závěr - máme v rodině další punto 1,9 JTD 63Kw a to se mi dá jako vůbec nejvhodnější kandidát na naftové přibližovadlo. Výkon přiměřený, spotřeba bohatě do 5 L a a hlavně za celou dobu i vzhledem k najetým km vůbec žádný problém s motorem.
Možná, že kdybych zvolil GP taktéž 1,9 byl jsem na tom se spotřebou podobně jako s 1,3 a možná by mne nepotkaly problémy se vstřiky jako u obou 1,3. Nevím, zda se ještě GP 1,9 dělalo bez DPF, pokud ano, byl by to naprostý ideál. Možná dalšího provozu po 8 letech a najetých 145tkm jsem se u 1,3 trochu víc bál (rozvody, opotřebení - komprese) a i to byl důvod proč uvažovat o změně.
Chtěl jsem tu napsat, že GP vůbec není špatné auto, ba naopak má hodně co nabídnout a jak jej vidím ve srovnání s modelem, který spatřil světlo světa o nějaký ten rok pozděj. Klidně můžeme i podiskutovat, pokud bude zájem...

PS: Jednu malou výtku na Fiaty bych měl a to řešení topení. Pokud se u dual AC přepne ofuk čelního skla a není dostatečná teplota chladicí kapaliny, topení ofuk nepustí a je nutné ruční nastavení. Zdá se to být logické, nicméně samotný ofuk a pár stupňů po startu již okno dokáže odmrazovat. P208 po přepnutí na čelní sklo ofuk s plným výkonem spustí okamžitě.
Velkou výtku mám na řešení JBL ozvučení u P208, má několika kanálový zesilovač, nicméně kontrukce subwooferu je řešena velmi nešťastně, otvor reprouktoru je přímo proti kobercové výplni (mřížka pak nahoře). Vyzařování reproduktoru přímo proti stěně způsobuje rezonanci koberce a drnčení (bude řešeno dodělej doma - nějakým otvorem s mřížkou přímo proti reproduktoru). Na to že, JBL má 17cm basák a Fiat jen 10 cm a plastový subwoofer, hrál Fiat basy báječně :mrgreen:
Přílohy
P1030126.JPG
P1030126.JPG (90.4 KiB) Zobrazeno 3009 x
P1030189.JPG
P1030189.JPG (124 KiB) Zobrazeno 3027 x
P1030193.JPG
P1030193.JPG (109.67 KiB) Zobrazeno 3027 x
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec 2015

Příspěvek od 1nekros1 »

nestalo sa ti ze radio v lete zamrza od tepla? na P208?
ako hodnotis plastove chromove doplnky :-)
mas aj start stop?
vela zdaru s mocovinou v robote nam toto auto vydrzalo 7000km pripominam ze nikdy nebolo nastartovane tak dlho aby sa zohrialo na pracovnu teplotu.
a som rad ze sa ti paci SK pezot :-)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
peta
Návštěvník
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 14, 2011 22:51

Re: Pokec 2015

Příspěvek od peta »

Díky za přání :P říkal jsem si, že když to vyrábí naši slovenští sousedé, mohli by se snažit :P Start stop mám, vypínám, optřebení za úsporu těch pár mililitrů nestojí ... V autě zatím nikde nic nevrže,nedrnčí, maximální ticho a pohoda, exterier a interier se mi líbí (samozřejmě věc individuálního vkusu). Černé plasty s vysokým leskem vypadají pěkně, samozřejmě jsou na nich vidět stopy a jak budou vypadat po několika letech, těžko říci. Vždy jsem auto vybíral podle motoru, výbavy a samozřejmě se muselo trochu líbit a splňovat kladené požadavky. P208 toho za tu cenu uměl nabídnout opravdu hodně, sedí se mi v něm pohodlně, naladění podvozku až na malou zmíněnou nervozitu zadní nápravy (když jsem testoval P308, byla na tom daleko hůře) kdyby Fiat uměl nabídnout něco srovnatelného, neměl bych nic proti. Bohužel jeho cenová politika (velmi sebevědomé ceny), skoro žádná modelová řada, neustálé změny motorů (výkon. varianty, převodovky), výbavy a doplňkové výbavy je stav, kdy se lépe vybírá u konkurence. Pokud by ses mohl rozepsat, co jste měli za problémy s vaším autem, docela by mne to zajímalo. Trochu mám obavy s řešením vyhřívaného okruhu močoviny, jinak kupodivu auto se i v nízkých teplotách ohřívá poměrně dost rychle ve srovnání s 1,3 JTD a drží teplotu i při sjezdech klesání apod., což u 1,3 teplota dost padala dolů.
Jen pro info: pracuji u jiné konkureční značky, takže vidím jednak provedení modelů, jejich výbavy a ceny a jak auta vypadají po nějakých letech, když přijedou do servisu. Fiat byl i po 8 letech OK (samozřejmě nějaká minimální údržba spodku atd) a to jezdil opravdu každý den.
Já ve svém životě prostě žádné auto nemohu hodnotit naprosto negativně, vždy se je třeba podívat na stáří, km, způsob užívání , údržbu atd., tak doufám že i P208 se mezi ně zařadí. Měl jsem F500, několik 126, nějaká Una logo, regatu, Tipo, nějaká VW a hlavně Citroeny - skvělé BX, které bylo po 15 letech jako nové, xantie, které slouží dodnes a C5, se kterou za 10 let nebyl jediný problém - a samozřejmě Punta a GP. Takže přeji všem podobnou spokojenost s jejich miláčky :P
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokec 2015

Příspěvek od 1nekros1 »

v praci sme ho dostali na tazku ulohu(na udrzbu)vozime v nom vsetko. nikto to nesetri furt to chodi studene.
najprv odislo turbo potom odisiel filter a potom sa neco stalo motoru isiel len na 3 valce. u nas to robili na montazi tusim vymenili motor a vsetky kraviny za nove a zas to pojde. najviac vydrzal p207 tomu odisla prevodovka po 12000km potom sme dostali na chvylku dalsie a tam tiez odisla prevodovka pri 10000.tak sme dostali 208:-)
mal som aj pozicanu tu vybavu co mas ty na 1den (708km som spravil)
nepacilo sa mi na tom tie akoze chromove doplnky hlavne na radiacej pake a volante. vecne mrznuce radio ked si to chvilku pocuval hlasno. (stretlo sa s tym viac ludi.a kedze tam je jbl a subwoofer tak to nebudem pocuvat potichu)to radio odflakli dost podla mna.je pomale a zabrzdene,a na tak velkom lcd nic zaujimave neponukne ,ziadne kombinacie funcii. v p2008 to s casti napravili konecne.
nepacia sa mi este tie chabe pantiky na dverach s otaznou zivotnostou toho dorazoveho pliesku. neviem preco dali prec tu dorazovu packu.
inak mi to auto pripominalo moje punto. komfortom. celkom som bol s nim spokojny.najveci minus u mna je ten drbnuty star stop sytem ktory sa neda deaktivovat.velkostou je trosku mensie a ked si tam sadnu 4ria chlapy tak tam ani spendlik nepadne medzi ramenami.
strucne asi tolko.
a este ma zaujima zivotnost tych NEZVARANYCH DVERI
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Zamčeno