Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Sekce týkající se tohoto vozu obecně

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

miky
kolemjdoucí
Příspěvky: 29
Registrován: úte dub 21, 2009 10:39
Bydliště: Plzeň

Palivo E85 (výhody, nevýhody, poznatky)

Příspěvek od miky »

Toto téma nevím kam přesně zařadit tak kdy?tak prosím o pomoc a někam ho ?oupněte

Teď k věci:

Natankoval jsem na zkou?ku palivo E85 za cenu 23.90 Kč do GP motor 1.2 najeto necelejch 21000 km. Dal jsem do nádr?e přesně polovinu a dal?í polovinu doplnil klasikou N95 za přibli?ně 30.50 Kč. Najel jsem na to přibli?ně 200 km. Dal jsem při tankování vyresetovat palubák. Spotřeba je stále na stejné hodnotě, motorový olej neubívá, startování bez obtí?í a jizdní projev je naprosto stejný jako na čistý N95. Tak?e jsem mile překvapen a budu takto tankovat dále v tomto poměru 1:1. Pokud má někdo dal?í poznatky sem s nima. Průbě?ně budu pozorovat chování a pokud bych postřehl nějaké problémy nebo cokoliv jiného budu informovat. Podotýkám ?e mám vlastní servis(ND) a po konzultaci se soudním znalcem na motory jsme se do toho pustili a budeme dále sledovat vlivy tohoto E85 na palivovou soustavu a motor jako takový.
GP 1.9 JTD NOVITEC, PANORAMA, WEBASTO, 118 KW

ZDE:Náhradní díly na Grande punto
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Já bych to asi neriskoval,
ale prodávají se nějaké sady na úpravu motorů v cenové relaci cca od 5 do 15 tis. Kč
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
miky
kolemjdoucí
Příspěvky: 29
Registrován: úte dub 21, 2009 10:39
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od miky »

Tak já jsem vyjel zatím jednu nádr? s poměrem 1:1 a naplnil jsem druhou. Spotřeba a olej na stejné hodnotě. Nechal jsem provést měření emisí a o 30 procent klesla produkce ?kodlivých látek. Jinak úspora je přibli?ně 200 Kč na nádr? uvidíme jak se to vyplatí. Podle odborníka, ale není doporučeno jezdit na tento mix po dálnici( zde vět?í zátí?ení motoru). Dal?í informace postupně budu dodávat i s článek co se sna?ím sesmolit :D
GP 1.9 JTD NOVITEC, PANORAMA, WEBASTO, 118 KW

ZDE:Náhradní díly na Grande punto
TomasUL
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: čtv srp 06, 2009 18:20
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od TomasUL »

Zdravim.
Vsiml jsem si, ze u nas v Usti n/L je mozny taky na jedny benzince natankovat E85....
Zajimaly by me nejakej postrehy, zkusenosti atd.
Docetl jsem se, ze je ten "biolih" usetrenej od DPH, takze bych mel i radost, ze nemusim "prizpivat" do prazdne kasy CR:)
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Muzu se podelit o info co jsem o e85 zjistil. Hlavni rozdil je vyssi oktanove cislo oproti benzinu a jiny stochametricky (nebo jak se tomu rika) pomer. Vyssi oktanove cislo umi vyuzit fiati motory co maj vysoky kompresni pomer, napr starjet ma 11:1. Znamena to ze maji senzor klepani,ktery umozni posunout predstih a vyuzit vysoke oktanove cislo lihu. V prekladu to znamena zvyseni vykonu motoru o cca 10-15 procent. U motoru s pevne nastavenym predstihem se bohuzel se nic nezvysi.
Stochametricky pomer je pak problem, benzin ma asi 14:1, e85 asi 9,5:1. To znamena, ze je potreba strikat do sani o cca 1/3 vic paliva nez v pripade benzinu. Ridici jednotka pozna ze ma chudou smes diky lambda sonde a umi v nejakych mezich obohatit smes. Nepodarilo se me ale zjistit o kolik je ochotna tu smes obohatit. Takze cim vic dame do nadrze e85, tim vic ridici jednotka musi provest korekci. Ta korekce jde vycist pres obd diagnostiku, stejne tak se jde podivat zda uregulovala aktualni natankovany mix na lambdu 1. Docela to ve me hloda uz delsi dobu, chtel bych koupit kanystr biolihu a pak laborovat nekde v dosahu pumpy s diagnostikou a zjistit zda je to ochotne jezdit i na cisty e85.
Ten problem se stochametrickym pomerem resi prave ty predelavkove kity, ktere se vrazuji pred vstrikovace a nebudou delat nic jineho nez protahovat ridici pulzy vstrikovacum o tu 1/3. ECU pak nepozna ze je neco spatne a je spokojena protoze ji sedi lamba jak ma.
Nenarazil jsem na nejaky duveryhodny zdroj ktery by zminoval negativni vliv e85 na auto, naopak na to jezdi vetsina brazilie a problemy asi nemaj.
GP 1.4 Tjet
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

tkupilik píše:Muzu se podelit o info co jsem o e85 zjistil. Hlavni rozdil je vyssi oktanove cislo oproti benzinu a jiny stochametricky (nebo jak se tomu rika) pomer. Vyssi oktanove cislo umi vyuzit fiati motory co maj vysoky kompresni pomer, napr starjet ma 11:1. Znamena to ze maji senzor klepani,ktery umozni posunout predstih a vyuzit vysoke oktanove cislo lihu. V prekladu to znamena zvyseni vykonu motoru o cca 10-15 procent. U motoru s pevne nastavenym predstihem se bohuzel se nic nezvysi.
Stochametricky pomer je pak problem, benzin ma asi 14:1, e85 asi 9,5:1. To znamena, ze je potreba strikat do sani o cca 1/3 vic paliva nez v pripade benzinu. Ridici jednotka pozna ze ma chudou smes diky lambda sonde a umi v nejakych mezich obohatit smes. Nepodarilo se me ale zjistit o kolik je ochotna tu smes obohatit. Takze cim vic dame do nadrze e85, tim vic ridici jednotka musi provest korekci. Ta korekce jde vycist pres obd diagnostiku, stejne tak se jde podivat zda uregulovala aktualni natankovany mix na lambdu 1. Docela to ve me hloda uz delsi dobu, chtel bych koupit kanystr biolihu a pak laborovat nekde v dosahu pumpy s diagnostikou a zjistit zda je to ochotne jezdit i na cisty e85.
Ten problem se stochametrickym pomerem resi prave ty predelavkove kity, ktere se vrazuji pred vstrikovace a nebudou delat nic jineho nez protahovat ridici pulzy vstrikovacum o tu 1/3. ECU pak nepozna ze je neco spatne a je spokojena protoze ji sedi lamba jak ma.
Nenarazil jsem na nejaky duveryhodny zdroj ktery by zminoval negativni vliv e85 na auto, naopak na to jezdi vetsina brazilie a problemy asi nemaj.
Pro provoz automobilu na E85 je zapotřebí některých úprav, zejména kvůli chemickým reakcím mezi ethanolem a součástkami z hořčíku, hliníku a gumy. Rozdíl je také v tom, ?e E85 je elektricky vodivý. Bohu?el také vá?e vodu, čím? způsobuje vy??í náchylnost motoru ke korozi. Mo?ná ekonomická výhodnost tohoto paliva je tímto pro bě?ný benzínový motor zcela přebita.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Jo to jsou presne ty zarucene informace o skodlivosti e85. Muzes me prosimte rict kde jsi prisel na to ze etanol reaguje s hlinikem? Ten zbytek to same, napr mam zkusenost se silikonovou prachovkou, ktera pres rok byla ve styku s metanolem a po vykoupani v benzinu se me rozpadla v ruce.. nemam pocit ze benzin je min agresivni. Btw jestli tankujes N95, tak ta ma v sobe asi 3% etanolu. Voda rozpustena v lihu pro motor problem nebude, zvetsi kompresni pomer a lepe se vyuzije oktanove cislo, takze to spis spatruji jako mily bonus. Pokud netankujes jednou za dva mesice, tak to nema cenu resit, navic nadrze uz nejsou plechovy.
Flexi fuel auta rozhodne nemaj jiny motory a neverim ze maj jinej palivovej system, viz oktavka s klasicou 1.6 mpi flexi fuel varianta.
Jediny problem by udajne mohl byt, ze etanol rozpusti bordel ktery se casem usadi v palivove soustave. Coz se spis bude tykat favoritu nez punt.
GP 1.4 Tjet
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Nic jsem nepsal, ničeho si nev?ímej, lej si tam co chce?.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Honzus píše:Nic jsem nepsal, ničeho si nev?ímej, lej si tam co chce?.
Honzusi ciste ze zvedavosti by mne to taky zajimalo. Ptali se mne na to lidi v praci a ja o tom moc nevedel. Prosim napis k tomu jeste neco mne to zajima jen pro informaci. Nemam v planu to tam lejt. Tak pokud budes tak hodny rad bych se dozvedel vice. Diky 8)
Obrázek
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Teddy86 píše:
Honzus píše:Nic jsem nepsal, ničeho si nev?ímej, lej si tam co chce?.
Honzusi ciste ze zvedavosti by mne to taky zajimalo. Ptali se mne na to lidi v praci a ja o tom moc nevedel. Prosim napis k tomu jeste neco mne to zajima jen pro informaci. Nemam v planu to tam lejt. Tak pokud budes tak hodny rad bych se dozvedel vice. Diky 8)
V originále z AJ, překládat nehodlám, perly... zná? to....

E-85 ethanol is used in engines modified to accept higher concentrations of ethanol. Such flexible-fuel vehicles (FFV) are designed to run on any mixture of gasoline or ethanol with up to 85% ethanol by volume. There are a few major differences between FFVs and non-FFVs. One is the elimination of bare magnesium, aluminum, and rubber parts in the fuel system. Another is that fuel pumps must be capable of operating with electrically conductive ethanol instead of non-conducting dielectric gasoline fuel. Fuel-injection control systems have a wider range of pulse widths to inject approximately 40% more fuel. Stainless steel fuel lines, sometimes lined with plastic, and stainless-steel fuel tanks in place of terne fuel tanks are used. In some cases, FFVs use acid-neutralizing motor oil. For vehicles with fuel-tank-mounted fuel pumps, additional differences to prevent arcing, as well as flame arrestors positioned in the tank's fill pipe, are also sometimes used.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Ethanol alcohol is an excellent SOLVENT - Ethanol will dissolve plastic, rubber, certain types of fiberglass and even aluminum!
Ethanol can dissolve and disintegrate just about anything that has accumulated in a motor engine.

Ethanol alcohol is a DRYING AGENT and can DISINTEGRATE or DISSOLVE parts.

Ethanol alcohol is an excellent CLEANSER -While these can have useful purposes, it can also be very problematic...

Ethanol will ABSORB WATER. It actually combines (adsorbs and absorbs) with water, and the combined molecules are greater than the sum of each separate molecule.

Ethanol ignites at a higher temperature, compared to conventional non-alcohol gasoline, causing damage to pistons.

Over 10% ethanol will cause damage to most conventional engines.
The percentage of ethanol contaned in gas at pumps is not closely monitored. Test Gas Ethanol Level.


All major auto and marine engine manufacturers currently limit allowable ethanol in gas to 10%. (Check your owners manual and warranty statement).
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Teddy86
Site Admin
Příspěvky: 1771
Registrován: pon bře 10, 2008 11:31
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teddy86 »

Dekuji za info.
Obrázek
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Nasel jsem ze to je z wikipedie, ale mam s tema informacema par problemu:
-lih neni vodivej, kontroloval jsem to multimetrem. Udajne se stava vodivej po absorbovani velkeho mnozstvi vody, ale v tom pripade spis resite jak tu nadrz vylejt. Navic nerozumim proc by to pumpe melo vadit.
- nadrz v puntu je plastova a ne plechova, blabol.
- dost se me nezda teplotni namahani. Lih ma nizsi vyhrevnost (Benzín (střední frakce) 42,7, Etanol 26,8 [MJ/kg]) a musi se ho do valce lit o 30% vic. To bude naopak chladit prostor valce (odpari se o 30% vic paliva - ochlazuje vnitrni prostor valce -, ale teplo se uvolni podobne). Kde by se teda melo vzit to teplo co vic namaha ventily?
- magnezium v palivove soustave?? Ze by lih delal neco s hlinikem? To nezkousnu dokud to neuvidim, klidne na fiatu.


Proste me nejak hapruje konzistivita informaci z wiki.

Naopak jsem pri googleni narazil na info ze moderni motory s velkym kompresnim pomerem (staret,...) nemaji tak velke problemy se startovanim v zime. Docela me to nadchlo, az vyjedu nadrz, pujdu to zkusit. Poreferuju jak si s tim ECU poradi, jestli dokaze obohatit smes o tech 30% a zda nevypadne z closed loopu pri velkym zatizeni.

Jako protipol k uvedenemu infu nabidnu http://www.4cc.eu/E85_faq.htm Kazdy at si to prebere po svem.
GP 1.4 Tjet
g-lobby
Štamgast
Příspěvky: 677
Registrován: čtv čer 25, 2009 22:03
Bydliště: Mariánské Lázně - Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od g-lobby »

EtOH reaguje s kovy za vzniku silně korozivních ethoxidů
výhřevnost není to samé jako teplota hoření, benzín hoří při relativně nízkých teplotách
oktanové číslo není o výkonu, jen udává odolnost benzínu proti detonacím(samovznícení)

nezaznělo ale nejdůle?itěj?í proti... tě?ce vypěstované potraviny patří na stůl a ne do motoru :roll: :evil:
_________________
GP 1,2 Racing 5D černá CO BERUNA
GP 1,2 Racing 3D černá CO KAREL LPG
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Nezapomel jsi napsat 'alkalickymi kovy'? Trosku obracis realitu na ruby, hlinik neni alkalicky kov.
Motor namaha uvolnene teplo (== vyhrevnost) ve valci, ne teplota horeni. To bude nizsi nez u benzinu. Teplota horeni je furt stejna, ale motor dostava zabrat jen kdyz se seslapne plyn na podlahu.
Oktanove cislo souvisi s vykonem, umozni ridici jednotce snizit predstih a efektivneji vyuzit uvolnenou energii z horeni. Viz grafy zavislosti vykonu na predstihu. Motory se senzorem klepani umi posunout predstih na hranici klepani a tezit z vyssiho oktanoeho cisla.
GP 1.4 Tjet
Odpovědět