Akumulátor

Vše okolo elektropříslušenství, radia, světel, atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
Eses
Štamgast
Příspěvky: 209
Registrován: pon čer 01, 2009 7:41
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Eses »

Tak po dvou letech mi pomalu a jistě dosluhuje původní baterka Magneti Marelli 50AH-360A, tak se dívám čím ji nahradím a hodně vychvalují MOLLku M3plus :!:
Původně jsem měl vyhlídlou BOSCHku S5 nabo EXIDE Premium tak nevím kterou vybrat :?:
Abarth 185k
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Eses píše:Tak po dvou letech mi pomalu a jistě dosluhuje původní baterka Magneti Marelli 50AH-360A, tak se dívám čím ji nahradím a hodně vychvalují MOLLku M3plus :!:
Původně jsem měl vyhlídlou BOSCHku S5 nabo EXIDE Premium tak nevím kterou vybrat :?:
Zdar, myslím, ?e chybu neudělá? ani s jednou, já bych snad doporučil je?tě Banner.

P.S. Po dvou letech odchází aku? Já mám taky Magnetti Marelli, taky dva roky a je v plný kondici, řekl bych, ?e dva roky dá je?tě s přehledem...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Uživatelský avatar
Eses
Štamgast
Příspěvky: 209
Registrován: pon čer 01, 2009 7:41
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Eses »

Jo kondici má dobrou, ale přes kontakty se mi tlačí elektrolyt po celé baterii, tak ne? mi to pomalu ale jistě roze?ere kovové části tak ji raději vyměním.
Objednal jsem tu MOLLku, aspoň vyzkou?ím něco nového.
Abarth 185k
Uživatelský avatar
MV
Štamgast
Příspěvky: 248
Registrován: sob led 19, 2008 12:50
Bydliště: Rathova středozem

Příspěvek od MV »

Mně tam dali baterku Banner (na garan?ce po 3 letech provozu), říkali, ?e mohla mít klidně víc, jeliko? auto je?tě předtím někde le?elo skladem. Původní baterka byla celá černá bez známky výrobce.

Stejně to ale bylo tím, ?e do servisu jsem jel je?tě za mrazivých dnů ráno, předtím jsem nejezdil a proto?e servis mam od domova cca 700 metrů, nestihla se dobít a tak nenastartovali.

Poslední dva roky jsem pun?u čas od času nastartoval a? napodruhé/napotřetí, ale bylo to jen kdy? bylo vlhko (ale teplo), v zimě to nedělal, tak jsem to přisuzoval povětrnostním vlivům na elektroniku :)

Od doby s novou baterkou startuju zatím OK, ale nepři?lo je?tě to pravé podnebí :wink:
GP Dynamic 5D 1.4 77k dualogic, 16", skydome, navi, rear-cam
Ex: Alfa Romeo Giulietta, 1.4 Multiair 170k, 17"
Ex: Fiat Bravo II Dynamic, 1.4 16V 90k, spiritual ivory, 17", navi, rear-cam
Ex: GP Fresh 3D 1.2 65k, cerna crossover, 16"
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jeník1 »

Eses píše:Tak po dvou letech mi pomalu a jistě dosluhuje původní baterka Magneti Marelli 50AH-360A, tak se dívám čím ji nahradím a hodně vychvalují MOLLku M3plus :!:
Původně jsem měl vyhlídlou BOSCHku S5 nabo EXIDE Premium tak nevím kterou vybrat :?:
No tak to nezní moc dobře. V Pandě jsem měl baterii Exide a po pěti letech startovala pořád jako nová a napětí na ní i v zimě bylo přes 13 voltů. V Puntu mám taky Magneti Marelli a napětí je nyní 13 voltů.
peterson
Návštěvník
Příspěvky: 87
Registrován: pát pro 14, 2007 9:29
Bydliště: Hodonín

Příspěvek od peterson »

Zdravím v?echny.Je mo?né ?e odejde baterie během 10 minut?Přijel jsem do obchodu s perfektně fungující baterkou a po 10 minutách jsem ji? nenastartoval.Jakoby baterka dostala infarkt.Auto mám 4 roky a do dne?ka ani jeden problém s nastartováním.Auto jsem nakonec nahodil přes startovací kabely a a? na baterii funguje bez problémů.Nechápu to,vět?inou baterka odchází postupně.Mám obavu jestli není problém někde na autě,aby se to u nové baterie nestalo znovu. :(
kolemjdoucí
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

peterson píše:Zdravím v?echny.Je mo?né ?e odejde baterie během 10 minut?Přijel jsem do obchodu s perfektně fungující baterkou a po 10 minutách jsem ji? nenastartoval.Jakoby baterka dostala infarkt.Auto mám 4 roky a do dne?ka ani jeden problém s nastartováním.Auto jsem nakonec nahodil přes startovací kabely a a? na baterii funguje bez problémů.Nechápu to,vět?inou baterka odchází postupně.Mám obavu jestli není problém někde na autě,aby se to u nové baterie nestalo znovu. :(
Stát se to mů?e. Stačí, aby se zbortily desky (vibracemi) a v tu ránu jde uvnitř baterka do zkratu. Kdysi se mi stalo skoro toté?, dojel jsem domů před vrata, zhasl auto, otevřel vjezd a u? jsem nenastartoval :D Baterka K.O.

Ze zku?enosti vím, ?e postupné odcházení baterek u? je skoro minulostí, naposledy mi takhle po půl roce varování ode?la před 15 lety Varta. Pak u? ty dal?í byly skoro ze dne na den.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
peterson
Návštěvník
Příspěvky: 87
Registrován: pát pro 14, 2007 9:29
Bydliště: Hodonín

Příspěvek od peterson »

peterson píše:Zdravím v?echny.Je mo?né ?e odejde baterie během 10 minut?Přijel jsem do obchodu s perfektně fungující baterkou a po 10 minutách jsem ji? nenastartoval.Jakoby baterka dostala infarkt.Auto mám 4 roky a do dne?ka ani jeden problém s nastartováním.Auto jsem nakonec nahodil přes startovací kabely a a? na baterii funguje bez problémů.Nechápu to,vět?inou baterka odchází postupně.Mám obavu jestli není problém někde na autě,aby se to u nové baterie nestalo znovu. :(
Tak problém byl pouze v baterii.U? tam mám novou a auto ?lape jak hodiny.Kdyby mě to předtím někdo tvrdil,?e naprosto spolehlivě fungující baterka odejde okam?itě tak bych mu nevěřil. :)
kolemjdoucí
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Napětí baterie

Příspěvek od jeník1 »

Měříte taky občas voltmetrem napětí přímo na baterii? Mě to ukazuje při těchto okolních teplotách asi 12,8 voltu. Kdy? jsem měl Pandu, bylo napětí na baterii 13,5 voltu. Je to normální takový rozdíl?
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Odběr z baterie.

Příspěvek od jeník1 »

Chci minimalizovat odběr z baterie. Co takový dálkový centrál. Kdy? je auto zamčené v gará?i, odebírá z baterie vět?í proud, ne? kdy? ho nechám nezamčené? Podle mne dálkový centrál odebírá proud z baterie jenom kdy? je auto zamčené ne? Odemčené by nemělo odebírat z baterie nic.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jakewh
Návštěvník
Příspěvky: 60
Registrován: pon zář 12, 2011 10:28
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jakewh »

Podle mě odebírá stejně tak i tak. Uzamčení vozidla má vet?í odběr pouze ve chvíli zamykání a odemykání (zacvaknou se zámky) pak u? je to nastejno
GP 1.9 JTD
88kw
2006
peterson
Návštěvník
Příspěvky: 87
Registrován: pát pro 14, 2007 9:29
Bydliště: Hodonín

Re: Napětí baterie

Příspěvek od peterson »

jeník1 píše:Měříte taky občas voltmetrem napětí přímo na baterii? Mě to ukazuje při těchto okolních teplotách asi 12,8 voltu. Kdy? jsem měl Pandu, bylo napětí na baterii 13,5 voltu. Je to normální takový rozdíl?
Já měřil dobíjení voltmetrem po výměně baterky za novou a na kontaktech jsem naměřil s nastartovaným motorem a zapnutými světly 13,8V
kolemjdoucí
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Napětí baterie

Příspěvek od jeník1 »

peterson píše:
jeník1 píše:Měříte taky občas voltmetrem napětí přímo na baterii? Mě to ukazuje při těchto okolních teplotách asi 12,8 voltu. Kdy? jsem měl Pandu, bylo napětí na baterii 13,5 voltu. Je to normální takový rozdíl?
Já měřil dobíjení voltmetrem po výměně baterky za novou a na kontaktech jsem naměřil s nastartovaným motorem a zapnutými světly 13,8V
Já myslím napětí při vypnutém motoru.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Vypnutý motor 12,8 V
Bě?ící motor, zapnuté světla 13,9 V

Baterka MM 4 roky stará. 50Ah

PS: 2x ročně doleju destilku, nedobíjím, baterka nikdy nebyla ven z auta :D. Jezdím denně.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Napětí baterie

Příspěvek od Jarouš »

jeník1 píše:Měříte taky občas voltmetrem napětí přímo na baterii? Mě to ukazuje při těchto okolních teplotách asi 12,8 voltu. Kdy? jsem měl Pandu, bylo napětí na baterii 13,5 voltu. Je to normální takový rozdíl?
Normálních není 13,5 V. Baterka ve formě má mít při 20°C něco kolem 12,6 V. (normální olověná, nevím jak třeba gelovky)
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Odpovědět