Alternátor a vše kolem něj

Vše okolo elektropříslušenství, radia, světel, atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Jarouš »

:D no, možná bych začal výměnou řemenu za 3 kila, což je práce na pár minut bez speciálního nářadí a uvidíš co se stane. Když budeš náročný, tak k tomu přidej napínací kladku, ta je taky brnkačka - jeden šroub.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Jirka »

Máš pravdu na výměnu řemene stačí 15ka očkový klíč a vše uděláš z vrchu za 5 minut je tam krásný přístup.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Davids »

Nejlepší nejlevnější řešení :-) Asi to tak udělám, zkusím jenom ten řemen, i když se mi zdá, že tam něco jako by přidírá, takový zvuk jakoby šustění.
Takže stačí povolit napínací kladka, vyměnit řemen a pak dotáhnout zpět akorát nevím jak trefím to aby to nebylo moc nebo málo...metoda pokus omyl :-)
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Jarouš »

Kladka má automatický napínák. Nasadíš na středový šroub řemenice kladky delší očkový klíš (ať máš pořádnou páku) pootočíš ve směru uvolnění řemenu a až to půjde řemen sundáš. Montáž probíhá opačně, jen musíš dát pozor, aby řemen seděl na všech řemenicích správně v drážkách. Líp se to dělá se 4 rukama, ale "one man show" jde taky :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Kolacok »

Ahojte,

Dal som menit volnobezku alternatora lebo je zatuhnuta, no pri odmontovani zistili, ze je nevymenitelna, lebo vsetko zhrdzavelo a navyse je zhnity aj stator a odchadza lozisko a nema vyznam to repasovat.

Je mozne vymenit povodny 90A alternator (vraj Valeo) za alternator 105A (Denso)?
Su srubovacie uchyty na rovnakom mieste?

Novy totiz stoji cca 150-200eur a nasiel som za polovicu novo vyzerajuci alternator z opla 1.3D, co je vlastne fiat 1.3JTD.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od tkupilik »

Pomerne spolehliva cesta bude vzit cislo toho OPEL alterantoru, na webu typu yoyo parts najit odpovidajici fiati cislo (obcas to pise primo i prodejce) a v eperu najit motorizaci do ktere se to davalo. V te zjistit cislo ramu alterantoru + kompresoru a pokud bude stejne jako cislo ramu v tvem aute, mas jasno :)
Ten levny alternator, pokud to neni od denso / bosch / co tam bylo origo, vyhnul bych se tomu.... pokud se toho auta nechces zbavovat, tohle neni dil na kterem je rozumne setrit, tech 150Ecek je snesitelna cena.
Tohle jsou rozmery 120A densa z 88kW tjetu:
P1010301.JPG
P1010301.JPG (358.57 KiB) Zobrazeno 7726 x
P1010300.JPG
P1010300.JPG (352.83 KiB) Zobrazeno 7726 x
Obrázek
GP 1.4 Tjet
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Kolacok »

Je to Denso, original pre Opel Corsa 1.3. Vyzera presne ako tento 120A Puntacky.
Diel je BC 13256932, Fiat ma 105A altiky pod oznacenim 468xxxxxx, 75A a 90A modely su pod 56xxxxxx. Cez dajaku zahranicnu repas firmu som nasiel, ze aj 105A model je pre motorizaciu Grande 1.3JTD.

Podla tohto katalogu je pre 1,3 punto len 75A altik, no ja mam 90A http://autocomplet.com/images/catalog_e ... rnator.pdf
Moj by mal byt tento http://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine-Al ... 2561287129
Akurat pozeram, ze mne z neho idu dva kable so srubou, ten 105A Denso ma 1 hruby kabel a nejaky elektricky snimaci, tak teraz neviem. https://www.autobazar.eu/pics/823/27451 ... 1315722131 asi som skoncil.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od tkupilik »

Ten oplackej vypada, ze ma rizeni z ECU, na to bacha. Ty fiati jsou 'tupe' a ten drat pouze simuluje klasicke buzeni (== indikace dobijeni). Ja mel v planu az me klekne tam dat altik z obyc 1.4 105A denso, vypada ze by tam mel sednout a je za peknou cenu:

https://granex.cz/autodily/fiat/grande- ... tId=413597

edit: ted jsem si poradne prohlidnul obrazky toho alterantoru pro 1.3D a ma jinej ram, ten benzinovy tam dat nepujde. A delat cachry s tim oplackym a menit regulator... nevim.
GP 1.4 Tjet
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Kolacok »

Nakoniec nepouzitelny, prave kvoli tym dratovaniu.
Benzinove su ine, sruby nesedia.

Nasiel som vsak novy alternator, 120A. 120ka nie je spomenuta v EPERi pre moje auto, je vsak uz z Punta Evo 1.3, ne z Corsy.
Vizualne rovnaky, s dvoma rovnakymi kablikmi ako ma moj alternator. Darcovske auto malo relativne nizky najazd, zhruba 5x menej, nez moje.
http://www.ebay.de/itm/151973388818

Mohol by byt?
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Kárel
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: ned úno 05, 2017 14:28

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od Kárel »

Zdravím. Před nedávnem jsem zjistil, že se mi zadřel altík, při zkoušení jsem ale přepálil řemen a neudělal si před tím žádné fotky abych věděl jak na budoucí výměnu. Teď je auto bohužel přes celou republiku, takže se nemůžu podívat kde co je a tak bych potřeboval od nějaké dobré duše, která má motor 1.2, nějaké fotky a případně rady jak vyndat starý altík a nacpat tam nový.
GP 1.2 Dynamic
noniick
kolemjdoucí
Příspěvky: 3
Registrován: pon bře 27, 2017 15:40

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od noniick »

Zdravím, hledám zavadu: Grande Punto 1.9 JTD 96kw, rok 2006 - dle měření dobíjí normálně, ale veškerá elektrika v autě (přední i zadní světla, palubák...) velmi rychle blikají, jakoby pulzují. Co může být v altíku špatně, je to vůbec altík? :?:
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od jeník1 »

Možná někde špatná kostra. Tohle vypadá na hlavní ukostření pod baterii.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
pEvo
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát úno 19, 2010 6:58
Bydliště: Bratislava

Re: prasklý alternátor

Příspěvek od pEvo »

micosajan píše: čtv zář 20, 2012 15:23 Dneska ráno po nastartování z motoru neuvěřitelně protivný pískot, jako by prokluzoval řemen. Po novém nastartování ticho....

Po zhruba 85km po dálnici opět pískot >>> při vyřazení pískot okam?itě ustával >>> tak?e do servisu - resume: prasklé hliníkové tělo alternátoru...
Oprava/výměna přesně 7tis CZK

Stalo se někomu u? něco podobného?
A? vím jestli po dal?ích 93tis mám čekat to stejné...

samozřejmě 3měs po záruce :roll:
presne toto sa mi stalo. auto stalo v lete 2 tyzdne. po 2 tyzdnoch idem nastartovat a ako hovoris, piskot ako keby preklzoval remen. siel som otvorit kapotu, no zacitil som smrad spalenej elektriky, tak som hned vypol motor. kedze som pod kapotou nic nove nezistil, skusil som nastartovat este raz a uz to nabehlo v pohode, bez zvuku.
jazdil som v pohode asi rok, posledne mesiace sa pocas jazdy do strmeho kopca, ked mam otacky 4500-5000 ten zvuk opat objavil, ale v asi v 1/4 intezite, po klesnuti otacok zvuk zmizol. auto jazdilo cely cas bez problemov.
no teraz sa mi stala taka vec, ze pocas pohodovej jazdy po okreske 90 kmh mi zacala svietit kontrolka baterie a ozval sa zase jemne ten zvuk....obcas kontrolka zhasla, no zapla sa vzdy ked som vyhodil blinker alebo sa zapli brzdove svetla. s obavami som dosiel domov a pri parkovani opat kontrolka a vyplo mi posilovac riadenia....po chvilke trapenia sa zase nabehol, aj kontrolka baterie zhasla, no po zaparkovani opat zasvietila a zase vyplo posilovac.
po vypnuti motora nastartovani ide chvilku vsetko ok, no po par minutach opat svieti kontrolka a vypina posilovac.

ked sa zahrial motor, trochu som ho vyturoval, ci sa ten zvuk pri 5000 otackach ozve silnejsie - neozval sa, naopak to uplne stichlo a prestala svietit kontrolka baterie....skusobna jazda po sidlisku a opat uplna pohoda.

toto je teraz trochu "pruser", chcem to dat totiz do servisu - ale vada sa aktualne neprejavuje.
tipujem to na alternator - resp nieco pohyblive v nom.
jazdit sa s tym bojim - takze otazka blbca amatera - mam to supnut do servisu hned, alebo pockat kym sa to opat prejavi?
auto ma 75 000 km, 1,2 punto evo.
Punto Evo biele, 1,2 Racing 5D, polep Italy, Obrázek
http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/viewtopic.php?t=973
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: prasklý alternátor

Příspěvek od jeník1 »

Tak ten prasklý alternátor. Tuším že Jarouš tady o tom psal, že první verze GP měly konstrukční chybu v tom, že hadice co odváděla vodu ze skla měla odtok přímo nad alternátorem. V zimě voda v altíku zamrzla a ten praskl.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
pEvo
Návštěvník
Příspěvky: 183
Registrován: pát úno 19, 2010 6:58
Bydliště: Bratislava

Re: Alternátor a vše kolem něj

Příspěvek od pEvo »

Dal som to do servisu teda, kukli na to a ze prasknuty alternator.
Oprava, resp vymena za repas 230€ aj s robotou v autorizovanom servise. - nepaci sa mi, ze ked som povedal ze by som chcel novy altik, tak mi technik povedal ze ved toto je novy. Co mi teda pride neseriozne, repas je proste repas, navyse mi odporucili dalsie servisne ukony s cenovym navrhom 800€.

Navstivil som druhy autorizovany servis (ina firma), tam mi chlapik narovinu povedal dve moznosti. Novy altik za 500€ aj s robotou, alebo repas za 250€ s robotou.

Neautorizovany servis mi ponukol tiez repas, alebo novy altik bosch za 350€ s robotou.

Mam taky vnutorny boj, nemam k repasu doveru, aleto je to moj taky vnutorny pocit nezalozeny na skusenosti.
Dali by ste repas za 250 alebo novy za 350? Dajme tomu ze ta stovka navyse by ma tak nebolela, ked by som predpokladal dlhsiu zivotnost....
Punto Evo biele, 1,2 Racing 5D, polep Italy, Obrázek
http://www.tomashrdlicka.phorum.cz/viewtopic.php?t=973
Odpovědět