Zvuk brzd při brždění

Vše okolo řízení, náprav, kol, brzd, tlumičů, atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

v servise mě vy?la výměna brzdovky na 371kc tak proč se s tím dupat kdy? předpokládám ?e stejně nemá? odsávačku...
GP 1,4 16V SPORT
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

dony píše:... ano,je to v příručce,tam jsem také vyčetl info o minerální a syntetické brzdovce.
... ov?em já se ptám na alternativu,proto?e jdu teď brzdovku měnit,mů?u koupit na pumpě nějakou DOT-4 a bez problému ji vyměnit :?:
... Jarou?i reaguj,nebo Tě naprá?ím,?e si se na mě vy.... s odpočívadlem :lol: :lol: :lol:
DOT 4 8) minerální snad byla je?tě červená brzdovka. Od té doby je to v?echno syntetika. Li?í se to jen bodem varu.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.

TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.

Tečka! :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Honza°
Štamgast
Příspěvky: 225
Registrován: stř kvě 21, 2008 21:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Honza° »

Jarou? píše:
milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.

TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.

Tečka! :wink:
a za tečkou tři tečky a pokračuju :lol: Měl jsem je?tě tu čest s DOT 5.1 (která má oproti čtyřce o asi 50°C vy??í bod varu)..osobně jsem rozdíl mezi DOT 4 a DOT 5.1 nezaznamenal.. Zkou?el jsem to na cyklo brzdách.. Sice kolo neni auto ale.. :D Jo a nedoporučuje se to prý míchat..sly?el jsem to tak to posílám dám..nějakej hlub?í praktickej význam nemíchání nevim..
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Honza° píše:
Jarou? píše:
milhaus píše:Tak tak.DOT 4 je kapalina určená pro vozidla kde se předpokládá vět?í zátě? na brzdy( sportovní auta )Pro bě?ná auta je DOT 3
Alternativa k originál brzdové kapalině pou?ité pro GP je dle servisní příručky jakákoliv splňující normu DOT4.

TUTELA TOP 4 - FMVSS n°116 DOT 4, ISO 4925 SAE J1704, CUNA NC 956-01.

Tečka! :wink:
a za tečkou tři tečky a pokračuju :lol: Měl jsem je?tě tu čest s DOT 5.1 (která má oproti čtyřce o asi 50°C vy??í bod varu)..osobně jsem rozdíl mezi DOT 4 a DOT 5.1 nezaznamenal.. Zkou?el jsem to na cyklo brzdách.. Sice kolo neni auto ale.. :D Jo a nedoporučuje se to prý míchat..sly?el jsem to tak to posílám dám..nějakej hlub?í praktickej význam nemíchání nevim..
Nějak nechápu smysl tvého příspěvku... Já odpovídal na donyho dotaz jaká brzdovka se leje do GP. Nikdo tu nesrovnával kapaliny o různých DOT, nedejbo?e "jízdní" rozdíl mezi nima. Tím méně při pou?ití v brzdách na bicyklu.. :lol:

Tak?e moje odpověď před "tečkou" je prostou citací norem, které vy?aduje výrobce vozu ve vztahu k náplni brzd.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Honza°
Štamgast
Příspěvky: 225
Registrován: stř kvě 21, 2008 21:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Honza° »

Jarou? píše: Nějak nechápu smysl tvého příspěvku... Já odpovídal na donyho dotaz jaká brzdovka se leje do GP. Nikdo tu nesrovnával kapaliny o různých DOT, nedejbo?e "jízdní" rozdíl mezi nima. Tím méně při pou?ití v brzdách na bicyklu.. :lol:

Tak?e moje odpověď před "tečkou" je prostou citací norem, které vy?aduje výrobce vozu ve vztahu k náplni brzd.
Jenom jsem chtěl Donymu dodat ?e pokud by chtěl něco lep?ího ne? DOT 3 nebo 4 o co mu pravděpodobně ?lo (nevim?) tak ?e nemá cenu si nad tim lámat hlavu. Teď u? taky tečka. :D
GP 1.4 16V Dynamic 5D, šedá Chemical, 16"
dony
Profík
Příspěvky: 1211
Registrován: úte čer 03, 2008 19:12
Bydliště: Čáslav ČR

Příspěvek od dony »

... pánové děkuji za vyčerpávající odpovědi,v?dy? já stejně skoro nebrzdím,tak bych tam mohl dát klidně vodu :shock:
Obrázek
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tak mi při br?dění stra?ně piskali zadní brzdy, nedalo mi to tak jsem to rozhodil ?e to vyčistim a k mému překvapení jedna brzdová čelist na plech a je?tě na lévém zadním kole trochu teče brzdový vále?ek.
Chtěl jsem se zeptat jestli u? jste to někdo měnil , já mám najeto 38500 a to mi připadá dost brzy :(
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Jirka píše:Chtěl jsem se zeptat jestli u? jste to někdo měnil , já mám najeto 38500 a to mi připadá dost brzy :(
To mně připadá taky trochu brzy.
Jako by se Ti to "o?ůchalo" neustálým přibr?ďováním ...
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

To mě taky napadlo, ale nepřibr?duje.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.

Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta :D )
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
milhaus
Štamgast
Příspěvky: 296
Registrován: pát črc 24, 2009 17:01
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od milhaus »

Já jsem měnil komplet brzdy při 80 000 ( kotouče, desky, bubny, čelisti )Ale měl jsem je sjeté rovnoměrně, mo?ná jen předek byl trochu víc na jedné straně .Brzdové válečky byly v dobrém stavu ani nebyla nikde mastnota.
EX - GP 1.2 Dynamic 2006
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16 V 103 kW
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jarou? píše:38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.

Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta :D )
Jak pí?e? nábě?ná čelist je sjetá více na obou stranách, na pravý skoro na plech neni tam ani 1mm a na levé u? začal vykukovat plech.
Co se týká toho mechanismu tak to jsem měl venku , chodí krásně, jediné co mě napadlo tak jestli tam není zátě?ový regulátor a není moc posunutý a pak by brzdil zadek moc, ale je?tě jsem tam nekoukal.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Jirka píše:
Jarou? píše:38 tkm je dost brzo. Čekal bych to někde kolem 90 - 100 tkm. Pokud je jedna z čelistí zhoblovaná a? na plech, tak asi do?lo k poru?e mechanizmu automatického vymezování vůle nebo k přidření válečku - brzdila jen jedna čelist.

Pravdou je, ?e u této konstrukce bubnových brzd se v?dy více opotřebovává nábě?né čelisti (ty víc směrem k předku auta :D )
Jak pí?e? nábě?ná čelist je sjetá více na obou stranách, na pravý skoro na plech neni tam ani 1mm a na levé u? začal vykukovat plech.
Co se týká toho mechanismu tak to jsem měl venku , chodí krásně, jediné co mě napadlo tak jestli tam není zátě?ový regulátor a není moc posunutý a pak by brzdil zadek moc, ale je?tě jsem tam nekoukal.
....?ádný zátě?ový regulátor tam není. V?echno si hlídá elektronika EBD (electronic brake distribution) v rámci systému ABS.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Odpovědět