Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

jaha uz som pochopil tedy otazku. ano mne sa stalo nieco podobne asi kamen alebo neaky predmet mi narazil do hnacieho kolecka na kluke a odlomil sa jeden zub ktory sa par krat otlacil este o ostatne zuby a vypadol. vobec som to na aute nepoznal iba mi zacala svietit kontrolka ze chyba motora az ked pisalo ze timing eror tak som spomalil a dosiel na tom domov. a po kontrole rozvodou mi to preskocilo o 2 zuby bolo treba novy remen lebo bol poskodeny a kolecko hnacie bolo uplne v prdely. ako sa tam dostal nemam sajnu isiel som po normalnej okreske.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

JJ ale v ČR, to vše vysvětluje
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
dedii
kolemjdoucí
Příspěvky: 36
Registrován: sob lis 14, 2015 9:10

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od dedii »

Zatečená poistkova skrinka spôsoby zblbnutie elektroniky , kontroliek až po nenastartovanie ? Diagnostika sa ani na motor nenapoji ale na palubovku a ostatne veci kde treba žltú redukciu hej.

Odoslané z FRD-L09 pomocou Tapatalku



Fiat Punto 1,1 r1996 ; GP 1,2 48kW r2006
dedii
kolemjdoucí
Příspěvky: 36
Registrován: sob lis 14, 2015 9:10

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od dedii »

Problem vyriešený. Odhnity kostrovy kabel z baterky na karoseriu a odtiaľ na prevodovku. Preto aj teplomerova ručička štrajkovala pred tým ako auto úplne zblblo a nestarovalo.

Odoslané z FRD-L09 pomocou Tapatalku

IMG_20170408_125500.jpg
IMG_20170408_124719.jpg
IMG_20170408_124719.jpg
Obrázek

Obrázek
Fiat Punto 1,1 r1996 ; GP 1,2 48kW r2006
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Hotovo,
problém asi vyřešen, zvlněná hlava po 120 000 km. Takže repase hlavy je už za mnou.
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
fleet.admiral
kolemjdoucí
Příspěvky: 37
Registrován: pát kvě 01, 2015 16:39
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od fleet.admiral »

Oživil bych toto téma... Koupil jsem před týdnem GP 1.2 48 kW, najeto 105 000 (ČR původ, 1 majitel) a po týdnu, najel asi 150 km a začala se mi rozsvěcovat kontrolka mazání (mám základní PP, takže žádné hlášení). Původní majitel auto průběžně servisoval, byť na můj vkus trochu ledabyle. Kontrolka po zhasnutí motoru a nechání chvíli odstát při dalším startu normálně zhasne - a po čase se zase rozsvítí. Olej jsem kontroloval hned (nechal odstát 5 minut) - byl mezi ryskami. Dolil jsem půl litru Selenia K P. E., hladina je pořád mezi ryskami a o něco výše. Problém s kontrolkou trvá.

Co poradíte - čidlo tlaku (prostříknout kontaktolem, nebo rovnou vyměnit), případně něco dalšího? To čidlo tlaku jsem měnil na puntu IIb při nějakých 120 tisících, takže mi to přijde jako pravděpodobná příčina. Ale pokud někdo řešil přímo na GP stejný problém, rád si nechám poradit.
Aktuálně: Punto I, GP, Panda II, Bravo II, 500 II, Barchetta
Ex: Uno, Uno Logo, 2x Punto IIa, Punto IIb
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Tak to nevím. Koupil jsem GP v roce 2011, dnes najeto 171 tisíc, ale kontrolka mazaní (asi červená) se mi nikdy nerozvítila. Svítily mi občas pouze ty žluté kontrolky, ale červená, což asi mazaní bude mi nikdy nesvítila. Ty žluté jsem ignoroval a žándý problém nenastal. Teď již minimálně rok žádná z nich nesvítí a vše je OK.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
fleet.admiral
kolemjdoucí
Příspěvky: 37
Registrován: pát kvě 01, 2015 16:39
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od fleet.admiral »

Tak snad vyřešeno. Nakonec podle servisu to bylo způsobeno kombinací faktorů málo oleje (přestože se jevil mezi ryskami a dolil jsem 0,5 litru) + starý ol. filtr + hustý olej (10W40). Filtr vyměněn, olej dán Selénia K a zatím za dva dny a cca 150 km vše v pořádku. Původnímu majiteli jsem doporučil změnit servisáka, který tvrdil, že v září olej měnil.
Aktuálně: Punto I, GP, Panda II, Bravo II, 500 II, Barchetta
Ex: Uno, Uno Logo, 2x Punto IIa, Punto IIb
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarous1 »

Čidlo tlaku oleje jsi pro jistotu neměnil? Stojí cca 200,-
fleet.admiral
kolemjdoucí
Příspěvky: 37
Registrován: pát kvě 01, 2015 16:39
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od fleet.admiral »

Vyúčtování dělal jiný technik, ptal jsem se na to a prý ne - nebylo v seznamu vydaného materiálu, i když bych ho raději opravdu preventivně vyměnil. Na posledním puntu IIb odešlo při cca 125 tisících, takže se klidně může ozvat. Možná to vyřeším při dalším servisu, který bude relativně brzy. Mj. se teď totiž měnilo PZ ložisko a LZ se zatím nedělalo, ale mám počítat, že se brzo přihlásí (nabízeli mi to už teď). A protože nemám důvěru a už ani ideály o předchozím servisním průběhu, tak stejně nechám vyměnit aspoň rozvodový řemen.
Aktuálně: Punto I, GP, Panda II, Bravo II, 500 II, Barchetta
Ex: Uno, Uno Logo, 2x Punto IIa, Punto IIb
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Pokud lozisko nehuci / nema vakl, tak je zbytecne ho menit... odejde spis nahodne, vezmes diru a tak nez aby to bylo vekem. Origo jsem menil po 80kkm a ted je tam uz skoro 200kkm a furt je ok. Neudelat rozvody u ojetiny je docela risk.
GP 1.4 Tjet
fleet.admiral
kolemjdoucí
Příspěvky: 37
Registrován: pát kvě 01, 2015 16:39
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od fleet.admiral »

PZ ložisko se měnit muselo, protože se měnily lanovody ruční brzdy a pak se rozsvítila kontrolka ABS a bylo vymalováno - snímač v pytli, takže vyměnit s ložiskem. Rozvody měly údajně měněny být v září, ale to i ten olej. Takže je to v brzké době na pořadu dne. Řemen je napnutý, vypadá pěkně (tu novotu bych mu i věřil), ale jistota je jistota.
Aktuálně: Punto I, GP, Panda II, Bravo II, 500 II, Barchetta
Ex: Uno, Uno Logo, 2x Punto IIa, Punto IIb
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarous1 »

Diagnostiku Ti dělali? Pokud by to čidlo zlobilo, ukázalo by se v paměti závad. Jj, to je vždy problém u ojetin, jistota je minimálně náplně a filtry vyměnit.
fleet.admiral
kolemjdoucí
Příspěvky: 37
Registrován: pát kvě 01, 2015 16:39
Bydliště: Ostrava

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od fleet.admiral »

Ano, dělali. Na motoru žádná chyba nebyla, pouze identifikovala čidlo ABS PZ kola.
Aktuálně: Punto I, GP, Panda II, Bravo II, 500 II, Barchetta
Ex: Uno, Uno Logo, 2x Punto IIa, Punto IIb
Jarous1
Návštěvník
Příspěvky: 151
Registrován: stř srp 08, 2007 10:46

Re: Motor 1,2 (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarous1 »

Tak to přeju ať není problém s mazáním motoru.
Odpovědět