Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Motor 1.4T-jet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Petr1985 »

měl bych otázku na nějakého znalce, potřeboval bych osvětlit jednu zále?itost...motor 1.4T-jet má tyto varianty: 88, 110, 114kW (Abarth), ale v?echny tyto varianty mají shodny krou?ák 206nm a stejné parametry vrtání a zdvihu, stejné turbo a kompresní poměr. To mě docela překvapilo, jedna se teda o úplně stejný motor, pouze s jíným stupněm (více plnícího tlaku) přeplnění pomocí turba??

..ptal jsem se na to u Fiatu a mechanik se na mě dlouze díval a pak řekl, ?e to je jen a pouze marketing....navíc mi je?tě řekl to, ?e těch 206nm je u varianty 88kW k dispozici u? od 1750ot., kde?to u 110kW je to a? od 2250, co? je paradoxně hor?í....a u Abartha je to v re?imu sport a? při cca 3000ot., ale tam zase to u? není těch 206, ale 230nm
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

vsimni si ale ze tam je ine turbo 88kw ma staticku geometru a tie dalsie 2 maju variabilnu a ten tvoj abart ma aj ine vackove hriadele
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

1nekros1 píše:vsimni si ale ze tam je ine turbo 88kw ma staticku geometru a tie dalsie 2 maju variabilnu a ten tvoj abart ma aj ine vackove hriadele
Přesně tak a přidej si k tomu jiný soft v řídící jednotce a má? odpověď :wink:

No a na blbé kecy mechanika bych nebral vůbec ohled.... :lol:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1nekros1 »

no to som zabudol ale zaujimave je ze som predbehol jarouska
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

je to sice bravo, ale proste u obou verzi jsou stejne udaje, i o turbu....pevna geometrie....takze je to jen ridici jednotka??

Obrázek
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

nekrosi, kdepak, turba u benzinů nemají variabilní geometrii, jediný výrobce, kdo to do benzinů dal, je porsche...

u fiatu se spí? li?í konkrétním typem turba a tudí? i plnicím tlakem...
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

z toho obrázku to jasně vyplývá, slab?í verze má men?í turbo, dalo by se říct soft turbo, roztáčí se rychleji, zabírá dříve, ale nemá tlak...

výkonněj?í verze má vět?í turbo, logicky se déle roztáčí, točák posazen vý?, ale po roztočení dává mnohem vět?í tlak, výsledek je vy??í výkon

nevím, ?e o tak triviální věci mutýrujete... :roll:
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

děkuji za vysvětlení
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

T-JET 88 kW

55212917 - TURBOKOMPRESOR
Na skladě: - Ano
Rodina: AC28 - TURBO CHARGER
Makro rodina: A
Kód slevy: D
Minimální počet kusů v balení: 1
Jednotka míry: Num
Váha v gramech: 4250
Ceník(1): 28,900.00 CZK
Cena s DPH: 34,391.00 CZK


Abarth 114 kW
55222014 - TURBOKOMPRESOR
Na skladě: - Ano
Rodina: AC28 - TURBO CHARGER
Makro rodina: A
Kód slevy: D
Minimální počet kusů v balení: 1
Jednotka míry: Num
Váha v gramech: 4160
Ceník(1): 31,000.00 CZK
Cena s DPH: 36,890.00 CZK


Prostě jiný typ :!:
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Příspěvek od tkupilik »

Zdravim, pekny popis jsem nasel zde http://translate.google.com/translate?u ... en&ie=UTF8 je to preklad z germanstiny. Ve zkratce motory by mely byt stejny, 120k turbo ma geometrii tak aby foukalo od spoda, ale dojde mu dech a 150k verze ma geometrii na vyssi tlak pri vyssich otackach.
Tady je zase vlakno kde resi vymenu turba za silnejsi plus nake obrazky z brzdy http://www.fiatforum.com/grande-punto/1 ... map-7.html
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

Nevím kam to hodit a nechci zbytečně zakládat nové téma ale měl bych dotaz spí?e na místní mechaniky, nemáte někdo představu nebo zku?enosti co v?echno by obná?el swap motoru z T-jetu popř. abartha místo atmosféry? Předpokládám ?e mechanicky by to neměl být a? takový problém kdy? je to v podstatě stejný motor (pominu třeba intercooler atp..), ale co se týče elektriky tak asi nebude stačit jen vyměnit řídící jednotku aby to fungovalo jak má? (je?tě jednou připomínám bavím se čistě teoreticky a nepotřebuju rady typu kup si abarth :) )
GP 1,4 16V SPORT
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

Honzus píše:z toho obrázku to jasně vyplývá, slab?í verze má men?í turbo, dalo by se říct soft turbo, roztáčí se rychleji, zabírá dříve, ale nemá tlak...

výkonněj?í verze má vět?í turbo, logicky se déle roztáčí, točák posazen vý?, ale po roztočení dává mnohem vět?í tlak, výsledek je vy??í výkon

nevím, ?e o tak triviální věci mutýrujete... :roll:
ani já bych to neřekl lépe! :lol:
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

Macek píše:Nevím kam to hodit a nechci zbytečně zakládat nové téma ale měl bych dotaz spí?e na místní mechaniky, nemáte někdo představu nebo zku?enosti co v?echno by obná?el swap motoru z T-jetu popř. abartha místo atmosféry? Předpokládám ?e mechanicky by to neměl být a? takový problém kdy? je to v podstatě stejný motor (pominu třeba intercooler atp..), ale co se týče elektriky tak asi nebude stačit jen vyměnit řídící jednotku aby to fungovalo jak má? (je?tě jednou připomínám bavím se čistě teoreticky a nepotřebuju rady typu kup si abarth :) )
čistě teoreticky ?e tě tohle vůbec napadlo........asi má? tuto mo?nost sehnat t_jet motor?....dejme tomu čistě teoreticky z mého pohledu ano..,ale mám jeden dotaz..co třeba převodovka?...u t-jetu byl pokud se nemýlím pětikvalt,u atmo?ky ?esti...já teda osobně nevím,jak jsou převodovky stavěné,ale myslím,?e tam je docela rozdílně posazený krout'ák.....jedině teda z mého pohledu laika...mít motor i s převodovkou....to bych si myslel,?e s tím by neměl být problém....(upřímně)téčko si od té doby vyčítám.......ono 88kw je tro?ku jinde ne? 70..:( viděl jsem ten rozdíl kdy? jsem jel za okicem mu montovat subáč.....ují?děl mi sice,(ale já měl víc odvahy v zatáčkách:D
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

moc slozitej zasah podle me ... motor-prevodovka jina- jina elektrika,vic cidel.jina jednotka motoru...navic vedeni k turbu vody a oleje... pak privod vzduchu ke cooleru,brzdy jiny-vetsi ve predu... navic ofiko schvaleni a papirovani-nesmysl podle me, jedinej zpusob je koupit bouracku t-jeta a prekopat to a podle me i papirove idealni ...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Macek
Profík
Příspěvky: 812
Registrován: úte pro 02, 2008 19:35
Bydliště: ČT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Macek »

benja: sehnat motor z abartha neni az takovy problem vcetne prevodovky, jednotky...proste kompletni swap (a nestoji to zrovna moc) :wink:
bany: nebavim se tu o brzdach a papirech, ale kdyz uz si to tu nakousl tak podle katalogu ma T-jet stejne velke kotouce jak vpredu tak vzadu jako atmosfera.
GP 1,4 16V SPORT
Odpovědět