Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: odvzdušňovací šrób na chladiči

Příspěvek od 1nekros1 »

ja som nedavno menil termostat a tym padom som musel vyliat vodu a nic som neodvzdusnoval staci ked nalejes vodu po max prevezies sa a nechas auto zohriat az pokial sa nezopne vonkajsi ventilator na chladenie. potom to asi na minutku nechas tocit okolo 3500 otacok a ono sa to same odvzdusni.AZ KED TI potom motor ochladne otvor nadobku a znovu dolej po max. hotovo. a ano skrutka plastova sa da vymenit za kovovu. len to treba dobre utesnit najlepsie neakym loctitom aby to netieklo za par kilometrov. a podalsie stuplik co mas na nadrzke ti musi regulovat tlak tak aby nepresahoval 1,6 baru ak je spinavy alebo sa mu nieco stalo tak to treba vymenit. je mozne ze mu nieco je a tym padom ti praskla aj hadica. a je mozne ze este neaka hadica je nacata a po zohriati a natlakovani sa roztiahne a to ti robi ten rozdiel. treba ju vymenit tiez. a podalsie taketo tlakovanie robi aj prasknuta hlava motora alebo zle tesnenie pod hlavou. co snad neni tvoj pripad.
podalsie nedavaj si tam cistu nemrznucu zmes pretoze v zime ti to bude slabo kurit a v lete sa ten motor zas nebude vediet ochladit. ta nemrznuca zmes ma malu tepelnu vodivost oproti destilovanej vode.mam to odskusane a ten co mi to vravel ma neklamal.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Ahojte

Uz dlhsie mi robi chladenie taky problem, ze v aute je kosa aj motoru je kosa :)
Posledne dni je vonku okolo -5C a pri dlhsej ceste som mal pripojeny komp k ECU a zistilo mi teplotu motora medzi 70-75C, chvilu pri jazde do kopca dosiahla voda zavratnych 81C, pritom ventilator interieru som mal na 1ku, teda vela tepla neodoberal.

Je mozne nejakym sposobom NASTAVIT termostat??
Nemam chut vyvalit zanho 100Eur. Toto spagetaci nepremysleli, v niektorych autach je za 10 len samotne ovladanie termostatu a lahko vymenitelne.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

neda sa to nastavit.
preco si neskusis spravit neco na prednu masku? ja to tam mam uz 7 rokov a max spokojny. aj otcovy som to spravil na 1.9jtd punto2 lebo to strasne naprd kurilo aj po 20km.
ja som si jednoducho zakryl celu hornu mriezku. ked som aj spodnu tak na benzin to bolo moc ale ty s jtd by si mohol mat zakrytu aj polku spodnej. uvidis ako to pomoze.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Stale mam za prednou mriezkou krytku, ale to je velmi malo. Ked ani v kopci nedosiahne prevadzkovu teplotu.
Dole je medzichladic, tam nechcem davat nic.

Staci, ze zidem 20-30sekund dole kopcom bez plynu a uz bola teplota vody len 67C. Neviem, ci to ma vplyv aj na spotrebu, uz by asi nemalo mat, ale kazdopadne auto mrzne a s nim aj ja.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Vyměnit termostat :arrow:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Drahe :D http://www.autodily-pema.cz/autodily/fi ... Id=1758466

Fakt to nejde nejaky kutilsky spravit? bezne u inych znaciek sa to da.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

To se ti zdá drahý?
Asi byste všichni chtěli ty nejnovější věci za cenu termostatu do škody 120, ale ta doba už je pryč a pokrok nezastavíš.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Kolacok píše:Drahe :D http://www.autodily-pema.cz/autodily/fi ... Id=1758466

Fakt to nejde nejaky kutilsky spravit? bezne u inych znaciek sa to da.
Kdo chce vlastnit opici, musí mít i na banány... :wink:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Nemam chut pchat do toho zase peniaze, len v lete som menil pruziny,ulozenia, tlmice, predne brzdy, mesiac dozadu bateriu; najblizsie ma cakaju zadne brzdy s kvapalinou a kvapalina do prevodovky a uz to bude investicia znova cca 200eur.
Nic co surne nechce vymenu, nemam ani zaujem menit a investovat zbytocne.
Max. robit opravy, ktore vystacia so srubovakom a par klucmi.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

jako nic v zlom ked to auto uz nechces opravovat ale len s nim prezivat kym sa nerozpadne tak musis vydrzat to ze ti to nekuri.... ja som uz ten termostat tiez menil.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Mara87
Štamgast
Příspěvky: 461
Registrován: ned říj 10, 2010 14:58
Bydliště: Brno

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Mara87 »

Včera při dolívaní vody do ostřikovačů jsem zjistil že mám málo chladící kapaliny, cca 1 cm pod minimem. Přitom v létě jsem dělal rozvody, vyměněna byla aji vodní pumpa.
Dá se na únik jednoduše přijít? Jako že třeba natlakují okruh a uvidí se to hned, nebo to bude zase těžko řešitelná závada.

Jakou chladící kapalinu mam dolít?
Fiat Grande Punto 1,2i, r.v. 2008
Jezdím tak jak mi moje černá střela dovolí, někdy i rychleji!
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

po vymene rozvodou to treba skontrolovat pretoze po doliati vody spet a prebehnuti sa moze stat ze este neaka bublinka tam ostala.
podalsie ved sa pozri ci okolo pumpy nemas ruzovu farbu alebo okolo hadic.
no na dolievanie som si myslel ze ruzova ako ruzova no omyl!!!!! ruzova voda nieje rovnaka ako ina znacka ruzovej sa mi to zgrclo a take supky som mal v celom okruhu a samozrejme sa to vyzrazalo v nadobke nemrznucej kvapaliny ktora sa neda vycistit!!!
predtym do tej original som pouzival selenia paraflu http://olejposta.sk/Paraflu_11_1L__r_2169.html a vsetko bolo ok. samozrejme som to raz zabol objednat a potreboval som a v obchode nemali paraflu a tvrdili mi ze ruzova je ruzova.... no omyl!!!!

ked mas plne zohriate auto tak vtedy je aj okruh natlakovany.:-)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
davan82
kolemjdoucí
Příspěvky: 1
Registrován: úte srp 20, 2013 7:47

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od davan82 »

Ohledně té "nemísitelnosti" je zde zajímavý článek, který tvrdí opak z podstaty normy ASTM. Po přečtení téhle diskuse a článku pod odkazem jsem nabyl dojmu, že tam můžu nalít cokoliv... :D
http://www.classic-oil.cz/_data_novinky ... st_CHK.pdf
Venca.P
kolemjdoucí
Příspěvky: 20
Registrován: pon říj 27, 2014 13:30

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Venca.P »

Ahoj při výměně oleje. Jsem si dneska všimnul, že je to kolem něj růžový od vody. Zřejmě to jde od vodní pumpy. Ta, ale byla měněna před rokem s rozvody. Je tam nějaká hadice pod krytem rozvodu, nebo něco odkud by to mohlo prolínát? Jedná se o 1,2 Punto Evo díky.
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Ahojte,
dnes som po 9rokoch vymenil povodnu napln v chladici a vsimol som si taky cierny tuhy mastny okraj (asi 2cm siroky) v expanznej nadobke. Na povrchu neplavu ziadne mastne oka. Da sa to povazovat za OK stav?
Za skoro 300tis.km asi ma narok vytvorit sa, ale nikdy som nadobu zblizka nestudoval a neviem porovnat s inymi autami s podobnym zivotnym cyklom. Aby som nahodou nemal problem s daktorym tesnenim.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Odpovědět