Filtr pevných částic

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Filtr pevných částic

Příspěvek od shiver »

Nevite jestli se dava nebo daval k teto motorizaci filtr pevnych castic? Jestli jo tak nevite jak to u GP funguje? Poznam jestli ho v aute mam nebo ne? Diky
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Filtr pevných částic 1.3 Multijet

Příspěvek od Jirka »

shiver píše:Nevite jestli se dava nebo daval k teto motorizaci filtr pevnych castic? Jestli jo tak nevite jak to u GP funguje? Poznam jestli ho v aute mam nebo ne? Diky
Pokud vím tak se dával jen k motorizaci 90ps a to je?tě na přání.
Je to bezudr?bové zařízení a má to svoji kontrolku na palubce která upozornuje ?e je filtr zane?ený, potom to vy?aduje del?í a rychlej?í jízdu aby se vyčistil.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic 1.3 Multijet

Příspěvek od shiver »

Jirka píše:
shiver píše:Nevite jestli se dava nebo daval k teto motorizaci filtr pevnych castic? Jestli jo tak nevite jak to u GP funguje? Poznam jestli ho v aute mam nebo ne? Diky
Pokud vím tak se dával jen k motorizaci 90ps a to je?tě na přání.
Je to bezudr?bové zařízení a má to svoji kontrolku na palubce která upozornuje ?e je filtr zane?ený, potom to vy?aduje del?í a rychlej?í jízdu aby se vyčistil.
Nevis jak ta kontrolka vypada? Tim ze je to bez udrzby to znamena ze se ten filtr nezanese tudiz nemusi menit? Vubec s tim nemam zkusenosti tak se ptam at mam nejake info
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

Ta kontrolka by se měla rozsvěcet při zapnutí zapalování a pak zhasnout. Stejně jako kontrolky pytlů, abs , posilovač a podobně. Se mrkni co tam svítí navíc a nevypadá jako nic bě?ného. :wink: Kdo ví, jestli tam ten filtr vůbec má?.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tak bud v klidu verze 75koni ten filtr vůbec neměla a co se týká kontrolky tak to signalizuje kontrolka mazání tím ?e se rozbliká a zároven to hlídá kvalitu mot. oleje.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Tak jsem vlezl pod auto a filtr tam neni!! :lol: Mam radost protoze k tem filtrum vubec nemam duveru a jeste k tomu to malinko snizuje vykon coz u tehle motorizace je skoda. Nema vykon na rozdavani :lol:
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

shiver píše:Tak jsem vlezl pod auto a filtr tam neni!! :lol: Mam radost protoze k tem filtrum vubec nemam duveru a jeste k tomu to malinko snizuje vykon coz u tehle motorizace je skoda. Nema vykon na rozdavani :lol:
Taky nemám filrt a ani bych ho nechtěl jsou s tim jen starosti :lol:
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
lisak340
kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 16, 2012 19:06

Příspěvek od lisak340 »

Mám 1,3Mtj 55kw s DPF ( filtrem pevných částic ) . Je pravda ?e auto mám z německa ale filtr tam mám. Tak?e, ?e se filtr dává jen do 66kw verze je blbost. A kontrolka se my je?tě nikdy nerosvítila, ani při vypalováni nato? při zapnutí klíčku. A to ho mám i v bravu a tam taky ne. A na granďáku se podle diagnostiky vypálil 82x za 75 000km a na bravu 88x za 87 500km. A dá se poznat jestli ho tam máte jednodu?e, na řídící jednotce na ?títku je napsaná motorizace jako?to v mém případě 1,3 Mtj 75cv DPF. A toto je napsané i na kabelech do řídící jednotky, i ve velkém techničáku je u motorizace napsáno DPF u brava to mám i v malém techničáku. O vypalování kolikrát ani nevím kdy? se zrovna nekoukám na momentální spotřebu která je tak 3x vět?í ne? normálně, tak?e ani jízdu netřeba upravovat.
Fiat Bravo 1,9Mtj, Grande punto 1,3Mtj, Marea Weekend 1,9jtd ,Stilo Multiwagon 1,6 16v.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

To je proto, ?e má? verzi euro5 nebo jak pí?e? dovoz z německa, tam na jeho montá? maj úlevu na dani.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

Vsetky Euro 5 verzie maju DPF, Euro 4 nemaju.
S DPF su zvycajne motory od roku 2009, ked zacali montovat mierne prekopane verzie 1.3MjetII s papierovou spotrebou 4.2/100km namiesto povodnych 4.7/100. Teda kto ma taku spotrebu v papieroch, tiez ma DPF.

Zaujima ma, ci budu 1.3 existovat aj s Euro 6 a ci tam budu liat AdBlue smrad alebo to spravia ako napr. Mazda so Skyactiv-D.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
lisak340
kolemjdoucí
Příspěvky: 4
Registrován: čtv srp 16, 2012 19:06

Příspěvek od lisak340 »

No bylo by lep?í napsat ?e to platí jen u nás (ČR, SR a východní blok ) jako psal Jirka. Jsou DPF a? od normy Euro 5. Proto?e já mám granďáka z Německa a mám Euro 4 rok 07 a DPF mám. Bravo mám dovoz Itálie taky Euro 4 rok 07 a tam DPF taky mám.
Fiat Bravo 1,9Mtj, Grande punto 1,3Mtj, Marea Weekend 1,9jtd ,Stilo Multiwagon 1,6 16v.
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kolacok »

To tam mas jedine ako volitelnu vybavu, ako napr. sa da nakonfigurovat "znizeny vykon motora". Ale Euro4 motory nemusia mat DPF, pretoze normu splnaju aj bez neho. Preto je aj pre vyrobcu nezmysel, aby to tam seriovo montoval a predaval drahu suciastku, ked nemusi.

Ja mam E4 bez DPF z Rakuska a emisie to splni s velkou rezervou. Aj s nefungujucim EGR.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
peta
Návštěvník
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 14, 2011 22:51

Re: Filtr pevných částic 1.3 Multijet

Příspěvek od peta »

Řešil jste prosím někdo DPF OUT na 1,3 JTD ? Optimálně bych chtěl DPF vymontovat bez jakékoli úpravy a poškození s možností namontovat zpět. Filtr jako takový je zatím OK a nechtěl bych jej kuchat.
A co místo něj - sehnat nějaký starší, vykuchat nebo jen potrubí ? A instalovat snímač tlaku ? bude to snímat OK, aby to nerozsvěcelo kontrolku? Už mám DPF plné "zuby", vstřikování je komplet po opravě, přesto zřejmě v důsledku regenerace stále přibývá olej v motoru a ta spotřeba taky není nic moc. Díky
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od 1nekros1 »

PRIBUDA OLEJ V MOTORE???? to mas neaky zazracny motor sak to tedy predavaj...
pozri vykuchanim upravou jednotky problem odstranis ale stale ti ostane neaky pozostatok pretoze ten motor nevyladis uplne budes tam stale citit nieco ine... aspon to je moj pocit s takeho auta. aj ostatnych co sa na to dali.
najlepsie bude ked ho vymenis za neaky novsi funkcny.
inak zevraj sa ten filter da aj neako cistit. otcovy to zatial raz robili ale on ma motor CRDi takze neviem ci tam je rovnaky dpf.(na moje pocudovanie mu uz dpf mu funguje 200000km LEN s jednou poruchou) nie vsetky dpf su rovnake....(system cistenia myslim)
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
peta
Návštěvník
Příspěvky: 64
Registrován: stř zář 14, 2011 22:51

Re: Filtr pevných částic

Příspěvek od peta »

Filtr určitě měnit nechci, funguje jak má. Motor není zázračný, pouze se ředí olej při regeneraci filtru nespáleným palivem. Pro ty, kdo by to chtěli rozporovat : ve většině manuálů vozů s DPF filtrem je uvedeno, že pokud olej přibývá nad horní rysku, je nutno olej okamžitě vyměnit !! Čili - výrobce připouští, že olej v důsledku regenerace může přibývat, nikdo však nespecifikuje kolik a po kolika km. Proto chci filtr z auta dát pryč, nemám dobrý pocit z oleje ředěného palivem. A že by demontáž filtru byl nějaký velký problém v "naladění" si tedy nemyslím, spíš se mi jednalo o mechanickou stránku věci a funkci stávajícího monitoringu DPF. ŘJ po demontáži filtru bych přehrávat také určitě nechtěl.
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Odpovědět