Sportovní vzduchový filtr - vložka

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Colin
Štamgast
Příspěvky: 641
Registrován: stř dub 25, 2007 18:44
Bydliště: Liberec

Sportovní vzduchový filtr - vložka

Příspěvek od Colin »

Ahojte,

měl bych jeden dotaz. Mám sportovní vzduchový filtr BMC a nalítáno na něm budu mít u? 20 tis. km. Filtr by se měl nechat vyčistit, ale já nevím, jak na to. Nemáte někdo radu, jak se čistí vzduchový filtr, aby to opravdu bylo vyči?těné? Viděl jsem nějakou čistící sadu, ale ta stála 650 Kč.
matus
Štamgast
Příspěvky: 239
Registrován: ned bře 04, 2007 11:22
Bydliště: Ko?ice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matus »

A nedá sa to jednoducho "prefúknu?" kompresorom :?:
GP Dynamic 1.2 5D Merenque
Colin
Štamgast
Příspěvky: 641
Registrován: stř dub 25, 2007 18:44
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Colin »

nejsem si jistej, jestli by to stačilo a vyčistilo ten mikroskopický prach.
gpuntun
kolemjdoucí
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 01, 2008 19:22
Bydliště: TRNAVA

Příspěvek od gpuntun »

ries to tou sadou...tam ide o to ze ten filter aj naolejujes s vtedy plni spravnu funkciu :)
nal
Profík
Příspěvky: 986
Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nal »

Colin - je na to cistiaca sada. Rovnaka je aj pre K&N. Do lavora das vodu a tuto zmes. Nechas to asi tak 3 - 4 hodky, pusti to spinu. Potom to nasprejujes takou olejovou tekutinou a das naspat.
V ziadnom pripade nenenchat prefukat v servise !!!
Ale nemusis sa trapit, tieto filtre vydrzia az 100.000 km, cize vycistit to mozes az po 50.000 km.
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)

Obrázek
TOMBY
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: pon úno 25, 2008 18:08
Bydliště: Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TOMBY »

Čistím ho sadou od K&N a to tak, ?e rozpra?ovačem nastříkám čistící směs a proplachuji pod tekoucí vodou. Nejdříve směrem z výstupní do vstupní strany , aby ode?la největ?í ?pína a pak mů?e? i opačně. Pak ho nechám na topení vyschnout a nazávěr aplikuji olejový sprej tak, aby byl celý povrch zabarven.
New Fiat Bravo 1.9 MJT 120hp Dynamic (ex Panda Emotion 1.2)
Nokia N95 8GB
NB MacBook 2,4 White (MAC OS X Leopard)
iPod Shuffle 2GB, iPod Classic 60GB
Colin
Štamgast
Příspěvky: 641
Registrován: stř dub 25, 2007 18:44
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Colin »

Nemáte někdo odkaz na tu čistící sadu K&N? Nebo je jedno kterou čistící sadu od K&N pou?iju? Na?el jsem za 399,-Kč, to je tro?ku levněj?í ne? BMC za 650,-Kč, tak bych rad?i vzal tu levněj?í, pokud by to nevadilo.
nal
Profík
Příspěvky: 986
Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nal »

Colin - ja som to na Sk kupil za cca 900 Sk, co zodpoveda tym 600 - 700 Kc.
Len z Googla mi ju ukazalo

http://www.sportovniautodoplnky.cz/znac ... teci-olej/

Neviem, co je zac ta druha. Ale ja na tojom mieste by som siel do tej lepsej. I ked, kazda koruna dobra ;)
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)

Obrázek
Colin
Štamgast
Příspěvky: 641
Registrován: stř dub 25, 2007 18:44
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Colin »

popo
Štamgast
Příspěvky: 332
Registrován: čtv bře 29, 2007 17:33
Bydliště: Stupava - SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od popo »

jak to tu tak čítam, oplatí sa vôbec ten textilný filter ? nový filter stojí (K&N) 2800-3000sk a e?te k tomu čistiaca sada za cca 1000skk, to je dokopy skoro 4tis. a filter je na 100.000km. Ked to porovnám s papierovým, ?e nový bude stá? max. tak do 1tis. a vydr?í cca 30.000km.
Ked to teda spočítam, kde je tá výhoda a úspora v tom textilnom filtry - teda okrem toho ?e niekto namietne ?e sa mi zní?i o pár kapek spotreba. O ktorej by sa dalo tie? polemizova? - niečo podobné, ako pri natankovaní shell V-powet alebo shell racing. Alebo sa mýlim ?
Bravo 1,6 MultiJet, 105 sivých koníkov, Dynamic, Sivá digital- perle?ová

Opel Corsa C, 1,0 12v

odpočíva v pokoji - Grande Punto 1,4 16v 5D Dynamic Sole - Psychadelic Azure
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Popo, v tomto případě jde také o mírné navý?ení výkonu - lep?í propustnost vzduchu (men?í odpor). Proto se také mluví o filtru sportovním.
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Tenhle filtr je pěkná věc ale má to taky svoje tím ?e je filtr naolejovaný tak ta mastnota se dostává i na váhu vzduchu a pak jí to ničí ale postupně tak?e ubytek výkonu majitel ani nezaznamená a potom nezbývá ne? váhu vyměnit a ta něco stojí , myslím si ?e to za tu trochu výkonu navíc nestojí stejně ten nárust výkonu je tě?ko postřehnutelný.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Jarouš »

No, nevím, zdali je zvý?ení výkonu se sportovním filtrem opravdu znatelné, ale co se týče investice/?ivotnost, tak to asi za ty prachy nestojí. Klasický papírový vzducháč na 1.4 8V stojí kolem 300,- a vydr?í 30 000 km. To je za dobu ?ivotnosti hadráku cena kolem 1000,- kč. K ceně bavlněného je třeba je?tě připočíst čisticí sadu.... a dál u? z matematického hlediska asi nemusím. :D

Co se týče vlivu na ?ivotnost váhy vzduchu nemů?u soudit, ale co se týče zneči?tění ?krticí klapky při pou?ití sportovního filtru - dost mazec. Porovnával jsem své s Wextnem, který ten sportovní má, oba máme najeto kolem 17 000 km a je to nebe a dudy. Řekl bych, ?e ten bavlněný má rozhodně lep?í propustnost pro vzduch, ale bohu?el i pro prach.... :cry:
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jarou? píše:No, nevím, zdali je zvý?ení výkonu se sportovním filtrem opravdu znatelné, ale co se týče investice/?ivotnost, tak to asi za ty prachy nestojí. Klasický papírový vzducháč na 1.4 8V stojí kolem 300,- a vydr?í 30 000 km. To je za dobu ?ivotnosti hadráku cena kolem 1000,- kč. K ceně bavlněného je třeba je?tě připočíst čisticí sadu.... a dál u? z matematického hlediska asi nemusím. :D

Co se týče vlivu na ?ivotnost váhy vzduchu nemů?u soudit, ale co se týče zneči?tění ?krticí klapky při pou?ití sportovního filtru - dost mazec. Porovnával jsem své s Wextnem, který ten sportovní má, oba máme najeto kolem 17 000 km a je to nebe a dudy. Řekl bych, ?e ten bavlněný má rozhodně lep?í propustnost pro vzduch, ale bohu?el i pro prach.... :cry:
Nezbývá mi ne? stebou souhlasit prostě něco za něco.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
nal
Profík
Příspěvky: 986
Registrován: ned dub 29, 2007 22:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od nal »

tie sportove filtre treba vyskusat.
je lepsia priepustnost a ten vykon sa da ratat asi cca 3-5% z vykonu navyse (siska samozrejme da vyssi)
a aj spotreba je tym padom nizsia (dovod, preco som si ho kupil napr. ja)
Fiat Grande Punto 5D - 1.2 Dynamic (Azuro Psychedelic)
Seat León - 1.6 Stylance (Zenith Gray)

Obrázek
Odpovědět