Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

ja mam sice hlinikove ale tiez niesu niak vysmatlane len nedavno chytili ten spravny lesk :-) original mali taky jemny vzor ako matne . teraz su leskle.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od jeník1 »

Tak jsem koupil ve Fiatu nouvou gumu na pedál spojky za 149 korun. Že prý se občas stalo, že takto http://www.jpeg.cz/images/2014/01/23/3oH0j.png ošoupaný pedál už přijde z Itálie. :lol:

Obrázek
Obrázek
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

ak by niekto chcel tak tieto gumy mam doma nove cca 100km na nich je odjazdene
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
majeje
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: ned čer 15, 2014 18:54

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od majeje »

Prajem pekný deň, pred nedávnom som sa stal majiteľom GP 1.2, r.v. 2007, s autom som po tých par týždnoch spokojný, trápi ma len problém pri rýchlom rozjazde z miesta. Pri zaradenom prvom rýchlostnom stupni a rýchlejšom sa pohnutí z miesta auto začne cukať, akokeby som zle pušťal spojku. Pred GP som mal Punto Mk1 to malo asi tuším klasický lankový plyn, nevyznám sa tak vopred pardon za technické nepresnosti :) Pri starom Punte rýchly rozjazd nebol problem, tu pri GP mam pocit, že niečo robím zle :( Proste auto pri pokuse o rýchly rozjazd začne so sebou cukať, ako by som priliš rýchlo pustil spojku. Nestava sa to vždy. Može byť problem v spojke ? Radenie, cuvanie je uplne ok. Jedine ten rozjazd drhne. Podobný problém mal aj užívatel Mara87 o par riadkov nižšie, ale nik mu neodpovedal. Je tri tisíc otáčom pri rozjazde ok ? Prípadne prosím poradte ako na ideálny rozjazd pri GP, možno si len potrebujem zvyknuť na elektrický plynový pedál
Tatranec
Návštěvník
Příspěvky: 81
Registrován: pát črc 20, 2012 22:29
Bydliště: Tatry

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Tatranec »

Zdravím, pán kolega,
vitaj v radoch GéPéčkárov.
Aj ja mám Punto (model 2012) , motor 1,2 Fire, 51 kW.
Plynový pedál je elektrický, emisná norma Euro 5.
Jedno i druhé "škrtí" motor. Riadiaca jednotka mu nedá viac paliva , než dokáže optimálne spáliť (kvôli emisiám).
Keď mu dám priveľa plynu na jednotke pri rozjazde, zacuká. (Na vyšších prevodoch už nie). Spojku mám 100% dobrú - ide ako po masle.
Je to normálne - aspoň podľa mojich skúseností. Motor ide inak ako Omega.
Najefektívnejšie zrýchlenie dossiahneš postupným stláčaním plynového pedála. Odhadujem , že asi za 4 sekundy od nuly na doraz.
Mnoho šťastných Km !

Tatranec, P 2012
Italian cars are exciting!
majeje
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: ned čer 15, 2014 18:54

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od majeje »

Ďakujem za odpoveď a za pekné privítanie :) musim asi zistiť idealny pomer plynu a zaber spojky, hádam na to skoro prídem a zvyknem si :) ešte raz dikes !
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Ahoj, pro pobaveni par fotek z vymeny spojky / setrvaku na tjetu. Staci se drzet postupu v elearnu a nejsou potize. Jedinej problem byl matky na poloosach, moc nesli, ohnul jsem na nich dvoumetrovou vodovodni trubku :/


Prevodovka, ma dva vypousteci srouby, toho druheho u diferencialu jsem si nevsim takze me tam zbyl pulitr stareho oleje :(
FILE0222.jpg
FILE0222.jpg (176.02 KiB) Zobrazeno 6184 x
Vyndani prevodovky, motor jsem podlozil prednima gumama a pomoch jsem si heverem. Byla to jednomuzna akce. Ven to slo dobre, neslo me to dat zpatky - finta byla vzit tyc a vyhnout si motor co nejvic dopredu protoze tam prekazi ram napravy.
FILE0227.jpg
FILE0227.jpg (135.69 KiB) Zobrazeno 6184 x
Vsechno venku. Vic fotek nejde do prispevku dat...
FILE0246.jpg
FILE0246.jpg (166.23 KiB) Zobrazeno 6184 x
GP 1.4 Tjet
Viktor
Návštěvník
Příspěvky: 94
Registrován: ned led 12, 2014 18:04

Vadná spojka

Příspěvek od Viktor »

Po sešlápnutí spojky začne šíleně rachotit u podlahy je klidná.. pedál jde ztuha je vpořádku takže nevím co stím.
Fiat Grande Punto 1.9 JDT verze sport 96kw.../bude se chipovat./160hp.
Uživatelský avatar
HONzDA
kolemjdoucí
Příspěvky: 16
Registrován: úte lis 04, 2014 14:53
Bydliště: Tabor

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od HONzDA »

Jakpak se projevuje nefuncni spojkovy snimac u starjet 1.4 70kw ESP ? :?: me se proste stale na motoru GP nelibi jak pomalu mi padaji otacky pri razeni :/ Vim ze za to muzem hodne dekovat emisnim normam. Ale me dokonce prijde ze pri seslapnuti spojky pro razeni otacky jeste povyskoci nez zacnou "lenive" klesat a to uz mam plyn ubrany. (diagnostika zadne chyby nevyhazuje, ale v parameterch se status spojky nemeni - ale je to nase neorigo diag tak to beru s rezervou, uprimne moji zahranicni kolegove z vyvoje semtam chybku udelaji :D ) Proto ten dotaz co mam vadne spojkovej snimac nasvedomi v chovani motoru :oops:
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

mám ten pocit, že spínač nad spojkovým pedálem je využitý pouze, pokud máš tempomat. Jinak nemá s řízením motoru moc co dělat. Pomalé padání otáček je daň za emisní třídu.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od 1nekros1 »

Ked chces vidiet este daleko horsie padanie otacok tak sa prevez na daewoo 1.6 e-tec alebo neaky ford 1.6 benzin.
A pekne naprd ide aj ta fobia rs 2010 rv ten automat si radi ako chce a ten motor je uplne vdaka emisiam tupy bez zivota.ked ho porovnamso zdendovym abartom. Par dni som sa na nej vozil ale nezvykol by som si na tieto dve veci.
Hold lepsie motory uz nebudu.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Uživatelský avatar
HONzDA
kolemjdoucí
Příspěvky: 16
Registrován: úte lis 04, 2014 14:53
Bydliště: Tabor

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od HONzDA »

Dikys za rady. Dneska jsem v praci u obchodaku vypujcil origo fiat diag. spojkovej snimac funguje. Asi si taky jako hlavni vyznam snimace spojky spoju s tempomatem, kterej sice nemam ale snimac tam je. A to mi dava napad, ze by mozna tempomat sel snadno pridelat (kolegove tady z vyvoje diag. na skodu zjistili ze oktavka I ma v sobe taky vse pro tempomat-prej stacilo kodovani a koupit tlacitko a tempomat chodil i kdyz nebyl ve vybave 8) )

Ale co mi prislo podivne je ze uhlel skrtici klapky nikdy nepadl pod 8% spis jen tak 10% Ani reset adapt. hodnot nepomohl... Dalsi otazka je jak se ridi volnobeh jestli primo klapkou bo tam je "obchvat s regulatorem volnobehu" a klapka ma zavirat na 0% ale to uz je otazka off mozna mam tu skrtici klapku nejak zanesenou.
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jarouš »

Já taky nemám tempomat a spínač spojkového pedálu ano. Dodělání tempomatu na GP je celkem komplikované, kdysi se tu vyskytoval jeden, co na to údajně vyřešil, ale pro nulový zájem fóra spolupracovat na "vývoji" se odmítl podělit o ten trik. Na anglickém nebo italském fóru je návod, údajně problém vězí v typu bodycompu, který je zrovna v autě. (dávaly se prý 2 a podporu tempomatu má prý jen jeden). Taktéž je nedostatek bazarových páček s tempomatem pod volant. Rozhodně to nefunguje jako u škodárny - plug and play.

Volnoběh u stříkačky řídí primárně škrticí klapka na základě pokynů z ŘJ. Takže určitý úhel pootevření je v pořádku. Prostě to ber jako vlastnost motoru, nikoliv vadu.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

Tempomat je soucasti SW vybavy ECU motoru a treba tjet ma pripravene signaly na ovladaci packu. Stejne tak ridici jednotka v tjetu je pripravena na provoz LPG / GNG (ma signaly na ovladani prislusnych periferii). Automobilka totiz ECU nevyvyji, koupi neco co je hotove a pouze to naladi / natuni pro konkretni motor. Ruzne motorizace grande punta pouzivaji ruzne jednotky i od jinych vyrobcu.
Elektronicke skrtici klapky nemaji volnobezny ventil, volnobeh je rizeny samotnou skritici klapkou. Takze je v poradku ze je vzdy pootevrena. Jeji pozice je dana aktualni zatezi motoru (klima, elektricky odber, teplota atd). Tjet pro zajimavost rekalibraci klapky udela pokzade pokud se zapne zapalovani a motor se do pul minuty nenastartuje - zacne s ni vrtet. Oproti tomu Ford si s ni svihne pokazde po zapnuti zapalovani (coz funguje blbe, obcas si ji blbe zkalibruje a pak zlobi volnobeh a je potreba chcipnout a znova start pro rekalibraci).
GP 1.4 Tjet
TomasUL
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: čtv srp 06, 2009 18:20
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Spojka (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od TomasUL »

Ahoj kluci.

Mám malý problém. Když řadím, tak mi při puštění spojky něco od pedálu "vrzne".
Začíná to dělat spíš, když je motor zahřátý. Na zvedáku jsem ještě nebyl.
Může to být třeba ložiskem na spojce nebo by stačilo jen něco promazat?
Vrzne to jen při puštění spojkového pedálu. Při sešlápnutí ne.

Děkuji za radu.

Auto mám od 8/2009 od novoty, 1. majitel, nehavarované, najeto 76000 km.

EDIT: Klidně to můžete smazat, ať to tu nepřekáží.
Naposledy upravil(a) TomasUL dne stř úno 11, 2015 14:09, celkem upraveno 1 x.
//// FIAT GP 1,2 65k ////
Odpovědět