Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Pridam zaujimavy postreh ohladom MAF - uz dlhsiu dobu mam pocit, ze auto je lenivejsie, slabsie kuri, hlavne ma vyssiu spotrebu paliva o cca 0.3-0.5L a trochu viac dymi pod plnym plynom. Spotreba sa drzi okolo 5 a pritom nejazdim rychlejsie, praveze sa snazim ju kontrolovat a hoci aj ist pomalsie. Zaroven motor pri 1100-1400 ot pod slabym plynnom obcas cuka az sa rozkmita.

Mal som podozrenie na vahu vzduchu a tak som odpojil kabel, motor ide na zakladne data (pod 2000 je hodne lenivy a pomaly sa rozbieha)

Po odpojeni - auto viditelne zerie menej (namiesto 3,1-3,2 pri 60ke 1500ot je zrazu 2,8, rovnaka trasa, bezvetrie), motor viac kuri (rucicka teploty vylezie vyssie, kedze trochu prepusta termostat tak vacsinou nedosiahne 90) - auto je citelne zivsie v otackach, kde taha turbo (meranim pruzneho zrychlenia takmer o 1sek (14.7s 80-120 5kv.; 11.6s 4kv., dve osoby +naklad vs. 15.2s / 12.5s 1osoba). Zaroven menej dymi, co vidiet, ked ide za mnou auto a tlacime do kopca.

Vyzera to tak, ze auto bolo prechlastane. Pritom pripojenim na ECU a sledovanim za jazdy som ziadne zvlastne cisla z MAF nenameral. Pride mi nova sonda a uvidim.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Paja314
kolemjdoucí
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 29, 2015 19:33
Bydliště: Strakonice

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Paja314 »

Tak už mi to sralo a nechal jsem pretesnit gufera na čerpadle, po 170000 byli docela opotřebené ale zase se mi zdá že olej je při výměně méně naředěn naftou. Nicméně se stále potýkám s problémem občasného nepravidelného chodu motoru, po nastartování cca 15 vteřin houpou otáčky mezi 800-1000 jízda je v pohodě jen počítač ukazuje nesmyslně velkou spotřebu, i při zahratem motoru se volnoběh drží 900 a ukazuje spotřebu třeba 4L... zkoušel jsem i motor vypnout a znovu nastartovat ale když ho to chytne tak si drží stále svoji...někdo se stejným problémem?
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Odpoj MAF a sleduj, potom odpoj MAP a sleduj, ci tiez robi problem.
treba zacat snimacmi, ci nehadzu zle hodnoty. Este su potom dalsie, co je mozne odpojit.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Zdravím, mám takový problém, když přidám plyn, tak při otáčkách přes 3500/4000 mi auto občas spadne do nouzáku. Napojil jsem to na diagnostiku a zahlásilo to chybu P0234. Dočetl jsem se, že je to něco s podtlakem. Řešil to už někdo, nebo poradíte mi u čeho začít. Blíží se mi technická a s tím nemá ani cenu tam jezdit...děkuji za rady.
auto.png
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Je normální aby byl egr otevřený při volnoběhu na 2%? a teplota vzduchu 32 stupňů? je to tím, že motor byl zahřátý?
auto2.png
auto1.png
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Ze zadu na plastovém sání motoru je snímač, tak ho vyndej a vyčisti.
Je to měřič plnícího tlaku sání,když nebude dobře ukazovat tak to spadne do nouzáku.
Jinak taky můžeš mít zatuhlou regulaci na turbu.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Jirka píše: čtv úno 16, 2017 17:49 Ze zadu na plastovém sání motoru je snímač, tak ho vyndej a vyčisti.
Je to měřič plnícího tlaku sání,když nebude dobře ukazovat tak to spadne do nouzáku.
Jinak taky můžeš mít zatuhlou regulaci na turbu.
Díky moc zkusím to najít a ten snímač jde vymontovat, nebo mám sundat celý ten plastový kryt sání?
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Nemusíš nic sundávat, zezadu z boku z pravé strany tam šáhneš, je to na 10 nebo 8 klíček už přesně nevím.
Čidlo vymej nejlépe čističem na brzdy bude od oleje, pak uvidíš jestli se to zlepší.
Dělal jsem to jednomu známému ne tomhle motoru a pomohlo to, do nouzáku to přestalo padat.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Ked je EGR 2% bez ohladu na to, ci stlacas plyn, bud odisiel EGR (jeho regulacia) alebo je chybny kabel k nemu alebo je chybna poistka, ktora to cele zastrasuje.
Ci klakla poistka zistis tak, ze ani lambda signal sa nemeni, lebo maju spolocne istenie. ( poistka F27 (čtvrtá shora v levé řadě))

Co sa cudujem je, ze su pomerne nizke otacky, len 803, ja mam normal na cca 880.

Ty tocis motor stale do obmedzovaca? lebo az 127x je dosiahnuty limit. Moja RJ ma tam 0 po 300tis.km :D

32C ma motor prave preto, ze stoji a ma teplo pod kapotou, ak sa rozbehnes a zacne naporovo naberat vzduch, teplota klesne.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Ja bych mel mit egr softwarove odpojeny,takze ani s plynem se hodnota nemeni,ale asi by tam mela byt nula to je fakt. Jinak parkrat jsem tocil cca 5000, ale pres to nikdy...prvni dva roky mel puntu jiny majitel mozna on byl takove pr*se. A otacky jsem mel tak nizke v nouzovem rezimu tak mozna proto a motor byl zahraty.
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Aj ked EGR odpojis kablom, stale bude 2%. To je ok. Ja mam tiez stale 2, lebo kabel je vytiahnuty.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
tkupilik
Štamgast
Příspěvky: 511
Registrován: úte črc 08, 2008 13:42

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od tkupilik »

tyjo lol, jak se na odometru udela stav 6000km? sem netusil, ze to jde resetnout, to ma vymenenou ECU nebo to nekdo stacel? :)
taky by me znervoznovala hodnota teplota vzduchu u turba - 100C, to taky vypada na nejake zdechle cidlo.
napeti baterky je podezrele nizke, alternator, zeme...
GP 1.4 Tjet
Kolacok
Štamgast
Příspěvky: 271
Registrován: stř led 13, 2010 12:58
Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Kolacok »

Stocit to nejde, staca sa len body computer. Je preprogramovana jednotka, takze niekto, kto to velmi dobre vie ju musel mat otvorenu.
Teplota turba je blud, to hej.
Napatie na baterii je ok, mne to ukazovalo 11.8V :D RJ meria len svoj obvod voci zemi, ak ma RJ blbe zemnenie, ukazuje malo, aj ked je na baterii 14V.
Naposledy upravil(a) Kolacok dne pát úno 17, 2017 10:13, celkem upraveno 1 x.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Davids »

Jaka by mela byt teplota turba? Popripade jake cidlo to hlida?. Stocene by to byt nemelo, auto mam 10 let,ale co predchozi majitel netusim, je tam plno veci co nejak nesedi. Treba ze jsem motor 127 tocil do omezovace je taky kravina.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Koukni na to cidlo jak jsem ti psal je to čidlo teploty a tlaku turba.
A ta teplota nasávanýho vzduchu klidně může být 100, protože při stlačení se vzduch ohřívá klidně přes 200 stupňů, záleží kdy jsi to měřil.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět