Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
nexter
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: stř úno 20, 2008 18:56

Motor 1,3 Multijet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od nexter »

Chcem sa s vami podelit o moju skusenost. Chcem kupil prave toto GP s tymto motorom popripade aj 66kW, ale mal som moznost odskusat si prave tu 55kW verziu a musim povedat, ze sa mi to nejako nevidelo... To auto nemalo vobec tah. Chcem sa opytat tych co ho maju popripade s nim jazdia ake maju skusenosti. Iba pripominam ze to auto som chcel kupit ako 1,5 rok stare z bazaru. Brat jazdi s Renault MODUS a ma tam 1,5 48kW motor a nedalo sa to porovnat... Nerozumiem tomu. Myslim ze tomu motoru nieco bolo, ale rad sa dozviem nieco od vas. DAKUJEM
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

to auto musi mit urcite nejakou vadu, protoze tata ma klasica s timhle motorem a to ma jen 51kw a kolem 1800ot to zabere tahne to az do 4500 furt stejne a ja mam GP s 66kw a 6kvaltem a taha to jeste driv a vic, to auto jak popisujes ma asi vadne turbo taky sem byl na jedny takovi ojetine byl to clasic a strasne mu hvizdalo turbo a nejelo to a nakonec byly ohnute lopatky v turbu protoze ho nekdo vytacel za studena
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

To turbo kdy? nema VGT stoji tak 20tis. s dph VGT co je verzi 66kw je samzrejmne dra??í. Při vyberu se nenech ukecat od bazarystu ze to tak musi by, nejlepsi by bylo kdyby si mel moznost se svezt v nejakem GP s timhle motorem a pak porovnat.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
RadimG
Profík
Příspěvky: 821
Registrován: čtv pro 21, 2006 15:50
Bydliště: Bratislava, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RadimG »

presne ako pise Jirko, vyskusat ten motor este v dalsom aute.. myslim ze by nemal byt problem prist k nejakemu predajcovi a vyskusat si ho u nich.. samozrejme ze im nemusis povedat ze ho nechces kupit od nich :wink:
GP 1.2 Active 5D (Biela Ambient)
nexter
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: stř úno 20, 2008 18:56

Příspěvek od nexter »

Vdaka chlapci, aj som si myslel ze to bude zrejme turbo ale clovek to pri 1,5 roka starom aute moc nepredpoklada. Predsa malo najazdene iba 40000 Km. Asi pojdem do predajne a vyskusam si nove aby som to mal s cim porovnat. A uz ked sme pri tejto teme je znacny rozdiel mudzi 55kW a 66kW verziou? Papierovo mi to je jasne ale skor ma zaujimaju nejake osobne skusenosti a subjektivne dojmy...
netwalker
Návštěvník
Příspěvky: 147
Registrován: čtv srp 16, 2007 3:57
Bydliště: Kolin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netwalker »

ono zas tolik nezalezi na poctu ujetych km nebo na stari, samozrejme je pravda, ze se vsechno casem opotrebuje, ale zalezi spis na chovani se cloveka k tomu autu. Muze mu slouzit 10 let nebo ho odrovna za deset mesicu...to zase takovy problem neni.... Staci mi videt u nas na firemnim parkovisti, kdyz rano za mrazu konci smena a vzdycky se najde minimalne 5 lidi, kteri jsou jak magori... jeste na parkovisti hrabou, vytaci motor a hraji si na rally....
Drtikol
Štamgast
Příspěvky: 347
Registrován: sob kvě 05, 2007 1:33
Bydliště: Zlíneček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drtikol »

Vetsi pravdepodobnost, nez zavada turba je spatna váha vzduchu - casty problem. Toto zarizeni meri a davkuje mnozstvi nasavaneho vzduchu do sani a pokud nefunguje, tak to nejede. Turbo to muze byt taky, ale pri tomto poctu km bych se priklonil k te vaze.
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

nexter píše:Vdaka chlapci, aj som si myslel ze to bude zrejme turbo ale clovek to pri 1,5 roka starom aute moc nepredpoklada. Predsa malo najazdene iba 40000 Km. Asi pojdem do predajne a vyskusam si nove aby som to mal s cim porovnat. A uz ked sme pri tejto teme je znacny rozdiel mudzi 55kW a 66kW verziou? Papierovo mi to je jasne ale skor ma zaujimaju nejake osobne skusenosti a subjektivne dojmy...
No rozdil je hlavne v turbu 55kw verze má obyčejný a 66kw verze má vgt turbo a co se týká jízdy tak ta silněj?í verze tahá dříve od spoda a vět?í silou ,ale bě?ný u?ivatel tak zásadní rozdíl nepozná.
Ta verze 66kw má 6ti kvalt a verze 55kw jenom 5ti kvalt , ale ta silněj?í verze se v bazarech vyskytuje jen ojediněle a taky je podstatně dra??í,hodně zdaru při výběru rad?i bych zkusil nějakou předváděčku.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Drtikol píše:Vetsi pravdepodobnost, nez zavada turba je spatna váha vzduchu - casty problem. Toto zarizeni meri a davkuje mnozstvi nasavaneho vzduchu do sani a pokud nefunguje, tak to nejede. Turbo to
muze byt taky, ale pri tomto poctu km bych se priklonil k te vaze.
Ta váha vzduchu by měla vydr?et aspon 100tis. km ,já bych to viděl na turbo to je daleko náchylněj?í na zacházení proto?e ?ivotnost váhy neovlivní jak s tim kdo zachází. Já u? sem právě turbo měnil kámo?ovi na clasiku a to auto bylo dovezený z itálie a tam stim moc dobře nezacházej, auto někdo vytáčel za studena a turbo mělo ohnutý lopatky a stra?ně pískalo.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

http://moje.auto.cz/20vTurbo/fiat-punto.html
Přečti si tohle jak hodnotí 1,3 JTDm
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

Jirka píše:
Drtikol píše:Vetsi pravdepodobnost, nez zavada turba je spatna váha vzduchu - casty problem. Toto zarizeni meri a davkuje mnozstvi nasavaneho vzduchu do sani a pokud nefunguje, tak to nejede. Turbo to
muze byt taky, ale pri tomto poctu km bych se priklonil k te vaze.
Ta váha vzduchu by měla vydr?et aspon 100tis. km ,já bych to viděl na turbo to je daleko náchylněj?í na zacházení proto?e ?ivotnost váhy neovlivní jak s tim kdo zachází. Já u? sem právě turbo měnil kámo?ovi na clasiku a to auto bylo dovezený z itálie a tam stim moc dobře nezacházej, auto někdo vytáčel za studena a turbo mělo ohnutý lopatky a stra?ně pískalo.
Taky mam moznost jit do 1.3 66kw, a pri seslapnuti plynu do pulky je uplne mrtve, trosku zabira az u 2200 ot/m nevim jestli to tak ma byt, poradte v cem je problem?
Davids
Štamgast
Příspěvky: 689
Registrován: ned úno 24, 2008 15:47

Příspěvek od Davids »

Jirka píše:
nexter píše:Vdaka chlapci, aj som si myslel ze to bude zrejme turbo ale clovek to pri 1,5 roka starom aute moc nepredpoklada. Predsa malo najazdene iba 40000 Km. Asi pojdem do predajne a vyskusam si nove aby som to mal s cim porovnat. A uz ked sme pri tejto teme je znacny rozdiel mudzi 55kW a 66kW verziou? Papierovo mi to je jasne ale skor ma zaujimaju nejake osobne skusenosti a subjektivne dojmy...
No rozdil je hlavne v turbu 55kw verze má obyčejný a 66kw verze má vgt turbo a co se týká jízdy tak ta silněj?í verze tahá dříve od spoda a vět?í silou ,ale bě?ný u?ivatel tak zásadní rozdíl nepozná.
Ta verze 66kw má 6ti kvalt a verze 55kw jenom 5ti kvalt , ale ta silněj?í verze se v bazarech vyskytuje jen ojediněle a taky je podstatně dra??í,hodně zdaru při výběru rad?i bych zkusil nějakou předváděčku.
od kolika by to tak melo tahat???
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Podle tech. dokumentace je vrchol točivého momentu v 1750ot. za min. ale největ?í zátah čekej a? tak kolem 1800ot.a? necelé 2000tis. ot.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Kdyz ten motor netahne tak bych se zkusil podivat taky na EGR ventil. Mel jsem tenhle problem v Maree 1.9JTD. Auto proste nejelo a cerne hulilo. Ten ventil se dal zaslepit a je to lepsi nez vymenit. Zaslepeno to bylo zhruba ve 150 000 km a jezdil jsem s tim vlastne az to ted nez jsem auto prodal. Jinak vaha vzduchu na Maree nikdy menena nebyla a najel jsem s autem skoro 400 000 km. Nevim jak u 1.3 ale mozna to bude podobne :idea: :D
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

shiver píše:Kdyz ten motor netahne tak bych se zkusil podivat taky na EGR ventil. Mel jsem tenhle problem v Maree 1.9JTD. Auto proste nejelo a cerne hulilo. Ten ventil se dal zaslepit a je to lepsi nez vymenit. Zaslepeno to bylo zhruba ve 150 000 km a jezdil jsem s tim vlastne az to ted nez jsem auto prodal. Jinak vaha vzduchu na Maree nikdy menena nebyla a najel jsem s autem skoro 400 000 km. Nevim jak u 1.3 ale mozna to bude podobne :idea: :D
Tady nelze EGR mechanicky odpojit proto?e to má za turbem lambda sondu a elektronika by to poznala a ten EGR ventil je ovládán přímo elektricky, jedině si ho nechat odpojit přes řídící jednotku motoru.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět