Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Příspěvek od eagle »

Ahoj,
dneska se mi v autě objevil nepříjemný rachot při přidávání plynu:
https://youtu.be/0PFg3xMWmp4
nevím jestli to na tom je slyšet dobře, ale v reálu to je slyšet až až. Když přidávám plyn, rachot zesiluje a když ho pustím, zase zeslabuje až do ztracena. Jako když se roztáčí a dotáčí turbo. Můj tip je tedy turbo, ale přijde mi podezřelé, že tak najednou. Rachot je závislý na přidávání plynu, ne na otáčkách.

Nevím jestli to s tím může mít spojitost, ale dneska jsem poprvé v životě auto v těch -15 nastartoval a šel vypravit dítě a trvalo to cca 15min co tam motor klapal naprázdno a od rozvodů se ozývalo toto (chrastění, bouchání):
https://youtu.be/QGzwafv3zN4
pak mi za jízdy párkrát (cca 3x) problikla kontrolka dobíjení, ale pak už nic. Prý volnoběžka alternátoru taky umí vydávat pěkné zvuky.

Moje tipy tedy jsou:
- turbo
- alternátor nebo jeho součásti
- rozvody, napínák?

Co to může být? Dík za tipy a komentáře
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Příspěvek od jeník1 »

Z toho videa je slyšet pouze klasické bublaní dízlu a ty zvuky okolo neslyším. Včera jsem startoval s benzíňákem 1,2 v mínus 15 a také se ozývaly hrozné zvuky, které jsem nikdy předtím z motoru neslyšel. Jenže jak se motor ohřál, tak se zvuk vrátil k normálu.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Příspěvek od eagle »

Tak problém identifikován. Je fakt, že z toho videa to není moc slyšet, ten mobil prsotě ten zvuk nenahraje dobře.

Můžou za to tedy mrazy. Delší dobu neměněný palivový filtr praskl a nafta z něho kapala na řemen k alternátoru. Ten rachot dělal ten řemen + nějaké volnoběžky. Tak teď jen zjistit, co všechno odešlo.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Příspěvek od 1nekros1 »

neviem presne ci na punte je ale mal by tam byt snimac pritomnosti vody vo filtry. iba tak ti to mohlo prasknutze si tam mal vela vody. na brave napriklad je tento snimac
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
eagle
kolemjdoucí
Příspěvky: 15
Registrován: ned úno 15, 2015 15:38

Re: 1.9 JTD rachot od motoru při sešlápnutí plynu

Příspěvek od eagle »

Nějakej kabel k tomu vede, tak tam snímač asi je, ale auto nic nehlásilo. Poučení do příště, měnit pravidelně palivový filtr, tenhle tam byl cca 3 roky.
Možná jsem to trochu přehnal s tím "praskl". Spíš se povolil a byl celej od nafty a ta pak kapala dolů na řemen.
Lach-T193
kolemjdoucí
Příspěvky: 2
Registrován: úte říj 16, 2018 21:12

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Lach-T193 »

Chlapi zdravim Vas. Koupil jsem si puntika 1,9 JTD Multijet 88kw a bohuzel auto nestartuje jak ma.prodejce tvrdil ze to dela od vycisteni motoru (dnes uz vim ze kecal). Ve Fiatu v Havirove napsala diagnostika ze je spatne cidlo otacek klikove hridele-vymeneno/nestartuje, potom doporucena vymena zhavicek-vymeneno/nestartuje. Problem je takovy ze na nazhaveni a otoceni auto za studena nechytne, za tepla obcas ano. Kdyz ovsem nazhavim treba 5-6x chytne prakticky na brnk ( pri zhaveni vzdy problikne kontrolka zhaveni a pak az zhasne). Dalsi vec kterou auto dela (nevim jestli je tam spojitost), na jakykoliv rychlostni stupen presne ve 2000 otacek pri “lechtani plynu” zacuka a cca 2100 otacek jiz je vse ok. Kdyz ovsem pridavam plyn razantneji, po skubnuti ani pamatky. Nevim zda tam nemuze byt spojitost ze auto bylo bourano na pp cast (nic brutal). Diagnostika nyni pise ze auto je naprosto bez chyb presto nestartuje. Dokaze mi nekdo poradit co to muze byt? Spousta lidi mi rika spoustu nazoru pres vstriky v haji, pres starter az po podavaci cerpadlo paliva a pad nafty. Resil uz nekdo z vas stejnou zavadu? Dekuji moc moc moc za reakce.
Fiat Grande Punto 1,9 JTD Multijet 88 kW
Škoda Superb III 2,0 TDi 110 kW - služební
Ex Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 110 kW
Ex spousta služebních Škodovek

TDI - Ten Dým Ingnoruj
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Re: Motor 1,9 MultiJet (dotazy, rady, závady,...)

Příspěvek od Jirka »

Potřeba dát na diag. a koukat jaký je tlak v liště při startu.
Musí tam být alespoň 300bar jinak to nechytne.
Pokud tam ten tlak při startování nedosáhneš tak máš 2možnosti.
Buď máš v háji regulátor tlaku paliva a jeho gumičky nebo velký přepad ze vstřikovačů a čerpadlo to pak nestačí dotlačit.
Čerpadlo jako takové v háji nebude to přežije dvoje vstřikovače.
Taky se podívej jestli ti nekape z čerpadla pod hlavama nafta, jsou tam gumičky.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět