Stránka 2 z 3

Napsal: stř pro 23, 2009 14:22
od jardakaw
Blondak píše:Tak nevím co se stalo, ale dnes ráno jsem zapnul topení a normálně se mi na displeji objevil znak, jako by se predtim nic nestalo..tak ted nevim. Ted uz urcite klimatizace funguje, protoze vyhrati auta je o hodne rychlejsi.

Dnes taky bylo po ranu 9 stupňů.Tak proto se Ti klima zapla.

Napsal: stř pro 23, 2009 20:06
od Jarouš
Honzus píše:Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....

Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte... ;-)
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)

Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.

Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.

Co se týče "obráceného" fungování klimy, aby přitápěla - myslím, ?e to rozhodně není zále?itost klimy v autech. Aby to tak fungovalo, musel by být v okruhu dal?í ventil, který otočí směr cirkulace chladiva. Takhle fungují klimatizace v budovách (např. tzv. Duplex jednotky)

Napsal: stř pro 23, 2009 21:09
od Honzus
Jarou? píše:
Honzus píše:Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....

Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte... ;-)
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)

Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.

Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.
Jarou?i, princip fungování ledničky mi je poměrně důvěrně znám ;-), ale vysvětli oběma mým duál autoklimám na GP, GPA, aby nespínaly pod 3 stupně kompresor a nevysu?ovaly vzduch a neodml?ovaly okno...

Pokud je tam jiný mechanizmus, který funguje na stejné tlačítko s vločkou pro vysou?ení vzduchu, pak je mi utajen, nicméně (včera jsem to opakovaně zkou?el) prostě zaml?ená okna po stisku vločky okam?itě odml?ují, pokud tam jen funím vzduch, tak se to vleče rychlostí jako ve ?kodě 100... tzn 1 mm za hodinu :-D

Napsal: stř pro 23, 2009 22:07
od dony
... Honzusi,mám naprosto stejnou zku?enost,proto mě tato věc velmi zajímá :?: :?: :?:

Napsal: stř pro 23, 2009 22:42
od Jarouš
Honzus píše:
Jarou? píše:
Honzus píše:Z mých zku?eností kompresor zapíná v?dy, kdy? je rozsvícená vločka (autoduál), v případě ni??ích teplot slou?í jen k vysou?ení vzduchu....

Jasný rozdíl je praktická zkou?ka s orosenými okny zevnitř, dát si nastavení ofuku předního okna a mít klimu vyplou... okno se téměř neodml?uje, provést jedinou změnu a přidat klimu vločkou, okno je odml?ené během 30 sekund.... z toho mi logicky vyplývá, ?e kompresor jede, bez něj vzduch nevysu?íte... ;-)
No nevím, nějak mi to logicky nesedí. Klima přeci pracuje na principu nejprve stlačení kopresorem, ochlazení (v kondenzátoru - chladič klimy) a tím zkapalnění chladiva a dále prudké expanze kapalného chladiva ve výparníku, kde chladivo přejde do plynného stavu a silně odebírá teplo okolnímu prostoru (výparníku - uvnitř auta)

Tím dojde ke kondenzaci vzdu?né vlhkosti (vzduchu vháněného do kabiny) na vněj?ích stěnách výparníku a procházející vzduch je vysu?ován.

Autoklima v GP při teplotách pod 3 °C prokazatelně nespíná kompresor (viz i servisní manuál ke GP), tak?e nemů?e logicky ani su?it vzduch.
Jarou?i, princip fungování ledničky mi je poměrně důvěrně znám ;-), ale vysvětli oběma mým duál autoklimám na GP, GPA, aby nespínaly pod 3 stupně kompresor a nevysu?ovaly vzduch a neodml?ovaly okno...

Pokud je tam jiný mechanizmus, který funguje na stejné tlačítko s vločkou pro vysou?ení vzduchu, pak je mi utajen, nicméně (včera jsem to opakovaně zkou?el) prostě zaml?ená okna po stisku vločky okam?itě odml?ují, pokud tam jen funím vzduch, tak se to vleče rychlostí jako ve ?kodě 100... tzn 1 mm za hodinu :-D
:D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.

Napsal: stř pro 23, 2009 23:00
od dony
... tak v tom případě nám okna vysu?í skrytý DEHYDRÁTOR :lol: :lol: :lol:

Napsal: stř pro 23, 2009 23:06
od Honzus
Jarou? píše: :D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...

Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....

Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ? :?:

Napsal: stř pro 23, 2009 23:07
od Jarouš
dony píše:... tak v tom případě nám okna vysu?í skrytý DEHYDRÁTOR :lol: :lol: :lol:
njn, třeba je to výsada jen motorů s turbem... :lol: :lol: :lol:

Napsal: stř pro 23, 2009 23:08
od Honzus
Jarou? píše:
dony píše:... tak v tom případě nám okna vysu?í skrytý DEHYDRÁTOR :lol: :lol: :lol:
njn, třeba je to výsada jen motorů s turbem... :lol: :lol: :lol:
nene u starjeta to bylo totésh :-D :-D

Napsal: stř pro 23, 2009 23:19
od Jarouš
Honzus píše:
Jarou? píše: :D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé poznatky jsou jednodu?e takové, ?e pokud mrzne, tak prostě při zapnutí re?imu duálu na fullauto se otáčky motoru na volnoběh nezvednou jako tomu je v případě spu?tění klimy v teplém počasí. Z toho usuzuji, ?e nedojde k sepnutí kompresoru (je stále poháněn a připojovaní se děje pomocí tlakového ventilu) a tím pádem je klima mimo provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...

Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....

Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ? :?:
Ne, za mrazu vět?inou nemám potřebu odml?ovat. Budu muset ty va?e poznatky co nejdřív prověřit. :wink:

Napsal: stř pro 23, 2009 23:37
od Honza°
Tak todle mě hodně zajímá jak to tu dopadne.. :D Nechci nic řikat ale mě se taky zdá ?e se to odml?í rychlejc.. :D Ale dneska jsem při +2°C důsledně hvězdičkoval a otáčky se ani nehly... Vánoční záhada.. :D

Napsal: čtv pro 24, 2009 16:40
od 1nekros1
Jarou? píše:
Honzus píše:
Jarou? píše: :D Honzusi, já to asi tvým autoklimám vysvětlit nedoká?u. Mo?ná by ta moje autoklima a tvůrce servisní příručky měly něco přiučit :D Mé ........o provoz.
No, ale k tomu právě dojde, teda ne ke zvý?ení otáček, ale k zakolísání, po sepnutí mírně klesnou a ŘJ okam?itě dorovnává zpět na původní hodnotu...

Klimatizace je z důvodu odml?ování oken tímto způsobem "vnucována" i lidem, kteří jí odmítají s tím, ?e na 2 měsíce horka jí nevyu?ijou....

Ty jsi nikdy neodml?oval okna při teplotách pod 3 stupně a nepozoroval rozdíl mezi klima on a klima o f f ? :?:
Ne, za mrazu vět?inou nemám potřebu odml?ovat. Budu muset ty va?e poznatky co nejdřív prověřit. :wink:
odmlzovat nemam potrebu ani ja pretoze auto nemam zahmlene zahmlene auto maju iba ludia ktory setria ventilator a nenechaju auto zahriat minimalne na 20 stupnou v kabine (popripade sa im auto nestihne zohriat)ale tento poznatok sme tu minulu zimu riesili a bol to len moj postreh a klima to v mraze rozhodne odhmlievat nebude s dovodu toho co povedal jarous.

Napsal: čtv pro 24, 2009 16:46
od Honzus
1nekros1 píše: odmlzovat nemam potrebu ani ja pretoze auto nemam zahmlene zahmlene auto maju iba ludia ktory setria ventilator a nenechaju auto zahriat minimalne na 20 stupnou v kabine (popripade sa im auto nestihne zohriat)ale tento poznatok sme tu minulu zimu riesili a bol to len moj postreh a klima to v mraze rozhodne odhmlievat nebude s dovodu toho co povedal jarous.
vidí? a odml?uje :-D

Napsal: čtv pro 24, 2009 17:53
od dony
... mě té? odml?uje :wink:

Napsal: čtv pro 24, 2009 18:48
od Jarouš
dony píše:... mě té? odml?uje :wink:
...jen jestli v tomto případě není přání otcem my?lenky.. :lol:

Ale jak jsem psal, nevím, nikdy jsem snad za mrazu neměl zaml?ené auto. Jednak si v?dy topím na příjemných 25 °C a vět?inou startuju ráno z gará?e, kde při stání nechávám v?dy otevřené okno u řidiče.