T-Jet v prodeji

Zde naleznete stará již nepoužívaná témata, která v živé diskuzi překáží

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

urboss
kolemjdoucí
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 14, 2008 10:21

Příspěvek od urboss »

Honzus: No je pravda ?e jsem v T-jetu nejel, ale ten 6kvalt je spí? potřebněj?í u na?í verze.
GP Sport 1.4 95k (červená Exotica)
Drtikol
Štamgast
Příspěvky: 347
Registrován: sob kvě 05, 2007 1:33
Bydliště: Zlíneček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drtikol »

Bezte se s tim motorem svezt a zjistite, ze 6 kvalt neni vubec potreba - diky maximu kroutaku v nizkych otackach.

Ze fiatu zbyly prevodovky a proto je sem davaji - vetsi hovadinu jsem snad neslysel.
Tommy
Site Admin
Příspěvky: 1502
Registrován: čtv pro 21, 2006 14:42
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommy »

Fiat Grande Punto dynamic 3D - 1,477k (oran?ová merenque)
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

RE: test

Příspěvek od kubenko »

Celkom slu?ne ten test dopadol. :D Fiat len tak dalej !!!
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
urboss
kolemjdoucí
Příspěvky: 35
Registrován: pon led 14, 2008 10:21

Příspěvek od urboss »

Fiat se dere čím dál víc do popředí.Nejvýrazněj?í pozici dr?í právě ve třídě malých vozů s Grandem Puntem, ve své třídě patří k nejlep?ím!!!
a u? se nemů?u dočkat na testy ABARTHA.
GP Sport 1.4 95k (červená Exotica)
kubenko
PLYNAŘ
PLYNAŘ
Příspěvky: 596
Registrován: sob led 19, 2008 19:04
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od kubenko »

Nemcov to musi strasne srat :>
Fiat Bravo 1,6 mjet 120 k - Dynamic, biela (155 000 km)
Fiat Grande Punto 1.4 16V - Dynamic, tmavomodra r.v. 2007 - predane
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 k - Emotion, Maranelo Red r.v. 2008 - rozbite
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Drtikol píše:Bezte se s tim motorem svezt a zjistite, ze 6 kvalt neni vubec potreba - diky maximu kroutaku v nizkych otackach.

Ze fiatu zbyly prevodovky a proto je sem davaji - vetsi hovadinu jsem snad neslysel.
Sorry, ale mě přijde jako hovadina to co pí?e? ty.

1) to auto jsem zkou?el, neříkám, ?e převodově to nestačí, nicméně přesností a hlavně vůlemi kulise mě ta převodovka (narozdíl od 6ti kvaltu v Bravu T-Jet 120 k nebo mém 6ti kvaltu v GP) silně zklamala.

2) To, ?e tuto převodovku cpou do GP (Liney) a do Brava cpou 6ti kvalt určitě nebylo záměrem konstruktérů, ?e? Je to ekonomická blbost. V?dy je výhodněj?í dělat jednoho modelu vělké série pro uplatnění výnosů z rozsahu, tzn. ?e jediná věc, která mě napadá je, ?e prostě převodovky byly vyrobeny dopředu a teď je dávají do GP a Liney, počkejme, dal?í modelový rok mo?ná přinese zázračné zavedené 6ti kvaltů pro T-Jet, nechme se překvapit, já bych si na to i vsadil. Tak?e označit něco za hovadinu je snadné, já si myslím, ?e ale moje argumenty by obstály. (a o vyu?ívání vyrobených agregátů v automobilovém průmyslu snad ani nebudeme debatovat, to je naprosto bě?ný jev)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Honzus píše:........ tzn. ?e jediná věc, která mě napadá je, ?e prostě převodovky byly vyrobeny dopředu .........
To jako myslí?, ?e mají vyrobených převodovek třeba na 1/2 roku dopředu. Řekl bych, ?e dnes ve v?ech automobilkách a dodovatelských firmách se prakticky na sklad nevyrábí. Prostě vyrobí , odveze a v automobilce se z toho slo?í au?ák. :wink:
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Du?an: no tak některé komponenty se na sklad vyrábějí. A zde mě napadá jeden pravděpodobný fiktivní scénář a to je Stilo. Model, který má velké plány, roční plán je stanovaen na x tisíc kusů, jen?e ejhle, o Stilo není zájem, převodovky si vyrábí Fiat sám, tak si nastaví převodovkárnu na plánované počty Stila a jedou se pětikvalty, Stilo se v?ak neprodává dle zájmu, nicméně linka na převodovky je v takovém stavu, ?e je ekonomicky výhodněj?í plánovanou produkci vyrobit před změnou na jiný typ. Samotná auta se v?ak vyrábějí na flexibilní lince v Cassinu (dokonce jsem tam byl a viděl, moc pěkné), kde se vyrábí i dal?í modely (Croma, Multipla) a tak se výroba Stil mů?e pru?ně uzpůsobit poptávce. No a co vznikne? Sklad pětikvaltů, původně pro Stilo, tak proč je nevyu?ít s minimálními náklady kdy? točivým momentem odpovídají T-Jetům 1.4.... No a a? dojdou, pic, nový modelový rok, inovace, ?estikvalty.....
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Drtikol
Štamgast
Příspěvky: 347
Registrován: sob kvě 05, 2007 1:33
Bydliště: Zlíneček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drtikol »

Honzusi :wink:
Nejprve bych te chtel ubezpecit v tom, ze jsem te mim prispevkem nechtel nejak urazit :wink: Kazdy, kdo vlastni GPcko je pro me osoba blizka :wink:

Dovolim mi vsak odpovedet, na tvou reakci :P

1) Jsem strasne rad, ze jsi mel moznost se s tim autem svezt a zjistit, ze zprevodovani je dostatecne. Ostatne, kdo mel stejnou moznost jako ty a ja tak pochopil, ze 6.rychlostnich stupnu neni potreba ! V tomto bode, ktery byl jediny, na ktery jsem reagoval, jsme se shodli, za co? jsem rad 8) Dovol mi vak nesouhlasit s tvrzenim,, ze presnost razeni a vule v kulise ma nejaky vliv, na pocet prevodovych stupnu.

2) Italove jsou nejen velmi dobri navrhari, ale take obchodnici ! Muzes mi verit, ze pokud by jim prebyvaly skladem prevodovky, tak o 6.stupnove prevodovce ve tvem aute se ti bude pouze zdat.

P.S. Jedna z nejprodavanejsich verzi Stila byla motorizace 1.4 16V !!!
Robo1.2
Štamgast
Příspěvky: 477
Registrován: čtv kvě 03, 2007 21:55

Příspěvek od Robo1.2 »

Honzus píše:Du?an: no tak některé komponenty se na sklad vyrábějí. A zde mě napadá jeden pravděpodobný fiktivní scénář a to je Stilo. Model, který má velké plány, roční plán je stanovaen na x tisíc kusů, jen?e ejhle, o Stilo není zájem, převodovky si vyrábí Fiat sám, tak si nastaví převodovkárnu na plánované počty Stila a jedou se pětikvalty, Stilo se v?ak neprodává dle zájmu, nicméně linka na převodovky je v takovém stavu, ?e je ekonomicky výhodněj?í plánovanou produkci vyrobit před změnou na jiný typ. Samotná auta se v?ak vyrábějí na flexibilní lince v Cassinu (dokonce jsem tam byl a viděl, moc pěkné), kde se vyrábí i dal?í modely (Croma, Multipla) a tak se výroba Stil mů?e pru?ně uzpůsobit poptávce. No a co vznikne? Sklad pětikvaltů, původně pro Stilo, tak proč je nevyu?ít s minimálními náklady kdy? točivým momentem odpovídají T-Jetům 1.4.... No a a? dojdou, pic, nový modelový rok, inovace, ?estikvalty.....
No aj ja si teraz trocha zafilozofujem
No ak by to fungovalo vo Fiate takto bolo by to velmi velmi spatne.
Jedna z viacerych zasad Toyoty je :
Vyuzivejte systemu "tahu" abyste se vyhnuli nadvyrobe.
Inak povedane Cim vice zasob firma ma, ...tim mensi je pravdepodobnost ze bude mit to co potrebuje.
Toto co si Octan opisal je typicky priklad "protlacovani" nadbytecnych zasob.

A dalsia zasada Toyoty co vo Fiate nefunguje urcite je -
Vytvarejte kulturu, ktera dovoluje zastavit proces, aby se vyresili problemy a aby se spravne jakosti dosahlo hned napoprve.
Zastavil Fiat proces ked sa vyskytli problemy s prevodkou riadenia ? Ja mam auto vyrobene v marci a riesenie sa naslo az v Oktobri

A potom sa niekto cuduje ze japonci su na spici v kvalite???
Inac ta kniha jak to dela Toyota je fakt poucna, vystihla aj preco sa v niektorych firmach nikdy nedari zavadzat programy ako Lean Six Sigma, Kaizen ci TPM.
Typicky priklad General Motors = Zlate pravidlo vyroby - nedopustite zastavenie montazneho zavodu. Manazeri boli hodnoteni od toho kolko zmontuju motorov, chvalili sa ze ani raz nezastavili linku za mesiac.
Opacne povedane = ak nezastavite zavod znamena to ze nemate ziadne problemy. Ale vsetky vyrobne zavody vsak maju problemy.
TO ZNAMENA ZE SVOJE PROBLEMY MUSITE SKRYVAT....
Zasada = zastavovat process aby bola zaistena kvalita
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Drtikol: já se neurazil, neboj od toho jsem dalek, kdo mě zná dýl, tak ví, viz. třebas přestřelky s Dr.Bubu jen na okraj.

Ad převodovka: ono ?est stupňů je de facto marketing, na v?echny motory bohtaě stačí pětikvalt, kdy? je dob?e odstupňován, ale to je jiná. Co se týče vůlí v kulise a nepřesnosti, nepsal jsem, ?e je to počtem stupňů, ale ?e tento pětikvalt pou?itý u T-Jeta těmito nectnostmi trpí. Je jen o málo lep?íá ne? PSA převodovky, ale zase, musíte mít to srovnání, já ho bohudík mám.

ad 2) no ono jednak jsem psal smy?lený scénář, ale za druhé jsitě ví?, ?e převodovky se pou?ívají podle schopnosti přenést točivý moment. ?estikvalt co mám já u 1.4 16V není shodný s verzí u Multijetů 1.9, tam je tě??í, robustněj?í, logicky. Proto?e moje převodovka v?ak ji? byla vyvinutá, je logické, ?e jí pou?ili i u nové 1.4 16V. Verze pro T-jet musí zvládat nejméně 210 Nm (moje tak 150) a ty pětikvalty proto musely být nevr?eny pro silněj?í motory. Samozřejmě jiné důvody jsou mo?né, nicméně moje argumentace prostě podel mého názoru nemá výrazněj?ích slabin.... ;-)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

"No aj ja si teraz trocha zafilozofujem
No ak by to fungovalo vo Fiate takto bolo by to velmi velmi spatne.
Jedna z viacerych zasad Toyoty je :
Vyuzivejte systemu "tahu" abyste se vyhnuli nadvyrobe.
Inak povedane Cim vice zasob firma ma, ...tim mensi je pravdepodobnost ze bude mit to co potrebuje.
Toto co si Octan opisal je typicky priklad "protlacovani" nadbytecnych zasob. "

V tomto bodě sice krásně teoretizuje?, ale do úvahu musí? vzít také výrobní prostředky, určitě zná?, kdy? tak pěkně čte? Toyotí Mein kampf, druhy ýrob, výrobních nákladů, nákladů na odstávku, nákladů na seřízení strojů, nákladů na změnu výrobního sortimentu. Víme prd jak je ekonomicky nejvýhodněj?í vyrábět převodovky u Fiatu, třebas právě po určitých "dávkách". Nikdo do toho nevidíme, nemů?eme proto soudit, moje hypotéza v?ak staví na ekonomicky výhodných "dávkách"

"A dalsia zasada Toyoty co vo Fiate nefunguje urcite je -
Vytvarejte kulturu, ktera dovoluje zastavit proces, aby se vyresili problemy a aby se spravne jakosti dosahlo hned napoprve.
Zastavil Fiat proces ked sa vyskytli problemy s prevodkou riadenia ? Ja mam auto vyrobene v marci a riesenie sa naslo az v Oktobri "

Prosímtě, jak ví? co u Fiatu funguje? Třebas ten feedback opravdu trvá del?í dobu, navíc tato závada je spí?e kosmetického rázu a je na straně dodavatele, aby jí odstranil (TRW), třebas jim Fiat opakovaně dával po?adavky k nápravě a TRW na?lo ře?ení a? po několika měsících. A kdyby to u Toyoyty fungovalo, jako v té knize, tak by neměli tolik svolávaček, opravdu o kvalitě Toyoty mě přesvědčovat nemusí?, stačí čalounění, které se prodře po 100 000 km v dlouhodobém testu.....


"A potom sa niekto cuduje ze japonci su na spici v kvalite???
Inac ta kniha jak to dela Toyota je fakt poucna, vystihla aj preco sa v niektorych firmach nikdy nedari zavadzat programy ako Lean Six Sigma, Kaizen ci TPM.
Typicky priklad General Motors = Zlate pravidlo vyroby - nedopustite zastavenie montazneho zavodu. Manazeri boli hodnoteni od toho kolko zmontuju motorov, chvalili sa ze ani raz nezastavili linku za mesiac.
Opacne povedane = ak nezastavite zavod znamena to ze nemate ziadne problemy. Ale vsetky vyrobne zavody vsak maju problemy.
TO ZNAMENA ZE SVOJE PROBLEMY MUSITE SKRYVAT....
Zasada = zastavovat process aby bola zaistena kvalita"

Dtto opět plané teoretické řeči, ale proč tolik svolávaček vloni, kdy? je zaji?těna Total Quality? Jako poučení dobré, ale realita, i u Toyoty, je bohu?el jiná.


P.S. BTW Robo co studuje?, ?e čte? tyto knihy? Já měl na vej?ce vedlej?í specializaci management kvality ;-) státnice za 2 8)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Drtikol
Štamgast
Příspěvky: 347
Registrován: sob kvě 05, 2007 1:33
Bydliště: Zlíneček
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drtikol »

Honzusi. Nase debata mela skoncit ve chvili, kdy jsi mi potvrdil me tvrzeni, ze pet kvaltu staci. Tecka.
O zpusobu vyuziti jak pises "prebytecnych" prevodovek muzeme salodlouze diskutovat, ale stejne se neshodneme. Respektuji tve zkusenosti a poprosim te, aby jsi respektoval ty moje. Ja byl v Italii ve fabrice dvakrat a k teto prohlidce jsme meli i dlouhy komentar o zpusobu dodavani komponentu atd.
Velice rad se na toto tema s tebou pobavim nekde na srazu, pokud se zucastnis.
Urcite tento text bude mit spoustu slabin v gramatice, ale snad z nej pochopis, co jsem chtel rict :wink:
Uživatelský avatar
Honzus
Moderátor
Příspěvky: 1040
Registrován: sob úno 24, 2007 23:39
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honzus »

Drtikol: jo, nemám problém a tě?ím se na debatu. Diskuze se stejně ulítlými lidmi jako jsem já, kteří mají na něco jiné názory mě obecně velmi baví.

Nebaví mě demagogie a zjednodu?ené závěry, ale o to tady nejde 8) :wink:
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB Distinctive, Nová červená Alfa, xenony...

Moto Guzzi Griso 850 Rosso

Ex: GP Abarth
GP Sport 1.4 16V
Zamčeno