Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Paja314 píše:
Tenhle problém se mi stává také a dost nepravidelně, bohužel diagnostika nic neodhalila. 1,3 multijet 90k
Jirka:
Změřit přepad na vstřikovačích, potom zkusit DRV ventil.
Samozřejmě taková oprava není za darmo, nemám na mysli to měření,ale případnou opravu.
Kolik máš najeto?
_________________
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Mám najeto 160000 je to 2007, co je to DRV ventil? Nějak se nechytám učil jsem se na š120L No nějak se mi tohu nakupilo víc tak až budou peníze tak se tomu musím pověnovat...
Tenhle problém se mi stává také a dost nepravidelně, bohužel diagnostika nic neodhalila. 1,3 multijet 90k
Jirka:
Změřit přepad na vstřikovačích, potom zkusit DRV ventil.
Samozřejmě taková oprava není za darmo, nemám na mysli to měření,ale případnou opravu.
Kolik máš najeto?
_________________
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Mám najeto 160000 je to 2007, co je to DRV ventil? Nějak se nechytám učil jsem se na š120L No nějak se mi tohu nakupilo víc tak až budou peníze tak se tomu musím pověnovat...
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
DRV ventil je vlastně regulátor tlaku který udržuje elektronikou požadovaný tlak v railu.
Buďto je umístěn na konci railu nebo přímo na vysokotlakém čerpadle, což je náš případ.
Jinak když budou velké přepady na vstřikovačích tak je potom malý tlak v railu a čerpadlo to nestačí dotlačit.
Takže začít kontrolou vstřikovačů a pak postupovat dále.
Tady je všechno svázané se vším.
Buďto je umístěn na konci railu nebo přímo na vysokotlakém čerpadle, což je náš případ.
Jinak když budou velké přepady na vstřikovačích tak je potom malý tlak v railu a čerpadlo to nestačí dotlačit.
Takže začít kontrolou vstřikovačů a pak postupovat dále.
Tady je všechno svázané se vším.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Vstřiky byly repasovány před cca 7000km, ale nemusí být vše v pořádku, no uvidím jak to vše dopadne, jinak s autem se teprv kamarádím mám ho chvíly ale líbí se mi.
Když by byly velké přepady na vstřikách tak by to teoreticky startovalo pokaždé hůře, no vzhledem ke stáří vozu se mi moc nelíbí vedení palivových hadiček v motorovém prostoru a i ty spojky by možná zasloužily vyměnit gumičky.
Když by byly velké přepady na vstřikách tak by to teoreticky startovalo pokaždé hůře, no vzhledem ke stáří vozu se mi moc nelíbí vedení palivových hadiček v motorovém prostoru a i ty spojky by možná zasloužily vyměnit gumičky.
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
Re: teplý start
A který to je jsou tam dva?1nekros1 píše:ked to mas 1.2 a 1.4 8v tak tobyva zly map senzor. vid prislusne forum.
aktualne to riesi uzivatel jenik
Jeden má poslední čísla 030 a druhý 052
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
uz tu bola fotka par stranok spet ak ju nikto nedal prec
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4c ... c37853.jpg
toto je pohlad zospodu nan.
je to nalavo ked stojis pred motorom uvidis tu modru hadicku
http://fiatpunto.com.pl/largeimg,IMG_4c ... c37853.jpg
toto je pohlad zospodu nan.
je to nalavo ked stojis pred motorom uvidis tu modru hadicku
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Na testovanie funkcnosti odpoj obidva. ECU nahradi chybne data z nich zakladnymi z pamate a auto bude startovat normalne, ak bola chyba v nich. Do RJ sa samozrejme zapise chyba, takze pri naslednej kontrole chyb tam budu svietit.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Caute vsichni, s mym GP uz jsem nucena taky resit startovani, mam 1.2 8V 48kw rok 2006, uz cca 4 roky co auto mam, resim nezavisle na pocasi a ohratosti motoru problem se startovanim, po otoceni klicku se ze starteru ozyval vrestivy zvuk, nekdy to bylo nekolikrat denne jindy treba tyden vubec nic..vetsinou to pak vsak na podruhe max na potreti nastartovalo normalne.. ted jsem ale dojela, chcipla auto a uz nenastartovalo, zadne vresteni, jen takove cvrlikani jakoby relatko nebo neco takoveho ale svitily kontrolky a po roztlaceni auto nastartivalo ale ukazatel rychlosti nedrzel a ukazatel teploty lezel taky.. kontrolky svitily a jako bonus k nim mi svitily i brzdy, abs a imobilizer.. starter jsem koupila jiny (stejne jsem se na to chystala), baterka je taky nova a problem stale pretrvava... ted uz mi ale prestalo i to cvakani a po zapnuti klicku neslysim takove ty bezne zvuky (myslim ze jako cerpadlo a cvaknuti a pak jsem teprve startovala). Tak nevim po tom co jsem tu cetla, jestli zkontrolovat kostreni a kontakty a pidit se timhle smerem nebo treba jestli nejake to relatko by tohle mohlo delat? Snad jsem to popsala nejak srozumitelne..
Dik za rady
Dik za rady
GP 1.2, 48kW, 2006, Active
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Zacal by som najskor kostrenim, zmerat kostry na bateriu zo vsetkych bodov. Pri skusani odpojit minus pol baterie.
Z riadiacej jednotky je kostra vo zvazku multikablov pripojena na karoseriu (cierny kabel asi 3-4mm v priemere), kabel je velmi blizko riadiacky, max. 20cm, maticou prisrubovany. Momentalne neviem, ci v pripade 1.2 benzinu nie je uchyteny o motor.
Hlavny minus kabel ide z baterie dole na lavy nosny ram pod baterkou (kostra karoserie), kabel pokracuje na prevodovku (kostra motora). Pri merani multimetrom musi byt odpor hlavneho minus kablu okolo 0.01-0.02ohm na najvacsej vzdialenosti.
Kabel je robeny velmi pravdepodobne ako umyselne kurvitko, lebo nema ukoncene izolacie, trcia z konca zily a vekom pekne zeleneju.
Mne kvoli tomu, ze sa zvysoval odpor kablov postupne uhorel starter.
Zle kostrenie zistis napr. aj meranim napatia baterie nastartovanej na volnobehu, ak je pod 14V, niekde je prechodovy odpor, ci + alebo - kabel.
Ak nahodou svietia aj svetlomety slabo, zemniaci kabel je rovno pod lavym svetlom na rame (strana sofera). Ked som ten ocistil, jas viditelne stupol.
Pre vnutorne budiky a body computer je kostra niekde medzi nohami a sedackou vodica, ale to som nikdy nehladal.
Potom su este dalsie kostry, zadna cast auta (aj cerpadlo v nadrzi) ma niekde v zadnom rame, to uz by som musel hladat, ale nebyva to problem. Najvacsi problem su len tie v motorovej casti, lebo sa najviac spinia.
Ak vrestal starter, zrejme sa blokoval vysuvaci pastorok, ktory pripaja osku startera k zotrvacniku motora a nebol tam dobry kontakt.
Z riadiacej jednotky je kostra vo zvazku multikablov pripojena na karoseriu (cierny kabel asi 3-4mm v priemere), kabel je velmi blizko riadiacky, max. 20cm, maticou prisrubovany. Momentalne neviem, ci v pripade 1.2 benzinu nie je uchyteny o motor.
Hlavny minus kabel ide z baterie dole na lavy nosny ram pod baterkou (kostra karoserie), kabel pokracuje na prevodovku (kostra motora). Pri merani multimetrom musi byt odpor hlavneho minus kablu okolo 0.01-0.02ohm na najvacsej vzdialenosti.
Kabel je robeny velmi pravdepodobne ako umyselne kurvitko, lebo nema ukoncene izolacie, trcia z konca zily a vekom pekne zeleneju.
Mne kvoli tomu, ze sa zvysoval odpor kablov postupne uhorel starter.
Zle kostrenie zistis napr. aj meranim napatia baterie nastartovanej na volnobehu, ak je pod 14V, niekde je prechodovy odpor, ci + alebo - kabel.
Ak nahodou svietia aj svetlomety slabo, zemniaci kabel je rovno pod lavym svetlom na rame (strana sofera). Ked som ten ocistil, jas viditelne stupol.
Pre vnutorne budiky a body computer je kostra niekde medzi nohami a sedackou vodica, ale to som nikdy nehladal.
Potom su este dalsie kostry, zadna cast auta (aj cerpadlo v nadrzi) ma niekde v zadnom rame, to uz by som musel hladat, ale nebyva to problem. Najvacsi problem su len tie v motorovej casti, lebo sa najviac spinia.
Ak vrestal starter, zrejme sa blokoval vysuvaci pastorok, ktory pripaja osku startera k zotrvacniku motora a nebol tam dobry kontakt.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Super diky za radu! Problem vyresen, byl to minusovy kabel ukostreny na prevodovku,(bylo uklepany ocko na strane u kastle).. takze jsme kabel vymenily za zdravy a problem zmizel jen mi zustala svitit kontrolka zavady motoru..tak s tim uz asi budu muset na diagnostikuKolacok píše: ↑stř čer 21, 2017 11:49 Zacal by som najskor kostrenim, zmerat kostry na bateriu zo vsetkych bodov. Pri skusani odpojit minus pol baterie.
Z riadiacej jednotky je kostra vo zvazku multikablov pripojena na karoseriu (cierny kabel asi 3-4mm v priemere), kabel je velmi blizko riadiacky, max. 20cm, maticou prisrubovany. Momentalne neviem, ci v pripade 1.2 benzinu nie je uchyteny o motor.
Hlavny minus kabel ide z baterie dole na lavy nosny ram pod baterkou (kostra karoserie), kabel pokracuje na prevodovku (kostra motora). Pri merani multimetrom musi byt odpor hlavneho minus kablu okolo 0.01-0.02ohm na najvacsej vzdialenosti.
Kabel je robeny velmi pravdepodobne ako umyselne kurvitko, lebo nema ukoncene izolacie, trcia z konca zily a vekom pekne zeleneju.
Mne kvoli tomu, ze sa zvysoval odpor kablov postupne uhorel starter.
Zle kostrenie zistis napr. aj meranim napatia baterie nastartovanej na volnobehu, ak je pod 14V, niekde je prechodovy odpor, ci + alebo - kabel.
Ak nahodou svietia aj svetlomety slabo, zemniaci kabel je rovno pod lavym svetlom na rame (strana sofera). Ked som ten ocistil, jas viditelne stupol.
Pre vnutorne budiky a body computer je kostra niekde medzi nohami a sedackou vodica, ale to som nikdy nehladal.
Potom su este dalsie kostry, zadna cast auta (aj cerpadlo v nadrzi) ma niekde v zadnom rame, to uz by som musel hladat, ale nebyva to problem. Najvacsi problem su len tie v motorovej casti, lebo sa najviac spinia.
Ak vrestal starter, zrejme sa blokoval vysuvaci pastorok, ktory pripaja osku startera k zotrvacniku motora a nebol tam dobry kontakt.
GP 1.2, 48kW, 2006, Active
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Jo, zavady si pamata, niektore ulozi do pamate a svetielko zhasne s tym, ze zavada sa vyskytla, ale uz as neopakuje, niektore zavady svetielko rozsvietia trvale.
Niektore su vsak take, ze staci napr. 5x nastartovat a zhasne to same, ak je zavada vyriesena.
Podla toho odkial si, mozno ma niekto lokalny kabel a soft a vie to zmazat.
V servise za to vezmu asi 300Kc.
Niektore su vsak take, ze staci napr. 5x nastartovat a zhasne to same, ak je zavada vyriesena.
Podla toho odkial si, mozno ma niekto lokalny kabel a soft a vie to zmazat.
V servise za to vezmu asi 300Kc.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Tak zavady mi v servise smazali, bylo jich tam nactenych asi 9, jedna ale smazat nesla, kod P0443 - nadměrná decelerace při řízení rychlostiKolacok píše: ↑čtv čer 22, 2017 1:20 Jo, zavady si pamata, niektore ulozi do pamate a svetielko zhasne s tym, ze zavada sa vyskytla, ale uz as neopakuje, niektore zavady svetielko rozsvietia trvale.
Niektore su vsak take, ze staci napr. 5x nastartovat a zhasne to same, ak je zavada vyriesena.
Podla toho odkial si, mozno ma niekto lokalny kabel a soft a vie to zmazat.
V servise za to vezmu asi 300Kc.
Ale kontrolka chyby motoru uz nesvitila.. ted po druhem nastartovani uz opet sviti, netusite co by mohlo zpusobocat tuhle chybu?
GP 1.2, 48kW, 2006, Active
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
ako nechcem rypat ale P0443 je slaby tlak v paliva alebo nieco spojene s tym EVAP sa to vola. necital som to cele ale https://www.yourmechanic.com/article/sy ... e-solenoid
https://www.youtube.com/watch?v=IzfR84T6pBY
https://www.youtube.com/watch?v=IzfR84T6pBY
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Veru píše: ↑pát čer 23, 2017 20:20Tak zavady mi v servise smazali, bylo jich tam nactenych asi 9, jedna ale smazat nesla, kod P0443 - nadměrná decelerace při řízení rychlostiKolacok píše: ↑čtv čer 22, 2017 1:20 Jo, zavady si pamata, niektore ulozi do pamate a svetielko zhasne s tym, ze zavada sa vyskytla, ale uz as neopakuje, niektore zavady svetielko rozsvietia trvale.
Niektore su vsak take, ze staci napr. 5x nastartovat a zhasne to same, ak je zavada vyriesena.
Podla toho odkial si, mozno ma niekto lokalny kabel a soft a vie to zmazat.
V servise za to vezmu asi 300Kc.
Ale kontrolka chyby motoru uz nesvitila.. ted po druhem nastartovani uz opet sviti, netusite co by mohlo zpusobocat tuhle chybu?
Čaute, zavada P0443 - na jine diagnostice to psalo jako chyba toho EVAP čidla.. po nakouknuti do motoru byla chyba nalezena a odstranena cca za 30vterin , byl to zapomenuty nezapojeny konektor (viz.foto ve zlutem krouzku) .. :> jeste ze ty zavady jsou takove prkotiny ale aspon se clovek s Puntem nenudi ... tak vsem moc diky za rady a at to jezdi
- Přílohy
-
- 20170715_081247.jpg (1.69 MiB) Zobrazeno 7985 x
GP 1.2, 48kW, 2006, Active
-
- Štamgast
- Příspěvky: 311
- Registrován: ned črc 05, 2009 17:50
- Bydliště: severoplzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
ahoj,dnes se mi stalo následovné..vyjedu z garáže ,motor zhasnu..jdu zamknout obydlí a za necelé dvě minuty startuji znova a pomalu se rozjíždím..v tom okamžiku ale začne motor řvát jak o život,,nejlepe to připodobním jako synchronně vůči motoru když rozjíždíte autíčko na setrvačník..při každém přeřazení to synchroně řvalo s motorem..no sousedi asi měli budíček..samozřejmě že jsem zastavil a podíval sem do motoru..ovšem nic podezřelého sem neviděl..tak sem to rozjel a zhruba po padesáti až sto metrech se to uklidnilo a od té chvíle mám opět motor co neslyšíte...nechápu..ps: žádná varovná kontrolka se nesvítila a nesvítí,tak nevím
\______
/__|___\___
[(O)_____(O)\
Fiat GP 1.2Ice ->
/__|___\___
[(O)_____(O)\
Fiat GP 1.2Ice ->
-
- Štamgast
- Příspěvky: 311
- Registrován: ned črc 05, 2009 17:50
- Bydliště: severoplzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
PREJ Visel startér..tak aspon že taková blbost,děkuji za "rady" ,vyřešeno
\______
/__|___\___
[(O)_____(O)\
Fiat GP 1.2Ice ->
/__|___\___
[(O)_____(O)\
Fiat GP 1.2Ice ->