Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Neviem, uz bol raz RJ otvarana (clovek co roky opravuje RJ), ked som myslel, ze nieco odislo, lebo svietila vkuse chyba lambdy, aj ked som pripojil uplne novy senzor NGK.
Nakoniec to bola len poistka, tusim F18. Ale otvorena RJ sa znova cela pretmeli a uz to nemusi byt dokonale. Je mozne, ze po 2rokoch sa tam daco dostalo.
Netusim co ine by to mohlo byt.
V sobotu som nabijal s kablami celeho predneho zvazku, ci to prestane a chyba "e.key" zmizne, ale nic.
Pred chvilou, ked som dosiel k autu a pripojil bateriu, zvuk cvakania nikde, startovalo by bez problemov.
Netusim, ci sa len niekam voda dostane v kabloch a robi problem alebo co to moze byt. Jednoducho nieco samovolne zapne rele T8 a potom auto nemoze nastartovat a pise chybu imobilizeru.
Nakoniec to bola len poistka, tusim F18. Ale otvorena RJ sa znova cela pretmeli a uz to nemusi byt dokonale. Je mozne, ze po 2rokoch sa tam daco dostalo.
Netusim co ine by to mohlo byt.
V sobotu som nabijal s kablami celeho predneho zvazku, ci to prestane a chyba "e.key" zmizne, ale nic.
Pred chvilou, ked som dosiel k autu a pripojil bateriu, zvuk cvakania nikde, startovalo by bez problemov.
Netusim, ci sa len niekam voda dostane v kabloch a robi problem alebo co to moze byt. Jednoducho nieco samovolne zapne rele T8 a potom auto nemoze nastartovat a pise chybu imobilizeru.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Co vam teraz napisem - odpadnete:
Pripojil som nabitu bateriu, ziadny problem, start, isiel som do obchodu. Po vypnuti motora, vsetko ok. Pridem po 20min k autu, uz vidim problem,lebo samovolne svieti svetlo spiatocky.
V motore znamy zvuk c-c-c-c-c-c-c-c (samozrejme nemozne startovat-lebo chyba CODE). Odpojim bateriu, pripojim a divoko cvaka rele zhaviacich sviecok, asi 15sek, to po kazdom on/off baterie.
Po hodine mrznutia a kyvania s kablami som dostal spasny napad - otocim klucikom na MAR a potom pripojim bateriu - voila - cerpadlo toci, auto startuje!Akoby sa obisiel kompletne cely imobilizer.
Ale: zastavim, vypnem klucik, palubovka zhasne a motor ide dalej! Otvorim kapotu, odpojim bateriu a motor ide dalej! vsetko uz tahal alternator.
Ked som zapojil bateriu, a skusal znova start- klasika, chyba CODE a nic viac.
Jediny sposob ako motor vypnut - 1ka, brzdy a pustit spojku a motor zadusit, inak celkom sa drzal a nechcel skapat.
No a teraz budte mudri! ja som uz hotovy, netusim co dalej.
Pripojil som nabitu bateriu, ziadny problem, start, isiel som do obchodu. Po vypnuti motora, vsetko ok. Pridem po 20min k autu, uz vidim problem,lebo samovolne svieti svetlo spiatocky.
V motore znamy zvuk c-c-c-c-c-c-c-c (samozrejme nemozne startovat-lebo chyba CODE). Odpojim bateriu, pripojim a divoko cvaka rele zhaviacich sviecok, asi 15sek, to po kazdom on/off baterie.
Po hodine mrznutia a kyvania s kablami som dostal spasny napad - otocim klucikom na MAR a potom pripojim bateriu - voila - cerpadlo toci, auto startuje!Akoby sa obisiel kompletne cely imobilizer.
Ale: zastavim, vypnem klucik, palubovka zhasne a motor ide dalej! Otvorim kapotu, odpojim bateriu a motor ide dalej! vsetko uz tahal alternator.
Ked som zapojil bateriu, a skusal znova start- klasika, chyba CODE a nic viac.
Jediny sposob ako motor vypnut - 1ka, brzdy a pustit spojku a motor zadusit, inak celkom sa drzal a nechcel skapat.
No a teraz budte mudri! ja som uz hotovy, netusim co dalej.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
no asi by som to cele rozdelal a prekontroloval vsetky spoje. potom pozrel aj skrinku kde su rele a kazde jedno rele odskusal ci ide. toto moze byt len neaka kokotina co sa nerozopina a nezopina ako ma. a inak punto ma este neake rele aj v interieri a napriklad vypinaju celu elektriku po 20min.netusim uz len cele rozobrat a pozerat kabel po kabli. mozno ti neaky hlodavec nahryzkal kable niekde a sa skratuju o seba ..... je to tazko takto od stola....
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Rele to nie je, vsetky som poprehadzoval a problem nezmizol, poistkova skrinka bez problemov, tak isto vsetky kable od nej.
So vsetkymi kablami som nabijal, odpajal konektory od MAF, snim. pretlaku, snim. paliv. filtra, zhavice, lambda, egr, abs,... to jest vsetko, co kedy hadzalo chybu.
Nikde nic, ziadna zmena.
Momentalne mi napada skutocne len zatecena RJ (mam chut ju otvorit), ktoru som den susil na radiatore a potom mozno nieco medzi body a RJ.
Akoze netusim, co za jezis spina rele T7 sam od seba; som mal za to, ze to rele spina Body comp. a zapina nim riadiacku, ale asi je to inak.
So vsetkymi kablami som nabijal, odpajal konektory od MAF, snim. pretlaku, snim. paliv. filtra, zhavice, lambda, egr, abs,... to jest vsetko, co kedy hadzalo chybu.
Nikde nic, ziadna zmena.
Momentalne mi napada skutocne len zatecena RJ (mam chut ju otvorit), ktoru som den susil na radiatore a potom mozno nieco medzi body a RJ.
Akoze netusim, co za jezis spina rele T7 sam od seba; som mal za to, ze to rele spina Body comp. a zapina nim riadiacku, ale asi je to inak.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Z principu toho jak se zapojujou ochrany na IO neni problem u-napajet elektroniku ECU z nejakeho IO do ktereho se dostane napeti baterky. Osobne si taky myslim, ze mas problem v kabelazi - neco jako zkrat mezi dratama. Na diagnostice te hodnoty z cidel prijdou ok? neni nejake cidlo oprene o max rozsah? nebo jsi se vubec neobtezoval...
Btw pred 14 dnama jsem sundal konektory z ECU motoru a jeden pin na ECU musel byt ohnuty a jak tam nekdo zatrcil konektor, pin se slisoval dolu a klemnul jeste dalsi dva piny... takhle to bylo na aute 6 let... nastesti to vsechno byly nezapojene piny - wow.
Btw pred 14 dnama jsem sundal konektory z ECU motoru a jeden pin na ECU musel byt ohnuty a jak tam nekdo zatrcil konektor, pin se slisoval dolu a klemnul jeste dalsi dva piny... takhle to bylo na aute 6 let... nastesti to vsechno byly nezapojene piny - wow.
GP 1.4 Tjet
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Cidla, ktore hlasili chybu som kontroloval aj v na urovni hodnot, vsetko OK, aj teploty, aj egr, lambda atd...
Rovnako tak piny na konektoroch RJ, vsetky su OK. Tie nemaju byt ako zle, ked rok sa s nimi vobec nehybalo a vsetko islo ako ma.
Rovnako tak piny na konektoroch RJ, vsetky su OK. Tie nemaju byt ako zle, ked rok sa s nimi vobec nehybalo a vsetko islo ako ma.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
add voda, pokud nemejes motor (wapkou), tak by se tam voda dostat nemela i kdyz by kryt byl deravy. U benzinu jsou ECU na mistech kam se voda normalne nedostane (naftu neznam). Dalsi bariera je lakovani samotneho plosnaku. Moc na tuhle teorii neverim... zato kabelovej svazek kde jsou zkratovane / zlomene draty...
u cidel zkontroluj i napajeni, pro vetsinu ECU dela 5V
Mas nejjednoduseji opravitenou poruchu - ta chyba tam je porad, neni to ze jednou za tyden se tam neco obevi. Myslim ze by sacilo project s multimetrem konektory na ECU a mel by jsi mit jasno, tech ktere jsou pod napajenim / klemnuty do zeme tolik neni, stejne hlavni rele samo od sebe sepnuty nedrzi (tam naopak staci ovladaci drat prozkratovat do kastle - zeme a bude drzet sepnuty). Nebo uz to konecne dej do servisu...
u cidel zkontroluj i napajeni, pro vetsinu ECU dela 5V
Mas nejjednoduseji opravitenou poruchu - ta chyba tam je porad, neni to ze jednou za tyden se tam neco obevi. Myslim ze by sacilo project s multimetrem konektory na ECU a mel by jsi mit jasno, tech ktere jsou pod napajenim / klemnuty do zeme tolik neni, stejne hlavni rele samo od sebe sepnuty nedrzi (tam naopak staci ovladaci drat prozkratovat do kastle - zeme a bude drzet sepnuty). Nebo uz to konecne dej do servisu...
GP 1.4 Tjet
-
- Štamgast
- Příspěvky: 271
- Registrován: stř led 13, 2010 12:58
- Bydliště: Vychod SVK, Michalovce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Chyba nie je trvala, objavuje sa obcas, preto je tazko detekovat, ked raz startuje a raz nie a v ECU je zapisanych 10chyb.
Nakoniec je to pravdepodobne len zemniaci kabel pre ECU, oznaceny C060. Precistil som to, zatial dva dni sa chyba neukazala, uvidim dalej.
EDIT:
Je to zemniaci kabel, od vycistenia ziadny problem.
Nakoniec je to pravdepodobne len zemniaci kabel pre ECU, oznaceny C060. Precistil som to, zatial dva dni sa chyba neukazala, uvidim dalej.
EDIT:
Je to zemniaci kabel, od vycistenia ziadny problem.
Puntik 5D MultiJet 1.3 75k Active 2006, biely, 306000km
teplý start
Tak mám ještě jeden malý problém včera jsem byl u kamaráda dojdu k autu začnu startovat a točí to o poznání dýl jak normálně cca 10 sekund. Jindy sednu otočím klíčkem zhasnou kontrolky a nastartuji na šup. Motor byl ještě vlažný žádný studený start. Napadl mě snímač na klice. Nebo stává se to někomu? Zatím to nechci nějak řešit auto vždy chytalo perfektně jak za studena tak za tepla poté odešla baterka a za studena nechtělo chytat. Teď už mám novou a zas se tomu nechtělo za tepla. Udělalo to poprvé
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: teplý start
ked to mas 1.2 a 1.4 8v tak tobyva zly map senzor. vid prislusne forum.
aktualne to riesi uzivatel jenik
aktualne to riesi uzivatel jenik
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: teplý start
Tenhle problém se mi stává také a dost nepravidelně, bohužel diagnostika nic neodhalila. 1,3 multijet 90k
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
tam by mal byt tiez tento snimac no neviem isto to skor jirka bude vedet. ten tvoj motor skor ma problemy s 2hmotou a dpf ak ho mas lebo sa robili aj bez aj s.
podalsie to moze robit aj egr. ked je spinavy.
podalsie to moze robit aj egr. ked je spinavy.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: teplý start
mam 1.4 no uvidim zda to bude delat nebo ne kdyztak jej vymenim1nekros1 píše:ked to mas 1.2 a 1.4 8v tak tobyva zly map senzor. vid prislusne forum.
aktualne to riesi uzivatel jenik
Grande Punto 1.4 8v 57Kw Dynamic
Re: Startér a startování (dotazy, rady, závady,...)
Ahojte lidi. Psal jsem tady na forko o svých problémech při startech. Třeba na 6, ale i desátý pokus.Problém ustal, co konkrétně to bylo nevím, ale protože mi doporučoval člověk z LPG , že benzin tak cca 6 litrů a do měsíce vyjet...tak asi rok nebyla plná nádrž.Benzínová. V listopadu jsme 2 x po sobě dobírali plnou benzinovou, a helemese, auto škytá napoprvé.TAkže žádné čidlo nebo tak, ale něco asi s nádrží.
Takže tolik moje zkušenost.
Takže tolik moje zkušenost.
Re: teplý start
Změřit přepad na vstřikovačích, potom zkusit DRV ventil.Paja314 píše:Tenhle problém se mi stává také a dost nepravidelně, bohužel diagnostika nic neodhalila. 1,3 multijet 90k
Samozřejmě taková oprava není za darmo, nemám na mysli to měření,ale případnou opravu.
Kolik máš najeto?
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic