Stránka 26 z 27

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv lis 16, 2017 17:13
od 1nekros1
sailer píše: úte lis 14, 2017 15:08 Dobrý deň.
Chcel by som sa informovať ohladom FIAT GRANDE PUNTO 1.4 16V STARJET. rv 2006 170 000km+
Mám jedno vyhliadnute, auto sa mi páči ale ako je na tom tento motor? Kupovať, nekupovať? Čo očakávať po kúpe?
Chcem to do mesta, sem tam okresky.
ja ho mam mozte si ho vyskusat popripade popocuvat ak ste okolo nitry. ma 250000 km a jazdi na LPG okolo 200tisickm som menil tesnenie hlavy ale je mozne ze navine je LPG. a 1x trafo na odpalovanie sviecky (30euro) inak motor pri dodrzani vymen oleja bezchybny. nic ine sa mi tam nepokazilo za tieto KM

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát pro 01, 2017 17:50
od metamor
Zdarec, pasuje airbox zo sportinga do starjeta ? Sviecky NGK 1691 ? alebo su nejake lepsie ?

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob pro 02, 2017 15:50
od jeník1
Tak tento motor je výborný. Fiat ho dával kdysi do Pandy (měla označení 100HP) a naladěn byl na 74 KW a točivý moment byl 131 Nm. V lehké Pandě to byla bomba. Zrychlení měla z nuly na 100 km/hod tuším za 8 vteřin. V GP měl naladění vždy pouze na 70 KW. Tento motor se v současnosti používá v základních motorizacích nového Tipa.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned pro 03, 2017 16:12
od 1nekros1
jeeeje

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv led 18, 2018 18:34
od metamor
Nezhanal uz niekto novu nalievaciu zatku na olej do GP 1.4 16V?

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát led 19, 2018 14:08
od MV
jeník1 píše: sob pro 02, 2017 15:50 Tak tento motor je výborný. Fiat ho dával kdysi do Pandy (měla označení 100HP) a naladěn byl na 74 KW a točivý moment byl 131 Nm. V lehké Pandě to byla bomba. Zrychlení měla z nuly na 100 km/hod tuším za 8 vteřin. V GP měl naladění vždy pouze na 70 KW. Tento motor se v současnosti používá v základních motorizacích nového Tipa.
Nemáš pravdu - v Pandě, Stilu, 500, Bravu2, Tipu je jiný motor ("obyč" 1.4 16V) než Starjet u GP.

Do něčeho jako Panda nebo 500 je 1.4 16V super, já ho měl v Bravu2 a tam to tedy už na velikost a hmotnost auta bylo eufimisticky řečeno nic moc. Prostě základ, to samé v Tipu, kde dostal další ránu do týlu v podobě EU6.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: pát led 19, 2018 21:42
od tkupilik
Ehm, nechci te brat iluze, ale 1.4 16V je v podstate prehistoricky 1.2 16V s jinym vrtanim, blok i hlava zustala stejna. Pak na to dali turbo a nazyva se to tjet. Opet blok i hlava je stejna. No a posledni evoluce byla, ze z nej sundali tu vrchni cast s vackovyma hridelama a misto toho tam je ta hydraulicka mastal a nazvali to multiair. Ten bez turba vychazi z tehle atmosfery a ten oturbenej z tjetu. Takze i to co mas v alfe je v zakladu tohle ;)

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 20, 2018 11:56
od Jarous1
Já myslím, že v dnešní době to je spíš velké plus.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: sob led 20, 2018 12:01
od MV
tkupilik píše: pát led 19, 2018 21:42 Ehm, nechci te brat iluze, ale 1.4 16V je v podstate prehistoricky 1.2 16V s jinym vrtanim, blok i hlava zustala stejna. Pak na to dali turbo a nazyva se to tjet. Opet blok i hlava je stejna. No a posledni evoluce byla, ze z nej sundali tu vrchni cast s vackovyma hridelama a misto toho tam je ta hydraulicka mastal a nazvali to multiair. Ten bez turba vychazi z tehle atmosfery a ten oturbenej z tjetu. Takze i to co mas v alfe je v zakladu tohle ;)
To já vím, reagoval jsem jen na to, že 1.4 16V v bravu/tipu/pandě/500 není ten samý motor co 1.4 16V v GP (starjet). Starjet má navíc EGR a ještě cosi, řešili to už na bravackým fóru.

Proč se starjet v podobě toho, co bylo v GP dál nepoužíval to nevím, ale možná to jako základ do brava a tipa bylo zbytečně složité.

Motor 1.4 16V - divné zvuky při vysokých otáčkách

Napsal: pát kvě 25, 2018 20:28
od Enzo.Ferrari
Dobrý den,

chtěl bych prosím od Vás poradit s tímto problémem: když motor vytočím do vyšších otáček a pak pustím plyn, tak se z něj začne ozývat takový zvláštní zvuk. Není to žádné syčení, bouchání nebo pískání. Zní to trochu podobně jako zpátečka. Auto má najeto asi 50000km a je staré 9,5 roku. Olej, rozvody i všechny filtry jsou nedávno měněné.

Děkuji za názory :)

Re: Motor 1.4 16V - divné zvuky při vysokých otáčkách

Napsal: ned kvě 27, 2018 11:42
od 1nekros1
ved to natoc a daj to sem (youtube) ako ti mozme poradit ked ten zvuk nepocujeme.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř zář 19, 2018 9:36
od Macek
Ahoj, znovu se na vás obracím s dotazem. Co může způsobovat padání otáček až na 500-600 po vyřazení z 3tis a výše, občas se stalo že motor dokonce tak nízké otáčky neustál a zhasnul. Nutno podotknout že se jinak hned zase vrátí na normální otáčky volnoběhu.

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: stř zář 19, 2018 22:32
od 1nekros1
mas tam lpg? pozeral si cez diagnostiku map senzor ci ukazuje spravnu teplotu?skontroluj si tuto hadicku vid priloha mne osobne praskla pozdlz a tahalo tade falosny vzduch... a nasledne s tym spojene problemy, potom skontroluj si tesnost vyfuku a lambda sondy ci ukazuju dobre cez diag. zatial toto

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: ned zář 23, 2018 20:40
od Macek
tak hadička je ok a diagnostika mě momentálně zlobí tak to budu muset někam zavést. Každopádně díky za tipy :)

Re: Motor 1,4 16V (dotazy, rady, závady,...)

Napsal: čtv srp 29, 2019 14:37
od JOSKAA
1nekros1 píše: stř zář 19, 2018 22:32 mas tam lpg? pozeral si cez diagnostiku map senzor ci ukazuje spravnu teplotu?skontroluj si tuto hadicku vid priloha mne osobne praskla pozdlz a tahalo tade falosny vzduch... a nasledne s tym spojene problemy, potom skontroluj si tesnost vyfuku a lambda sondy ci ukazuju dobre cez diag. zatial toto
Nemá někdo objednací číslo hadičky a nebo kde se dá sehnat. Dík