Motorový olej

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Příspěvek od Dušan »

Letos jsem opět zakoupil přes net olej Shell Helix Ultra 5W/40 za 134,- Kč/l

Obrázek

Obrázek
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
TomasUL
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: čtv srp 06, 2009 18:20
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motorový olej

Příspěvek od TomasUL »

Lidi, divím se, že lijete do svých aut jiný oleje než Selenii.
Nejde přeci tolik o nějakou normu, ale jde přeci i o přidaný aditiva a jiný složky, který jiný 5w40 nemají.
Nebo proč se Selenie lije i do Ferrari? Proč tam nenalejou nějakej Mogul, Castrol atd?

Je o tom hodně na netu, tak stačí číst.

Máme v rodině ještě Hyundai Matrix a po první garančce jsem do něj začli lít Selenii místo Shellu. Motor se chová úplně jinak. Motor ve Fiatu asi tak náročnej není. Ale to vám těch pár ušetřenejch stovek stojí za problémy v dalších letech?

Já kupuji Selenii K 5W40 za 280 Kč/l. Jinou plnou synt. 5W40 můžu sehnat za 90 Kč/l. I přesto si těch pár korun připlatím.

PS: Jak někdo psal, že olej měl hnědou barvu a ne černou. "Že to je dobrý...." Pardon, ale tomu se dá jenom pousmát. Téma "olej" je oříšek, ale dá se toho hodně pochtit od důveryhodných zdrojů. :D
//// FIAT GP 1,2 65k ////
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motorový olej

Příspěvek od Jarouš »

Podpoř svou teorii o přidaných aditivech v Selenii o nějaká konkrétní fakta. :wink:

PS: převzaté PR kecy výrobce oleje a vozu nejsou směrodatné.

PPS: na netu najdeš všechno, co chceš slyšet, stačí dobře hledat. :D
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
TomasUL
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: čtv srp 06, 2009 18:20
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motorový olej

Příspěvek od TomasUL »

Teorii? :)

Chceš mit říct, že když Mogul, Shell, Divinol, Castrol atd. mají stejnou normu ACEA xxx, tak jsou úplně stejný? To by se mohl dělat jeden olej pro danou normu a byl by klid ne?

Nebo co liješ do Fiatu ty?
//// FIAT GP 1,2 65k ////
Uživatelský avatar
FRIMICO
Štamgast
Příspěvky: 693
Registrován: úte bře 20, 2012 20:04
Bydliště: Schonlinde

Re: Motorový olej

Příspěvek od FRIMICO »

Já tam mám taky shell helix ultra 5w-40 a jak říkal Míra na srazu v Bolce,po roce vyměnit ať má barvu jakou chce.Mám ho tam od března a v březnu jde ven.Zatím má namazáno 6,500tis.
Jezdím jen tak rychle jak můj strážnej anděl dokáže lítat.
Dušan
PR Manažer
Příspěvky: 5985
Registrován: pon bře 05, 2007 19:18
Bydliště: Mladá Boleslav, CZ

Re: Motorový olej

Příspěvek od Dušan »

TomasUL píše: Nebo proč se Selenie lije i do Ferrari? Proč tam nenalejou nějakej Mogul, Castrol atd?
Já tedy nevím, ale vždycky jsem viděl na Ferrari reklamu na Shell
Renault Captur 130 HP
Nic netrvá věčně .... Puntíku, prožil jsem s tebou pěkné roky
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motorový olej

Příspěvek od Jarouš »

TomasUL píše:Teorii? :)

Chceš mit říct, že když Mogul, Shell, Divinol, Castrol atd. mají stejnou normu ACEA xxx, tak jsou úplně stejný? To by se mohl dělat jeden olej pro danou normu a byl by klid ne?

Nebo co liješ do Fiatu ty?
To jsem nikde nepsal. Já chci vědět, v čem konkrétně ta Selenia převyšuje třeba Castrol nebo Shell. Tím myslím základní parametry, které určují výkonnost oleje. Jen tak náhodou jsem našel na netu srovnání Selenie Technyx (převodový) a v hodnotě viskozity při nízké teplotě se řadí do průměru.

Pro úplnost: Do GP už 90 tkm leju Castrol 5W40, po opuštění Selenie se motor ztišil všeobecně, speciálně při studených startech. Aktuálně najeto cca 140 000 km, ventily nikdy neseřizovány, motor šlape jak hodinky.

Do Barchetty (1,8 16V) leju Selenia K - tam to zaklínadlo funguje, onen pověstný variátor vačky má rád asi jen Selenii :D

Do Abartha (Stilo 2.4 20V) leju taktéž Selenia K - obdobný případ jako s Bárou.

Shrnutí: zastávám názor, že mnohem důležitější než značka oleje je interval jeho výměny. Takže GP max. po 15 tkm, Abartha a Báru max. po 10 tkm, ale to jsou auta pro radost, tudíž jednou ročně bez ohledu na nájezd. Asi tak.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej

Příspěvek od 1nekros1 »

Jarous ten variator nema aj moja 1,4 16v? Nahodou
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Jarouš
Profík
Příspěvky: 3597
Registrován: pon črc 16, 2007 20:22
Bydliště: Ostrava

Re: Motorový olej

Příspěvek od Jarouš »

Má a 1.4 8V taky. Ale je to úplně jiná konstrukce než u starších motorů a zatím jsem neslyšel, že by dělal nějaké problémy. Variátor v agragátu 1.8 16V (včetně mutací u Alfy Romeo) je tím skoro pověstný. Šikovní ho "vyléčí" za cenu opravné sady (cca 150 kč), ty méně zdatné to vyjde na cca 4000,- za nový. Ale to je už jiné téma a jiné auta.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
TomasUL
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: čtv srp 06, 2009 18:20
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motorový olej

Příspěvek od TomasUL »

Dušan píše:
TomasUL píše: Nebo proč se Selenie lije i do Ferrari? Proč tam nenalejou nějakej Mogul, Castrol atd?
Já tedy nevím, ale vždycky jsem viděl na Ferrari reklamu na Shell
Ale možná na benzín. Ne na olej. :)
//// FIAT GP 1,2 65k ////
TomasUL
Návštěvník
Příspěvky: 86
Registrován: čtv srp 06, 2009 18:20
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Motorový olej

Příspěvek od TomasUL »

FRIMICO píše:Já tam mám taky shell helix ultra 5w-40 a jak říkal Míra na srazu v Bolce,po roce vyměnit ať má barvu jakou chce.Mám ho tam od března a v březnu jde ven.Zatím má namazáno 6,500tis.
Přesně tak. Olej se mění po roce a je jedno, kolik najedeš.
//// FIAT GP 1,2 65k ////
Uživatelský avatar
MV
Štamgast
Příspěvky: 248
Registrován: sob led 19, 2008 12:50
Bydliště: Rathova středozem

Re: Motorový olej

Příspěvek od MV »

No mně teď, pánové v autorizovaném servisu rozmluvili výměnu oleje, že je to prý zbytečné vyhazování peněz, tak nevím :)
Předtím jsem jezdil každý rok s punťou na servisky v rámci záruky (5 let) a pokaždé i výměna oleje. Ročně jsem najezdil tak 12tkm (první léta) až 7tkm a to většinou hrkačky po městě případně okolí. Pokaždé tedy dávali selenii, aspoň podle faktury a bez problémů, ani jsem je nepředpokládal.

Bravo jsem pořídíl s 11tkm na hrbu, staré tři roky a na servisce bylo podle papírů jednou jedinkrát a to minulý rok kdy mělo najeto 8 tisíc. Je to garážovaná voňavka po důchodci (opravdu, prodáváno majitelem přes dealera protiúčtem), takže to sedí. Olej měl tedy "najeto" ani ne 4 tisíce, jenže já s tím teď za 2 měsíce najel další 2 tisíce. Preventivně jsem to chtěl po koupi nechat vyměnit a prý zbytečnost (viz výše). Motor (1.4 16V) je ale celkem hlučný, oproti 1.2 v punťovi to byl po prvním nastartování docela šok, málem bych řekl, že tam mám multijet :lol: Podle technika to je normální, ale stejně - nechat olej vyměnit?

Sám ho měnit nebudu, nemám na to prostředky, čas a hlavně ani um :mrgreen:
GP Dynamic 5D 1.4 77k dualogic, 16", skydome, navi, rear-cam
Ex: Alfa Romeo Giulietta, 1.4 Multiair 170k, 17"
Ex: Fiat Bravo II Dynamic, 1.4 16V 90k, spiritual ivory, 17", navi, rear-cam
Ex: GP Fresh 3D 1.2 65k, cerna crossover, 16"
Uživatelský avatar
FRIMICO
Štamgast
Příspěvky: 693
Registrován: úte bře 20, 2012 20:04
Bydliště: Schonlinde

Re: Motorový olej

Příspěvek od FRIMICO »

Tedy na to že jsem to dělal asi 10 min bych to do servisu nedal .olej koupenej přez net ,cena 4 l shellu 608kč i s dopravou .Pak napiš co tě to stálo.
Jezdím jen tak rychle jak můj strážnej anděl dokáže lítat.
Uživatelský avatar
1nekros1
Profík
Příspěvky: 2392
Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
Bydliště: Palarikovo okres NZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej

Příspěvek od 1nekros1 »

MV píše:No mně teď, pánové v autorizovaném servisu rozmluvili výměnu oleje, že je to prý zbytečné vyhazování peněz, tak nevím :)
Předtím jsem jezdil každý rok s punťou na servisky v rámci záruky (5 let) a pokaždé i výměna oleje. Ročně jsem najezdil tak 12tkm (první léta) až 7tkm a to většinou hrkačky po městě případně okolí. Pokaždé tedy dávali selenii, aspoň podle faktury a bez problémů, ani jsem je
Bravo jsem pořídíl s 11tkm na hrbu, staré tři roky a na servisce bylo podle papírů jednou jedinkrát a to minulý rok kdy mělo najeto 8 tisíc. Je to garážovaná voňavka po důchodci (opravdu, prodáváno majitelem přes dealera protiúčtem), takže to sedí. Olej měl tedy "najeto" ani ne 4 tisíce, jenže já s tím teď za 2 měsíce najel další 2 tisíce. Preventivně jsem to chtěl po koupi nechat vyměnit a prý zbytečnost (viz výše). Motor (1.4 16V) je ale celkem hlučný, oproti 1.2 v punťovi to byl po prvním nastartování docela šok, málem bych řekl, že tam mám multijet :lol: Podle technika to je normální, ale stejně - nechat olej vyměnit?

Sám ho měnit nebudu, nemám na to prostředky, čas a hlavně ani um :mrgreen:

Tu mas zvuk studeneho motora ako by to malo vyzerat
http://www.youtube.com/watch?v=U_eoTCv_n3I

A inak ten olej je dobre menit urcite ho tam nechavat 30000km je podla mna blbost, dost skorej sa priklanam jarousovy. Ale nakonec je kazdeho osobna vec kolko to auto chce mat. Ja ho uz mam 120000km a dufam ze bez poruchy vydrzi este aspon do 200000km
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
jeník1
Profík
Příspěvky: 719
Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
Bydliště: Strakonice, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej

Příspěvek od jeník1 »

To jsou zbytečné obavy s tím nájezdem. Na Pandě jsem měl limit rok nebo 20000 km a dodržoval jsem ho. Najel jsem takto 112 tisíc a motor byl pořád jako nový (spotřeba oleje minimální)
Na GP mám limit 30000 nebo dva roky a nevidím důvod jezdit tam častěji. Nyní mám najeto na jednu náplň již 28 tisíc a ty dva tisíce ještě vydržím. Věřte tomu, že zase najedu tímto způsobem přes 100 tisíc a motor bude pořad jako nový.

BTW: Myslím, že ten kdo má obavy dodržovat výrobcem předepsané limity výměny oleje a jezdí na výměny dříve trpí nějakou duševní poruchou....jinak to snad ani není možný :D
Naposledy upravil(a) jeník1 dne pát črc 19, 2013 9:16, celkem upraveno 1 x.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Odpovědět