Motorový olej
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- Petr H..
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 4
- Registrován: stř bře 30, 2016 23:30
- Bydliště: Nové Město nad Metují
Re: Motorový olej
Parafíny v plynu LPG jsou, ale většinu z nich zadrží filtr plynné fáze, pokud nemáte nějaký nejobycejnejsi. Ty co v plynu zbydou i poté, hrozí spíš pro postupné zanesení vstřikovačů - opravte mě jestli se mýlím.
Pokud se ale hořlavé parafíny dostanou až do válců, nedovedu si dost dobře představit, že by vydržely ty teploty v motoru včetně hoření a že by ulpivaly na stěnách válců.
Ale i kdyby se to třeba podařilo, čekal bych konec parafínů v olejovém filtru. To, že by hořlavý parafín prošel spalovacím prostorem válců, dostal se do oleje, prošel filtrem a poté se odpařil, aby o kousek dál vystydnul a usazoval se v nějaké trubce, to mi přijde příliš...
To si radši jdu taky napustit tu vanu a budu hledat parafín tam - když nic jiného, aspoň se tam bude líp hledat
Pokud se ale hořlavé parafíny dostanou až do válců, nedovedu si dost dobře představit, že by vydržely ty teploty v motoru včetně hoření a že by ulpivaly na stěnách válců.
Ale i kdyby se to třeba podařilo, čekal bych konec parafínů v olejovém filtru. To, že by hořlavý parafín prošel spalovacím prostorem válců, dostal se do oleje, prošel filtrem a poté se odpařil, aby o kousek dál vystydnul a usazoval se v nějaké trubce, to mi přijde příliš...
To si radši jdu taky napustit tu vanu a budu hledat parafín tam - když nic jiného, aspoň se tam bude líp hledat
Fiat Punto 2012 1.4 8V + LPG
Re: Motorový olej
Nevim jak kdo,já to v klapce čistil asi 3x za měsíc ,protože mi odešlo MAP čidlo a já myslel že je to tím šlemem.Až Jarouš mě ujistil že to tam bude znovu a nemá to na to vliv ,tak na to prdím a jezdí to furt stejně. Čidlo maká jak má a to je důležitý.
Jezdím jen tak rychle jak můj strážnej anděl dokáže lítat.
Re: Motorový olej
Klidne se tu budu hadat do krve, protoze to co bylo v separatoru bylo tohle (vcetne toho ze to neslo za zadnou cenu rozpustit (horkou) vodou)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Paraf%C3%ADn
Filtr plyne faze nezachyti nic, protoze tim pardafin proste protece, jeho normalni cesta je, ze shori v motoru. Ma vysokou teplotu varu, takze to ze se pri kompresi odpari a pak kondenzuje na studenych stenach valcu me vubec neprijde jako scifi. Stejne tak searator je prvni studene misto kam se z oleje muze odstat, takze ma dobrej duvod se tam srazet.
Naopak bych ho necekal v olejovem filtru a podobne, vsude tam jsou moc vysoke teploty a bude tam rozpustenej / kapalnej. Menit pri LPG olej casteji asi neni opravdu uplne spatnej napad....
edit: to zluty blato bylo jen v separatoru, nenasel jsem to nikde jinde, vicko oleje krasne cisty / suchy... jak rikam, jezdim dlouhy trasy, nikdy se me slem v oleji nedelal. Max 15000 na jeden olej a ted to jeste budu zkracovat na 10, protoze me ten separator dostal.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Paraf%C3%ADn
Filtr plyne faze nezachyti nic, protoze tim pardafin proste protece, jeho normalni cesta je, ze shori v motoru. Ma vysokou teplotu varu, takze to ze se pri kompresi odpari a pak kondenzuje na studenych stenach valcu me vubec neprijde jako scifi. Stejne tak searator je prvni studene misto kam se z oleje muze odstat, takze ma dobrej duvod se tam srazet.
Naopak bych ho necekal v olejovem filtru a podobne, vsude tam jsou moc vysoke teploty a bude tam rozpustenej / kapalnej. Menit pri LPG olej casteji asi neni opravdu uplne spatnej napad....
edit: to zluty blato bylo jen v separatoru, nenasel jsem to nikde jinde, vicko oleje krasne cisty / suchy... jak rikam, jezdim dlouhy trasy, nikdy se me slem v oleji nedelal. Max 15000 na jeden olej a ted to jeste budu zkracovat na 10, protoze me ten separator dostal.
GP 1.4 Tjet
Re: Motorový olej
Hádat se tu určitě nemusíme Já jen popisuji vlastní zkušenosti jak s 1.4 v atmosféře (GP), tak s 1.4 s turbem (multiair v Giuliettě). Tam mám zcela stejný separátor oleje, jaký je v T-Jet. On je vlastně stejný i motor, jen má navíc MAIR modul. A v separátoru se mi tvoří úplně stejný šlem oleje s vodou jako tobě. A to nemám zplynované auto, denně jezdím dálkové trasy cca 80 km a rozhodně se nadá říct, že by se motor flákal.
A je to přesně jak popisuješ - blbě rozpustný kentus, rozpustný v benzínu (barví do žluta) a jenom v separátoru a trubce jej spojující ze sáním turba. Ono to klidně může být emulze parafínové frakce motorového oleje a vody. Nicméně zdrojem té vody (na emulzi v separátoru viditelné kapky) je vzdušná vlhkost. Za určitých atmosférických podmínek se tvoří víc, jindy míň.
A je to přesně jak popisuješ - blbě rozpustný kentus, rozpustný v benzínu (barví do žluta) a jenom v separátoru a trubce jej spojující ze sáním turba. Ono to klidně může být emulze parafínové frakce motorového oleje a vody. Nicméně zdrojem té vody (na emulzi v separátoru viditelné kapky) je vzdušná vlhkost. Za určitých atmosférických podmínek se tvoří víc, jindy míň.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Motorový olej
Řekl bych že Jarouš myslí tím správným směrem, a jeho názor sdílím
Grande Punto 1.3 MultiJet 16V 90PS BLU MAGNETICO
Re: Motorový olej
Ja nevim protoze jsem jezdil na E85 a poprve jsem separator rozebral po 150000 km a byl cistej. Zrovna okolo E85 toho lidi v souvislosti s vodou nakecaji hodne A pak stacilo 50000 km na LPG, rezim provozu se vubec nemenil a separator komplet zadelanej a napruchodnej. Plus vnitrni ventily zalepeny a prestaly tesnit, takze falesnej vzduch a problemy s volnobehem
Takze ja se spokojim s teorii s parafinama (ktere nejspis budou i v benzinu a naopak v E85 prakticky nebudou, specialne pro E85 se micha lih s nizkovarnyma frakcema benzinu) a tim ze to je z LPG...
Jinak voda v oleji bude spis ze spalin nez ze vzduchu, z kazdeho spaleneho litru benzinu je skoro litr vody a spaliny profukujou pod valce.
Takze ja se spokojim s teorii s parafinama (ktere nejspis budou i v benzinu a naopak v E85 prakticky nebudou, specialne pro E85 se micha lih s nizkovarnyma frakcema benzinu) a tim ze to je z LPG...
Jinak voda v oleji bude spis ze spalin nez ze vzduchu, z kazdeho spaleneho litru benzinu je skoro litr vody a spaliny profukujou pod valce.
GP 1.4 Tjet
Re: Motorový olej
separator po 10000km od posledniho vycisteni fakt si myslite, ze tohle udela olej s vodou? To blato to casem uplne ucpe + je to samozrejme plne i uvnit a ucpe to kanalky kteryma ma olej ztekat zpet do motoru. Finalni stav je, ze se ucpe komplet a zacne se tlakovat klikova skrin.
Btw voda s tim asi bude souviset, po tom co jsem dojel a separator vyndal, vytekklo z nej (prekvapive) dost vody. Akorat se me nezda, ze druha slozka je olej.
Btw voda s tim asi bude souviset, po tom co jsem dojel a separator vyndal, vytekklo z nej (prekvapive) dost vody. Akorat se me nezda, ze druha slozka je olej.
GP 1.4 Tjet
Re: Motorový olej
Klasická emulze voda - olej. Nic víc v tom nehledej.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
-
- Profík
- Příspěvky: 719
- Registrován: ned čer 19, 2011 17:36
- Bydliště: Strakonice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej
Jardovi věř neznám většího machra asi nejenom na tomto fóru. Jinak nejlepší je fotku zmenšit na 640x480 alespoň text neleze mimo stránku. Nakonec je to napsaný i v pravidlech o vkládání obrázků.
Grande Punto 1.2
Fiat Panda 1.1
Fiat Panda 1.1
Re: Motorový olej
Zdravím vás... mám dotaz, v březnu mě čeká výměna oleje na GP 1.4 16v a přemýšlím, jestli má cenu zainvestovat a před výměnou do motoru přidat něco na pročištění, nebo jsou to vyhozené peníze. Něco vyrábí Atomium, já našel tohle: http://www.olejebrno.cz/engine-flush . Máte s tím někdo zkušenost? Díky
GP 1.4 16v sport
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej
vecsinou sa tieto rozpustadla odporucaju davat do turbomotorou kde sa pripeka olej ale na obyc motore kde bol dodrziavany vymenny cysklus oleja to nema ziadny vplyv. napr uz na nie mojom ale priatelkinom som to pravidelne menil a ten olej cisty nalejem a rovnako cisty vylejem a to uz ma 250t.km.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Motorový olej
pročetl jsem celé toto vlákno a nestačím se divit, to jako vážně měníte olej po 30k km ?? však to je úplný nesmysl nejčastější důvod proč odcházejí šály ..... 2.5l oleje nemůže nikdy vydržet 30k km ještě když ty km jsou po městě jako mechanik měním po 8-10k km a je to ideální interval, jsem zastánce že lepší dát tam normální olej 5w40(já leju liqui moly toptec 4100) a měnit po 10k km než selenii a měnit po 30k km ještě dejme tomu že ty km budou v dalničním provozu tak natáhnout interval na 15tis ale to je strop, každopádně bych chtěl po praseti co mění olej po 30k koupit auto naprosto všechny renaultí nafťáky odcházejí jen kvůli intervalu 30k a říkám to všem .....
Pořádný benzínový autíčko 1.4.16v 95hp, 1.4 T-jet, předchozí mk2 po face 1.2 59kw (neskutečně živá kára)
Nafta do trktora
Plyn do kotle
Elektrika do televize
Benzín do auta
Nafta do trktora
Plyn do kotle
Elektrika do televize
Benzín do auta
- Zdenda
- Abarthář
- Příspěvky: 902
- Registrován: stř úno 02, 2011 15:11
- Bydliště: Lucany nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorový olej
Asi jsi špatně četl páč po 30 tisících mění olej jenom Jeník Protože mu to řekli ve fiatu Běžní uživatelé mění do 10 tisíc km
AprГЁs les processus d'extraction, la teneur en sildГ©nafil a Г©tГ© dГ©terminГ©e en utilisant l'efficacitГ© liquide haute performance du mГ©dicament mais Г©galement h aprГЁs dans ces articles publiГ©s rГ©fГ©rences 8 18.