Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan
- martin2012
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned pro 02, 2012 21:09
- Bydliště: Žilina
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Nazdar.Chalani vsimol som si ze mi slzi chladic niekde v spodne casti na lavej strane.Je tam aj vpust hadice ale tam je sucho.Neviete ci sa to da nejako opravit alebo repas chladica nema ziadny zmysel?diky moc za info.
GP 1,2 08/2008
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Nový chladič. Ty sračky na utěsnění chladicí soustavy jsou většinou k ničemu a navíc zaserou celý okruh. Je to jen dočasné řešení.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Záleží kde teče ??
Pokud ve spoji -Možnost je vyndat chladič ven ,hliníkové příchyty -spoj chladiče hliník a boční plast zmáčknout a čekat jestli vydrží, nebo nový.
Nevýhoda GP je plastová přední sahara -vrchní most ,vysoké kroucení a tím pádem natažení chladiče. Měnil jsem při rozvodech též, tekl spoj cca 0,5L za měsíc.
Jezdím dálky ,tak raději jistota
Pokud ve spoji -Možnost je vyndat chladič ven ,hliníkové příchyty -spoj chladiče hliník a boční plast zmáčknout a čekat jestli vydrží, nebo nový.
Nevýhoda GP je plastová přední sahara -vrchní most ,vysoké kroucení a tím pádem natažení chladiče. Měnil jsem při rozvodech též, tekl spoj cca 0,5L za měsíc.
Jezdím dálky ,tak raději jistota
- martin2012
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned pro 02, 2012 21:09
- Bydliště: Žilina
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Este som neprisiel na presne miesto uniku.Ale mne po troske-deci dva za dva mesiace.No uvidim co sa s tym bude dat urobit. A ked si menil chladic menil si aj saharu?
GP 1,2 08/2008
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Ahoj , měnil jsem jen chladič,tedy měnili mi ho s rozvody ve fiatu. Mechoš mi volal že prolíná právě v tom spoji a červený to okolo bylo dost. Nechtěl jsem riskovat odtah ,tak jsem vyměnil a je klid
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Proč by se měnila sahara, když teče chladič ???martin2012 píše:Este som neprisiel na presne miesto uniku.Ale mne po troske-deci dva za dva mesiace.No uvidim co sa s tym bude dat urobit. A ked si menil chladic menil si aj saharu?
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
- martin2012
- kolemjdoucí
- Příspěvky: 10
- Registrován: ned pro 02, 2012 21:09
- Bydliště: Žilina
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Preto som sa na to opytallukynen píše:
Nevýhoda GP je plastová přední sahara -vrchní most ,vysoké kroucení a tím pádem natažení chladiče. Měnil jsem při rozvodech též, tekl spoj cca 0,5L za měsíc.
Ja budem mat GP 6 rokov a najazdene mam 65000 km a tiez planujem menit rozvody. Lukynen menil si aj vodnu pumpu?
GP 1,2 08/2008
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
ano určitě komplet,je to na rozvodech a kvůli tomu to dělám přijednom
Předřadný odpor ventilátoru chladiče
Na svém bývalém Puntu 188 jsem předřadník měnil, když jsem koupil GP, tak ventilátor chlazení opět neběžel na 1. stupeň (v DTC chyba vent. 1 stupeň), odpor byl přepálený. Nový vydržel cca 1, 5 roku a opět je v háji. Přitom nevratná proudová pojistka je OK, tudíž soudím, že odpor není přetížen nadměrným proudovým odběrem ventilátoru. Řešil jste někdo ? To mají ty odpory tak malou životnost nebo může být problém jinde ? Nevíte náhodou, jaká je hodnota předřadného odporu ? Dle E-learn je odpor dělený na dvě sekce, jedna napájí ventilátor sníženým napětím (běh na nízké otáčky - 1stupeň) a druhá sekce jde do ŘJ - zřejmě informace ohledně správné funkce ventilátoru. Obě sekce jsou vinuté na odporovém tělese společně, pokud dojde k přehřátí a přepálení pracovní sekce pro ventilátor, obvykle se s tím přepálí i vinutí pro ŘJ. Pokud bych věděl hodnotu odporu, zkusil bych jej nahradit, nechce se mi opět kupovat odpor s konektorem ve Fiatu.
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Stačí aby byly načnuté ložiska, motor ventilátoru má větší odběr a neštěstí je na světě. Nevim co stojí origo odpor, ale můžeš v prodejně součestek koupit podobně rozměrově velký / větší odpory 0,1ohm, 0,2, 0,5, 1 a 2 ohm a testnout se kterým tě to přijde akorát.
GP 1.4 Tjet
- 1nekros1
- Profík
- Příspěvky: 2392
- Registrován: sob říj 04, 2008 9:23
- Bydliště: Palarikovo okres NZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
uz som velakrat opravoval tieto odpory a vzdy tam bol problem s tou tepelnou poistkou alebo co to tam je ked ju vycvaknes a das tam hruby medeny drot tak to bude ok ... aj na punte 188 som to robil ten zeleny odpor toto konkretne. http://www.heaterblowerresistor.co.uk/i ... ck004a.jpg
takze tak staci ked budete mavat ventilator na 2 rychlost a viac aby sa zbytocne nepalil odpor.
takze tak staci ked budete mavat ventilator na 2 rychlost a viac aby sa zbytocne nepalil odpor.
Grande punto 3D 1,4 16v LPG StarJet sport 70KW/95HP cierna crossover
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
zostalo v rodine
aktualne
Bravo 2.0Mjet 121kw SPORT + xenony,parkovacie senzory,atd modra masseraty farba
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Pojistka je OK, odporový drát je přepálený. Chod na jen 2° není ideální, jednak spíná až později než 1° a hlavně je daleko hlučnější a je slyšet i v kabině. V normálním provozu a puštěnou AC spíná 2° ventilátoru jen vyjímečně, 1° není skoro slyšet. Předpokládal bych, že při větším odběru ventilátoru to odnese tepelná pojistka nikoli odporový drát.
Grande 08 5dv 1,3JTD 66kW dual AC B&M - prodáno
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
Punto 03 5dv 1,9JTD 63kW AC 6xAB - 2016 prodáno
C5 II Break Hdi 100kW Exclusive, Kůže, JBL, Afil, Navi, Xenon
P208 2015 5dv 1,6BlueHDi 73kW Allure, navi, JBL, parkasist
- Buchtič
- Site Admin
- Příspěvky: 219
- Registrován: pon srp 30, 2010 16:36
- Bydliště: Broumov/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
Měnil jsem chladící kapalinu zajímalo by mne, jakým způsobem se odvzdušní chladící okruh/topení. Díky
Re: Chladič a chlazení (dotazy, rady, závady,...)
VYPUŠTĚNÍ SOUSTAVY- Se studeným motorem vyšroubujte uzávěr expanzní nádrže.Umístěte vhodnou nádobu k zachycení kapaliny. Otevřete vypouštěcí kohout kapaliny v levé spodní části chladiče. Otevřete odvzdušňovací kohout kapaliny v horní pravé části chladiče.
NAPLNĚNÍ SOUSTAVY- Zavřete vypouštěcí kohout kapaliny, nechejte otevřený odvzdušňovací šroub.- Naplňte okruh předepsanou kapalinou plnicím otvorem expanzní nádrže tak, aby kapalina vytekla odvzdušňovacím šroubem. Zavřete odvzdušňovací šroub. Pokračujte v plnění okruhu tak, aby se hladina dostala v nádrži na značku MAX: Namontujte a zašroubujte na doraz uzávěr expanzní nádrže. Nastartujte motor a nechejte jej běžet asi dvě minuty na volnoběh.
Odvzdušněte okruh provedením pravidelných a postupných akcelerací (každých 30 sekund) až na asi 3000 ot/min. Tento úkon nutno provést tak, aby se termostat rozpojil a aby se elektrický ventilátor provedl alespoň tři cykly zapnutí / vypnutí. V průběhu této operace nechejte klimatizaci vypnutou, aby bylo zabráněno zapínáním elektrického ventilátoru, která nejsou způsobena ohřevem chladicí kapaliny. Jestliže v průběhu této operace zpozorujte viditelný pokles hladiny v nádrži, uveďte motoru do volnoběhu, otevřete velmi opatrně uzávěr, doplňte kapalinu až po značku MAX; poté uzávěr úplně dotáhněte a dokončete úkon odvzdušněním systému. Zastavte motor a nechejte ho vychladnout. Doplňte v případě potřeby hladinu předepsanou kapalinou na značku MAX. Po ukončení těchto úkonů zkontrolujte, zda jste doplnili do soustavy alespoň takové množství kapaliny, které z ní bylo vypuštěno.
Zdroj: elearn.
NAPLNĚNÍ SOUSTAVY- Zavřete vypouštěcí kohout kapaliny, nechejte otevřený odvzdušňovací šroub.- Naplňte okruh předepsanou kapalinou plnicím otvorem expanzní nádrže tak, aby kapalina vytekla odvzdušňovacím šroubem. Zavřete odvzdušňovací šroub. Pokračujte v plnění okruhu tak, aby se hladina dostala v nádrži na značku MAX: Namontujte a zašroubujte na doraz uzávěr expanzní nádrže. Nastartujte motor a nechejte jej běžet asi dvě minuty na volnoběh.
Odvzdušněte okruh provedením pravidelných a postupných akcelerací (každých 30 sekund) až na asi 3000 ot/min. Tento úkon nutno provést tak, aby se termostat rozpojil a aby se elektrický ventilátor provedl alespoň tři cykly zapnutí / vypnutí. V průběhu této operace nechejte klimatizaci vypnutou, aby bylo zabráněno zapínáním elektrického ventilátoru, která nejsou způsobena ohřevem chladicí kapaliny. Jestliže v průběhu této operace zpozorujte viditelný pokles hladiny v nádrži, uveďte motoru do volnoběhu, otevřete velmi opatrně uzávěr, doplňte kapalinu až po značku MAX; poté uzávěr úplně dotáhněte a dokončete úkon odvzdušněním systému. Zastavte motor a nechejte ho vychladnout. Doplňte v případě potřeby hladinu předepsanou kapalinou na značku MAX. Po ukončení těchto úkonů zkontrolujte, zda jste doplnili do soustavy alespoň takové množství kapaliny, které z ní bylo vypuštěno.
Zdroj: elearn.
GP dynamic 1.4/77 CV černá crossover 3D - ex
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
Stilo Abarth 2.4 20V/170 CV
Barchetta 1.8 16V/130 CV
Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V TURBO MultiAir 170 CV
odvzdušňovací šrób na chladiči
Ahoj.Mám niekoľko otázok ohladne chladiacej sústavi.Praskla mi hadica,ktorú som vymenil,kvapalina vytiekla skoro všetká.Nalieval som novú.Chcel som otvoriť odvzdušňovací šrób,ale hrany boli strhane a tak som to odšróboval s blickama,že taký šrób kúpim nový.na nete to neviem nájsť,vo fiate mi povedali vrakovisko.Už presne si nepamätám ,aký závit tam bol a veľkosť toho šróbu(10mm.12mm?)Bolo by možné tento umelí šrób nahradiť kovovím?Má s tým niekto nejakú skúsenosť?
A ďalšia vec,stráca sa mi voda,dolial som na maximum a po najazdení 100km bola hladina na min.Po otvorení nádržky z nadržky vyšiel tlak a voda sa vrátila na úroveň max.Skúšal som aj natlakovať system,tlak klesol,ale vodu som nenašiel tiecť nikde.Pozeral som v okolí kúrenia,všetko suche,pod autom všetko suche,ani kvapka,skontroloval hladinu oleja ok,vypustil olej ok,nemá s tým niekto nejakú podobnú skúsenosť?Je to len zle odvzdušnené?
Ďakujem za nápady a rady.
A ďalšia vec,stráca sa mi voda,dolial som na maximum a po najazdení 100km bola hladina na min.Po otvorení nádržky z nadržky vyšiel tlak a voda sa vrátila na úroveň max.Skúšal som aj natlakovať system,tlak klesol,ale vodu som nenašiel tiecť nikde.Pozeral som v okolí kúrenia,všetko suche,pod autom všetko suche,ani kvapka,skontroloval hladinu oleja ok,vypustil olej ok,nemá s tým niekto nejakú podobnú skúsenosť?Je to len zle odvzdušnené?
Ďakujem za nápady a rady.