Chip - mam nachipovano, samotny prubeh a prvni dojmy

Vše okolo motoru, převodovky,sání, výfuku,atd.

Moderátoři: Tommy, Honzus, Teddy86, Dušan

Odpovědět
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Přemý?lím taky, ?e to čipnu a popravdě nemám strach ?e by měl motor míň vydr?et. Kdy? si vemu ?e mám tu verzi se 75 koníkama a zvednou to na 95 a ze 190 Nm na 230 Nm tak mě to přijde pro motor jako takový bezproblémový nárůst. I sám Fiat má verzi tohodle motoru na 90 koních a 200 Nm a dává na to stejnou záruku. Nevěřím tomu ?e verze 90 koní je nějak rozdílně postavená, ?e má jinou kliku nebo čepy nebo písty nebo cokoliv. Je tam jen jiný turbo a jiná řídící jednotka. Tak?e mechanicky ten motor bude stejně odolnej jako před čipem. Pokud ten motor netočíte někam do bezvědomí a měníte olej a fitry jak máte tak musí bez vět?ích problémů najet 400 000 km i s čipem. U motoru 1.9 má Fiat taky různé výkonové parametry a základ motoru je prostě stejnej. Dokonce nová Delta má verzi biturbo 190 koní a motor 1.9 JTD. Nevěřim tomu ?e ta Delta s tímhle motorem namotá 50 000 km a půjde na výměnu motoru. Prostě je to mechanicky velice odolný při správný údr?bě a správným zacházení jako je nechat pozvolna prohřát a při zastaveni na dálnici na pumpě nechat před vypnutím zchladnout. Asi tak :D
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
.bany
Profík
Příspěvky: 946
Registrován: pát srp 10, 2007 13:31
Bydliště: Praha-6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .bany »

myslim ze pokud si nenechas udelat chip nekde ve stodole,tak nejsni problem,zaruka sice pada ale pokud je problem nahrajou ti spatky starej sofware a ses v klidu,jinak semm mel pred tim feldu,chip,snizena hlava lesteny kanaly,tuzsi pruziny na ventylech a najezdil sem nani 70 tis a bez problemu,a to sem ji teda vubec nesetril,kdys nechas ohrat motor jak mas a nedavas mu kladu za studena tak je nato stavenej ne...
granďák 1.9 M-Jet 96kw sport červeňák : ) ňáký koně navic ,fólie,K§N,samolepka GP fans : ) a čoud za zadkem : )))
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

tak po 14ti dnech v?e naprosto ok, jízda je po?ítkem, auto v ?ádném případě nekouří, spotřeba stejná jako před tím...te?ko ni??í...ona by byla ni??í, kdyby člověk jezdil na spotřebu...ale to se s autem, co ma 160HP nedá....
Uživatelský avatar
benja
Profík
Příspěvky: 1456
Registrován: sob pro 29, 2007 10:30
Bydliště: Havířov-Opičí hory Podlesí,Okres "Cip"
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od benja »

se má?.....tak at' ti jezdí...a slou?í bez púroblému..
"Grande Punto Sport 1,4 16V 95 ponykoníků
"Nafta patří na pole,plyn do sporáku a baterka do vibratoru"
"Chcete pocítit mocný zátah dieselu? jezděte vlakem"
Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoní?.....
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Tak se mů?u pochlubit!!! Moje 1.3 JTD 75CV je nachipovaná a momentálně spokojenost.
Průběh zvý?eného výkonu je skutečně hodně znatelný. Ze 75 koní je navý?eno na 95 koní tudí? plus 20 kobylek.
Druhý faktor, kroutící moment povyskočil ze 190 Nm na 230 Nm to je plus 40 Nm ve zkrutu.
Celkový dojem je o dost zvý?ená pru?nost motoru co? je to co jsem hledal.
Úpravu provedla ji? zmíněná firma X-tuning. Přístup velice profi a pokud někdo není spokojený dá se v?e vrátit na původní hodnoty s vrácením peněz.
Na chrudimsku a pardubicku mají nového zastupce tel: 774 000 551
Jde v?e udělat u něho v gará?i tak?e není třeba někde mrznout na benzínce
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

jen se tě chci zeptat, má? taky pocit, ?e to táhne podstatně dřív...?e se maximum krou?áýu dostavuje dřív??
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Uvidí? ?e ti půjde i spotřeba dolů mě teda aspon ?la.
Tak za takovejch 1000km ti to pojede je?tě líp proto?e si sedne program v řj. motoru, ted to má? jako kdyby ti nahráli novej program a ten si musí zvyknout na tvuj styl jizdy.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Petr1985 píše:jen se tě chci zeptat, má? taky pocit, ?e to táhne podstatně dřív...?e se maximum krou?áýu dostavuje dřív??
Přesně jak pí?e? dřív a víc to táhne :lol:
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

shiver píše:Přemý?lím taky, ?e to čipnu a popravdě nemám strach ?e by měl motor míň vydr?et. Kdy? si vemu ?e mám tu verzi se 75 koníkama a zvednou to na 95 a ze 190 Nm na 230 Nm tak mě to přijde pro motor jako takový bezproblémový nárůst. I sám Fiat má verzi tohodle motoru na 90 koních a 200 Nm a dává na to stejnou záruku. Nevěřím tomu ?e verze 90 koní je nějak rozdílně postavená, ?e má jinou kliku nebo čepy nebo písty nebo cokoliv. Je tam jen jiný turbo a jiná řídící jednotka. Tak?e mechanicky ten motor bude stejně odolnej jako před čipem. Pokud ten motor netočíte někam do bezvědomí a měníte olej a fitry jak máte tak musí bez vět?ích problémů najet 400 000 km i s čipem. U motoru 1.9 má Fiat taky různé výkonové parametry a základ motoru je prostě stejnej. Dokonce nová Delta má verzi biturbo 190 koní a motor 1.9 JTD. Nevěřim tomu ?e ta Delta s tímhle motorem namotá 50 000 km a půjde na výměnu motoru. Prostě je to mechanicky velice odolný při správný údr?bě a správným zacházení jako je nechat pozvolna prohřát a při zastaveni na dálnici na pumpě nechat před vypnutím zchladnout. Asi tak :D
Rozdíl v motorech 55kw a 66kw je následující:
turbo s VGT
jiné vysokotlaké čerpadlo
vy??í tlak v railu a? 1600bar
hlava motoru s vět?ími kanály sání
dvouhmotový setrvačník
jiné pánve ojničních lo?isek stavěné na vět?í zátě?
?irokopásmová lambda sonda hned za turbem
jiny comonrailový zasobník stavěný na vět?í zátě?
6otvorové vstřikovače
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Rozdíl v motorech 55kw a 66kw je následující:
turbo s VGT
jiné vysokotlaké čerpadlo
vy??í tlak v railu a? 1600bar
hlava motoru s vět?ími kanály sání
dvouhmotový setrvačník
jiné pánve ojničních lo?isek stavěné na vět?í zátě?
?irokopásmová lambda sonda hned za turbem
jiny comonrailový zasobník stavěný na vět?í zátě?
6otvorové vstřikovače[/quote]

To je pravda ale to neznamená ?e ta slab?í 1.3 má nějakej handicap v tom ?e vydr?í méně. Je potřeba si uvědomit ?e vět?inu kilometrů najezdí? v bě?ným tempu a maximální výkon vyu?ije? k předjetí.
Jinak výkon nastupuje prakticky ve stejném re?imu otáček mo?ná o stovku míň ale zatahuje to daleko líp a táhne to s daleko vět?í silou. Ono je rozdíl v tom ?e u vás doká?ou změnit i nastavení turba ale ja mám pevnou geometrii lopatek. Mám najeto s čipem asi 50 km tak to je?tě nesedlo ale je pravda ?e to jede jakoby líp a líp co? je paráda. Najezdím ročně 60 tisíc a nemám po pravdě strach ?e to ten motor nevydr?í. Chci od něj 300 000 a to bez problémů. Kdy? si vemu ?e tenhle motor dávaj i do Dobla který jezdí nalo?eny po střechu, přetí?ený a maj na tom namotáno bez problémů přes dvě kila tak skutečně nemám strach o výdr? motoru
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Netvrdím ?e by byl některý motor lep?í nebo hor?í jen jsem napsal rozdíly v těch motorech, myslim ?e ta výdr? kdy? s tím zachází? jako člověk tak by měla být bez problémů.
Docela by mě zajímalo proč se přetrhl rozvodový řetěz na tom Doblu jak psala Luckyna dyt to mělo jenom nějakejch 130tis.km
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
shiver
Návštěvník
Příspěvky: 77
Registrován: sob říj 25, 2008 22:09
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shiver »

Jirka píše:Netvrdím ?e by byl některý motor lep?í nebo hor?í jen jsem napsal rozdíly v těch motorech, myslim ?e ta výdr? kdy? s tím zachází? jako člověk tak by měla být bez problémů.
Docela by mě zajímalo proč se přetrhl rozvodový řetěz na tom Doblu jak psala Luckyna dyt to mělo jenom nějakejch 130tis.km
Přetrřenej řetěz přece nemů?e být daný rozdílem výkonu v motoru. Ten se točí v závislosti na otáčkách motoru a pohání vačky. A není na něj vyvýjen ?adnej jinej tlak. Podle mě vada řetězu. Kdyby ten řetěz zaji??oval pohon auta jako takovýho třeba jako na motorce tak to chápu
www.shiver.blog.cz Aktuálně Fiat GP 1.3 MultiJet 95CV-230Nm Chip. Arancio Capriccioso Metallizzato + ko?ený paket, loketku a el. bederní opěrku. Doporučuji :-)
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

TO neřikám ?e na řetěz má vliv výkon motoru jenom mě zará?í ?e se přetrhl, proto?e Fiat uvádí min. ?ivotnost 250tis. km
Tak jenom by mě zajímalo jestli to byla závada ojedinělého kusu nebo nějaká výrobní vada z určité série motorů.
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Petr1985
Návštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: sob pro 27, 2008 23:35

Příspěvek od Petr1985 »

pokud bych měl vyjádřit svůj názor na vztah chipovaný motor - porucha, tak si myslím, ?e jde o jakousi legendou vytvořenou diskuzemi na internetu, prakticky je mo?né, ?e kdy? si někdo nechá udělat neodborný tuning, tak samozřejmě po?kození hrozí, ale rozhodně nemů?e po?kodit motor pár desítek koní navíc....pokud teda svěříte své auto firmě, která má aspoň nějaké zku?enosti a neslibuje nemo?né...

....já ka?dopádně ocěňuji předev?ím nárust krou?áku, proto?e to je to, co dělá jízdu po?ítkem, kdy? vás to zatlačí do sedačky, vynalo?ených peněz rozhodně nelituji, jak u? jsem psal ohledně spotřeby si moc iluze nedělám, ale mo?ná kdybych jel na spotřebu, tak by se vlivem ni??ích otáček motoru nějaká úspora dostavila...ale kdybych chtěl jezdit ecorun, tak si to nebudu zvedat na 160 koní.

Já mohu chiptuning jen a jen vřele doporučit!

abych nezapomněl, na firmě xtuning také oceňuji fakt, ?e se mi sami od sebe ozvali a zajímalo je, zda je v?echno v pořádku..tohle u? něco o solidnosti vypovídá!
Jirka
Profík
Příspěvky: 1215
Registrován: ned led 27, 2008 19:58
Bydliště: Habry

Příspěvek od Jirka »

Jenom s tebou musím souhlasit taky doporučuju :wink:
Jirka, 1,3 JTD 90PS 6speed azurová psychedelic
Odpovědět