Stránka 53 z 56

Napsal: pon led 31, 2011 20:15
od Jirka
Ale prdlajs, vyměn si ?árovku, někdy se stane ?e praskne tlumené vlákno a skápne na dálkové pootm to svítí v?e na jednou.
Ale jestli to dělá levá nebo pravá to ti neřeknu nejsem jasnovědec :lol:
Jinak to mám z vlastní zku?enosti u autousů je to ka?dou chvíli.

Napsal: pon led 31, 2011 20:27
od Jarouš
Jirka píše:Ale prdlajs, vyměn si ?árovku, někdy se stane ?e praskne tlumené vlákno a skápne na dálkové pootm to svítí v?e na jednou.
Ale jestli to dělá levá nebo pravá to ti neřeknu nejsem jasnovědec :lol:
Jinak to mám z vlastní zku?enosti u autousů je to ka?dou chvíli.
Nějak si vzhledem ke konstrukci H4 nedoká?u představit, ?e by se vlákna spojily. V?dy? jsou za sebou. Já se tady nikdy s ničím takovým nesetkal. Navíc jsem Du?ana pochopil tak, ?e mu takhle svítí obě světla.

Pokud to není elektromechanická vada (relé, spínač) tak bych je ten bodycomputer mo?ná varianta. Třeba u? proto, ?e ovládá funkci folow me home. V manulálu ke GP popisují ovládání světel tak, ?e to opravdu nemá moc společného s páčkou a relé.

Abych byl konkrétní:

Vozidlo je vybavené dvěma potkávacími světly umístěnými ve svělometech. Potkávací světla se zapínájí otočením příslu?ného ovladače na volantu do polohy následující po zapnutí obrysových světel.

Zapnutí potkávacích světel je obsluhováno jednotkou Body Computer.

Příslu?né relé v pojistkové skříňce v motorovém prostoru ovládá zapínání potkávacích světel po dvou vedeních ji?těných příslu?nými pojistkami. Relé zapínání potkávacích světel je řízeno jednotkou Body Computer. Aktivace relé je pomocí specifického řídícího signálu ovladačů na volantu.

S rozsvícenými potkávacími světly se současným zapnutím ovladačů dálkových a mlhových světel potkávací světla vypnou. Následné vypnutí některého z těchto dvou ovladačů, dokud je stále zapnuté ovládání potkávacích světel, má za následek opětné rozsvícení potkávacích světel.

Funkce " Follow me home" umo?ňuje svícení potkávacích a obrysových světel i po vypnutí vozidla (klíček zapalování v poloze STOP nebo vyjmutý), a to po dobu 30 s nebo násobku této doby. Svícení těchto světel indikuje kontrolka "obrysová světla" na přístrojové desce. Zapnutí funkce se zapne zata?ením páky jako pro světelné výtra?né zapnutí do dvou minut od otočení klíčku do polohy STOP: Při ka?dém zata?ení za páku se svícení světel prodlou?í o 30 s, ale nanejvý? na celkovou dobu 210 s. Otočením klíčku do polohy CHOD (MAR) nebo podr?ením páky světelného výstra?ného znamení na dobu více ne? 2 sekundy se funkce zru?í.

Vozidlo je vybavené dvěma dálkovými světly umístěnými ve svělometech.

Dálkové světlomety se zapínají přepínačem u volantu:

- se zapnutými potkávacími světly zatlačením páky k přístrojové desce (aretovaná poloha);

- "světlené výstra?né znamení"- zata?ením páky k volantu (nearetovaná poloha).

Zapnutí dálkových světel je řízeno jednotkou Body Computer.
Příslu?né relé v pojistkové skříňce v motorovém prostoru ovládá zapínání dálkových světel po dvou vedeních ji?těných příslu?nými pojistkami. Relé zapínání potkávacích světel je řízeno jednotkou Body Computer. Aktivace relé je pomocí specifického řídícího signálu ovladačů na volantu.

Informace o aktivaci a/nebo deaktivaci je zasílána po síti CAN: takto je rozsvícena kontrolka i "dálkové světlomety" na přístrojové desce.

Napsal: pon led 31, 2011 21:10
od Jirka
Jen at to zkusí, ty proudy jdou zpětnou vazbou a pak svítí obě světla.
Stačí vyndat a zkontrolovat obě ?árovky, nehledal bych v tom vědu.
Pořád lep?í ne? hrabat páčky pod volantem a kde co.
To zkápnutí vláken je opravdu technicky mo?né, a? zase na nějakou takovou ?árovku narazim tak ti sem hodim foto.

Napsal: pon led 31, 2011 22:19
od Dušan
:shock: No jsem zvědav.
Vzhledem k tomu, ?e to nenastalo při přepínání světel a páčka není nějak volně klimbající, tak ych tu páčku vyloučil.
Zkusím mo?ná ty ?árovky (a? přestane koncem týdne venku ta kosa - stejně u? nikam nepojedu) a případněě poklepat po těch relátkách(po těch které najdu).
Je?tě mě napadlo, jestli by třeba počítač nevyhodnotil tuto závadu. No a třeba to přestane samo :wink:
Čumím jako blázen

Napsal: úte úno 01, 2011 15:26
od kuta33
Nejsem elektrikář, asi hloupý nápad, ale nemů?e to být jenom vadná kostra a při propojení tlumené-tělo světlometu-dálkové svítí obě vlákna?

Jako třeba dříve u Favoritů při zapnutých směrovkách blikala celá zadní svítilna.

Napsal: úte úno 01, 2011 17:34
od Jirka
Mo?né by to bylo, ale to by ti to moc nesvítlo, ale jenom pro?havovalo,vlastně to je jako by ty jednotlivá vlákna byla zapojena za sebou.

Napsal: úte úno 01, 2011 17:49
od Dušan
Zítra zkusím vyměnit ?árovky, jak radí Jirka, a uvidíme.

Napsal: úte úno 01, 2011 18:14
od Jirka
Stačí postupně jenom odpojit patice od ?árovek, nejdříve jednu, potom druhou a je to.
Nemusí? honem vyndávat ?árovky.

Napsal: stř úno 02, 2011 17:35
od Dušan
?árovkami to není - tak to pro mě končí.
Zbývá mi u? jen autolekektrika nebo Fiat

Napsal: stř úno 02, 2011 17:41
od Jirka
No tak to tě lituju, tohle vypadá ?e zůstalo spečený některý relé nebo je?tě něco hor?ího, určitě poteferuj co to bylo, dr?ím palce.

Napsal: pát úno 04, 2011 18:07
od Dušan
Pánové, shrnu můj probém se světly:

Pondělí: při jízdě s tlumenými světly se sama rozsvítila dálková světla a svítila obě vlákna současně. Při přepínání páčkou mezi tlumenými a dálkovými světla tímto způsobem svítila stále. Jediným rozdílem bylo při přepnutí na dálková rozsvícení modré kontrolky na přístrojovce.

Středa: Při zkou?ce na místě u baráku to dělalo to samé

Pátek 14,00 hod.: Při zkou?ce u baráku při rozsvícení tlumených světel svítila pouze tlumená světla. Při přepnutí na dálková se současně s vláknem tlumeného světla rozsvítilo i vlákno dálkových světel. Při přepnutí zpět na tlumená zůstala svítit současně obě vlákna a dálkové světlo ne?lo zhasnout.

Po té náv?těva servisu Autoelektriky, kde mi závadu neodstranili. Doporučuli mi servis fiatu a kontrolu napojením na zásuvku přes PC

Pátek 14,30 hod.: Po dojezdu do Fiatu při rozsvícení tlumených světel svítila pouze tlumená světla. Při přepnutí na dálková se současně s vláknem tlumeného světla rozsvítilo i vlákno dálkových světel. Při přepnutí zpět na tlumená dálková zhasla a zůstala svítit poze tlumená.

Závěr: na úterý jsem objednám do Fiatu na diagnostiku :evil:

Napsal: pát úno 04, 2011 19:09
od Teddy86
Du?an píše:Po dojezdu do Fiatu při rozsvícení tlumených světel svítila pouze tlumená světla. Při přepnutí na dálková se současně s vláknem tlumeného světla rozsvítilo i vlákno dálkových světel. Při přepnutí zpět na tlumená dálková zhasla a zůstala svítit poze tlumená.
Tato varianta je porad spatne. Maji sviti bud tlumene nebo dalkove. To ve Fiatu nepoznali? Nebo na tebe nemel cas a mas prijed jindy? To jsem prave nepochopil.

Napsal: pát úno 04, 2011 19:58
od Jarouš
Teddy86 píše:
Du?an píše:Po dojezdu do Fiatu při rozsvícení tlumených světel svítila pouze tlumená světla. Při přepnutí na dálková se současně s vláknem tlumeného světla rozsvítilo i vlákno dálkových světel. Při přepnutí zpět na tlumená dálková zhasla a zůstala svítit poze tlumená.
Tato varianta je porad spatne. Maji sviti bud tlumene nebo dalkove. To ve Fiatu nepoznali? Nebo na tebe nemel cas a mas prijed jindy? To jsem prave nepochopil.
Du?an nebyl v Fiatu, ale někde u autoelektrikáře.

Napsal: pát úno 04, 2011 21:55
od Teddy86
Jarou? píše:
Teddy86 píše:
Du?an píše:Po dojezdu do Fiatu při rozsvícení tlumených světel svítila pouze tlumená světla. Při přepnutí na dálková se současně s vláknem tlumeného světla rozsvítilo i vlákno dálkových světel. Při přepnutí zpět na tlumená dálková zhasla a zůstala svítit poze tlumená.
Tato varianta je porad spatne. Maji sviti bud tlumene nebo dalkove. To ve Fiatu nepoznali? Nebo na tebe nemel cas a mas prijed jindy? To jsem prave nepochopil.
Du?an nebyl v Fiatu, ale někde u autoelektrikáře.
Ale byl ve 14,30hod. Ma to tam napsane.

Napsal: sob úno 05, 2011 7:16
od Dušan
Jj. Ve Fiatu měli napilno, tak?e jsem objednaný na úterý (v pondělí auto přistavit nemů?u)

P.S. Mj. Měli tam krásnou vínovou Lineu s 1,6-kovým ropákem